Şimdi Ara

Doğuş Oto'yu Hakem Heyetine Şikayet Ettim (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
0
Favori
12.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: classlord

    Dsg 7 yıl garantili değil miydi ?
    Yetkili servis bakimliysa 7 yıl veya 150 bin km iyi niyet garantisi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Bu ne saçma soru arkadaşım ne içiyorsun sen. kronik sorun olduğunu düşündüğüm için arabayı satan bayiye götürüyorum tekrar. mekatroniğin ne bakımı olacak ? Ticaret kanuna göre distrübütör üretici firmayla müteselsil sorumludur. Tutup çek cumhuriyetine mi görütecektim. Tabi ki distrübütörün bayisine götüreceğim. Of kime ne anlatıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turkomanx -- 15 Kasım 2018; 21:13:58 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Örnek mi istiyorsun Şikayetvar.com a gir dsg yaz ya da sadece "d" harfini yaz bak bakalım kaç tane örnek varmış..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba ;

    Konu ile alakali her zaman ki gibi bilen bilmeyen herkes birşeyler yazmiş kimisi asmış kimisi kesmiş.



    Öncelikle çok geçmiş olsun.



    Bu gibi durumlarda ;

    1) araç o gune dek goturulen servisden yada servislerden emin iseniz yetkiliden durum hakkinda genis detayli tutanak isteyiniz.

    Altinda kase ve imza olacak sekilde.



    2) Özel servis demişsiniz bu özel servisin doğuş otodan izin belgesi var mi ?

    Yetkili mi ?

    Tabelada yazan marka oranin yetkili özel servis oldugu anlamina gelmez.



    3) Avrupa'dan bahsedilmis avrupa da marka kendi aracini kendi satar ! Türkiye de distribütör sistemi var. Karsilastirmasini google vasitasi ile ogrenebilirsiniz.



    4) Konu kapatilabilir burasi yasal ve yasalar dogrultusunda ilerleryen yoluna bakan bir site dogus otonun tek maili konuyu tarihe gomdurur.



    5) Mekatronik parca yuzde ellisi elektronik yuzde ellisi mekanik parca demektir bunu bilmeyen çok arkadasimiz acayip ucuk seyler yazmiş.



    6) işinin ehli (belki yasadiginiz sehirde olmayabilir) bir dsg şanziman ustasi onarimi 3 de 1 lik bir fiyata yapabilirdi. Kodlamasi olmaz diye sizin içinizde ki korku ve tasadan yararlanilmiş bence bu olayda en buyuk ayip bu kodlamasini o yetkiliden çok daha iyi garantili ve ayipsiz halledebilecek ustalar mevcut.



    Umarim tarafiniza tüm tamir masrafi yatirilir hic degilse yarisi iade edilir.



    Saygilarimizla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkomanx

    Bu ne saçma soru arkadaşım ne içiyorsun sen. kronik sorun olduğunu düşündüğüm için arabayı satan bayiye götürüyorum tekrar. mekatroniğin ne bakımı olacak ? Ticaret kanuna göre distrübütör üretici firmayla müteselsil sorumludur. Tutup çek cumhuriyetine mi görütecektim. Tabi ki distrübütörün bayisine götüreceğim. Of kime ne anlatıyorum
    Ve üslup bozulur, muhattap alınmaz, direkt bloklanır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    4) Konu kapatilabilir burasi yasal ve yasalar dogrultusunda ilerleryen yoluna bakan bir site dogus otonun tek maili konuyu tarihe gomdurur.


    Bu cümle neyin nesi? Donanımhaber yasalar doğrultusunda da sikayetvar vs. gibi siteler yasa dışı mı? Kurduğunuz cümle anlamsız


    Türkiyede mahkemeler gerçekten çalışsa zaten bu tipte üretim kaynaklı hatalarda firmalar tüketiciye aman dava açmayın diye yalvarmak zorunda kalır.
  • Renault'nun EDC vites sistemide DSG ile hemen hemen aynı. Ancak Renauly EDC sisteminde gerek mekatronik gerekse debriyaj ile ilgili bir sorun çıktığında aracın servis devamlılığına bakmaksızın yedek parçada %60 indirim işçilikte %50 indirim uyguluyor.
    Bu yıl 140,000 kilometredeki 2011 model Fluence Dizel EDC aracın debriyaj, vites kumanda sistemi ve mekatroniği değişti ve indirimlerle tanıdığım 4600 TL ödedi.

    VW DSG vites sisteminin garantisini iyi niyet kapsamında uzatmadı, doğrudan bir garanti uzatma prosedürü uyguladı. İyi niyet garantisi standart garanti süresinin 1 yıl daha belirli şartlar dahilinde uygulanması demektir. Bu işlem kronik sorunu olmayan, ilgili arızada müşterinin kusurunun bulunmadığı durumlarda aracın servis devamlılığı esas alınarak uygulanır. Ancak DSG'de durum farklı. VW yurt dışında açılan davalar sonucunda ayrıca TÜV gibi arıza istatistiği tutan kuruluşların raporları sonucunda sistemin bir takım sıkıntıları olduğunu kabul etti. Buna bağlı olarak DSG vites kutusunun garantisini 7 yıl / 150,000 km olarak güncelledi. Bu garantide gerek Avrupa'da gerekse Çin'de ve Rusya'da servis devamlılığı aranmıyor. Zaten servis devamlılığı aranamaz çünkü sistemin çıkaracağı arızaya karşı önceden alınabilecek yada sıkıntının erken farkedilip daha kolay olarak ortadan kaldırılacak bir durumu yok. Herhangi bir sıkıntıda ister küçük ister büyük bir sorun olsun kavrama ve mekatronik ünitesi mutlaka değişiyor.
    Servis devamlılığı konusu, Doğuş Otonun müşteriyi zorunlu olarak servise çekmeye çalışarak soymaya çalışmasından başka birşey değil.




  • her ay dsg konusu açılan bir forumda ,dsg nedeniyle doğuş otoyu thh. şikayet ettim konusu ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Renault'nun EDC vites sistemide DSG ile hemen hemen aynı. Ancak Renauly EDC sisteminde gerek mekatronik gerekse debriyaj ile ilgili bir sorun çıktığında aracın servis devamlılığına bakmaksızın yedek parçada %60 indirim işçilikte %50 indirim uyguluyor.
    Bu yıl 140,000 kilometredeki 2011 model Fluence Dizel EDC aracın debriyaj, vites kumanda sistemi ve mekatroniği değişti ve indirimlerle tanıdığım 4600 TL ödedi.

    VW DSG vites sisteminin garantisini iyi niyet kapsamında uzatmadı, doğrudan bir garanti uzatma prosedürü uyguladı. İyi niyet garantisi standart garanti süresinin 1 yıl daha belirli şartlar dahilinde uygulanması demektir. Bu işlem kronik sorunu olmayan, ilgili arızada müşterinin kusurunun bulunmadığı durumlarda aracın servis devamlılığı esas alınarak uygulanır. Ancak DSG'de durum farklı. VW yurt dışında açılan davalar sonucunda ayrıca TÜV gibi arıza istatistiği tutan kuruluşların raporları sonucunda sistemin bir takım sıkıntıları olduğunu kabul etti. Buna bağlı olarak DSG vites kutusunun garantisini 7 yıl / 150,000 km olarak güncelledi. Bu garantide gerek Avrupa'da gerekse Çin'de ve Rusya'da servis devamlılığı aranmıyor. Zaten servis devamlılığı aranamaz çünkü sistemin çıkaracağı arızaya karşı önceden alınabilecek yada sıkıntının erken farkedilip daha kolay olarak ortadan kaldırılacak bir durumu yok. Herhangi bir sıkıntıda ister küçük ister büyük bir sorun olsun kavrama ve mekatronik ünitesi mutlaka değişiyor.
    Servis devamlılığı konusu, Doğuş Otonun müşteriyi zorunlu olarak servise çekmeye çalışarak soymaya çalışmasından başka birşey değil.

    Güzel bilgiler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turkforce T kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle haklısınız ben bu yola başvurmadan önce onları uyardım gelin orta yolu bulalım diye. Az sizden az benden. Ben kendim bozamam diyorum siz de tamamıyle YS şartını öne sürüyorsunuz dedim anlaşamıyoruz. Sonra dedim ki alın yapın ancak hukuki mercilere de başvuracağım ben sizin yerinizde olsam kar-zarar hesabı yapardım şöyle ki benden alacağınız 7.200 mü büyük yoksa THH, SOSYAL ÇEVREM(Büyük bir kamu kurumunda görev yapmaktayım), DH, şikayetvar.com VS gibi ortamlarda durumumu dile getirmem dolayısıyla bir kişinin bile ürününüzü almaması sonucu kaybınız mı çok? Yorum sizin...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Bravo diyorum size bilen araştıran insanın gözünü seveyim. Burada markanın efsununa kapılmış birkaç kişi dışında herkesin ortak düşüncesinin özetini sundunuz. Baştan beri savunduğum iddia ettiğim tam da budur yani hadi anladık YS bakım şartın var ancak ben de 2 yıl boyunca servisinize gelmişim kullanım hatam da yok ee gel indirim yap orta yolu bulalım dediğimizde HAYIR.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Škoda markasının Türkiye distribütörü Yüce Auto Değil mi ? Niye arkadaş Doğuşu şikayet etmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkomanx

    Böyle bir bilgi var ama teyit edemedim
    3 gün önce tanıştığım birininde dsg arızası yüzünden aracı yolda kaldığını belirtmişti. İyi niyetten yaptırmaya çalışıyordu. O dedi 7 yıl diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkomanx

    Bravo diyorum size bilen araştıran insanın gözünü seveyim. Burada markanın efsununa kapılmış birkaç kişi dışında herkesin ortak düşüncesinin özetini sundunuz. Baştan beri savunduğum iddia ettiğim tam da budur yani hadi anladık YS bakım şartın var ancak ben de 2 yıl boyunca servisinize gelmişim kullanım hatam da yok ee gel indirim yap orta yolu bulalım dediğimizde HAYIR.
    9.2017 tarihinde almissiniz aracınızı.siz aldıktan sonra km dolmasa bile yılı dolmuş.siz yaptırmanız gereken bakımı ozeldemi yaptırdınız servistemi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakan5434 H kullanıcısına yanıt
    Yüce oto doğuşun iştiraki ben yüce otoyu arıyorum doğuş muhatap oluyordu o yüzden

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aslında çok haklısınız. fakat sorunun esas kaynağı üzerinizde yaşadığınız ülkenin hukuk sisteminde, yasa yapıcılarında ve idarecilerinde. neden mi? çünkü tüm dünyada DSG şanzımanın üretim hatalı olduğu kanıtlanmış bir gerçek olmasına rağmen ülkemizde bunun için alınmış en ufak bir yasal ve idari bir tedbir yok. Aynı malı satan firma Rusya ve Çin pazarında garanti süresini 10 YIL veriyor. neden senin ülkende 2 yıl hiç düşünmedin mi? bizim ülkedeki hukuk sistemi tüketiciyi değil, üreticiyi korumak üzerine kurulmuş. 40 kişinin iş kazasında öldüğü hava alanı inşaatında işçiler eylem yapınca içeri atılıyorlar. yani düzen bu. tüketici hakem heyeti hikaye, karar lehinde bile çıksa adamlar uymayabilir. mahkemeler, bilirkişiler, uzayan süreçler, maddi ve manevi yıpranman olacaktır.
    sorun bu olayın senin başına gelmesi ve akabinde hakem heyetinde bir çözüm arayışı değildir. neden benim ülkemde 2 yıl da Çin/Rusya da 10 yıl?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Renault'nun EDC vites sistemide DSG ile hemen hemen aynı. Ancak Renauly EDC sisteminde gerek mekatronik gerekse debriyaj ile ilgili bir sorun çıktığında aracın servis devamlılığına bakmaksızın yedek parçada %60 indirim işçilikte %50 indirim uyguluyor.
    Bu yıl 140,000 kilometredeki 2011 model Fluence Dizel EDC aracın debriyaj, vites kumanda sistemi ve mekatroniği değişti ve indirimlerle tanıdığım 4600 TL ödedi.

    VW DSG vites sisteminin garantisini iyi niyet kapsamında uzatmadı, doğrudan bir garanti uzatma prosedürü uyguladı. İyi niyet garantisi standart garanti süresinin 1 yıl daha belirli şartlar dahilinde uygulanması demektir. Bu işlem kronik sorunu olmayan, ilgili arızada müşterinin kusurunun bulunmadığı durumlarda aracın servis devamlılığı esas alınarak uygulanır. Ancak DSG'de durum farklı. VW yurt dışında açılan davalar sonucunda ayrıca TÜV gibi arıza istatistiği tutan kuruluşların raporları sonucunda sistemin bir takım sıkıntıları olduğunu kabul etti. Buna bağlı olarak DSG vites kutusunun garantisini 7 yıl / 150,000 km olarak güncelledi. Bu garantide gerek Avrupa'da gerekse Çin'de ve Rusya'da servis devamlılığı aranmıyor. Zaten servis devamlılığı aranamaz çünkü sistemin çıkaracağı arızaya karşı önceden alınabilecek yada sıkıntının erken farkedilip daha kolay olarak ortadan kaldırılacak bir durumu yok. Herhangi bir sıkıntıda ister küçük ister büyük bir sorun olsun kavrama ve mekatronik ünitesi mutlaka değişiyor.
    Servis devamlılığı konusu, Doğuş Otonun müşteriyi zorunlu olarak servise çekmeye çalışarak soymaya çalışmasından başka birşey değil.
    Nasıl servis devamlılığı aranamaz? Siz 2 yıl sonrasında hiç yetkiliye gitmediniz. 6 yıl sonra dsg arıza verdi. Siz 4 yıl boyunca fabrika tarafından bakımlar esnasında uygulanan güncelleme, aksiyon vs hiç bir işlemi yaptırmadınız. Ondan sonra 7 yıl garantili diyip ücretsiz tamir mi talep edeceksiniz? Tüketici tabiki korunmalı ama bana saçma geldi...
    Burdaki esas çözüm. konu sorunlu olduğunu araştırıp satın almayarak şanzımanın üretiminin tüketiciler tarafından durdurulmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 16 Kasım 2018; 11:14:07 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Bilinçli bir toplum olmak için araştıran sorgulayan insan lazım tüketiciyi koruyacak kurulların hakkaniyetle çalışması gerekir adalet herkese lazım. on kere yazdım burada bakımı olmayan bir parça bozuluyorsa ayıplıysa ve herkesin artık malumuysa sineye çekip oturmak yerine varolan durumumuzu sağolsunlar DH, şikayetvar gibi platformlarda dile getirip haklı sesimizi yasa yapıcılara adalet mekanizmalarına duyurmamız gerekir. Umulur ki.. inşallah.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkomanx

    Bilinçli bir toplum olmak için araştıran sorgulayan insan lazım tüketiciyi koruyacak kurulların hakkaniyetle çalışması gerekir adalet herkese lazım. on kere yazdım burada bakımı olmayan bir parça bozuluyorsa ayıplıysa ve herkesin artık malumuysa sineye çekip oturmak yerine varolan durumumuzu sağolsunlar DH, şikayetvar gibi platformlarda dile getirip haklı sesimizi yasa yapıcılara adalet mekanizmalarına duyurmamız gerekir. Umulur ki.. inşallah.

    Tek taraflı yürümez bu konular. Yazılım güncellemeleri ne olacak? Mekatronik ve kavramanın adaptasyon güncellemeleri oluyor bakımlarda kontrol edilip yapılıyor.
    KEndinizin üretici olduğunu düşünün. Otomobil otomatik şanzımanı kaç yıl arıza yapmamalı? üç yıl mı? beş yıl mı? on yıl mı?Marka önemverdiği kritere göre örneğin; fiyata göre, yakıt tüketimine göre, konfora göre, verimliliğe göre vs. bir sürü parametreye göre tercih edip bir şanzıman kullanır. Bütün markalar 10 yıl hiç bozulmayan şanzıman mı kullanmalı? yada 10 yıl sorgusuz sualsiz garanti mi vermeli? ferrari motorları 60-70bin km anca dayanıyor, Ne yapalım ferrari alıp tüketici mahkemesine mi verelim? aracın bir çok parçasına kullanıcı müdahale edemiyor ki? şanzımanın farkı ne? Misal benzinlilerde Bobin denilen parça 3-4 yıl sonra arızalanıyor. Kronik hatalı üretim mi? misal x markanınki bozulmuyorsa zaten kalitesini göstermiş olur. Başınıza gelmeden önce bu ürünü araştırsanız almazdınız değilmi? MEvzu budur. araştırıp ihtiyaçlara göre doğru karar vermek tüketicinin görevidir. Tv alıyorsunuz. 2 yıl garantili extra 3 yıl garanti için 400-500 tl isteniyor. vermiyorsunuz. 3. yıl bozuluyor bakıyorsunuz internete bir çok kişide karşılaşmış ama herkez değil. Nasıl olacak? ürünün kalitesi düşük. Ama ayıplı değil.( ayıplı olma süresini doldurmuş) Sonradan arızalanmış. başınıza gelen olayı sosyal mecralarda anlatacaksınız. ki bir daha o marka, modeli kimse almasın. Ama üreticen ücretsiz tamir isteyemezsiniz. EXtra garanti yaptıracaktınız...
    Bakın ben işyerime bosch profesyonel seri akülü matkap aldım. Ev tipi değil. 14. ayda bozuldu. Yetkili servisine yolladım. Profesyonel seriler 12 ay garantiliymiş.! Nasıl olur dedim. her satılan ürün 24 ay garantilidir. vs. derken sanayi odasına şikayet ettim. Adamlar özel izin almışlar yoğun kullanım olduğundan özel garantisi süresi almışlar. bir şey yapamadım. ama her önüme gelen yerde kötü reklamlarını yaptım. DEwalt aldım. dİrek 5 yıl garanti veriyor. Ne amaçla ne şekilde kullanırsan kullan diyor. Bir daha bosch ev aleti satın almam aldırmam.
    DSG Az tükettiren, performanslı ve hızlı. Ancak bir o kadarda narin bir şanzıman. iki dakikalık google araması zaten bunu söyler. Sizin için sağlamlık ön planda ise tam otomatik tercih etmelisiniz, etmeliydiniz. Bir müsübet bin nasihatten iyidir demiş atalarımız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 16 Kasım 2018; 17:17:59 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.