Şimdi Ara

Doğan Tek Tekliyor Ve Hava Filtresi Ağzı Ne Kadar Bantlanır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
8.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar motor parçalarını söktüm iyi bi temizledim hava filtresinin ağzındaki bantıda attım peki şimdi hava filtresinin ne kadarını bantlıycam bantı tamamen sökünce araba gitmiyor şu an yarısına kadar bantlı araba tam güç çalışmıyo hala hava filtresini tamamen kapatsam zararı olurmu. Birde giderken araba tektekliyor bunu nasıl çözerim. Yardımlarınızı bekliyorm



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Doğan Tek Tekliyor ve Hava Filtresi Ağzı Ne Kadar Bantlanır?

    Doğan araçlarında tek tekleme sorunu yaygın olarak hava filtresinin hava almasıyla ilişkilidir. Özellikle LPG'li araçlarda, hava filtresinin fazla hava alması, karbüratörün düzgün çalışmamasına ve tek teklemelere neden olabilir.

    Bu sorunu gidermek için, hava filtresinin ağzının bantlanması önerilir. Ancak, ne kadar bantlanacağı konusunda dikkatli olmanız gerekir. Aşırı bantlama, motorun yeterli hava alamamasına ve performans kaybına yol açabilir.

    Hava Filtresinin Önünü Kapatmak İçin İdeal Bant Miktarı:

    Doğan araçlarında hava filtresinin ağzını kapatmak için ideal bant miktarı, hava filtresinin kazanının %50-%75'i kadardır. Yani, hava filtresinin ağzının yarısı ile dörtte üçü arası bantlanmalıdır.

    Bantlama İşlemi:

    Hava filtresinin ağzını bantlamak için maskeleme bandı veya elektrik bandı kullanabilirsiniz. Bandı filtre ağzına eşit şekilde sarın ve hava sızıntısı olmamasına dikkat edin.

    Diğer Hususlar:

    • Hava filtresini düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse değiştirin. Kirli veya tıkalı bir hava filtresi de tek teklemelere neden olabilir.
    • Hava filtresinin kış ve yaz aylarında farklı ayarlara sahip olabileceğini unutmayın. Kış aylarında hava filtresinin ağzını daha az bantlamak, motorun daha kolay çalışmasına yardımcı olabilir.
    • Aşırı bantlama, motorun performansını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, sadece gerekli miktarda bantlayın.
    • Hava filtresinin ağzını bantlarken güvenlik önlemlerini alın. Motor çalışırken bu işlemi yapmayın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • demekki bir yerde yırtılma ,hava alma vb bir problem vardır..Bantla kapatılması yanlış bir yöntem..Hava filitresini taktığın parçanın karbiratöre iyi bir şekilde sabitlenmesi lazım..Bence iyi bir karbiratörcüye gidip hava kaçağı olup olmadığını kontrol etsin daha sonra lpg li ise ayar yaptırın ve aracın avansına baktırınız.
  • Bantları söktüğün zaman gazı açman lazım...

    Karbüratörlü arabalarda lpg kafaları motor vakumu ile çalışır. Düzgün kurulmuş bir araçta.

    Bu işin ideali yakıt ayar cihazı ile yapılanıdır. Burada yazdığım tamamen ortalama bir şeydir. En azından arabanız yürür... Karbüratörlü araçlarda kurulum araçtan araca değiştiği için birinde olan ayar diğerine olmaz.

    LPG kafası üstündeki sarı vida tam sıkılı iken çeyrek ila tam tur.
    LPG kafası üstündeki plastik vida orta kara
    Ana LPG ayar vidası da 3000 da önce yavaş ça kısılır sonra motor sesine göre yavaş yavaş açılarak tok bir ses alıncaya kadar açılır.

    Eğer mikserden sonra hava vakum kaçağı varsa veya mikser çok büyükse, araç lpg de sorun çıkarır. Malesef ustalarımız bunu çözmek yerine bantlamayı tercih ediyor. Sonrada "LPG havayı sevmez" lafı ile işin içinden çıkıyor.

    Bant geçici cözümdür. İdeal kurulan bir tesisat. Hiç problemsiz. banstız hatta filtire tası olmadan dahi çalışır.




  • Delifisek güzel bilgiler vermiş.

    Motor parçalarını söktüm temizledim demişsiniz, neleri söktün?

    Söktüğün şeyleri geri takarken tamamen oturmamış, contalarında sorun olmuş, bir yerden hava alıyor gibi anlattıklarınıza göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Delifisek güzel bilgiler vermiş.

    Motor parçalarını söktüm temizledim demişsiniz, neleri söktün?

    Söktüğün şeyleri geri takarken tamamen oturmamış, contalarında sorun olmuş, bir yerden hava alıyor gibi anlattıklarınıza göre.

    Hava Filtresi Karbirator Falan küçük parçaları söktüm geri taktıktan sonra çalıştırdım normal çalıştı sonra o bandı söküp attım devir 3 ten yukarı çıkmıyodu ve araba çok agır agır gidiyodu dün elimle hava filtresini tamamen tıkadım bi tanıdıga gaza bas dedim motor çok rahat hızlandı yani şu an yarı yarıya açık araba pek seri degil hala şu an kafam karışık. Sanayiyede çıkcam da buraya uzak ve ehliyet i almış degilim sadece para yatırmam gerekiyo sonra alcam ehliyeti şimdilik elimde olabilecek imkanlarla deniycem.




  • LPG'li araçlarda hava emiş ağzının bantlanması çok eskide kalan ve işi bilmeyen 'usta' ların uyguladığı bir yöntem. LPG'li araçta iyi bir ayar, bant olmadan yapılabilir. İşi bilen birine ayar yaptırmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzehade

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Delifisek güzel bilgiler vermiş.

    Motor parçalarını söktüm temizledim demişsiniz, neleri söktün?

    Söktüğün şeyleri geri takarken tamamen oturmamış, contalarında sorun olmuş, bir yerden hava alıyor gibi anlattıklarınıza göre.

    Hava Filtresi Karbirator Falan küçük parçaları söktüm geri taktıktan sonra çalıştırdım normal çalıştı sonra o bandı söküp attım devir 3 ten yukarı çıkmıyodu ve araba çok agır agır gidiyodu dün elimle hava filtresini tamamen tıkadım bi tanıdıga gaza bas dedim motor çok rahat hızlandı yani şu an yarı yarıya açık araba pek seri degil hala şu an kafam karışık. Sanayiyede çıkcam da buraya uzak ve ehliyet i almış degilim sadece para yatırmam gerekiyo sonra alcam ehliyeti şimdilik elimde olabilecek imkanlarla deniycem.

    Sorun bariz açık ve net. Karbüratörünüz bir yerden hava alıyor. Söküp contalarını yenilemelisiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.