Şimdi Ara

Doblo 1.3 Multijet 90hp vs. Doblo 1.4 Benzinli 95hp

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    2 gün önce 2 Aylık ne araba alalımda kolay satarız demiştim, o işi 3 Ay araç kiralayarak çözdük.

    Şimdi şu Doblo işini çözmemiz lazım.

    Alacağımız Doblo günde 20 ila 100 km arası yol yapacak (tahmini yıllık 15.000km) ve aktif olarak minimum 5 yıl kullanılacak.

    Alacağımız araç 1.3 Multijet 90hp veya 1.4 Benzinli 16V 95hp arasından seçilecek.

    Şahsi görüşüm daha az masraflı olacağından dolayı Benzin + Lpg seçeneği gibi görünüyor fakat bu konuda sizin yorumlarınızıda almak istiyorum.

    Neden böyle düşünüyorsun derseniz;

    Dizel Doblo;

    Enjektörleri değişsen 1500 TL tutuyor, Turbo ya bişi olsa en az 1000 TL. hatta değişirse dahada pahalı. sesli çalışıyor geç ısınıyor motorun zinciri değişiyor vs. vs.

    Benzinli Doblo;

    4 buji değiş devam. Sessizlik desen mis gibi arabanın çalıştığı belli bile olmuyor. İlaveten benzinli motorun ısınması daha çabuk oluyor birde bakım masrafları daha uygun.

    Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz?

    Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

    Saygılarımla ..


    Not: Alırsın satamazsın, piyasası yok, yavaş gider vs. konuları araç amacına uygun kullanılacağından dolayı bizim için hiç problem değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fantastic Light -- 14 Ekim 2015; 21:35:00 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Selam arkadaşlar,

    2 gün önce 2 Aylık ne araba alalımda kolay satarız demiştim, o işi 3 Ay araç kiralayarak çözdük.

    Şimdi şu Doblo işini çözmemiz lazım.

    Alacağımız Doblo günde 20 ila 100 km arası yol yapacak (tahmini yıllık 15.000km) ve aktif olarak minimum 5 yıl kullanılacak.

    Alacağımız araç 1.3 Multijet 90hp veya 1.4 Benzinli 16V 95hp arasından seçilecek.

    Şahsi görüşüm daha az masraflı olacağından dolayı Benzin + Lpg seçeneği gibi görünüyor fakat bu konuda sizin yorumlarınızıda almak istiyorum.

    Neden böyle düşünüyorsun derseniz;

    Dizel Doblo;

    Enjektörleri değişsen 1500 TL tutuyor, Turbo ya bişi olsa en az 1000 TL. hatta değişirse dahada pahalı. sesli çalışıyor geç ısınıyor motorun zinciri değişiyor vs. vs.

    Benzinli Doblo;

    4 buji değiş devam. Sessizlik desen mis gibi arabanın çalıştığı belli bile olmuyor. İlaveten benzinli motorun ısınması daha çabuk oluyor birde bakım masrafları daha uygun.

    Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz?

    Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

    Saygılarımla ..


    Not: Alırsın satamazsın, piyasası yok, yavaş gider vs. konuları araç amacına uygun kullanılacağından dolayı bizim için hiç problem değil.


    Hocam eğer yük taşımayacaksınız 1.4 olan daha iyi fakat yük tasıyacaksınız dizel öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben olsam dizel alırdım. Fiatın amacı o zaten. Motorları ve servis ağı olmasa kimse suratına bakmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelde 50bim altı aile icin kullanilmis doblo bulursan periyodik bakim hariç masraf acmaz. Lpgli olan ise torku az olduğu için araca yük sandığınızda sorun yaratacak. Zaten dobloda 1.3 motor almayın derim. 1.9a kadar bütün vergiler vs aynı. 1.6 veya eski kasa 1.9jtd alin derim. Masraf olarak turbo güzel kullanilmos bir araçta 200bin enjektorler ise düzgün yakıt alınmışsa 300bin km gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabaya yük konmayacak, 1 takım sandığı olacak birde şarjlı matkap falan. Yarı yarıya 1 veya 2 kişi binecek.
  • Doblo kasası ağır bir araç olduğu için ve yük taşıma amaçlı üretildiği için Tork cinsinden güce ihtiyacı vardır. 2 motorun Beygir değerleri aynı fakat tork değerleri farklı.

    1.4 Fire Motor: 127NM 4500RPM
    1.3 Multijet: 200NM 1750RPM

    Nerden baksanız %70 güç farkı var. Hemde günlük hayatta 4500 deviri vites değiştirirken belki nadiren görürsünüz. Ama 1750 devir aktif kullanım bandında kalıyor.

    Özet olarak benzinli motor ile rampalarda, yükte vs sıkıntı yaşayaiblirsiniz. Ayrıca yakıt tüketiminiz bariz yüksek olur. Sizin yerinizde olsam 1.3 Multijet tercih ederdim. Multijet motorda kolay kolay enjektör sıkıntısı yaşayan görmedim. Normal yakıt kullandığınız sürece uzun ömürlü bir parça. Turbo da yağınızı düzgün aralıklarla kaliteli değiştiridğiniz sürece minimum 200 bin kilometre en kötü ihtimalle. Zincir değişimi 150 binde yapılır. Bunları da yakıttan ve vergiden ettğiniz kar ile sıfırlayabiliyorsunuz. Bir de öbür türlü bakınca değer kaybı-satış kolaylığı boyutu da var. Hayat bu acil işiniz olur satmanız gerekir. 1.4 benzinli doblo da kolay kolay satılcak bir araç değil.


    Yazınızı tekrar gözden geçirdim. Dediğim gibi 1.3 multijet motor tamamen ekonomi amaçlı yapılmıştır. Bakım masrafları gerçekten olduğunca azdır. Yılda 15 bin kilometreden 5 yıl kullansanız 75.000 km yapar. 10 yıl kullansanız 150 bin km yapar. O da triger seti değişimine tekabul eder. Onun dışında benzinliden tek farkı yağına bi nebze daha dikkat etmeniz gerekir. Onuda normal bakımlarını takip ederek çözebiliyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Doblo kasası ağır bir araç olduğu için ve yük taşıma amaçlı üretildiği için Tork cinsinden güce ihtiyacı vardır. 2 motorun Beygir değerleri aynı fakat tork değerleri farklı.

    1.4 Fire Motor: 127NM 4500RPM
    1.3 Multijet: 200NM 1750RPM

    Nerden baksanız %70 güç farkı var. Hemde günlük hayatta 4500 deviri vites değiştirirken belki nadiren görürsünüz. Ama 1750 devir aktif kullanım bandında kalıyor.

    Özet olarak benzinli motor ile rampalarda, yükte vs sıkıntı yaşayaiblirsiniz. Ayrıca yakıt tüketiminiz bariz yüksek olur. Sizin yerinizde olsam 1.3 Multijet tercih ederdim. Multijet motorda kolay kolay enjektör sıkıntısı yaşayan görmedim. Normal yakıt kullandığınız sürece uzun ömürlü bir parça. Turbo da yağınızı düzgün aralıklarla kaliteli değiştiridğiniz sürece minimum 200 bin kilometre en kötü ihtimalle. Zincir değişimi 150 binde yapılır. Bunları da yakıttan ve vergiden ettğiniz kar ile sıfırlayabiliyorsunuz. Bir de öbür türlü bakınca değer kaybı-satış kolaylığı boyutu da var. Hayat bu acil işiniz olur satmanız gerekir. 1.4 benzinli doblo da kolay kolay satılcak bir araç değil.


    Yazınızı tekrar gözden geçirdim. Dediğim gibi 1.3 multijet motor tamamen ekonomi amaçlı yapılmıştır. Bakım masrafları gerçekten olduğunca azdır. Yılda 15 bin kilometreden 5 yıl kullansanız 75.000 km yapar. 10 yıl kullansanız 150 bin km yapar. O da triger seti değişimine tekabul eder. Onun dışında benzinliden tek farkı yağına bi nebze daha dikkat etmeniz gerekir. Onuda normal bakımlarını takip ederek çözebiliyorsunuz.



    1.3 Multijet motorun bakım masrafı totalde 1.4 benzinliden az olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Doblo kasası ağır bir araç olduğu için ve yük taşıma amaçlı üretildiği için Tork cinsinden güce ihtiyacı vardır. 2 motorun Beygir değerleri aynı fakat tork değerleri farklı.

    1.4 Fire Motor: 127NM 4500RPM
    1.3 Multijet: 200NM 1750RPM

    Nerden baksanız %70 güç farkı var. Hemde günlük hayatta 4500 deviri vites değiştirirken belki nadiren görürsünüz. Ama 1750 devir aktif kullanım bandında kalıyor.

    Özet olarak benzinli motor ile rampalarda, yükte vs sıkıntı yaşayaiblirsiniz. Ayrıca yakıt tüketiminiz bariz yüksek olur. Sizin yerinizde olsam 1.3 Multijet tercih ederdim. Multijet motorda kolay kolay enjektör sıkıntısı yaşayan görmedim. Normal yakıt kullandığınız sürece uzun ömürlü bir parça. Turbo da yağınızı düzgün aralıklarla kaliteli değiştiridğiniz sürece minimum 200 bin kilometre en kötü ihtimalle. Zincir değişimi 150 binde yapılır. Bunları da yakıttan ve vergiden ettğiniz kar ile sıfırlayabiliyorsunuz. Bir de öbür türlü bakınca değer kaybı-satış kolaylığı boyutu da var. Hayat bu acil işiniz olur satmanız gerekir. 1.4 benzinli doblo da kolay kolay satılcak bir araç değil.


    Yazınızı tekrar gözden geçirdim. Dediğim gibi 1.3 multijet motor tamamen ekonomi amaçlı yapılmıştır. Bakım masrafları gerçekten olduğunca azdır. Yılda 15 bin kilometreden 5 yıl kullansanız 75.000 km yapar. 10 yıl kullansanız 150 bin km yapar. O da triger seti değişimine tekabul eder. Onun dışında benzinliden tek farkı yağına bi nebze daha dikkat etmeniz gerekir. Onuda normal bakımlarını takip ederek çözebiliyorsunuz.



    1.3 Multijet motorun bakım masrafı totalde 1.4 benzinliden az olur mu?

    3.4 lt yag alir.
    Piyasada ki en baba yag (bugun alip degistirdim kendiminkini) mobil 1 esp 0W-40 yag 105 tl, 10 tl yag filtresi, 15 tl hava filtresi.
    Disarda elinizi sallasaniz 20 tlye degistirirler. Hani dizelin periyodik forumda abartilan agir masrafi?
    Kaldi ki 4 ltlik iyi marka 5W-30 yagi 75 tlye rahat bulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Arabaya yük konmayacak, 1 takım sandığı olacak birde şarjlı matkap falan. Yarı yarıya 1 veya 2 kişi binecek.

    1.5 dCi Dacia Dokker önersem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Airapper


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Arabaya yük konmayacak, 1 takım sandığı olacak birde şarjlı matkap falan. Yarı yarıya 1 veya 2 kişi binecek.

    1.5 dCi Dacia Dokker önersem

    Pahalı o :)
  • 1.4 benzinli olanı alırsanız satmanız zor olur, ticari araçta dizel yakıt kullanmak daha mantıklıdır, ayrıca dizelden bu kadar korkmaya gerek yoktur, düzgün bakım yapıldıkça sorun çıkarmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Doblo kasası ağır bir araç olduğu için ve yük taşıma amaçlı üretildiği için Tork cinsinden güce ihtiyacı vardır. 2 motorun Beygir değerleri aynı fakat tork değerleri farklı.

    1.4 Fire Motor: 127NM 4500RPM
    1.3 Multijet: 200NM 1750RPM

    Nerden baksanız %70 güç farkı var. Hemde günlük hayatta 4500 deviri vites değiştirirken belki nadiren görürsünüz. Ama 1750 devir aktif kullanım bandında kalıyor.

    Özet olarak benzinli motor ile rampalarda, yükte vs sıkıntı yaşayaiblirsiniz. Ayrıca yakıt tüketiminiz bariz yüksek olur. Sizin yerinizde olsam 1.3 Multijet tercih ederdim. Multijet motorda kolay kolay enjektör sıkıntısı yaşayan görmedim. Normal yakıt kullandığınız sürece uzun ömürlü bir parça. Turbo da yağınızı düzgün aralıklarla kaliteli değiştiridğiniz sürece minimum 200 bin kilometre en kötü ihtimalle. Zincir değişimi 150 binde yapılır. Bunları da yakıttan ve vergiden ettğiniz kar ile sıfırlayabiliyorsunuz. Bir de öbür türlü bakınca değer kaybı-satış kolaylığı boyutu da var. Hayat bu acil işiniz olur satmanız gerekir. 1.4 benzinli doblo da kolay kolay satılcak bir araç değil.


    Yazınızı tekrar gözden geçirdim. Dediğim gibi 1.3 multijet motor tamamen ekonomi amaçlı yapılmıştır. Bakım masrafları gerçekten olduğunca azdır. Yılda 15 bin kilometreden 5 yıl kullansanız 75.000 km yapar. 10 yıl kullansanız 150 bin km yapar. O da triger seti değişimine tekabul eder. Onun dışında benzinliden tek farkı yağına bi nebze daha dikkat etmeniz gerekir. Onuda normal bakımlarını takip ederek çözebiliyorsunuz.



    1.3 Multijet motorun bakım masrafı totalde 1.4 benzinliden az olur mu?

    3.2 Litre karter kapasitesi var fakat 3.5 litreye kadar alıyo. Yağı 5-30 Shell Helix Ultra Diesel benim deneyimlediğim en iyi sonuç veren yağdır. En son 4 litresini 85 liraya almıştım. Filtre seti komple değişir Yağ, Yakıt, Hava, Polen en son set 35 liraydı. 120 lira parça yaptı. Gerisi işçilik. Balataya vs girmiyorum onlar aynı zaten.

    1.4 Fire karter kapasitesi 2.6 litre fakat 4 litrelik alsan artan yağı bidaki bakıma kullanayım desen açılmış yağ 1 yıl bekkleyipte motora konmaz. O yüzden multijetten bi farkı olmayacaktır. Üstüne LPG siz binersen çok yakar lpg taksan onun puluydu ayrıyetten bakımıydı maliyetli olur ve uğraştırır. Bi de şu var. 1.4 motorda Triger zincir olmadığı için 60 bin gibiydi hatırladığım kadaryıla yani erken değişir km yapmasan bile zincir gibi uzun ömürlü olmaz.

    Yani ne açıdan bakarsak bakalım Multijetin tek eksisi 1.4 e göre gürültüsü ve geç ısınması kalıyor...




  • Mjet al hocam. Performans istediğinde 1.4 fire motorla gaza köstürdüğünde sessizlikten eser kalmaz.

    Punto hatta Linea bile düşünsen derdim al 1.4 geç git ama Doblo kesinlikle dizel alınmalı. Yük altında en çok iş görecek şey tork sırf o sebepten bile alınır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel Multijet'in yakıt masrafları uzun yolda gideceginizden daha az olur ve ömrü de uzun olur.

    Doblo'da 127nm tork intihar demektir. Aracın arkasına çamaşır makinesi yukledin mi kaldırmakta bile zorlanirsin ancak , tork ile tık demez. Ben Multijet taraftariyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Selam arkadaşlar,

    2 gün önce 2 Aylık ne araba alalımda kolay satarız demiştim, o işi 3 Ay araç kiralayarak çözdük.

    Şimdi şu Doblo işini çözmemiz lazım.

    Alacağımız Doblo günde 20 ila 100 km arası yol yapacak (tahmini yıllık 15.000km) ve aktif olarak minimum 5 yıl kullanılacak.

    Alacağımız araç 1.3 Multijet 90hp veya 1.4 Benzinli 16V 95hp arasından seçilecek.

    Şahsi görüşüm daha az masraflı olacağından dolayı Benzin + Lpg seçeneği gibi görünüyor fakat bu konuda sizin yorumlarınızıda almak istiyorum.

    Neden böyle düşünüyorsun derseniz;

    Dizel Doblo;

    Enjektörleri değişsen 1500 TL tutuyor, Turbo ya bişi olsa en az 1000 TL. hatta değişirse dahada pahalı. sesli çalışıyor geç ısınıyor motorun zinciri değişiyor vs. vs.

    Benzinli Doblo;

    4 buji değiş devam. Sessizlik desen mis gibi arabanın çalıştığı belli bile olmuyor. İlaveten benzinli motorun ısınması daha çabuk oluyor birde bakım masrafları daha uygun.

    Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz?

    Cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.

    Saygılarımla ..


    Not: Alırsın satamazsın, piyasası yok, yavaş gider vs. konuları araç amacına uygun kullanılacağından dolayı bizim için hiç problem değil.


    bu segmentte 5 yıl kullanıcı olarak sürüş yapan biri olarak

    direkt 1.3 dizel alın olsun bitsin kafanız ağrımaz.




  • Yazılanları okudukça 1.4 Benzinli motordan soğumaya başladım. :)

    Biraz daha araştırma yapayım.

    Yeni öneri ve tavsiyelere açığım arkadaşlar.
  • arkadaş dizel al keyfine bak,ne uğraşıcan yok lpg yok benzin habire kuruş hesabı arıza sorunticaride dizel şart daha masrafsız daha sorunsuz.
    benzinli dobloyu satamazsın,benzinciye gidince bile dizel doldururlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günde 20-100km yapıyorsa yılda nasıl 15.000 yapacak?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramiz Karaeski

    Günde 20-100km yapıyorsa yılda nasıl 15.000 yapacak?

    Günlük ortalama KM'yi 50 olarak alın.

    Ayda 25 gün ortalama çıkılsa x 50 = 1250 KM (bazı C.tesi ler çıkılmaz bile)

    1250KM x 12 = 15.000KM civarı eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ramiz Karaeski

    Günde 20-100km yapıyorsa yılda nasıl 15.000 yapacak?

    Günlük ortalama KM'yi 50 olarak alın.

    Ayda 25 gün ortalama çıkılsa x 50 = 1250 KM (bazı C.tesi ler çıkılmaz bile)

    1250KM x 12 = 15.000KM civarı eder.


    "Hergün" yazmış ta ondan şey ettim..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.