Şimdi Ara

DLSS'ye Rakip Mi Geliyor: Microsoft DirectML

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 11
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 9 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • aterikasedi (1 mesaj) Grimmjow (1 mesaj) vamp (1 mesaj) canskru (1 mesaj) Father Torque (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (10 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> Ekran kartı >> DLSS'ye Rakip Mi Geliyor: Microsoft DirectML
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    10644 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    DirectML adından da anlaşılabileceği üzere DirectX'in bir uzantısı, ML kısaltması ise "Machine Learning" yani bir tür sanal zeka tanımını yapmakta. Kısaca DirectX altyapısı ile sanal zekanın işlem yapabilmesini sağlıyor. Ekran kartlarında sanal zeka kavramıyla bir süre önce NVidia'nın DLSS (Deep Learning Super Sampling) teknolosinde tanışmıştık. DirectML de benzer bir şekilde bu tür işlemler için programlanabiliyor:



    DirectML'in tanıtımı Microsoft'un SIGGRAPH 2018 etkinliğinde yapıldı. Yapılan gösteride Forza Horizon 3, NVidia ekran kartı ve DirectML kullanılarak 1080p'den canlı olarak 4K çözünürlüğe yükseltildi. Aşağıdaki karşılaştırmada 4K çözünürlükte DirectML açık (soldaki resim) ve kapalı (sağdaki resim) sonuçlar görülmekte:



    DirectML tüm DirectX 12 uyumlu kartları destekliyor ve Windows'un ilkbahar 2019 güncellemesiyle kullanıma sunulacak.


    Kaynak: https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/amd_s_radeon_vii_supports_directml_-_an_alternative_to_dlss/1

    Edit: NVdia'nın SIGGRAPH 2018 etkinliğinde yaptığı sunumdan ekran görüntüleri:



    Sunum Videosu: http://on-demand.gputechconf.com/siggraph/2018/video/sig1814-2-adrian-tsai-gpu-inferencing-directml-and-directx-12.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 18 Ocak 2019; 11:42:24 >



    |
    |




  • Yarbay
    4377 Mesaj
    Xbox'a da gelecektir yakında. Düşük çözünürlüklü oyunlar 4K'ya upscale edilirken artık daha kaliteli gözükecektir
    |
    |
  • Kurmay Yarbay
    37090 Mesaj
    Yeni gelecek konsollarda iyi iş yapar bu
    |
    |
  • Binbaşı
    1678 Mesaj
    iyi habermiş ya. teşekkürler. biraz daha umutlanıyor insan bu tip haberleri gördükçe..
    |
    |
  • Yarbay
    8141 Mesaj
    Ohh rekabett kıymetlimisss
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Eee şimdi bir ekran kartına 10 bin tl para veren adam ne yapsın?
  • Teğmen
    186 Mesaj



    Anlık tepkileri bu olacak sonra yeniden yalama yıkamaya devam edeceklerdir.

    Bunu şayet cidden sorunsuz sunabilirler ise Nvidia ayıp etmiş olurlar, zaten ellerinde bir tek dlss kaldı daha demo bazlı şimdi oda kalmayacak ayıp la yazık, az insaf acıyın şu firmaya.

    Şaka la şaka beter olsunlar..
    |
    |
    Mutlak.Sıfır kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    6407 Mesaj
    Arkadaşlar.. Upscale artık pc içinde bir kader olmuştur. Nvidia, microsoft, AMD bu iş için boşuna kafa patlatmıyorlar. 4k çözünürlük ve akabinde gelecek olan 8k çözünürlük oyunlar için sürdürülebilir çözünürlükler değildir. Bu çözünürlükler video içerikleri için geliştirilen standartlardır. Kameralar bu çözünürlüklere göre kayıt yapar ve kullanıcı bu çözünürlüklerde izler. Oyunlar bu işin dışındadır. Oyun geliştiricileri bu devasa çözünürlüklere göre oyun geliştirmek zorunda değildir. Son yıllarda koredeki panel üreticilerinin deli gibi yüksek çözünürlüklü panel üretmesine doğal olarak ekran kartı üreticileri yetişememiştir. Hiçbir zamanda yetişemeyecektir. uzun uzun yıllar boyunca 480p standarttı kısa süreliğine 720p bir süredirde 1080p standart. daha yeni yeni 5-6 yıllık konsolun oyunlarını 4k da açabiliyoruz. oyun dünyası için Standart bile olmadı. bu gidişlede olamayacak. 8k tvler paneller çıktı. 16k tvlerde hazır ama bunlar için donanımlar hazır değil.


    Peki ps5 çıktığında ne olacak? ps5 emin olun oyunlarını 8k ya da upscale yapacak. Peki pc alemi ne yapacak? Upscale artık bir kader. Bence upscale çoktandır gelmesi gerekiyordu ancak ps5 çıkışına doğru anca oyun motorlarına tamamen yerleşir. Zaten yetişemezse ps5 oyunları sayesinde elimizdeki kartlar ciddi performans kaybedecektir. ps4 gpusu r9 270 ayarında birşeydi. ps5 gpusu 7nm üretim ile tahminimce gx1080 ayarında gelir. GTX 1080-vega 56-64 için yazılan mükemmel bir konsol oyununu hiçkimse pc de şu an ki kartlarıyla akıcı bir şekilde 4k oynayamaz. Bu satten sonra Oyunlar düşük çözünürlükte mükemmeleştirilip upscale metoduna gidilecek gibi. Durum bunu gösteriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 18 Ocak 2019; 22:58:53 >




  • Teğmen
    222 Mesaj

    Nvidia övücü bazı dh editörlernin vereceği tepki GİF'te
    |
    |
    Grimmjow kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    445 Mesaj

    kesinlikle katılıyorum

    1080p yeni oturmuşken alelacele 4k getirildi. native 4k için 60 fps standardı saglamak cok zor. ya oyunların gelişimi yavaşlayacak ya da bu tür çözümler üretilecek
    |
    |
    vamp kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1942 Mesaj

    Tahminimce Nvidia'nın RT ve Tensor çekirdekleri ile yaptığı ilk adım. Genel grafik pazarı "yapay zeka çekirdeklerini" ileride çok çok daha fazlası için de kullanacak.

    Temelde bunlar (RT ve Tensor çekirdekleri) birer asic ve başka yapay zeka çekirdekleri muhtemelen kareleri tahmin etme ve ekleme gibi bir işlemi de yapacak. Başka türlü, mevcut gpu ölçeklenmesi, var olan daha yüksek çözünürlüklere nasıl yetişecek öngöremiyorum. Mevzu sadece RT değil, photo realistik bir görüntü hedefi de var. Sadece upscale yeterli değil.

    Zamanında Nvidia, hemen sonra AMD unified shader mimarisine geçerek, bahsettiğimin tam tersine bir yöne girmişti. Şimdi ise tahminimce "back to basics" gerçekleşiyor. Halen bir GPGPU olacaktır ama fazlasıyla asic çekirdekleri de kullanacaklar. Ama buna epey yol var daha kanımca ve muhtemelen üzerinde zaten çalışılıyordu. Örneğin Turing üzerine, Maxwell çıktığından beri çalıştıklarına eminim (4-5 yıl). Genelde bu böyledir zaten, diğer bir örnek AMD ve Zen mimarisi.



    Not; Asic dediğim aslında biraz da "özel çözümler". Özel çözümler bilişim/donanım pazarında gittikçe daha fazla yer ediniyorlar. Nvidia'nın ciddi hisse değer kayıpların bir sebebi sadece Mining vakkası değil, otonom-otomobil pazarın "özel çözümlere yönelmesi" ve Google'in TPU3 çipi. Bunların hepsi aynı potada. Yakın zamanda server pazarını da tehdit edecek olan bu. Örneği de var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 18 Ocak 2019; 23:13:28 >
    |
    |
    vamp kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
valorant points
valorant vp
Sohbet
takipçi satın al
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.