Şimdi Ara

DİZELDE 8 VALF - 16 VALF FARKI !!!!?????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim bildiğim;

    corolla d-4d 8 valf
    focus 1.6 tdci ve peugeot 1.6 hdi 16 valf


    aralarında teklonoji farkı mı var?

    Çünkü benzinli de 8 valfe şu devirde geri teklonoji olarak bakıyoruz.Çoğu benzinli artık 16 valf.

    Dizelde de bu durum aynı mı yorumlanır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞANS -- 6 Şubat 2006 14:11:39 >



  • sanırım guc ile alakalı bisey olsa gerek....yani yuksek valf li olan daha guclu olmasi lazim...yanlıs biliyorumda olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENIGMA

    sanırım guc ile alakalı bisey olsa gerek....yani yuksek valf li olan daha guclu olmasi lazim...yanlıs biliyorumda olabilir
    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo

    Alıntıları Göster
    güzel yaklaşım olmuş jack abi :)
    16 sübaplı moyorlar 8 sübaplılardan daha verimli çalışır. tabiki bir 8 ve bir 16 sübaplı motor aynı gücü üretebilir ancak bunun için 8 sübaplının bazı fedakarlıklarda bulunması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    güzel yaklaşım olmuş jack abi :)
    16 sübaplı moyorlar 8 sübaplılardan daha verimli çalışır. tabiki bir 8 ve bir 16 sübaplı motor aynı gücü üretebilir ancak bunun için 8 sübaplının bazı fedakarlıklarda bulunması gerekir.

    Alıntıları Göster
    BU ARADA 16 SUBAP'IN SUBAPLARI 8 SUBAPLI'DAN BOYUT OLARAK KÜÇÜKTÜR.YANİ SUBAP FİYATLARI AYNI DEĞİLDİR.KÜÇÜK OLAN SUBAP DA KIRILMAYA DAHA MÜSAİTTİR.ÇÜNKÜ METALİ DAHA İNCEDİR.DOLAYISI İLE DAHA NARİNDİR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo


    Çok güldüm yaw, Allah iyiliğini versin. O zaman dört lastikli araba yerine iki lastikli motor daha iyi, değiştirmeye kalkarsan 4 tane.

    Şimdi bilgiye gelelim, valf içten yanmalı motorlarda yakıt hava karışımını (dizelde hava) almak ve egzos gazlarını tahliye etmek için açılıp kapanan parçalardır, bir diğer adı sübap. Bu durumda ne kadar çok valf varsa araba o kadar rahat nefes alacaktır. Ancak pratikte silindir başına 6 adetten fazla valf koymak, araçta hiç bir yarar sağlamaz.

    Gelelim 8 valf-16 valf olayına. 8 valfli bir araçta her silindirde iki adet valf bulunur, biri emme biri egsoz, geçmişten beri tüm araçlarda bu şekilde kullanılırdı. 16 valfte ise silindir başına 4 valf bulunur ve bu tabii ki motorun verimini arttıran bir durumdur.

    8 valf kullanan motor eski değildir, öyle bir tercih yapmıştır üretici ancak 16 valf kullanmak hangi açıdan bakılırsa bakılsın hem performans hem yakıt tüketimi konusunda en azından herhangi bir 8 valfli motora göre daha verimlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo


    Çok güldüm yaw, Allah iyiliğini versin. O zaman dört lastikli araba yerine iki lastikli motor daha iyi, değiştirmeye kalkarsan 4 tane.

    Şimdi bilgiye gelelim, valf içten yanmalı motorlarda yakıt hava karışımını (dizelde hava) almak ve egzos gazlarını tahliye etmek için açılıp kapanan parçalardır, bir diğer adı sübap. Bu durumda ne kadar çok valf varsa araba o kadar rahat nefes alacaktır. Ancak pratikte silindir başına 6 adetten fazla valf koymak, araçta hiç bir yarar sağlamaz.

    Gelelim 8 valf-16 valf olayına. 8 valfli bir araçta her silindirde iki adet valf bulunur, biri emme biri egsoz, geçmişten beri tüm araçlarda bu şekilde kullanılırdı. 16 valfte ise silindir başına 4 valf bulunur ve bu tabii ki motorun verimini arttıran bir durumdur.

    8 valf kullanan motor eski değildir, öyle bir tercih yapmıştır üretici ancak 16 valf kullanmak hangi açıdan bakılırsa bakılsın hem performans hem yakıt tüketimi konusunda en azından herhangi bir 8 valfli motora göre daha verimlidir.

    Alıntıları Göster
    Bu konuda bilgi sahibi değilim ama okuduklarım kadarıyla 8 valfli araçlar düşük devirlerde daha canlı-16 valfler ise orta ve üst devirlerde. Bu mantıktan giderek, dizel araçlar düşük devirlerde max.tork ürettiğinden böyle bir tercih yapılmış olabilir mi?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 mpi motor
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakki

    Bu konuda bilgi sahibi değilim ama okuduklarım kadarıyla 8 valfli araçlar düşük devirlerde daha canlı-16 valfler ise orta ve üst devirlerde. Bu mantıktan giderek, dizel araçlar düşük devirlerde max.tork ürettiğinden böyle bir tercih yapılmış olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    Bu konuda bilgi sahibi değilim ama okuduklarım kadarıyla 8 valfli araçlar düşük devirlerde daha canlı-16 valfler ise orta ve üst devirlerde. Bu mantıktan giderek, dizel araçlar düşük devirlerde max.tork ürettiğinden böyle bir tercih yapılmış olabilir mi?


    ilk cümlenizi okurken ben de aynı şeyi düşümdüm.Toyota 1.4 cc dizel motordan en iyi bu şekilde faydalanabilir diye aklıma geliyor.Yani Toyota'nın elbette bildiği birşey vardır ve o yüzden 16 valfe'i kullanmamıştır veya dizelde 1.4 cc'ye uygun olan 8 valfe'dir .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo


    91 yılında otomobil satın alırken de corollalara bakmıştık. Corolla'nın motoru 16v.ti. Ta o zamanlarda motorlarında 16 valf kullanan bir firmanın maliyet kaygısı ile hareket ettiğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakki

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    8v yi firmalar motor maliyetini düşürmek için kullanıyorlar.yoksa bi espirisi yok.

    o araç 16v yapılsa daha fazla güç elde edilir.

    bide şöyle düşün subapların eğildiğinde sen 16 tane subap parası ödeycen o adam 8 tane ödiyecek.tanesi 35-40 lira olsa oooooooo


    91 yılında otomobil satın alırken de corollalara bakmıştık. Corolla'nın motoru 16v.ti. Ta o zamanlarda motorlarında 16 valf kullanan bir firmanın maliyet kaygısı ile hareket ettiğini sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir


    1) 91 model corolla'da vvt-i var mıydı?? Benim bildiğim ilk kez 2000 modellerde çıktı.
    2) Toyota'nın dizel araçlarında vvt-i teknolojisi de yok.
    Sen topicteki dizel araçlarda 8 valf mi 16 valf mi sorusuna, aralarındaki farka, hangisinin daha verimli çalıştığına yanıt ver biliyorsan biz de cehaletimizi giderelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakki

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir


    1) 91 model corolla'da vvt-i var mıydı?? Benim bildiğim ilk kez 2000 modellerde çıktı.
    2) Toyota'nın dizel araçlarında vvt-i teknolojisi de yok.
    Sen topicteki dizel araçlarda 8 valf mi 16 valf mi sorusuna, aralarındaki farka, hangisinin daha verimli çalıştığına yanıt ver biliyorsan biz de cehaletimizi giderelim.

    Alıntıları Göster
    dizel benzinli fark etmez her zaman 16V üstündür tartışmaya hiç gerek yok ayrıca 16V nin subapları ufak olur daha narindir gibi yorumlara sadece gülerim şimdiye kadar hep 16V arac kullandm hiçte subap kırıldığına şahit olmadım nerden çıktı bu yorum anlamadm ne alaka .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Absinthe*

    dizel benzinli fark etmez her zaman 16V üstündür tartışmaya hiç gerek yok ayrıca 16V nin subapları ufak olur daha narindir gibi yorumlara sadece gülerim şimdiye kadar hep 16V arac kullandm hiçte subap kırıldığına şahit olmadım nerden çıktı bu yorum anlamadm ne alaka .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: swatcamgoz

    dizel benzinli fark etmez her zaman 16V üstündür tartışmaya hiç gerek yok ayrıca 16V nin subapları ufak olur daha narindir gibi yorumlara sadece gülerim şimdiye kadar hep 16V arac kullandm hiçte subap kırıldığına şahit olmadım nerden çıktı bu yorum anlamadm ne alaka .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: er9en

    quote:

    Orjinalden alıntı: swatcamgoz

    dizel benzinli fark etmez her zaman 16V üstündür tartışmaya hiç gerek yok ayrıca 16V nin subapları ufak olur daha narindir gibi yorumlara sadece gülerim şimdiye kadar hep 16V arac kullandm hiçte subap kırıldığına şahit olmadım nerden çıktı bu yorum anlamadm ne alaka .



    Alıntıları Göster
    sübap nasıl kırılır onuda anlamış değilim. yani nereye çarpıcak ne olucakta kırılıcak?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakki

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir


    1) 91 model corolla'da vvt-i var mıydı?? Benim bildiğim ilk kez 2000 modellerde çıktı.
    2) Toyota'nın dizel araçlarında vvt-i teknolojisi de yok.
    Sen topicteki dizel araçlarda 8 valf mi 16 valf mi sorusuna, aralarındaki farka, hangisinin daha verimli çalıştığına yanıt ver biliyorsan biz de cehaletimizi giderelim.

    Alıntıları Göster
    supapların fazla olmasının avantajı yanma odasındaki yanmış gazların çabuk atılması ve yanacak karışımın çabuk girmesi anlamında fiziki fayda sağlar.Bunun dışında fazla supapın soğutulması daha verimli olacağı için ekonomik anlamda daha iyidir.fazla onun için pahalı yanlış bir düşünce...
    Eğilme her supabın riskidir. eğilmezse piston delinir zaten..görsel malzeme göndermeye çalışacam daha iyi olur


    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir


    1) 91 model corolla'da vvt-i var mıydı?? Benim bildiğim ilk kez 2000 modellerde çıktı.
    2) Toyota'nın dizel araçlarında vvt-i teknolojisi de yok.
    Sen topicteki dizel araçlarda 8 valf mi 16 valf mi sorusuna, aralarındaki farka, hangisinin daha verimli çalıştığına yanıt ver biliyorsan biz de cehaletimizi giderelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    supapların fazla olmasının avantajı yanma odasındaki yanmış gazların çabuk atılması ve yanacak karışımın çabuk girmesi anlamında fiziki fayda sağlar.Bunun dışında fazla supapın soğutulması daha verimli olacağı için ekonomik anlamda daha iyidir.fazla onun için pahalı yanlış bir düşünce...
    Eğilme her supabın riskidir. eğilmezse piston delinir zaten..görsel malzeme göndermeye çalışacam daha iyi olur


    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    o araç toyota..bilen arkadaşlar için değişken zamanlı supap teknolojisi olduğu için klasik yorum yapmayalım...
    tabiki 16 v tercih edilir. aksi cehalet belirtisidir


    1) 91 model corolla'da vvt-i var mıydı?? Benim bildiğim ilk kez 2000 modellerde çıktı.
    2) Toyota'nın dizel araçlarında vvt-i teknolojisi de yok.
    Sen topicteki dizel araçlarda 8 valf mi 16 valf mi sorusuna, aralarındaki farka, hangisinin daha verimli çalıştığına yanıt ver biliyorsan biz de cehaletimizi giderelim.


    Alıntıları Göster
    +1905 8V de nekadar risk varsa 16V dede o kadar var (16V ninki narin olur demişsinz ya) arkadaşlar teknik konuşun ya bilmiyorsanızda yorum yapmayn rica ederm yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Absinthe* -- 9 Şubat 2006 11:40:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Absinthe*

    +1905 8V de nekadar risk varsa 16V dede o kadar var (16V ninki narin olur demişsinz ya) arkadaşlar teknik konuşun ya bilmiyorsanızda yorum yapmayn rica ederm yani

    Alıntıları Göster
    iyi sen çok biliyon git 8 v al.. ne diyim sana.
    quote:

    Orjinalden alıntı: swatcamgoz

    +1905 8V de nekadar risk varsa 16V dede o kadar var 16V ninki narin olur arkadaşlar teknik konuşun ya bilmiyorsanızda yorum yapmayn rica ederm yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    iyi sen çok biliyon git 8 v al.. ne diyim sana.
    quote:

    Orjinalden alıntı: swatcamgoz

    +1905 8V de nekadar risk varsa 16V dede o kadar var 16V ninki narin olur arkadaşlar teknik konuşun ya bilmiyorsanızda yorum yapmayn rica ederm yani


    Alıntıları Göster
    kardeşm sen yanlş anladn herhalde benim demek istediğim arkadaşlar 8V ye göre 16V ler daha narindir kolay kırılır demişti ben onlara demştm benm demek istediğim 8V de nekarad hasar riski varsa 16V dede o kadar hasar riski var 16V kolay hasar görmez demek istemiştim sağlık olsn yukardaki yazılarımıda okusaydn 16V lerin iyi olduğundan bahsediyordm ve +1905 ilede seni desteklediğimi belirtmiştim neyse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Absinthe* -- 9 Şubat 2006 11:38:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Absinthe*

    kardeşm sen yanlş anladn herhalde benim demek istediğim arkadaşlar 8V ye göre 16V ler daha narindir kolay kırılır demişti ben onlara demştm benm demek istediğim 8V de nekarad hasar riski varsa 16V dede o kadar hasar riski var 16V kolay hasar görmez demek istemiştim sağlık olsn yukardaki yazılarımıda okusaydn 16V lerin iyi olduğundan bahsediyordm ve +1905 ilede seni desteklediğimi belirtmiştim neyse

    Alıntıları Göster
    Sınırlenme yani insalnar hemen birbirini gırtlaklamaya hazır nedir bu ya sakin olalım biraz dimi düşman değiliz TÜRKÜZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Absinthe*

    +1905 8V de nekadar risk varsa 16V dede o kadar var (16V ninki narin olur demişsinz ya) arkadaşlar teknik konuşun ya bilmiyorsanızda yorum yapmayn rica ederm yani

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: swatcamgoz

    +1905 8V de nekadar risk varsa 16V dede o kadar var (16V ninki narin olur demişsinz ya) arkadaşlar teknik konuşun ya bilmiyorsanızda yorum yapmayn rica ederm yani


    GİDİP HERHANGİ BİR SERVİSTE HER İKİSİNE DE BAKTINIZ MI?USTALAR İLE KONUŞTUNUZ MU DA BUNLARI SÖYLÜYORSUNUZ?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.