Şimdi Ara

DİZELDE 8 VALF - 16 VALF FARKI !!!!????? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Seninki de soru mu yani?

    Neden kullandığını git üreticinin kendisine sor?

    Ama tahmin istersen yanıt vereyim, UCUZ DİYE HERHALDE.

    ZATEN FORUMDA HEP ELEŞTİRİ NEDENİ DEĞİL Mİ?

    VW 8 VALF 102 PS HALA 20 YILLIK MOTORU KULLANIYOR DİYE???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    ey ahali
    birde şunu sorayım.
    8 valf eski teknoloji ise
    honda jazz da
    audi a3 de niçin kullanıyor.


    Araştırdım 8 valf arabalar euro IV standartlarına uygun üretiliyormuş.. Konu ile ilgili yukarıda Yeni ford focus 1.8 die başlık açtım... orada bakabilirsin
  • a3 de golfde 8V olanların hali malum FSI lar 16V arkadaşlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu
    4 silindirli bir motor maksimum 16 valf olur.


    Yanlış, Ferrari'nin kullandığı silindir başına 5 valfli motor (3 emme, 2 egzoz) vardır.
  • Dizel 8 valf veya 16 valf olması çok fark etmez dizel motorlar sıkışan gazın patlaması ile çalıştığından 8 v avantaj bile olabilir. Bir de sürtünme katsayısı düşük olan motorlarda( özellikle toyota vw gibi) motorlar zor ısınır dizelde ise motorun soğuk çalışması yakıt sarfiyatını artırır o sebepten motorun 8 valf olması dizelllerde tercih sebebidir 16 v lere göre daha sıcak çalışırlar. (benzinlide tam tersi olmalı)
    Kısacası 8v veya 16v teknolojinin ileri veya geri olduğunu göstermez tamamen bir üretim tercihidir.
  • bizim eski doğan slx 24 valf tı herhalde
  • dizelin patlamayla çalışması ile 8-16V olması arasındaki bağlantıyı kuramadım alpform yardımcı olabilirmisin acaba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    dizelin patlamayla çalışması ile 8-16V olması arasındaki bağlantıyı kuramadım alpform yardımcı olabilirmisin acaba.



    sübop sayısının az olması gaz sıkışması sırasında kaçak olasılığını düşürmektedir. sonuç daha fazla sıkıştırma.
  • sübapta kaçak olması gibi bir sorun olabiliceği hiç aklıma gelmemişti. gerçekten yaşanan bir sorun mu yoksa kendi yorumun mu?
  • Modern automobile engines often use more than one inlet and/or exhaust valve. The reasoning behind this is to increase the total valve area, which is a major determinant of the power the engine can be made to produce. The circular shape of the combustion chamber limits the size of two single large valves, and it is easier to fit four smaller valves into the space while still achieving greater valve area.

    Modern otomobil motorlarında genellikle birden fazla emme ve egzos valfi bulundurur. Bunun asıl nedeni toplam valf alanını arttırmaktır, motorun sağlayabileceği gücü belirleyen ana etmen budur. Yanma odasının dairesel şekli iki büyük valfin boyutlarını sınırlar bu yüzden, dört daha küçük valfi yerleştirmek hem daha kolayken, aynı zamanda daha büyük valf alanı sağlar.

    KAYNAK :http://en.wikipedia.org/wiki/4-stroke_cycle_engine_valves

    Sanırım bu konu artık kapanmıştır, görüldüğü gibi silindir başına dört (toplam 16) valf kullanmak hem daha kullanışlı hem de daha etkilidir hem de daha performanslıdır.


    Bu da gerçek bir olaydır.

    So I got rid of the old sluggish 8 valve head and upgraded to a 16 valver. Very nice imrpovement. 70hp with the 8 valve to ~100 with the 16 valve.

    Sonunda uyuşuk 8 valfli kapaktan kurtuldum ve 16 valfe yükselttim. İyi bir gelişme. 8 valf 70 beygirken 16 valf 100 beygir güç veriyor.

    KAYNAK :http://www.homemadeturbo.com/forum/index.php?board=3%3Baction=display%3Bthreadid=32872%3Bstart=new%3Bboardseen=1




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.