Şimdi Ara

Dizel Sandero sorularım var?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2006 Megane 2 sedan 1.4 16v lpg kullanıyorum. 2008 yılında 18000'de aldım şimdi 118000 km'de. Sorunum yok.
    Yılda değişmez 25000 km yapıyorum.
    Dizel Sandero düşünüyorum. Ama dizel konusu beni korkutuyor.
    Turbo bozuldu, enjektör bozuldu diyenler vs epey masraflı.

    1- Araba 3 yıl garantili gözüküyor. Ben 3 yılda 75000 km yaparım. Diyelim 60.000 km'de turbo veya enjektör bozuldu. Garantiden değişir mi?
    Yoksa kullanıcı hatası mı diyorlar?

    2- Turbo ve enjektör bozmamak için neler yapılmalı. (Eşimle beraber kullanıyoruz.) Daha önce hiç dizel kullanmadım. 200000 kmden fazla benzinli(lpg) kullandım.
    DCI motorlarda turbo enjektör vs kolay bozulur mu diğer markalara göre sağlam mı? Garanti dışında ilen turbo ve enjektör ne kadar fiyatlı?

    3- Dizel aracı 100.000 kmden sonra satmak zor mu? Fiyatı çok mu düşer?

    4- Uğraşma benzinli araç al lpg diyorsanız yeni euro5 motorlarda bir süre sonra magnezyum subaplar eriyip masraf açıyormuş. Bu yüzden insanı düşündürüyor yeni motorlar.

    Bu işte deneyimi ve bilgisi olan yazarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 4 Ağustos 2013; 1:12:20 >







  • Hiç bilgisi olan yok mu?
  • Yok mu dizel Sandero kullanıcısı?
  • Konu silinebilir. Çok zor sordum sanırım. Burada hiç paylaşım yok.
  • 1) Turbo ve enjektörler kalitesiz yakıt kullanımı hatası bahane edilebileceği için risk altındadır...
    2) Çok yüksek devirler turboyu zorlayabilir... Enjektörü de bozabilecek kalitesiz yakıttır... Fiyatı konusunda bilgim yok...
    3) Dizel aracı genelde bitirip satıldığı için böyle bir önyargı vardır... 100.000 km'den sonra benzinli aracı da satmak zordur... Ama fiyatını düşürdüğünüz takdirde tabii ki hepsini rahat satabilirsiniz...
    4) Evet doğru yeni motorların sübapları biraz zayıf... Fakat Sandero'da sübapları güçlendirilmiş orjinal LPG seçeneği var...

    Bence; Uğraşma kendi otomobilini kullan daha 200.000 Km'ye kadar yolu var kullan eskit sonra sat yenisini al... İkisi de aynı işi görüyor sonra pişman olursun... :) Ben 190.000 Km'de aracımı sattım pişman oldum çünkü bildiğim temiz bir araçtı... LPG'liydi 2007 Dacia LOGAN 1.4 Ambiance Pack
    Turbo ve enjektör öyle 60.000 - 100.00 Km'de problem çıkaracak parçalar değildir o kadar kafana takma...
    Dacia motoru birebir Renault motorudur sağlamlığı tartışılmaz bile...
    Yakıt konusunu ele alacak olursak LPG'li aracın gerçekten en ekonomik araç olduğu yargısına vardım... Uzun yolda 6,5-7 lt LPG yakarken şimdi 4,5 - 4,8 lt'den aşağı düşüremedim... Ama tabii ki performans açısından dizel daha iyi...
    Dizel Sandero'nun artılarını kıyaslayacak olursak sadece uzun 5.vitesi yeter diye düşünüyorum çünkü 5. vites yaklaşık 1.750 devirde 100 km, 2.100 devirde 120 km hız yapabiliyor, bu da kafa şişirmeyen sessiz bir dizel motor oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teoman1973

    1) Turbo ve enjektörler kalitesiz yakıt kullanımı hatası bahane edilebileceği için risk altındadır...
    2) Çok yüksek devirler turboyu zorlayabilir... Enjektörü de bozabilecek kalitesiz yakıttır... Fiyatı konusunda bilgim yok...
    3) Dizel aracı genelde bitirip satıldığı için böyle bir önyargı vardır... 100.000 km'den sonra benzinli aracı da satmak zordur... Ama fiyatını düşürdüğünüz takdirde tabii ki hepsini rahat satabilirsiniz...
    4) Evet doğru yeni motorların sübapları biraz zayıf... Fakat Sandero'da sübapları güçlendirilmiş orjinal LPG seçeneği var...

    Bence; Uğraşma kendi otomobilini kullan daha 200.000 Km'ye kadar yolu var kullan eskit sonra sat yenisini al... İkisi de aynı işi görüyor sonra pişman olursun... :) Ben 190.000 Km'de aracımı sattım pişman oldum çünkü bildiğim temiz bir araçtı... LPG'liydi 2007 Dacia LOGAN 1.4 Ambiance Pack
    Turbo ve enjektör öyle 60.000 - 100.00 Km'de problem çıkaracak parçalar değildir o kadar kafana takma...
    Dacia motoru birebir Renault motorudur sağlamlığı tartışılmaz bile...
    Yakıt konusunu ele alacak olursak LPG'li aracın gerçekten en ekonomik araç olduğu yargısına vardım... Uzun yolda 6,5-7 lt LPG yakarken şimdi 4,5 - 4,8 lt'den aşağı düşüremedim... Ama tabii ki performans açısından dizel daha iyi...
    Dizel Sandero'nun artılarını kıyaslayacak olursak sadece uzun 5.vitesi yeter diye düşünüyorum çünkü 5. vites yaklaşık 1.750 devirde 100 km, 2.100 devirde 120 km hız yapabiliyor, bu da kafa şişirmeyen sessiz bir dizel motor oluyor...


    Cevaplar için teşekkür ederim.




  • selam olsun.

    arkadaşım aracın ister dizel olsun. ister benzinli

    sen düzgün kulanmadıkça..
    kötü mazot kullandıkça..
    aşırı devirli kulandıkça..
    o enjektör o turbo ne yapsın..
    dizel araba kullanmak benzinliye göre daha çok özveri ister..
    ben 2011 yılında 2008 model 1.5 dci logan sattım 480.000 de
    taş gibiydi yemin ederimm. ama hala servis kayıtları durur 6,7.000 de bir bakıma giderdim merak işte.
    ama ekmeğini çok yedim o arabanın hala da yenirdi..
    demem o ki hele şimdiki motorlar euro5 daha sağlıklı daha ekonomik ve daha uzun ömürlü..

    bende 2011 loganımı satıp sandero alacağım..kafaya koydum

    sagılar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eteksen

    2006 Megane 2 sedan 1.4 16v lpg kullanıyorum. 2008 yılında 18000'de aldım şimdi 118000 km'de. Sorunum yok.
    Yılda değişmez 25000 km yapıyorum.
    Dizel Sandero düşünüyorum. Ama dizel konusu beni korkutuyor.
    Turbo bozuldu, enjektör bozuldu diyenler vs epey masraflı.

    1- Araba 3 yıl garantili gözüküyor. Ben 3 yılda 75000 km yaparım. Diyelim 60.000 km'de turbo veya enjektör bozuldu. Garantiden değişir mi?
    Yoksa kullanıcı hatası mı diyorlar?

    2- Turbo ve enjektör bozmamak için neler yapılmalı. (Eşimle beraber kullanıyoruz.) Daha önce hiç dizel kullanmadım. 200000 kmden fazla benzinli(lpg) kullandım.
    DCI motorlarda turbo enjektör vs kolay bozulur mu diğer markalara göre sağlam mı? Garanti dışında ilen turbo ve enjektör ne kadar fiyatlı?

    3- Dizel aracı 100.000 kmden sonra satmak zor mu? Fiyatı çok mu düşer?

    4- Uğraşma benzinli araç al lpg diyorsanız yeni euro5 motorlarda bir süre sonra magnezyum subaplar eriyip masraf açıyormuş. Bu yüzden insanı düşündürüyor yeni motorlar.

    Bu işte deneyimi ve bilgisi olan yazarsa sevinirim.



    1.sorunuzu bilmiyorum ama buyuk ihtimal garantiden degisir ama 60 70 bin kmde turbo yada enjektor bozmak icin redline kullanmaniz ve kotu yakit almaniz lazim ki bunlari normal biri yapmaz

    2. Turbo bozmamak icin dizelde 1.750 2.500 arasinda kullanirsaniz hic bisey olmaz.Enjektorler icin ise mutlaka kaliteli yakit shell veya bp turu eurodizel kullanirsaniz hicbirsey olmaz.150 bin km fiestam var var ve nazar degmesin ne turbo ne enjektor sorunu yok olmadida babam ustune titrerdi ehliyeti alinca bans verdi 2 senedir bende titizim sadece 10 bin bakimi vs. Ve asla kotu yakit almam shellden baska almam sizede tavsiyem shell olur.

    3.100.000 kmden sonra satilmaz lafi sehir efsanesi eski aracimiz dobloyu 198.000 binde sattik onunda en ufak sorunu yoktu.Bu sehir efsanesi eski turbosuzdizeller ve 2005 den once ki kalitesiz mazotlardandi.Enjektorleri mahvediyor kirsal mazot yada kalitesiz yakit bu yuzden 2005 oncesindeki dizellerin bazilari enjektor mazot pompasi gibi sorunlar cikartabiliyor.

    Son olarak da ehliyetimi aldim alali dizel kullaniyorum tesadufende hep dizel arac surdum turbonun keyfini alinca birakamiyorum yuksek torkda var tabi :) tavsiyem alacaginiz aracin gecmisini kmsini kontrol ettirin ve mutlaka deneme surusu yapin belli eder kendini arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.