Şimdi Ara

Dizel motora soğukken basılırmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar dizel motor soğukken basıp gitmenin zararı varmıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dinar1 -- 28 Ocak 2009; 19:00:44 >



  • quote:

    Orjinalden alıntı: dinar1

    arkadaşlar dizel motor soğukken basıp gitmenin zararı varmıdır?




    en kısa yoldan anlatırsak,yağlama tam anlamıyla soğuk motorda başlamıyacağından ilk olarak turboyu eline alırsın ve gaza her abanmanda motorun ömründen yersin.
  • bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinar1

    bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.
    turbo dizelse motor ısınana kadar 2500 devri pek geçme. bide çalıştırdıktan sonra 15 20 saniye rölentide beklersen hiç bi sorun olmaz. motor ısındıktan sora istediğin gibim kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinar1

    bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dinar1

    bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.



    Bu yakıt ekonomisi için bahsedilen bir konu,ancak turbonun yağlanabilmesi ve yağ basıncının en azından tehlikeli seviyede olmaması için 30 sn.kadar beklemek yararlıdır.Bu bulunduğunuz iklimin özelliklerine de bağlı,mesela ben doğuda soğuk bir bölgede çalışmaktayım.Öyle zamanlar olur ki geceleri -20,-25 dereceleri görürüz.Bu durumda 30 sn.maalesef kurtarmıyor.Ben 5 yerine göre 10 dk. rolantide çalıştırdığımı bilirim ve araç tam ısınana kadar gaza fazla asılmam.Unutmayın ki 3 krş,yakıt tasarrufu yapmaya çalışırken başımıza daha büyük masraflar çıkarmıyalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dinar1

    bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dinar1

    bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.



    Yakıt tasarrufu icin ve arac sorun cıkarsın ki onlar da servisten apra kazansınlar diye oyle diyorlar. Sen sogukta 1 2 dk calıstır sonra hareket et. Aracı da normal calısma sıcaklıgına gelmeden zorlama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orjinalden alıntı: dinar1

    bu durumda rolantide 2-3 dk çalıştırmakmı lazım? ama kitapçıkta diyorki aracı ilk çalıştırma anında rolantide bekletmeyiniz. düşük vites ile hareket anında olunuz.



    Yakıt tasarrufu icin ve arac sorun cıkarsın ki onlar da servisten apra kazansınlar diye oyle diyorlar. Sen sogukta 1 2 dk calıstır sonra hareket et. Aracı da normal calısma sıcaklıgına gelmeden zorlama.

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla ister benzinli ister dizel olsun motor soğuk iken aracı zorlamamak gerekir.Yeni araçlarda motorun ısınmasını beklemeye gerek yok denir ancak ben en azından 10 saniye beklemekte fayda olacağını düşünüyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: komador

    Bildiğim kadarıyla ister benzinli ister dizel olsun motor soğuk iken aracı zorlamamak gerekir.Yeni araçlarda motorun ısınmasını beklemeye gerek yok denir ancak ben en azından 10 saniye beklemekte fayda olacağını düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    bence basılmaz

    zaten soguk iken araçta gitme istegi azalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    bence basılmaz

    zaten soguk iken araçta gitme istegi azalıyor

    Alıntıları Göster
    enazından yağlamasında fayda var 10 sn kadar beklemek yararlıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deluxe1

    enazından yağlamasında fayda var 10 sn kadar beklemek yararlıdır

    Alıntıları Göster
    1.9 JTD doblo var bende, bazen aceleden aracı bekletmeden kaldırmaya çalışınca neredeyse istop edecek hale geliyor, yarım debrajdan fazla basarak anca kaldırabiliyorum. Motor biraz ısındıkdan sonra sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Helldancer

    1.9 JTD doblo var bende, bazen aceleden aracı bekletmeden kaldırmaya çalışınca neredeyse istop edecek hale geliyor, yarım debrajdan fazla basarak anca kaldırabiliyorum. Motor biraz ısındıkdan sonra sorun yok

    Alıntıları Göster
    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 31 Ocak 2009; 0:43:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Alıntıları Göster
    yaglamanın saglıklı olması için 10/15 saniye beklemekte fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    yaglamanın saglıklı olması için 10/15 saniye beklemekte fayda var

    Alıntıları Göster
    ben kedi dizel aracımda motor harareti normale gelmeden asla gaza fazla basmıyorum.
    2500 deviri geçmiyorum. hareret normal seviyeye gelince istediğim gibi kullanıyorum.
    servisin tavsiye ettiğide budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Sorumu biri yanıtlasın lütfen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Sorumu biri yanıtlasın lütfen..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Sorumu biri yanıtlasın lütfen..


    Yokuşun eğimi 2. vitesi kaldırıyorsa tabii ki 2. vites 1. viteste bağırtamaktan daha iyidir.
    Yüksek devirde yakıt ekonomisi yapılmaz, yüksek devirin meydana çıkardığı güç ile beraber sürtünme oranı ve dönen parçaların yerçekimi vs. gibi karılaştığı dirençler de artacaktır.
    Aracı mümkün olduğunda normal devrinde kullanmak en faydalı olandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Sorumu biri yanıtlasın lütfen..

    Alıntıları Göster
    Dizel aracı sabah soğukken çalıştırdıysanız birinci viteste 2000-2500 devri geçirmeyecek kadar bir gaz vererek sabit hızla gitmek veya

    araç eğim nedeni ile hızlanıyorsa vitesi büyülterek devri düşürmek esastır. Araç ısınana kadar yakıttan tasarruf olayı ikincil veya göz ardı edilmesi gereken bir konudur.Birincil hedef yağlamayı en iyi şekilde sürdürebilmek için gerekli şartı sağlamaktır. Buda araç içeriye sıcak hava verene kadar devirli kullanmamaktır( araç ibresi yükselene kadar değil)

    tabii ki ideali ibrenin ortaya gelmesinden sonra basmaktır. Ancak dizel kullacıları çok iyi bilirler ki kışın bu ibre gideceğiniz yere varınca bile çoğu zaman istenen dereceye ulaşmamaktadır. Dolayısı ile min şartlarda yağlama için içeriye sıcka hava verildiği an doğru bir zamandır , bu zamana kadar gaza çok az basarak ilerlemek gerekir.Gerekirse vites büyültülür ama 3 vitesi geçmemek kaydıyla
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Sorumu biri yanıtlasın lütfen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Dizel aracı sabah soğukken çalıştırdıysanız birinci viteste 2000-2500 devri geçirmeyecek kadar bir gaz vererek sabit hızla gitmek veya

    araç eğim nedeni ile hızlanıyorsa vitesi büyülterek devri düşürmek esastır. Araç ısınana kadar yakıttan tasarruf olayı ikincil veya göz ardı edilmesi gereken bir konudur.Birincil hedef yağlamayı en iyi şekilde sürdürebilmek için gerekli şartı sağlamaktır. Buda araç içeriye sıcak hava verene kadar devirli kullanmamaktır( araç ibresi yükselene kadar değil)

    tabii ki ideali ibrenin ortaya gelmesinden sonra basmaktır. Ancak dizel kullacıları çok iyi bilirler ki kışın bu ibre gideceğiniz yere varınca bile çoğu zaman istenen dereceye ulaşmamaktadır. Dolayısı ile min şartlarda yağlama için içeriye sıcka hava verildiği an doğru bir zamandır , bu zamana kadar gaza çok az basarak ilerlemek gerekir.Gerekirse vites büyültülür ama 3 vitesi geçmemek kaydıyla
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Sabah aracı çalıştırdık diyelim.
    Park yerinden çıktık ve hafif yokuş yukarı 50-100m. arası bir mesafe var sonrasında yol düzleyecek.
    Bu yokuşu 1. viteste aracı bağırtmadan ve sakince çıkmak mı iyidir yoksa 1. viteste devrini verip (3000devir) 2. vitesle ağır ağır çıkmak mı iyidir?
    Motor ömrü ve yakıt tasarrufu açısından hangisi daha iyidir?
    Araç benzin/lpg..

    Sorumu biri yanıtlasın lütfen..


    Alıntıları Göster
    Araç dizel değil benzinli.
    Bu dedikleriniz benzinli araçta ne kadar farkeder? Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Araç dizel değil benzinli.
    Bu dedikleriniz benzinli araçta ne kadar farkeder? Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    hararet göstergesi tam ortaya gelene kadar beklemeye gerek yok, çünki benim aracımdan biliyorum kış aylarında gösterge hiç oynamadığı dahi oluyor o yüzden rolantide 15-20 sn beklemek yeterlidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Araç dizel değil benzinli.
    Bu dedikleriniz benzinli araçta ne kadar farkeder? Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    durum değişir o zaman ,

    aracın ilk ısınma periodunda benzinli ile çalıştığını var sayarsak ısınma için ibresnin hareketini görmek lazım. benzi,nliaraçlar ilk ısınma anında ortalama olarak ısınmış duruma göre 3-5 katı kadar fazla yakıt yakarlar. Sistem kendini direk zengin karışımla çalıştırırı ve bir müddet bu durumu korur.Zengin karşım motoun çabuk ısınmasını sağlar bu nedenle olduğu yerde kışın 1 dakika kadar rölantide çalıştırdıktan sonra harekete geçilmeli 1. viteste bağırtmadan yokuş çıkılması daha doğru bir davranıştır.Bu süre zarfında yakmış olduğunuz yakıt ısınmayı sağlayarak kritik yağlama viskositesini aşarak yağlamayı sağlayacaksınız ve yağ akıcılığı artarak sürtünme azalacak ve yakıt tüketiminiz ve motor ısısı artacaktır.

    halbuki ikinci şık olarak verdiğiniz durumda motor daha geç ısınarak ilk soğukta çalışma süresi uzayacak ve benzin ile gitme süreniz uzayarak lpgye geçişte çok fazla benzin tüketmeiş olacaksınız ve motor soğuk kalarak tekleme problem leri yaratacaktır.

    Genel itibari ile birinci viteste uzun süre gitme yerine ilk 50 metre sonrasında ikinci viteste hızınız 50 km/ h aşmadan seyir motoru ısındırmak için yeterli şartı oluşturacaktır.

    tek istisnası aşırı soğuk olan illerimizde rölanti süresini 2-3 dakikaya kadar uzatarak biraz da olsa yağlama için gerekli ısıyı oluşturmak önemlidir.Ama bu ısı -20 derenin altında olursa yazdıklarım geçerlidir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Araç dizel değil benzinli.
    Bu dedikleriniz benzinli araçta ne kadar farkeder? Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    durum değişir o zaman ,

    aracın ilk ısınma periodunda benzinli ile çalıştığını var sayarsak ısınma için ibresnin hareketini görmek lazım. benzi,nliaraçlar ilk ısınma anında ortalama olarak ısınmış duruma göre 3-5 katı kadar fazla yakıt yakarlar. Sistem kendini direk zengin karışımla çalıştırırı ve bir müddet bu durumu korur.Zengin karşım motoun çabuk ısınmasını sağlar bu nedenle olduğu yerde kışın 1 dakika kadar rölantide çalıştırdıktan sonra harekete geçilmeli 1. viteste bağırtmadan yokuş çıkılması daha doğru bir davranıştır.Bu süre zarfında yakmış olduğunuz yakıt ısınmayı sağlayarak kritik yağlama viskositesini aşarak yağlamayı sağlayacaksınız ve yağ akıcılığı artarak sürtünme azalacak ve yakıt tüketiminiz ve motor ısısı artacaktır.

    halbuki ikinci şık olarak verdiğiniz durumda motor daha geç ısınarak ilk soğukta çalışma süresi uzayacak ve benzin ile gitme süreniz uzayarak lpgye geçişte çok fazla benzin tüketmeiş olacaksınız ve motor soğuk kalarak tekleme problem leri yaratacaktır.

    Genel itibari ile birinci viteste uzun süre gitme yerine ilk 50 metre sonrasında ikinci viteste hızınız 50 km/ h aşmadan seyir motoru ısındırmak için yeterli şartı oluşturacaktır.

    tek istisnası aşırı soğuk olan illerimizde rölanti süresini 2-3 dakikaya kadar uzatarak biraz da olsa yağlama için gerekli ısıyı oluşturmak önemlidir.Ama bu ısı -20 derenin altında olursa yazdıklarım geçerlidir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Araç dizel değil benzinli.
    Bu dedikleriniz benzinli araçta ne kadar farkeder? Teşekkürler.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    aracın ilk ısınma periodunda benzinli ile çalıştığını var sayarsak ısınma için ibresnin hareketini görmek lazım. benzi,nliaraçlar ilk ısınma anında ortalama olarak ısınmış duruma göre 3-5 katı kadar fazla yakıt yakarlar. Sistem kendini direk zengin karışımla çalıştırırı ve bir müddet bu durumu korur.Zengin karşım motoun çabuk ısınmasını sağlar bu nedenle olduğu yerde kışın 1 dakika kadar rölantide çalıştırdıktan sonra harekete geçilmeli 1. viteste bağırtmadan yokuş çıkılması daha doğru bir davranıştır.Bu süre zarfında yakmış olduğunuz yakıt ısınmayı sağlayarak kritik yağlama viskositesini aşarak yağlamayı sağlayacaksınız ve yağ akıcılığı artarak sürtünme azalacak ve yakıt tüketiminiz ve motor ısısı artacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Araç dizel değil benzinli.
    Bu dedikleriniz benzinli araçta ne kadar farkeder? Teşekkürler.




    Evet ben de dikkat ettim benzinli aracımda ilk calıstırmada aracın sesi de bir degisik sarsıntısı da egzostdan cıkan gaz da degisik. Isınınca daha sessiz daha stabil ve daha temiz calısıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.