Şimdi Ara

Motor sıcakken benzinde çalışmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,


    Aracım

    Fiat Marea Liberty 2004 Model Benzin- Lpg


    Sorun: Araç sabahları tek marş ta benzinde çalışıyor fakat hararet 90 dereceye gelince benzinde çalışmıyor. LPG düğmesine uzun basarak direk LPG de çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. Ardından hemen benzine alınca 10 km hızla gidince araç boğulur gibi istop edecekken sonra benzinde normal olarak yola devam ediyor. LPG ye uzun basıp çalıştırıp 90 km hızla giderken benzine alınca sorunsuz benzine geçiyor.


    Bununla ilgili neler yaptım;


    • LPG tankını arkadan kapattım
    • LPG sigortasını çıkarttım
    • LPG kesicisi değiştirdim
    • LPG ısı müşürü değiştirdim

    Bunları niye mi yaptım, belki LPG kaçırıyor diye düşündüm ama çözüm olmadı.


    • Krank mili sensörü yerinden çıkarıp (soketini çıkarmadım) balata sprey ile iyice temizleyip yerine taktım.
    • Hararet müşürü yan sanayi ile değiştirdim
    • Hararet müşürü soketini değiştirdim
    • Benzin geri dönüş hava valfi, diğer adıyla buharlaşma kontrol valfi, bir diğer adıyla kankister valfini orjinal değiştirdim
    • Hava map sensörü söküp balata sprey ile temizleyip taktım


    Bu olay ne zaman gerçekleşti; Sabahları aracım benzinde geç çalışıyordu iki yıl önce iki kez benzin pompası değiştirdim. Neden iki kez değiştirdin diye soracak olursanız, başka ustaya gittim olsun değiştirelim orjinali takalım dediler sorun çözülmedi. Neyse yakın zamanda, benzin hortumu kesip benzin çekvalfi taktım (Alüminyum 6 mm ). Meğer kemik hortum diğer adıyla pnomatik hortuma kelepçe takılmazmış. Sürekli benzin kaçırmaya başladı. Elektrik ustası sigorta kutusunu açarak benzini tamamen iptal etti ve benzin hortumu aramaya başladım. Buradan maceram başladı ve piyasada satılan benzin hortumu( siyah ) arasına aldığım diğer 8 mm lik alüminyum çekvalfi takarak ustaya taktırdım. Burada usta plastik emme manifoldu söktü daha sonrasında benin hortumu taktı. Daha sonrasında elektrikçiye giderek benzini iptal edilen kabloyu yerine taktı sorun çözüldü ama bu seferde hiç bu sorunu yaşamadığım motor sıcakken benzinde çalışmamaya başladı.


    Öneriler:


    • Kesin şarj dinamosunda ( Eğer öyle olsa LPG de düğmeye basarak çalışmazdı diye düşünüyorum)
    • Kesin krank mili sensöründe ( Forumlarda araştırdım kolay kolay bozulacak bir sensör değilmiş, ayrıca aracı bilgisayara bağladım böyle bir arıza vermiyor)
    • Araç kesin LPG regülatöründe kaçırıyor ( LPG yi tamamen iptal ettim yine devam ediyor)
    • Orjinal hararet sensörü tak ( Yan sanayi taktığım sensör, bilgisayara bağladığımda ibre ile doğru değerler veriyor.)



    Aracı bilgisayara bağlayıp arızaları siliyorum. Sürekli hararet ısı sensörü ve buharlaşma kontrol valfi arızası veriyor. Hararet müşürü soketine düzgün elektrik akımı geliyor mu bundan emin değilim. Buharlaşma kontrol valfini yeni taktım ve elimi üzerine koyduğumda tık tık atıyor çalıştığını hissediyorum.


    Aklıma benzin hortumu takan ustanın yanlış birşey yaptığını düşünüyorum. Çünkü o günden sonra ne olduysa oldu. Acaba plastik emme manifold la alakası olabilir mi, çünkü onu sökmüştü. Hava kaçırma yada pislik birikme vs olabilir mi.


    Konuyu toparlayacak olursak yardımlarınıza ihtiyacım var. Şimdiden yorum yapan herkese teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DGDizayn -- 23 Ekim 2021; 21:54:34 >







  • Merhaba


    Bence araç sıcakken pcye bağlanarak değerler kontrol edilmeli.Isı müşürü veya tesisatında sorun olabilir ,krank sensörüde bu arızayı yapabiliyor.

  • Bir sonuc cikarabildinizmi sorunu nasil cozdunuz

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.