Şimdi Ara

Dizel - Benzin - LPG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
5
Favori
17.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son günlerdeki akaryakıt fiyatları herkesin malumu. Forumda çoğu kişi dizel mi alsam benzinli mi alsam yoksa LPG mi taktırsam diye düşünüyor.

    Hangisi avantajlıdır hangisi değildir çoğu kişi bilmiyor. Dizel fiyatları benzine eşit oldu diyor çoğu kiş dizelin avantajı kalmadı diyor.

    Peki hangisi avantajlı bunlardan hesabını yapıp görelim.

    Burada yazanların hepsi teorik olarak hesaplanmıştır pratikte farklılık gösterebilir.

    İlk önce bir araç seçelim.

    Mesela Yeni Ford Focus benzinli ve dizel iki farklı araç.

    1.6L Duratec 125PS Benzinli
    1.6L Duratorq TDCi 115PS Dizel

    1.6L Duratec 125PS Şehir içi:8,1. Şehir dışı:4,8. Ortalama6,0

    1.6L Duratorq TDCi 115PS Şehir içi:5,7. Şehir dışı:3,7.Ortalama:4,5

    Yukarıdaki veriler ford.com.tr'den alınmıştır. Yeni Focus'un fabrika verileridir.

    Ankara için yakıt fiyatlarına bakarsak Opet'ten aldığım fiyatlar:
    95 oktan kurşunsuz 4.17 TL
    97 oktan 4.23 TL
    Motorin (Eurodiesel) 3.58 TL


    Aygaz Euro LPG + Ankara fiyatı 2.29 TL.

    Fiyatlar bu şekilde.

    Şimdi gelelim hangisi avantajlı ona bakalım.

    1.6 TDCI 115 HP motor şehir içinde 5.7 yaktığı görülüyor pratikte bu 6.5 LT'yi bulur 100 KM'de. Bu da 100 KM'de 23,27 TL demektir. Yani KM'de 23 kuruş eder.

    53 litre yakıt yakıt kapasitesi olan bir araç 1 depoyu 189.74 TL'ye dolduracaktır. Bu 1 depo ile de ortalama olarak 800 KM yol yapacaktır şehir içinde.

    1.6 125 Hp benzinli motor şehir içi 8.1 yaktığı görülüyor ki pratikte bu araç rahatlıkla 9 LT yakacaktır. Bu da 100 KM'de 38.07 TL demektir. Yani 38 kuruş.

    55 litre yakıt kapasitesi olan benzinli araç 1 depoyu 232.65 TL'ye dolduracaktır. Bu 1 depo ile ortalama 610 KM yol yapacaktır şehir içinde.

    125 HP olan motora LPG taktırdığımızı düşünürsek pratikte benzinde 9 LT yakan araç LPG'de 10.8 LT yakacak. Bu da 100 KM'de 24.732 TL. Yani 25 kuruşa yakın bir değer çıkacak.

    43 litrelik simit LPG takılan araç %10 daha az dolduğu için 38.5 litre LPG alacaktır. Bu da 87.02 TL'ye depoyu doldurmak demektir. 10.8 LT yaktığını hesaplamıştık biraz önce. Bu araçta 1 depo LPG ile yaklaşık 350 ile 375 KM arası yol yapacaktır 1 depo LPG ile.

    Bu araçların hepsi 1600 CC'ye kadar olan vergilendirmede. Yıllık vergisi de 697 TL.

    Yukarıdaki verileri daha da sade biçime getirelim.

    1.6 benzinli araç 232.65 TL = 1 depo
    1.6 benzin+LPG araç 87.02TL = 1 depo
    1.6 TDCI araç 189.74 TL = 1 depo



    Yıllık 15.000 KM yol yaptığımızı düşünürsek
    Dizel araçla masrafımız:
    18.5 depo yakıt = 3510,19 TL
    1 yıllık vergi = 697 TL
    15.000 bakımı(tahmini) 350 TL

    Toplamda 4557,19 TL

    Benzinli araçla masrafımız:
    25 depo yakıt 5816.25 TL
    1 yıllık vergi 697 TL
    15.000 bakımı(tahmini dizel araçtan daha ucuz olduğunu düşünürsek) 270 300 TL ben 300TL olarak aldım fiyatı

    Toplamda 6813.25 TL

    LPG'li araçla masrafımız:
    43 depoya yakın yakıt 3741.86 TL
    1 yıllık vergi 697 TL
    LPG taktırma masrafı (LPG markasını BRC olarak düşündüm) ortalama 1500 TL

    LPG ve araç bakımı:
    10.000 KM'de LPG bakımı 150 TL ortalama tutuyor.
    300 TL yaklaşık olarak 15.000 bakımı tutuyor.

    Toplamda 6388.26 TL

    Trafik sigortası ortalama 200 TL civarında(tahmini, değişiklik gösterebilir) olduğunu düşünürsek
    Benzinli araçta masraf 7013.25 TL
    Dizel araçta masraf 4757.19 TL
    LPG'li araçta masraf 6588.26 TL


    Kasko gideri olarak araç sıfır olduğu için tahmini(değişiklik gösterebilir) fiyat 1500 TL olarak alırsak
    8513.25 TL benzinli araç
    6257.19 TL dizel araç
    8088.26 TL LPG'li araç


    Ford Focus Style 1.6 125 HP benzinli 5K = 42.805 TL
    Ford Focus Style 1.6 115 HP TDCI 5K = 49.905 TL
    Ford Focus Style 1.6 125 HP benzinli + LPG = 44305 TL


    Yukarıdaki hesaplamalara bakıldığında yılda 15.000 KM yol yapan bir kişinin cebinden çıkacak olan para hesaplanmıştır. Bakım dışında aracın arıza çıkartabileceği göz ardı edilmiştir ve yine yukarıdaki hesaplamaya göre 15.000 KM yapan bir kişi için (15.000 KM baz alınmıştır) veya kaç KM yapacak olursa olsun dizel araç diğelerine göre daha hesaplı görünmektedir. Dizelin avantajı kalmadı gibi görünebilir pompa fiyatında ancak toplam maliyete bakıldığı zaman dizelin LPG'ye göre de avantajlı olduğu görülmektedir.

    NOT: Yukarıda yapılan hesapta sadece yakıt kasko sigorta vergi bakım masrafları hesaplanmıştır. Yapılan hesapların hepsi pratik olarak değil teorik olarak ele alınmış ve hesap yapılmıştır o yüzden verdiğin bilgiler yanlış diyerek saldırmaya çalışmayınız. Gerçek fiyatlar ortaya çıkarsa hesaplamayı değişirebilirim. Konuyu okuyanlar belki saçmalamışsın diyebilir hesaplamalar hatalı diyebilir. Kendimce matematiğimin yettiği kadar bir hesap yapmaya çalıştım ve bunu da burada paylaşmak istedim.

    Herkese iyi günler, keyifli kazasız sürüşler.





    Opel Astra 1.3 Ecoflex 95 HP dizel araç şehir içi verisi 4.9 LT
    Opel Astra 1.4 turbo 140 HP benzinli araç şehir içi verisi 8 LT

    Veriler opel.com.tr'den alınmıştır.

    Opel Astra 1.3 95 HP dizel ve 1.4 turbo benzinli aracın hesabına bakarsak

    1.3 95 HP CDTI motor şehir içinde 4.9 yaktığı görülüyor pratikte bu 6 LT'yi bulur 100 KM'de. Bu da 100 KM'de 21.48 TL demektir. Yani KM'de yaklaşık 22 kuruş eder.

    56 litre yakıt yakıt kapasitesi olan bir araç 1 depoyu 200.48 TL'ye dolduracaktır. Bu 1 depo ile de yaklaşık olarak 850 KM yol yapacaktır şehir içinde.

    1.4 turbo 140 Hp benzinli motor şehir içi 8 yaktığı görülüyor ki pratikte bu araç rahatlıkla 9.5 LT yakacaktır. Bu da 100 KM'de 40.185 TL demektir. Yani 40 kuruş.

    56 litre yakıt kapasitesi olan benzinli araç 1 depoyu 236.88 TL'ye dolduracaktır. Bu 1 depo ile ortalama 590 KM yol yapacaktır şehir içinde.

    140 HP olan motora LPG taktırdığımızı düşünürsek pratikte benzinde 9.5 LT yakan araç LPG'de 11.4 LT yakacak. Bu da 100 KM'de 26.106 TL. Yani 26 kuruşa yakın bir değer çıkacak.

    43 litrelik simit LPG takılan araç %10 daha az dolduğu için 38.5 litre LPG alacaktır. Bu da 87.02 TL'ye depoyu doldurmak demektir. 11.4 LT yaktığını hesaplamıştık biraz önce. Bu araçta 1 depo LPG ile yaklaşık 325 KM civarında yol yapacaktır LPG ile.

    1248 CC olan aracın yıllık vergisi 436 TL
    1.4 turbo aracın yıllık vergisi 697 TL

    Yukarıdaki verileri daha da sade biçime getirelim.

    1.4 benzinli araç 236.65 TL = 1 depo
    1.4 benzin+LPG araç 87.02TL = 1 depo
    1.3 CDTI araç 200.48 TL = 1 depo



    Yıllık 15.000 KM yol yaptığımızı düşünürsek
    Dizel araçla masrafımız:
    18.5 depo yakıt = 3508,4 TL
    1 yıllık vergi = 436 TL
    15.000 bakımı = 553 TL (Ankara Opan Servisinden alınmıştır)

    Toplamda 4497.4 TL

    Benzinli araçla masrafımız:
    25.5 depo yakıt = 6040.44 TL
    1 yıllık vergi = 697 TL
    15.000 bakımı = 448 TL (Ankara Opan servisinden alınmıştır)
    Toplamda 7185.44 TL

    LPG'li araçla masrafımız:
    46 depoya yakın yakıt 4002.92 TL
    1 yıllık vergi 697 TL
    LPG taktırma masrafı (LPG markasını BRC olarak düşündüm) ortalama 1500 TL
    LPG ve araç bakımı:
    10.000 KM'de LPG bakımı 150 TL ortalama tutuyor.
    448 TL 15.000 bakımı tutuyor.

    Toplamda 6797.92 TL

    Trafik sigortası ortalama 200 TL civarında(tahmini, değişiklik gösterebilir) olduğunu düşünürsek
    Benzinli araçta masraf 7385.44 TL
    Dizel araçta masraf 4697.4 TL
    LPG'li araçta masraf 6997.92 TL

    Kasko gideri olarak araç sıfır olduğu için tahmini(değişiklik gösterebilir) fiyat 1500 TL olarak alırsak
    8885.44 TL benzinli araç
    6197.4 TL dizel araç
    8497.92 TL LPG'li araç

    Opel Astra 1.3 Ecoflex Enjoy konfor paket 49572 TL
    Opel Astra 1.4 turbo Enjoy konfor paket 46053 TL
    Opel Astra 1.4 turbo + LPG Enjoy konfor paketli 47553 TL






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 16 Haziran 2011; 16:42:06 >







  • hemen hemen aynı hesabı bende yaptım akşama kendi konumda paylaşacaktım sizimn yapmanız isabet olmuş ayrı bir konu olarka bulunması hoş. üşenmeden hepsini okudum benim hesapla bir farkı yok. teorik değerleri almayarak zaten pratikleştirmişsiniz hesabı. kesinlikle yararlı bir hesap olmuş tabii yararlı bir konuda aynı zamanda. elinize sağlık. dizel şart oldu gibi artık. rahat gezmek isteyen birisi 43 kez benzinciye uğrayacak 15 binde dizel aracı olan ise 18 kez. bu bile lpg ye karşı olmama yetiyor
    zaten ömürlük araç alanların çoğu artık dizele dönüyor. umuyoruzki dizele ekstra bir zam gelmez. şuda bir gerçekki dizel arabanın yakma limiti bellidir. yani zorlasanızda aşırı yakmaz. ancak benzin araba zoru görünce daha çok yakar. bu da benim tecrubem. paylaşım için teşekkürler, yararlı bir konu olacaktır.




  • Paylaşım içi teşekkürler. Yararlı bir konu olacağı kesin.

    Dizelin en makul olanı olduğunu söylüyorduk. Kanıtlamış oldunuz.
  • emeğine sağlık.
  • Ellerine sağlık, güzel bir çalışma olmuş. Dizel her türlü daha hesaplı oluyor.
  • Ford Focus Style 1.6 125 HP benzinli 5K = 42.805 TL
    Ford Focus Style 1.6 115 HP TDCI 5K = 49.905 TL
    Ford Focus Style 1.6 125 HP benzinli + LPG = 44305 TL

    Bulduğunuz fark pek kaydadeğer bir fark değil.Dizelin aralarında en ekonomik olduğunu zaten biliyoruz.
    Fakat aradaki 5600 TL'lik farkı ne zaman çıkarabilirsiniz ki yılda 15 bin km yaparak ?

    Bir diğer konu da hep söylüyorum,zevk meselesi.Kimi turbodizelin kullanımını keyifli buluyor,kimi Benzin-LPG'nin.
    Sizin hesabınız da gösteriyor ki yılda 40-50 bin km yapmıyorsanız dizelle LPG arasında çok büyük farklar yok.Buradan sonrasında zevkler ve renkler devreye giriyor.

    Aynı modelin benzinlisi ve dizelini 7100 lira farkla satan Ford'a da buradan selam gönderiyorum.
  • dizel daha karlı görünüyor. kendim lpg kullandığım halde lpg yi sevmiyorum. dizel gerek torkuyla gerek az tüketimiyle lpg ile arasında çok farkı yok. hem ayrıca motora dokunulmamış olup fabrika çıkış haliyle kullanmak daha insanı zihnen mutlu ediyor.
  • satarken benzinli ile lpg aynı paraya gitmediğine göre aradaki fark yine kapanıyor demektir dizelin hala zor satıldığını düşünmüyorsunuz umarım
  • dizel daha çok ticarete ve tarıma yönelik olduğundan, dizelin indirime girmesi beklenebilir ama benzine indirim geleceğine inanmıyorum. indirim olmasa bile zamlardan fazla etkilenmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    satarken benzinli ile lpg aynı paraya gitmediğine göre aradaki fark yine kapanıyor demektir dizelin hala zor satıldığını düşünmüyorsunuz umarım

    100-150 binden sonra hala zor satılıyor :)
    Ayrıca ilk alındığı zamanki fiyat farkıyla da satamıyorsunuz ki.
  • Güzel bir konu olmuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ford Focus Style 1.6 125 HP benzinli 5K = 42.805 TL
    Ford Focus Style 1.6 115 HP TDCI 5K = 49.905 TL
    Ford Focus Style 1.6 125 HP benzinli + LPG = 44305 TL

    Bulduğunuz fark pek kaydadeğer bir fark değil.Dizelin aralarında en ekonomik olduğunu zaten biliyoruz.
    Fakat aradaki 5600 TL'lik farkı ne zaman çıkarabilirsiniz ki yılda 15 bin km yaparak ?

    Bir diğer konu da hep söylüyorum,zevk meselesi.Kimi turbodizelin kullanımını keyifli buluyor,kimi Benzin-LPG'nin.
    Sizin hesabınız da gösteriyor ki yılda 40-50 bin km yapmıyorsanız dizelle LPG arasında çok büyük farklar yok.Buradan sonrasında zevkler ve renkler devreye giriyor.

    Aynı modelin benzinlisi ve dizelini 7100 lira farkla satan Ford'a da buradan selam gönderiyorum.


    Zevk meselesi ayrı konu ekonomi yapmak ayrı konu. Kimisi zevki için benlinli alır öyle kullanır ya daLPG taktırır kimisi dizel alır cebini düşünür.

    15000 KM'de aradaki fark bu kadar. KM yükseldikçe aradaki fark daha da artacak illaki. Benim 15.000'i baz almamın sebebi hem bakım zamanı hem de forumda konu açıldığında genelde yılda 15.000 KM civarı yol yaparım cümlesini görmemizden ötürü.

    Dizel ve LPG arasındaki 2000 liralık fark kayda değer değil mi? Kuruş hesabında 5 kuruş 3 kuruş göze batmaz ama topladığınız zaman aradaki fark böyle 2000 lirayı bulur. 2000 lira da kayda değer değil denmez. Araç fiyatlarının yanında büyük görünmüyor olabilir ama yakıt fiyatlarında büyük bir değer.




  • Dizel araç pahalı alınır pahalıya satılır; 100 bin km den sonra olan değer kaybı ise yapılan yakıt tasarruf düşünüldüğünde önemli değildir.
  • sıfır araç olarak düşünecekseniz dizel satın alınan ilk yıl için mantıklı görünüyor, ikinci yıldan itibaren hesaptan çıkacak olan 1500 liralık dönüşüm kalemi ile dizelle masrafı eşit seviyelere inecektir. Birde siz fiyata hangi istasyonda baktınız bilmiyorum ama k.karabekirdeki aygazda lpg 2.15 tl acaba kendilerince bir indirim mi yaptılar ki
  • Hangi 2000 liradan bahsettiğinizi anlamadım Ünal hocam.
  • Güzel bilgilendirme.
    Şehiriçinde LPG ile Dizel kafa kafaya gidiyor.
    Uzun yolda dizel daha avantajlı.
  • Dizelin bence en büyük avantajlarından biri performanslı kullanım ile sakin kullanım arasındaki tüketim makasının çok fazla olmaması. Kendi aracım için söylüyorum (2010 Hyundai Era 1.5CRDI) sağ ayağımı çekinmeden kullanmama rağmen şehiriçi-şehirdışı karışık ort.100km'de 6,5 lt'yi geçmiyor, ama benzer bir benzinli araçta devirli kullanımda 9-10 lt'leri rahatlıkla görmek mümkün.
  • Sonuç olarak dizel tercih edilmeli yalnız dizelde bi turbo-enjektör masrafı çıkardı mı benzinliyi geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Hangi 2000 liradan bahsettiğinizi anlamadım Ünal hocam.


    Dizel ve benzinin yıllık masrafındaki 2000 lira.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Hangi 2000 liradan bahsettiğinizi anlamadım Ünal hocam.


    Dizel ve benzinin yıllık masrafındaki 2000 lira.

    Ben benzinliye dikkat etmedim bile :) LPG-Dizel üzerinden konuşuyorum ondan anlamamışım :) Zevk meselesi dediğim konu da oydu biraz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.