Şimdi Ara

Dizel KIA larda EGR iptali ve Yakıt ekonomisi.. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
31.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sorularımla ilgilenecek kimse yokmu??
  • Benim şahsi görüşüme göre Egr iptali işe yarar mantıklı bir uygulama. İstanbulda iseniz EGR iptali uygulatabilirsiniz. Ama güç artışı ve tüketimi azaltması oldukça sınırlı bir uygulama. Bununla beraber (eğer varsa) Sorento, Sportage vs dizel araçlarda eksozda bulunan partikül filtresinin tamamen sökülüp atılması daha etkili, kayda değer bir modifikasyon olacaktır.

    Motora elektronik bir müdahaleye her zaman kuşku ile bakarım. Uzun araştırmalar,yıllar süren mühendislik çalışmaları sonucu ortaya konan yazılımın değiştirilmesi ekstrem uygulamalar dışında bana pek mantıklı gelmiyor. Bazılarımız yazın 40 derece sıcakta, bazılarımız 2000 metre dağın başında aynı aracı kullanıyoruz. Optimum performans ve motor ömrü için aracın orijinal yazılımı veya çipi bence daha güvenilir.
  • hala sorularıma cevap verilmedi, egr iptali iyi birşey değil galiba...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo
    yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim


    evet 300 bin deki bir sportage motoru ciddi aşınmalara uğramış durumda olacaktır..

    Yine evet normaldede gaza bastığınızda artan yakıt tüketimi uygulama sonrasındada basılınca artacaktır..Bunun muhasebesi size aittir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sorento_guru

    Benim şahsi görüşüme göre Egr iptali işe yarar mantıklı bir uygulama. İstanbulda iseniz EGR iptali uygulatabilirsiniz. Ama güç artışı ve tüketimi azaltması oldukça sınırlı bir uygulama. Bununla beraber (eğer varsa) Sorento, Sportage vs dizel araçlarda eksozda bulunan partikül filtresinin tamamen sökülüp atılması daha etkili, kayda değer bir modifikasyon olacaktır.

    Motora elektronik bir müdahaleye her zaman kuşku ile bakarım. Uzun araştırmalar,yıllar süren mühendislik çalışmaları sonucu ortaya konan yazılımın değiştirilmesi ekstrem uygulamalar dışında bana pek mantıklı gelmiyor. Bazılarımız yazın 40 derece sıcakta, bazılarımız 2000 metre dağın başında aynı aracı kullanıyoruz. Optimum performans ve motor ömrü için aracın orijinal yazılımı veya çipi bence daha güvenilir.



    burda farkımızı ortaya koyup araca ve kullanıcıya özel yazılım tasarlıyoruz..2000 metredeki rakımı düşünerek fazla turbo basıncından kaçınan mühendisin yazılımını deniz seviyesinde kullanılan araçta biraz yükseltebilirsiniz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo
    yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim


    evet 300 bin deki bir sportage motoru ciddi aşınmalara uğramış durumda olacaktır..

    Yine evet normaldede gaza bastığınızda artan yakıt tüketimi uygulama sonrasındada basılınca artacaktır..Bunun muhasebesi size aittir..



    yakıt herşekilde artıyor, enteresan iş, bütün gün gaza kesik kesik basarak mı ekonomi yapılacak?

    piyasada 600k deviren dizeller var, hemde sorunsuz, sportage neden yapamasınki?? çok ciddi iddialarda bulunuyorsunuz, kesin sayı vererek konuşmanızı öneririm. yakıt tüketimi 10 litreden 8 litreye düşecek diyorsunuz, piyasada böyle birşey yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 11 Temmuz 2008; 14:01:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo
    yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim


    evet 300 bin deki bir sportage motoru ciddi aşınmalara uğramış durumda olacaktır..

    Yine evet normaldede gaza bastığınızda artan yakıt tüketimi uygulama sonrasındada basılınca artacaktır..Bunun muhasebesi size aittir..



    yakıt herşekilde artıyor, enteresan iş, bütün gün gaza kesik kesik basarak mı ekonomi yapılacak?

    piyasada 600k deviren dizeller var, hemde sorunsuz, sportage neden yapamasınki?? çok ciddi iddialarda bulunuyorsunuz, kesin sayı vererek konuşmanızı öneririm. yakıt tüketimi 10 litreden 8 litreye düşecek diyorsunuz, piyasada böyle birşey yok



    İlgilenen gelir uygulatır müşteri memnuniyeti garantisi altında 1 haftalık deneme süresini kullanır..Piyasada ki hiçbirşey beni ilgilendirmiyor..Ben Elektronik Dizel sistemler uzmanıyım ve uygulamalarım benim AR GE mde oluşmuş, bana özel yöntemler..




  • Mehmet Usta sana bazı sorularım olacak,
    Kia Sportage 2007 CRDI sahibiyim. Performansın artmasını, ama normal kullanımda yakıtın artmamasını istiyorum(azalırsa da sevinirim tabi)
    1- Chip tuning mi yoksa box mu önerirsin (araç 2 yıl daha garanti kapsamında)
    2- Ben normal motorin kullanıyorum. Bu işlemlerden sonra mutlaka eurodizel kullanmak gerekiyor mu?
    3- Chip ve Box uygulamalarında BG ve tork aynı şekilde mi artar yoksa chip aha mı fazla artırır (okudukça kafam karıştı)
    4- Her iki uygulama bana kaç YTL ye mal olur?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo
    yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim


    evet 300 bin deki bir sportage motoru ciddi aşınmalara uğramış durumda olacaktır..

    Yine evet normaldede gaza bastığınızda artan yakıt tüketimi uygulama sonrasındada basılınca artacaktır..Bunun muhasebesi size aittir..



    yakıt herşekilde artıyor, enteresan iş, bütün gün gaza kesik kesik basarak mı ekonomi yapılacak?

    piyasada 600k deviren dizeller var, hemde sorunsuz, sportage neden yapamasınki?? çok ciddi iddialarda bulunuyorsunuz, kesin sayı vererek konuşmanızı öneririm. yakıt tüketimi 10 litreden 8 litreye düşecek diyorsunuz, piyasada böyle birşey yok



    İlgilenen gelir uygulatır müşteri memnuniyeti garantisi altında 1 haftalık deneme süresini kullanır..Piyasada ki hiçbirşey beni ilgilendirmiyor..Ben Elektronik Dizel sistemler uzmanıyım ve uygulamalarım benim AR GE mde oluşmuş, bana özel yöntemler..


    herkes uzman zaten...rakam vermekten neden kaçınıyorsunuz, sorularıma hep kaçamak cevaplar veriyorsunuz.1 hafta deneme süresi diyorsunuz, 1 haftada hiç birşey anlaşılmaz, uzun vadede olay ortaya çıkar, kendi içinizde çelişiyorsunuz, 5bin kilometreden falan bahsediyorsunuz önceki mesajlarınızda, 1 hafta için demi 5 bin kilometre yapılacak?? çok saçma...
    ayrıca yöntemin size özel olduğuna ve sizin argenizden oluştuğuna inanmıyorum, hiç inandırıcı gelmiyor, çünkü piyasa böyle bir sürü uygulamayla dolu.var olan şeye ' bir vida da ben söktüm, artık benim uygulamam' demek pek mantıklı değil bence...dahası, insanları kandırmaya giriyor iş....



    sportage07@ hocam araç için eurodizel tavsiye ediliyor, motor için daha sağlıklı, en kısa zamanda geçmenizi diliyorum.ayrıca motor eurodizele optimize edilmiş durumda, motorin sorun çıkartabilir.




  • Evet Eurodiesel kullanmanız gerekiyor şimdiden içerisi kurum bağlamaya başlamıştır aman turbo diesel de 5000-7000 ppm lik mazot kullanılmaz ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sportage07

    Mehmet Usta sana bazı sorularım olacak,
    Kia Sportage 2007 CRDI sahibiyim. Performansın artmasını, ama normal kullanımda yakıtın artmamasını istiyorum(azalırsa da sevinirim tabi)
    1- Chip tuning mi yoksa box mu önerirsin (araç 2 yıl daha garanti kapsamında)
    2- Ben normal motorin kullanıyorum. Bu işlemlerden sonra mutlaka eurodizel kullanmak gerekiyor mu?
    3- Chip ve Box uygulamalarında BG ve tork aynı şekilde mi artar yoksa chip aha mı fazla artırır (okudukça kafam karıştı)
    4- Her iki uygulama bana kaç YTL ye mal olur?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler..


    Merhaba..

    Beklentinizi kaliteli bir box ile karşılayabilirsiniz..Hem şehir içi normal kullanımda size yakıt tasarrufu sağlıyacaktır..Hem gaz pedalının daha derinlerinde performans göreceksinizdir..Chiptuning daha fazla performans ağırlıklı ihtiyaçlar için ideal dir..Aracınızın bir an önce EGR si iptal edilmeli ki kurum oluşumu durdurulabilsin..Kurum olşumunu durdurduğunuzda gönül rahatlığıyla Normal mazot kullanabilirsiniz..Artı olarak normal mazotun yağlama vasfı daha iyi olduğundan yakıt sisteminiz daha uzun ömürlü olacaktır..

    Box uygulamasında Tork Artış paritesi Güce nazaran daha yüksektir..Chiptuninde artış oranları aşağı yukarı aynıdır..

    Chiptuning 500 Dimsport Rapid box 750 ytl dir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo
    herkes uzman zaten...rakam vermekten neden kaçınıyorsunuz, sorularıma hep kaçamak cevaplar veriyorsunuz.1 hafta deneme süresi diyorsunuz, 1 haftada hiç birşey anlaşılmaz, uzun vadede olay ortaya çıkar, kendi içinizde çelişiyorsunuz, 5bin kilometreden falan bahsediyorsunuz önceki mesajlarınızda, 1 hafta için demi 5 bin kilometre yapılacak?? çok saçma...
    ayrıca yöntemin size özel olduğuna ve sizin argenizden oluştuğuna inanmıyorum, hiç inandırıcı gelmiyor, çünkü piyasa böyle bir sürü uygulamayla dolu.var olan şeye ' bir vida da ben söktüm, artık benim uygulamam' demek pek mantıklı değil bence...dahası, insanları kandırmaya giriyor iş....


    aracın yakıt tüketimini bırakın 1 haftada 30 km de bile çok net ölçebilirsiniz..5000 km sadece benim KIA dizellerinin daha uzun ömürlü olması için önerdiğim yağ değişim peryodu idi..Tüketim ile alakalı değil..Uzun vade de hangi olay ortaya çıkar ? Ben medyum deilim aracınızın motor ömürünü tahmin edemem..Ama uzatmanız için gereken koruyucu bakımları önerebilirim sadece..

    İnanıp inanmamanız ve mantıklı olup olmaması size kalmış..Ben burda sadece ve sadece gerçekleri yazıyorum..Bu donanım haberdeki 2 senem de de böyle olmuştur ve olacaktırda..bugüne dek kimse sen böyle dedin bak şöyle oldu dememiştir..Kullanıcı sadece neticeye odaklanır..Yolu yordamı ustanın işidir..




  • 30km de yakıt tüketimimi, güldürmeyin beni...motora herhangi bir işlem uygulandıktan en az 200km sonra motor o işlemi tam uygular, aynen rodaj gibi...

    motor ömrü iki katına çıkacak diyorsunuz.heralde o arada biten motoru yenileyecez...

    medyum değilsiniz ama aracımız için %20 yakıt tasarrufu ön görüyorsunuz. şu an ki tüketim 10litre, siz 8 litre olacak diye iddia ediyorsunuz yani.kaldıki başka mesajlarınızda yine aynı araç için %15 tasarruf diyorsunuz...buda garip

    sadece bilinçsiz kullanıcı ve tüketici neticeye odaklanır, bilinçli tüketici aldığı ürünün(yada tercih ettiği yolun) nerelerden geçtiğini araştırır, sorgular, seçer...

    gerçekleri yazmanız gerekiyor zaten, yoksa güvenilir olamazsınız

    @ 'bugüne dek kimse sen böyle dedin bak şöyle oldu dememiştir' ya o zaman tatmin edici cevaplara ve yorumlara sahiptiniz, yada kimse size yorum yapmıyordu




  • Çoğu otomobil markası 15000 km de 1 yağ ve yağ filtresini değiştirirken ki Castrol magnatec kullanıyorlar , neden Kia araçlar 7500 de 1 yağ ve yağ filtresi değiştiriyoruz ? Aracımıza castrol magnatec koyuyorlar aynı yağ birde siz şimdi 5000 km de bir yağ değiştirmek lazım diyorsunuz ? eski nesil madeni yağlar genelde 5000 de b1 değişirdi yağ teknolojisi mi gelişmiyor servislermi bizi kandırıyor anlamış değilim ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratti

    Çoğu otomobil markası 15000 km de 1 yağ ve yağ filtresini değiştirirken ki Castrol magnatec kullanıyorlar , neden Kia araçlar 7500 de 1 yağ ve yağ filtresi değiştiriyoruz ? Aracımıza castrol magnatec koyuyorlar aynı yağ birde siz şimdi 5000 km de bir yağ değiştirmek lazım diyorsunuz ? eski nesil madeni yağlar genelde 5000 de b1 değişirdi yağ teknolojisi mi gelişmiyor servislermi bizi kandırıyor anlamış değilim ...


    eski araçların mekanik yönü daha ağır basardı, şimdiki araçlar ise elektronik sistemlerle,daha detaylı ve hassas, optimum değerde hazırlanmış motorlarla donatılmış durumda. bir land rover defender 40 sene sonra bile çalışabiliyorken şu an alınan bir yeni nesil motorlu araç sene çıkarır bilinmez...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    30km de yakıt tüketimimi, güldürmeyin beni...motora herhangi bir işlem uygulandıktan en az 200km sonra motor o işlemi tam uygular, aynen rodaj gibi...

    motor ömrü iki katına çıkacak diyorsunuz.heralde o arada biten motoru yenileyecez...

    medyum değilsiniz ama aracımız için %20 yakıt tasarrufu ön görüyorsunuz. şu an ki tüketim 10litre, siz 8 litre olacak diye iddia ediyorsunuz yani.kaldıki başka mesajlarınızda yine aynı araç için %15 tasarruf diyorsunuz...buda garip

    sadece bilinçsiz kullanıcı ve tüketici neticeye odaklanır, bilinçli tüketici aldığı ürünün(yada tercih ettiği yolun) nerelerden geçtiğini araştırır, sorgular, seçer...

    gerçekleri yazmanız gerekiyor zaten, yoksa güvenilir olamazsınız

    @ 'bugüne dek kimse sen böyle dedin bak şöyle oldu dememiştir' ya o zaman tatmin edici cevaplara ve yorumlara sahiptiniz, yada kimse size yorum yapmıyordu


    Değişiklik elektronik..Ne rodajı..?? Depodan motora giden ve motordan depoya dönen yakıt hattına iki debimetre bağlanarak anlık %100 doğru ve hassas tüketim ölçümü yapılabilmektedir..ki buna ne gerek var bir depoda ekonomi kendini gösterir..

    Siz motor yeniliyebiliyormusunuz ?

    Ben gördüğümü yazıyorum..uzun yolda km de 17-18 ykrş yakan santa fe kullanıcısı müşterilerim var..Bu kullanımla alakalı..aracın yeni performans karakterini iyi algılayıp doğru bir sürüş stili geliştirildiğinde ekonomi max değere çıkar..

    Bilinçli kullanıcının dikkat edeceği en önemli unsur kurumun verdiği garanti ve bunun arkasında ne kadar sağlam durabildiğidir..Bahsettiğiniz kadar bilinçli kullanıcı aynı işi 2. sefer kendi yapar sanırım (:

    forumda 2 senedir yazdığım mesajlarımı tek tek okursanız sanırım böyle düşünmezdiniz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratti

    Çoğu otomobil markası 15000 km de 1 yağ ve yağ filtresini değiştirirken ki Castrol magnatec kullanıyorlar , neden Kia araçlar 7500 de 1 yağ ve yağ filtresi değiştiriyoruz ? Aracımıza castrol magnatec koyuyorlar aynı yağ birde siz şimdi 5000 km de bir yağ değiştirmek lazım diyorsunuz ? eski nesil madeni yağlar genelde 5000 de b1 değişirdi yağ teknolojisi mi gelişmiyor servislermi bizi kandırıyor anlamış değilim ...


    Burda peryodun sık olmasını kesinlikle teknolojiye yoramayız...Çelik motor teknik destek takımında çok değerli teknik üstadlar çalışıyor..Ve biliyorlar ki Türkiye şartlarında 7500 km de yağı değişen bir dizel VW deki gibi hatır hutur turbo patlatmayacaktır..Avrupadaki KIA ların 7500 de yağ değiştirdiğini sanmıyorum..Burda yağa verilen paraya asla acınmaması kanaatindeyim..Ben kendi arabama 2000 km de bir değiştiriyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Değişiklik elektronik..Ne rodajı..?? Depodan motora giden ve motordan depoya dönen yakıt hattına iki debimetre bağlanarak anlık %100 doğru ve hassas tüketim ölçümü yapılabilmektedir..ki buna ne gerek var bir depoda ekonomi kendini gösterir..

    Siz motor yeniliyebiliyormusunuz ?

    Ben gördüğümü yazıyorum..uzun yolda km de 17-18 ykrş yakan santa fe kullanıcısı müşterilerim var..Bu kullanımla alakalı..aracın yeni performans karakterini iyi algılayıp doğru bir sürüş stili geliştirildiğinde ekonomi max değere çıkar..

    Bilinçli kullanıcının dikkat edeceği en önemli unsur kurumun verdiği garanti ve bunun arkasında ne kadar sağlam durabildiğidir..Bahsettiğiniz kadar bilinçli kullanıcı aynı işi 2. sefer kendi yapar sanırım (:

    forumda 2 senedir yazdığım mesajlarımı tek tek okursanız sanırım böyle düşünmezdiniz..




    değişim elektronik, ama motor mekanik, yani motorun mekanik karakteri değişecek, motor buna uyum sağlamalıdır.rodaj demedim, rodaj gibi dedim, çarpıtmayın laflarımı

    motorun belli parçaları ömrünü doldurur, bunlar yenilenmesi gerekir belli bir km sonra. motorun yenilenmesini benim kadar iyi biliyorsunuz, metal yorgunluğuna uğrayabilecek parçalar değiştirilir, motor tamamen sökülür ve temizlenir, aşınımın fazla olduğu parçalar değiştirilir, motor yeniden toplanır, ayar çekilir...

    doğru sürüş stili bir tanedir, gaza fazla basılmaz, araç yüksek veya düşük devirlerde kullanılmaz, doğru zamanlar vites değiştirilir, ani kalmışlardan yada duruşlardan kaçınılır... -yazdıklarım motorun doğru kullanımı ile ilgili - ... doğru sürüş stilinin yanında bir de agresif stil vardır, bu da zaten yarışlarda gördüğümüz kullanımdır, yüksek devirde kullanım, ani frenlemeler, acımasız vites geçişleri...

    farzedelim şöyle bir şey olsun, kurum sağlam, garanti konusunda sorun yaşatmıyor( egr konusunda ne garanti veriyorsanız...), ama sunduğu program rezalet, kullanıcı başına iş açıyor
    2. şirket ise garanti konusunda iyi değil, firma temelleri ne kadar sağlam bilinmez, ama araçta sorun çıkartmayan bir program uygulanıyor, firmayla bir daha görüşmeniz bile gerekmiyor
    seçim sizin

    sorularıma cevap verebilseydiniz böyle düşünmezdim :)




  • Üzüm yemekten ziyade bağcıya yöneldiğinizi hissettiğimden bu soru cevap ilişkisini burda kesiyorum..Özel mesaj veya Messenger vasıtası ile devam edebilrisiniz..
  • niye, şeffaflık firmanın geleceği için önemli bence...konuşmadan yanlış kaçıyorsunuz

    üzümünü ye bağını sorma zihniyetinde cevaplar alıyorum , bazen üzüm nerden dediğimde cevap bile gelmiyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.