Şimdi Ara

Dizel KIA larda EGR iptali ve Yakıt ekonomisi..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
31.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam DonanımHaber Sakinleri..

    Uzun süredir takip ettiğim dizel kia motorlarının kronik problemlerinden biri Kurum Oluşumudur..Bu kurum oluşumunun önünde EGR sistemini Elektronik olarak devreden çıkartarak önüne geçebilirsiniz..Bu konuda merak ettiklerinizi burda sorabilirsiniz..

    Ve özellikle Sportage, Sorento gibi ağır gövdeli araçlarda Uyguladığımız tork arttırım işlemleri sonrasında araçların gaz pedallarına daha az basarak daha fazla tork üretmesini sağlıyabildik..böylece daha az gaza basarak daha fazla yol katedebileceksiniz..bu yöntem sayesinde %25 ekonomi sağlıyan kullanıcılar bulunmaktadır, ama biz %15 ekonomi oranını ortalama olarak sunuyoruz..

    Hizmetin 1 hafta deneme ve sonrasında koşulsuz iade garantisi bulunmaktadır..







  • sportage için vaadleriniz ne?? araç 87k kilometrede
  • Ben de birşey sormak istiyorum. Sportage araçların fabirkasyon gücü dinamometre ile ölçtüğünüzde gerçekten 112 beygir ve 255nm çıkıyor mu? Hiç ölçtünüz mü?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    sportage için vaadleriniz ne?? araç 87k kilometrede


    Nerdeyse 2 katı fazla motor ömrü ve %20 ye yakın yakıt ekonomisi sağlıyabilirsiniz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertb

    Ben de birşey sormak istiyorum. Sportage araçların fabirkasyon gücü dinamometre ile ölçtüğünüzde gerçekten 112 beygir ve 255nm çıkıyor mu? Hiç ölçtünüz mü?


    ilk olarak araç otomoatik vites olduğundan max tork ölçülemez..güç ölçümündeki yanılma payıda büyük olur..
    ikinci olarak benim dinamometrem 2 çeker araçlar için.4 çeker araçları test edemiyorum..Bu yüzden hiç ölçemedim..
    Sportage e elektronik modifikasyon ile %15 kadar ekonomi yaptırabilmek mümkün..

    Yapılan işlem müşteri memnuniyeti garantisi altında uygulanmaktadır..
  • bu kötü oldu, demek ki chip tuning yaptırırsam, kağıt üzerinde değerleri dinamometre raporu ile görmek mümkün olmayacak. Hislerimiz ile karar vermek zorunda kalacağız faydası olup olmadığına. Hiç sportage referansınız var mı? Yani VW sayfasındaki Polo sahibi arkadaş gibi görüşlerini alabileceğimiz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    sportage için vaadleriniz ne?? araç 87k kilometrede


    Nerdeyse 2 katı fazla motor ömrü ve %20 ye yakın yakıt ekonomisi sağlıyabilirsiniz..


    tahminimce araç 450k yol gider, gayet düzgün kullanılıyor bakımlar geciktirilmiyor araç zorlanmıyor. siz 900k vaad ediyorsunuz yani?? bir de, arkadaşa %15 diyorsunuz bizim araç niye %20
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertb

    bu kötü oldu, demek ki chip tuning yaptırırsam, kağıt üzerinde değerleri dinamometre raporu ile görmek mümkün olmayacak. Hislerimiz ile karar vermek zorunda kalacağız faydası olup olmadığına. Hiç sportage referansınız var mı? Yani VW sayfasındaki Polo sahibi arkadaş gibi görüşlerini alabileceğimiz?


    kardeş beni refere etmişsin, Sportage sahibi olmasam da konuyla ilgili bişeyler yazayım..

    elinde sayısal veri olmasa bile inan sağ ayağının altındaki gaz pedalından birşeylerin değiştiğini kesinlikle hissediyorsun..

    yani "para verdim ya ben buna, artmıştır canım illa ki" diye psikolojik olarak bir hisse kapılmıyorsun gerçekten öncesine göre fark çok rahat anlaşılıyor..

    benim arabanın aynısından kayınbiraderde var, ara ara onu kullanıyorum ve farkı bariz görüyorum.. gerçi arabaları yanyana koyup drag-rolling vs yapmadık ama chipsiz halde gazı diplesen bile aracı tutan birşeylerin olduğunu chipliyi kullanınca anlıyosun..

    bence dinamometre verileri (cihazın hatasını vs gözönüne alırsak) kesin olmasa da bir yaklaşım getiriyor yapılan işleme, mesela benim araç 75HP/195Nm iken 96HP/227Nm çıktı chip sonrası dynoda.. ama isterse 95HP olsun isterse 100HP olsun, ben öncesine göre farklı bir araba kullandığımı biliyorum.. rakamlara fazla takılmamak lazım..

    hem Mehmet'in portföyü geniş.. sanırım vardır referansı..




  • Cevabınız için teşekkürler. Aslında kafamı kurcalayan başka bir şey daha var.

    Almanya da yaşayan Kuzenimin VW sharan aracı vardı. SAnırım 140 bg idi ve chip tuning ile 170 bg gibi bir rakama çıkartmıştı aracını. Sizin dediğiniz gibi elinde dyno bilgisi yoktu ama aradaki farkın güzel bir ifade ile "Gece ile Gündüz" gibi olduğunu söylüyordu. Yani gücün artacağı konusunda benim de fazla endişem yok, yanlız kuzenim yakıt sarfiyatının 10-15% arttığını söyledi.

    Birinci kafama takılan konu bu yani yakıt sarfiyatı, araç benim kullandığım güzergahta 14 litreye yakın yakıyor, daha da fazla olursa iyice sıkıntı olur.

    ASıl büyük problem ise maalesef Kuzenin aracının turbosu yandı mart ayında ve kuzenim tamir masrafı çok fazla olduğundan aracı elinden çıkartıp bir tane BMW 5.25 aldı(tabii orada araba ucuz). Turbonun yanması illa chip tuningden kaynaklandı demiyorum (bunu bilemeyiz), ama araç sadece 110 bin km deydi ki bu VW için çok düşük bir km. Belki de sorun başka bişeyden kaynaklandı. Yine de insanın içine kuşku düşüyor limitleri zorlarmıyız acaba diye.




  • rica ederim..

    yakma meselesi şöyle: chipsiz hale göre; basmazsan daha az, basınca daha fazla yakıyor..

    neden basınca daha fazla yakıyor: böyle olmayan araba var mı ki zaten?? yani almadan vermek Allah'a mahsus, yakıtı almadan araba ne kadar güç verebilir? ister chipli ister chipsiz, ister benzinli ister dizel olsun gaza basınca araba yakar.. chip tuning ile aracın yakıt parametreleri de elden geçtiği için artan gücü artan yakıtla elde edebiliyoruz diye biliyorum, Mehmet daha iyi açıklar...

    altında eskiye göre artan güç ve tork ile gaza basınca seni koltuğa yapıştıran bir araba olduğundan dolayı (bu da gayet keyifli oluyor) hiç basmıyorum diyemem, illa ki basıyorum arasıra ve buna paralel olarak yakıt artıyor ama fazla tork göz çıkarmasa da bunu bir sürüş alışkanlığı haline getirmedim çok şükür.. yani sürekli üst devirlerde kullanan birisi değilim-ki dizel araçta devir çevirmek gereksiz oluyor alt devirlerde aldığın max.torktan dolayı... işte neden az yakıyor, çünkü eskiye nazaran daha alt devirlerde tork devreye giriyor ve arabayı alıp götürüyor, daha az gaz vererek daha fazla yol alabiliyorsun.. önceki yazımda anlatmaya çalıştım, stock Polo TDIde (chipsiz) gazı diplesen bile arabayı tutan bir şey olduğunu hissediyorsun ama chiplide böyle değil.. benim araba daha rahat..

    bozulan turbo konusuna gelince: illa ki chipli araca biraz daha hassas davranmak gerekiyor sanırım.. çünkü yakıt ve yanma parametreleri yanında turbo basıncı ile de oynamak icap edebiliyor chip tuningde ve yukarıda bahsetmeye çalıştığım sürüş tarzını huy edinirseniz(her kırmızı ışık sizin için bir drag vesilesi oluyorsa veya otobanlar sizin için artık sürekli üst devir çevirme mekanları olduysa) Allah muhafaza turbo, motor vs bilimum araç parçasını kısa süre sonra kucağınıza almanız gayet olası, bu chipsiz de olsa böyle... belki bahsettiğiniz kişi aracını böyle kullanmıyordur ama bilemeyiz chipten mi değil mi.. belki bozulacağı vardı ama benim düşüncem işi ehil yerlere yaptırırsanız chipten dolayı sorun olmayacağı yönünde.. ben Mehmet'e yaptırdıktan sonra ABTnin sitesinden baktım, elde ettiğimiz güç/tork değerleri bu adamların benim aracın motoru için verdiği garantili değerler ile aynı.. yani yapılan iş usulüne uygun olursa sorun yok ama boğazına kadar yüklerseniz aracı, sadece chip değil ekstra modifikasyonlar da gerekebilir araca(fren sistemi, süspansiyon, debriyaj, motor bloğu revizyonu vb)

    yağ değişimi aralığını kısaltmak bir önlem mesela chipli bir araç için.. veya kağıt filtre yerine performans filtre koymak biraz daha rahatlatır diye biliyorum chipli aracı.. yani eskiye göre daha iyi bakarsanız aracınıza kafanız rahat olur..

    usta da kendi cevabını versin artık..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertb

    bu kötü oldu, demek ki chip tuning yaptırırsam, kağıt üzerinde değerleri dinamometre raporu ile görmek mümkün olmayacak. Hislerimiz ile karar vermek zorunda kalacağız faydası olup olmadığına. Hiç sportage referansınız var mı? Yani VW sayfasındaki Polo sahibi arkadaş gibi görüşlerini alabileceğimiz?

    bana mail le ulaşırsan bi kaç sportage sahibi ile görüştürebilirim sizi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo
    tahminimce araç 450k yol gider, gayet düzgün kullanılıyor bakımlar geciktirilmiyor araç zorlanmıyor. siz 900k vaad ediyorsunuz yani?? bir de, arkadaşa %15 diyorsunuz bizim araç niye %20


    Ülkemizin mazotuyla 450k gideceğini sanmıyorum..nekadar temiz bakımlı kullanılırsa kullanılsın EGR motoru kuruma boğuyor..Ve motor yapılan sorentoların yegane sebebi aşırı kurumdan aşırı gömlek aşıntısı..Elektronik modifikasyondaki verim motor hacmi büyüdükçe artar..
  • yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 34UD5759

    rica ederim..

    yakma meselesi şöyle: chipsiz hale göre; basmazsan daha az, basınca daha fazla yakıyor..

    neden basınca daha fazla yakıyor: böyle olmayan araba var mı ki zaten?? yani almadan vermek Allah'a mahsus, yakıtı almadan araba ne kadar güç verebilir? ister chipli ister chipsiz, ister benzinli ister dizel olsun gaza basınca araba yakar.. chip tuning ile aracın yakıt parametreleri de elden geçtiği için artan gücü artan yakıtla elde edebiliyoruz diye biliyorum, Mehmet daha iyi açıklar...

    altında eskiye göre artan güç ve tork ile gaza basınca seni koltuğa yapıştıran bir araba olduğundan dolayı (bu da gayet keyifli oluyor) hiç basmıyorum diyemem, illa ki basıyorum arasıra ve buna paralel olarak yakıt artıyor ama fazla tork göz çıkarmasa da bunu bir sürüş alışkanlığı haline getirmedim çok şükür.. yani sürekli üst devirlerde kullanan birisi değilim-ki dizel araçta devir çevirmek gereksiz oluyor alt devirlerde aldığın max.torktan dolayı... işte neden az yakıyor, çünkü eskiye nazaran daha alt devirlerde tork devreye giriyor ve arabayı alıp götürüyor, daha az gaz vererek daha fazla yol alabiliyorsun.. önceki yazımda anlatmaya çalıştım, stock Polo TDIde (chipsiz) gazı diplesen bile arabayı tutan bir şey olduğunu hissediyorsun ama chiplide böyle değil.. benim araba daha rahat..

    bozulan turbo konusuna gelince: illa ki chipli araca biraz daha hassas davranmak gerekiyor sanırım.. çünkü yakıt ve yanma parametreleri yanında turbo basıncı ile de oynamak icap edebiliyor chip tuningde ve yukarıda bahsetmeye çalıştığım sürüş tarzını huy edinirseniz(her kırmızı ışık sizin için bir drag vesilesi oluyorsa veya otobanlar sizin için artık sürekli üst devir çevirme mekanları olduysa) Allah muhafaza turbo, motor vs bilimum araç parçasını kısa süre sonra kucağınıza almanız gayet olası, bu chipsiz de olsa böyle... belki bahsettiğiniz kişi aracını böyle kullanmıyordur ama bilemeyiz chipten mi değil mi.. belki bozulacağı vardı ama benim düşüncem işi ehil yerlere yaptırırsanız chipten dolayı sorun olmayacağı yönünde.. ben Mehmet'e yaptırdıktan sonra ABTnin sitesinden baktım, elde ettiğimiz güç/tork değerleri bu adamların benim aracın motoru için verdiği garantili değerler ile aynı.. yani yapılan iş usulüne uygun olursa sorun yok ama boğazına kadar yüklerseniz aracı, sadece chip değil ekstra modifikasyonlar da gerekebilir araca(fren sistemi, süspansiyon, debriyaj, motor bloğu revizyonu vb)

    yağ değişimi aralığını kısaltmak bir önlem mesela chipli bir araç için.. veya kağıt filtre yerine performans filtre koymak biraz daha rahatlatır diye biliyorum chipli aracı.. yani eskiye göre daha iyi bakarsanız aracınıza kafanız rahat olur..

    usta da kendi cevabını versin artık..


    hocam siz bu işi öğrendiniz..sizin arabanı 150 hp de olsa..hiçbişey gelmez o arabanın başına




  • Benim 2008 model 170 beygirlik bir Sorento'm var. Araç ilk sahibine özel "ömür boyu" garantiye sahip. Yani ben satmadığım sürece garanti kapsamında.
    Bildiğim kadarıyla EGR valfi (Exhaust Gas Recirculation Valve) eksoz emisyon değerleri üzerinde etkiye sahip. Eksoz gazının bir kısmını tekrar motora geri döndürerek tam yanmamış bir takım gazların yeniden yakılmasını sağlamakta. Elektronik sisteme dokunmadan valfin içine paslanmaz çelik bir plaka yerleştirilip çalışmaması sağlanabiliyor. Böylelikle siyah duman atma ve yakıt tüketimi azalıp çevreye verdiğimiz zarar artıyor. Periodik olarak temizlenmesi gereken pahalı bir parça olduğunu sanıyorum.

    1-Bu EGR nin iptali serviste anlaşılır mı?
    2-Eğer anlaşılır ise garantiyi etkiler mi? (etkiler sanırım).
    3-EGR nin devreden çıkarılması geri alınabilir bir şey midir?
    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sorento_guru -- 7 Temmuz 2008; 19:02:48 >
  • ayrıca hala sorularıma cevap verilmedi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sorento_guru

    Benim 2008 model 170 beygirlik bir Sorento'm var. Araç ilk sahibine özel "ömür boyu" garantiye sahip. Yani ben satmadığım sürece garanti kapsamında.
    Bildiğim kadarıyla EGR valfi (Exhaust Gas Recirculation Valve) eksoz emisyon değerleri üzerinde etkiye sahip. Eksoz gazının bir kısmını tekrar motora geri döndürerek tam yanmamış bir takım gazların yeniden yakılmasını sağlamakta. Elektronik sisteme dokunmadan valfin içine paslanmaz çelik bir plaka yerleştirilip çalışmaması sağlanabiliyor. Böylelikle siyah duman atma ve yakıt tüketimi azalıp çevreye verdiğimiz zarar artıyor. Periodik olarak temizlenmesi gereken pahalı bir parça olduğunu sanıyorum.

    1-Bu EGR nin iptali serviste anlaşılır mı?
    2-Eğer anlaşılır ise garantiyi etkiler mi? (etkiler sanırım).
    3-EGR nin devreden çıkarılması geri alınabilir bir şey midir?
    Saygılar...



    anlattığınız gibi yetkili servis bu paslanmaz plakayı görürse bunu nerde yaptırdın fln diye kıllık çıkartabilir..Ama sanmıyorum çünkü onlarda yapıyorlar..

    Ben Elektronik konrol ünitesinin içindeki EGR kontrol modülünü iptal edip..Servisin asla anlayamıyacağı bir yöntemle EGR yi iptal ediyorum..

    Her zaman geri dönülebilir..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    yani siz motor ömrü 150k diyerek 300k yol alır aracınız anca mı demek istiyorsunuz?? bi açıklarsanız iyi olur neyi baz aldığınızı.kurum temizlemek problem değil... başka bir merakım da nasıl performans artışı elde edip yakıt tasarrufu sağladığınızı iddia ediyorsunuz?? belirttiğim gibi, nie normalde %15 diyorsunuz da bizim araç %20 tasarruf sağlar. çok ciddi bir sayı, 10 litre tüketimi 8 litreye düşüreceğinizi ve aynı anda performansın artacağını da söylüyorsunuz. bu güç artışının aracın geri kalan bileşenlerine zararları ne?? zararı yok diyemezsiniz heralde... bunları cevaplarsanız sevinirim


    ben motor yapılan sorentoların motor açılma sebeplerini inceleyerek bu kanıya vardım..Bi defa ülkemiz için yağ değişim periyodunuz çok uzun..yağ ilk 5 bin km den sonra yavaş yavaş bozuluyor ve yağlama vasfını yitimeye başlıyor..Bence sorentonun ideal yağ değişim aralığı 5000 km ..

    ekonomi şurdan geliyor..özetle araca aynı işi yaptırabilmek için gaza daha az basıyorsunuz..yakıt basıncı daha önce yükseliyor ve daha düşük devirde daha etkili yanma oluşuyor..böylelikle daha az yakıyor araç..Motorda Hacim yükseldikçe, ekonomideki verimde artıyor..

    Biz burda artan güç ve torku ekonomi amaçlı kullanmaktan bahsediyorum..bu gücü ve torku hızlanma ve yüksek sürrat için kullanırsanız tabiki fren yetmicek şanzıman ısınacaktır..

    İşin başında uygulamadan beklenenler iyi belirlenmelidir..




  • sorularıma tam olarak cevap vermediniz
    motor ömrü konusunda soru sordum
    yakıt tasarruf miktarı hakkında soru sordum
    ayrıca şu an bir sorum daha var, satış yaparken performans artıyor yakıt tüketimi düşüyor demeniz ne kadar etik?? sonuçta kendiniz diyorsunuz, aracın performansı artıyor, siz daha az gaza basıyorsunuz, o zaman yakıt tüketimi azalıyor. yani gaza basmaya devam etsek daha da fazla yakıt tüketimi olacak
    ayrıca aracımız sorento değil, sportage
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.