Şimdi Ara

Dizel & Benzinli - Peki ama hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Yaklaşık 9 aydır o galeri senin bu galeri benim, o site senin bu site benim dolaşıyorum. 35 ila 48 YTL arası otomatik/triptonik araç bakıyorum lakin çoğu çevrem "kıy parana dizel'ini al" derken bir çoklarıda "o parayı dizele vereceğine benzinini alır aynı arabanın daha ucuzunu alırsın diyorlar! Ben senede 10-15 bin km'yi en uç nokta olarak görüyorum kendim için. Aracı Hafta sonları dışarı çıkmak ve belki 2 - 6 ayda bir istanbul dışı için kullanırım. Ancak nerede ise tüm araç sahibi arkaşlarım benzinli araçlarından ağlayıp keşke dizelim olsa idi diye sızlanırken gidip göz göre göre de benzinli helede otomatik almayı açıkcası biraz maçam yemiyor

    Siz bu konuda daha deneyimli ve gün görmüş geçirmiş arkadaşlar olarak bu kardeşinize markası ve modeli ile ne tür bir araç önerirsiniz? Örneğin:

    Yeni Opel Astra Benzinli Triptonik
    ya da
    kıy parana gir kredi borcuna
    Toyota Corolla Dizel + Triptonik gibi

    Bu tür örneklerle bu kardeşinize yardımlarınız dokunursa çok minnetar olurum. Şimdiden teşekkürler.



    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakgul

    Merhabalar,

    Yaklaşık 9 aydır o galeri senin bu galeri benim, o site senin bu site benim dolaşıyorum. 35 ila 48 YTL arası otomatik/triptonik araç bakıyorum lakin çoğu çevrem "kıy parana dizel'ini al" derken bir çoklarıda "o parayı dizele vereceğine benzinini alır aynı arabanın daha ucuzunu alırsın diyorlar! Ben senede 10-15 bin km'yi en uç nokta olarak görüyorum kendim için. Aracı Hafta sonları dışarı çıkmak ve belki 2 - 6 ayda bir istanbul dışı için kullanırım. Ancak nerede ise tüm araç sahibi arkaşlarım benzinli araçlarından ağlayıp keşke dizelim olsa idi diye sızlanırken gidip göz göre göre de benzinli helede otomatik almayı açıkcası biraz maçam yemiyor

    Siz bu konuda daha deneyimli ve gün görmüş geçirmiş arkadaşlar olarak bu kardeşinize markası ve modeli ile ne tür bir araç önerirsiniz? Örneğin:

    Yeni Opel Astra Benzinli Triptonik
    ya da
    kıy parana gir kredi borcuna
    Toyota Corolla Dizel + Triptonik gibi

    Bu tür örneklerle bu kardeşinize yardımlarınız dokunursa çok minnetar olurum. Şimdiden teşekkürler.

    İkiside yaramaz sana otomatik şanzımanlı araç düşünüyorsan. Bence Honda Al bak keyfine.
    _____________________________




  • bende o yönde düşünce belirttim lakin aynı mahalle baskısı dizel baskısı yiyorum çevremden :) Tabi bende isterim az yaksın, koklasın yakıtı, ucuz olsun alımı ama birde ortada ilk alım fiyatı var aracı! Kala kaldım bu kararsızlıkla yar bana bir kaç fikir
    _____________________________
  • Ben bankacı olarak işin sadece finansal kısmına değineyim, teknik boyutunu arkadaşlar daha iyi bilir. Aynı markanın aynı tip aracında dizel ile benzinli arasında genelde 7000 TL fark oluyor. Bunu da kaba bir hesapla km başına maliyet hesaplarsanız 50.000.- km'de amorti edersiniz. İşin finansal hesaplamasına girersek, yani alternatif maliyet/getiri hesaplamalarına v.s. bu farkın kendisini kurtarması 60-70 bin km'yi bulur. Hesabınızı ona göre yapın

    Bir de arkadaşlar yanlışsam düzeltsin: Dİzel araçlar daha nazik olur diyorlar. Bakımı, arızası, bir yağ değişimi bile daha masraflı diyorlar... Ben mesela 2001 benzinli focusumun yağ + bilimum filtrelerini 100-120 TLye değiştirtebiliyorum. Dİzelde bu mümkün mü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 18 Mayıs 2011; 9:33:21 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    Ben bankacı olarak işin sadece finansal kısmına değineyim, teknik boyutunu arkadaşlar daha iyi bilir. Aynı markanın aynı tip aracında dizel ile benzinli arasında genelde 7000 TL fark oluyor. Bunu da kaba bir hesapla km başına maliyet hesaplarsanız 50.000.- km'de amorti edersiniz. İşin finansal hesaplamasına girersek, yani alternatif maliyet/getiri hesaplamalarına v.s. bu farkın kendisini kurtarması 60-70 bin km'yi bulur. Hesabınızı ona göre yapın



    Satarken yine yüksek fiyata satacak yani dizel farkının yarısını amorti etmek yeterlidir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler


    quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    Ben bankacı olarak işin sadece finansal kısmına değineyim, teknik boyutunu arkadaşlar daha iyi bilir. Aynı markanın aynı tip aracında dizel ile benzinli arasında genelde 7000 TL fark oluyor. Bunu da kaba bir hesapla km başına maliyet hesaplarsanız 50.000.- km'de amorti edersiniz. İşin finansal hesaplamasına girersek, yani alternatif maliyet/getiri hesaplamalarına v.s. bu farkın kendisini kurtarması 60-70 bin km'yi bulur. Hesabınızı ona göre yapın



    Satarken yine yüksek fiyata satacak yani dizel farkının yarısını amorti etmek yeterlidir.

    Buna da katılıyorum. Daha çabuk ve daha yüksek fiyata da satabilir...
    _____________________________




  • Kullanım oranınıza göre bir seçim yapmanız daha mantıklı. Araçların yakıt değerleri ve ülkemizin yakıt politikası gözönüne alındığında bu zamanda benzinli araç almak ne kadar doğru bilemiyorum. Ayrıca kendi bütçenizi de düşünerek yapacağınız hesaplamalar sonucu benzinli araç almaya karar verirseniz Astra yerine Civic çok daha mantıklı...
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynı bg güçlerinde dizel daha hızlı daha atak ben çok devir çevirmeyi sevmem calibrayla 7 binleri zorluyorum ancak ailemin focus unu kullnıyorum şu ara yeri gelinde 3. viteste 4000 4300 lere çıkıyorum oda canım sıkılınca devir sorun değilse dizel
    _____________________________
    2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
    2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
    2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
    1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)

  • dizel polo dsg düşünülebilir. dizel benzinli arasındaki farkı benzin parası yaparsın mantığını çok doğru bulmuyorum. çünkü satarken dizeli benzinli fiyatına satmıyorsunki.bide dizel az yakıyor diye cayır cayır gezersin, aksi durumda ne olsa insan benzin fiyatına kıyamıyor rahat rahat gezemiyorsun illa kasıyor insan bu pahalılıkta.tercih senin kardeş.
    _____________________________
    FİAT ALBEA 1.2 SPEEDGEAR
  • Yani dizel alarak 5-6 yıllık yakıt farkını peşin verip, sonra her depoyu doldurduğunuzda ekonomi yaptığınızı sanarak kendinizi avutmak lazım.

    Arabaya siz bineceksiniz elalem değil. Faydası da size zararı da.. O dizel al diyenlere aradaki 7-8bin liralık farkı sen ver alayım deyin siz.

    Bununla ilgili onlarca başlık açıldı, isterseniz hepsini okuyun.. Benzinli dizel kararında asıl etken yapacağınız kilometredir. Bankacı arkadaşın hesabındaki 50-60 bin km.yi 5-6 yılda yapacaksanız dizelin anlamı yok, ama 1-2 yılda yapacaksanız benzinli almak saçmalık olur.

    İmzamdaki araç 1.8 motor. Hem de tam otomatik, tiptronik falan değil. Vergisi fazla, yakıtı fazla.. Ama para benim keyif benim. Ayda 500-600km yapıyorum. Yazın tatile uçakla çıkıyorum, arabayla çıksam bile yılda 10bin km olmayacak bile. Dizel bir aracı amorti edip kara geçmem 6-8 yıl sürecek. Dizel alsaydın diyenlere sadece gülüp geçiyorum.

    Kardeşim yılda 100bin km (yanlış okumadınız yüzbin km) yapıyor ve 1.5 dizel reno kullanıyor.
    _____________________________


    2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah




  • Dizel-Benzinli farkı açıldı. Çünkü yılda 5000km yapacak adam bile gidip 70 000 liralık dizel passat alıyor.
    Bu yüzden buradaki herkese benzinli araç tavsiye ediyorum ki dizellere rağbet azalsın

    Yılda 15000 km de az değil bence. hele ki İstanbul trafiğinde. Gelir seviyeniz önemli. Yani''45000lik araca binerim ama ayda 300 lira yakıt parası ödemek koyar'' durumu varsa bence benzinli araca binmek zor olur. Bu sebeple LPG uyumu olan bir benzinli alın.belki lazım olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bende345 -- 18 Mayıs 2011; 11:17:34 >
    _____________________________
    "Dünyanın sorunu akıllı insanlar şüphelerle doluyken, aptalların özgüvenle dolu olması."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    Ben bankacı olarak işin sadece finansal kısmına değineyim, teknik boyutunu arkadaşlar daha iyi bilir. Aynı markanın aynı tip aracında dizel ile benzinli arasında genelde 7000 TL fark oluyor. Bunu da kaba bir hesapla km başına maliyet hesaplarsanız 50.000.- km'de amorti edersiniz. İşin finansal hesaplamasına girersek, yani alternatif maliyet/getiri hesaplamalarına v.s. bu farkın kendisini kurtarması 60-70 bin km'yi bulur. Hesabınızı ona göre yapın

    Hele şükür aynı dilden konuşabildiğim birisine rastladım (meslektaş olmamamıza rağmen)
    Dizel araçlarla daha fazla km yapıldığı için, maalesef satarken benzinlilerden çok daha yüksek fiyatlara satılmıyor bana göre. Yakın zamanda düşük km değerli benzinli aracımı, model yılı daha genç dizel motorlularından yüksek fiyata sattım örneğin.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • Arkadaşlar ben bu başlığı açan kişi olarak ortopedik engelli bir arkadaşınızım. Yani aracı ÖTV indirimli +engelli plakalı olarak alabiliyorum. Otomatik şanzıman seçeneği ise bu yüzden zorunlu benim için! Bugün raporumu hastaneden aldım ve çevremdeki tüm bayileri dolaştım (maslak-istinye arası = honda, opel, chevrolet, renault, toyota, ford ,citroen ). Tüm modeller arasında fiyatı ile + özellikleri ile Yeni Honda Civic HB Technology Paket en cazip geleniydi. Araçta yok yok ve iddia ettiklerine göre yeni motor tipi ile min yakıt tüketimi (şehir içi 6.4/100, Şehirdışı 5.2/100) Şimdi sizlerle diğer teklif aldığım araç fiyatları ve modellerini de göstersem size hangisini almak en mantıklı?

    Yeni Honda Civic HB 1.4 Sport Technology Paketi Benzinli i-shift
    Liste Fiyatı = 49.950
    Ötv İndirimli = 33.000

    Yeni Opel Astra Sport Tourer Benzinli
    Liste Fiyatı = 50.700
    Ötv İndirimli Fiyatı = 35.500

    Yeni Renault Megane 3 HB Expression EDC Konfor Pk
    Liste Fiyatı = 50.650
    Ötv İndirimli = 37.500

    Renault Fluence Extreme 1.5dci 110bg EDC Giriş Paketi
    Liste Fiyatı = 50.850
    Ötv İndirimli Fiyatı = 38.429

    Notlar
    - Renault Meganın arka diz boyu aşırı dar iç malzeme kalitesi ise neredeyse dacia duster ların ki kadar sert plastik malzeme gibi
    - Opel o özelliklere göre çok fiyat istiyor gibi geldi bana
    - Ford Focus fiyat alamadım çok ilgisizlerdi ama iç ve dış kaliteside abartıldığı kadar yoktu bence
    - Honda Civic her yönü ile cezb etti beni ama onda da sürücü bölmesi tavan boyu bana biraz basık geldi
    * Araçların hiçbiri ile henüz test sürüşü yapamadım! Sizce bu büyük bir seçim faktörümüdür?

    Bendeki parametrelerde şöyle:
    Nakitim = 10bin Ytl
    Yıllık yapabileceğim kilometre max = 15000
    Aylık gelirim = 1600 - 2200 arası
    Ailem = Eşim ve 2 çocuğum var
    Borç durumum = Şu an çok şükür yok

    Evet değerli arkadaşlar görüntü bu! Sizce hangi aracı tercih edeyim. Gözümün ve gönlümün beğendiği Honda'yı mı? Yoksa EDC şanzımanı ile iddialı yakıt tüketimi olan ama bütçemi baya bi zorlayacak olan Renault serisinimi?

    Değerli yanıtlarınızı esirgemez ve bu arkadaşınızı aydınlatırsanız çok müteşekkir olurum.

    Saygılarımla.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.