Şimdi Ara

Dizel - Benzin - LPG (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
4
Favori
17.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ünal hocam 2000 lira fark diyorsunuz ama lpg kitini her yıl yeniliyor muyuz,ben mi yanlış görüyorum yoksa Focus'taki hesaplamada böyle bir durum var.
    LPG'li ve dizel arasında yıllık 15 bin km kullanımda 2000 lira yakıt fark etmez yahu
    _____________________________
    '02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
    Xmax 250 ABS
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Ünal hocam 2000 lira fark diyorsunuz ama lpg kitini her yıl yeniliyor muyuz,ben mi yanlış görüyorum yoksa Focus'taki hesaplamada böyle bir durum var.
    LPG'li ve dizel arasında yıllık 15 bin km kullanımda 2000 lira yakıt fark etmez yahu

    LPG kitini her yıl yenilemiyoruz tabiki. Aracı sıfır aldığımız anda LPG taktırdığımızı düşünerek LPG masrafı olarak oraya yazdım. Sıfır araç aldığımızda 15.000 KM'deki masrafı yazdm ben oraya.

    İkinci yılda yapılan masraflarda LPG masrafı olmayacak 8000 TL tutan masraf ikinci yılda 6500 TL'ye inecek.

    Benim yaptığım hesap sadece sıfır alındığında ve ilk 15.000 KM'deki masrafı.
    _____________________________




  • Tamamdır anlaşıldı şimdi.
    Hayır ben de LPG'li kullanıyorum 2000 liralık fark çıkınca şaşırdım biraz
    _____________________________
    '02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
    Xmax 250 ABS
  • Turbo çok pahalı değil.

    Atmosferik Honda aracıma taktırsam mı acaba?

    Kaç beygir artar, 25-30 arası sanırım minimum.

    1.4 100 beygir olur, 130 beygir.

    6.3 litre olan tüketimim de, 5.5 seviyelerine iner.


    quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui


    quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Sonuç olarak dizel tercih edilmeli yalnız dizelde bi turbo-enjektör masrafı çıkardı mı benzinliyi geçer.



    İki ay önce turbo fiyatlarını internetten araştırmıştım;

    1.5 dci : 635 TL
    1.3 multijet : 730 TL
    1.5 crdi era : 950 TL
    1.5 crdi getz : 850 TL
    1.4 hdi : 600 TL
    1.9 caddy : 700 TL

    Fiyatlar siteden siteye değişebiliyor; 600 olan diğer sitede 900 olabiliyor yada tam tersi.

    Enjektör fiyatlarını tam bilmiyorum ama arada 400-500 TL kadar fark olduğunu duymuştum.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 16 Haziran 2011; 23:03:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Turbo çok pahalı değil.

    Atmosferik Honda aracıma taktırsam mı acaba?

    Kaç beygir artar, 25-30 arası sanırım minimum.

    1.4 100 beygir olur, 130 beygir.

    6.3 litre olan tüketimim de, 5.5 seviyelerine iner.


    quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui


    quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Sonuç olarak dizel tercih edilmeli yalnız dizelde bi turbo-enjektör masrafı çıkardı mı benzinliyi geçer.



    İki ay önce turbo fiyatlarını internetten araştırmıştım;

    1.5 dci : 635 TL
    1.3 multijet : 730 TL
    1.5 crdi era : 950 TL
    1.5 crdi getz : 850 TL
    1.4 hdi : 600 TL
    1.9 caddy : 700 TL

    Fiyatlar siteden siteye değişebiliyor; 600 olan diğer sitede 900 olabiliyor yada tam tersi.

    Enjektör fiyatlarını tam bilmiyorum ama arada 400-500 TL kadar fark olduğunu duymuştum.





    Motor parçaları turboya uyumlu mu orasına da bakmak lazım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    6 ayda 3500 kilometre. benzin mi mantıklı dizel mi
    2011 ford fiesta 1.4 96 ps benzinli



    Senede 7 bin km yaparsanız dizel ile 1000 TL civarı yakıt tasarrufu yaparsınız.
    _____________________________
    donanımhaber
  • hesaplamalarda lpg bakım masrafı 150 tl görülüyor, bu neyin masrafıdır?
    10bin km de bir lpg filtesi değişiyor o da yerine göre 30-50 tl, hatta bazı servisler buna para bile almıyorlar.
    her 10 bin km de 150 tl tutacak başkaca bir bakım masrafı var mıdır? varsa nedir söylerseniz bende öğrenmiş olurum...?
    _____________________________
    Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
    Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
    Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    hesaplamalarda lpg bakım masrafı 150 tl görülüyor, bu neyin masrafıdır?
    10bin km de bir lpg filtesi değişiyor o da yerine göre 30-50 tl, hatta bazı servisler buna para bile almıyorlar.
    her 10 bin km de 150 tl tutacak başkaca bir bakım masrafı var mıdır? varsa nedir söylerseniz bende öğrenmiş olurum...?


    iki yılda bir de olsa sızdırmazlıktı vs. idi bu 150tl ye sayabiliriz bence. gerçi okadar yüksek tutmuyor ama 3-5 çokta fark etmez.
    _____________________________
    Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

  • LPG taktırma masrafı (1500TL)'nı düşsek bile, hatta LPG'nin 10bin, 15bin bakım masraflarını törpülesek bile, lpg ile dizel aynı fiyatlara geliyor.

    Hatta herhangi başka parametreyi yok sayıp, sadece depo başına tüketimlerine bakarsak;
    DİZEL: 1 depo 190TL'ye dolacak ve 800KM yol yapacak. (şehir içi)
    LPG : 1 depo 87TL'ye dolacak ve 360KM yol yapacak. (şehir içi)
    dizel bir kaç adım önde ama yine kafa kafaya geliyor diyelim.

    eh şimdi original'i bozmak var, performansta düşüş var, kapalı garajlara girememek var, bagajdan kaybetmek var, sıfır aracı bozmak var, tam 3 kat fazla benzinliğe uğramak var, motoru doğasından ayrı bir sistemle çalıştırmak var ... var oğlu var.

    tüm bu kıyaslama için teşekkür ediyorum.
    dizel araç alma fikri kafamda iyice belirginleşti.
    gerekirse otomatikten vazgececeğim ama kesin bir dizel alacağım.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui
    Dizel araç pahalı alınır pahalıya satılır

    Ben buna katılmıyorum. Dizel araçla fazla km yapıldığı zaman, değer kaybı oranı yüksek oluyor bence. Aynı galeriye 2004 model 50.000 km deki aracımı, aynı aracın 115.000 km deki dizel motorlusundan daha yüksek fiyata satmıştım örneğin (modeller tamamen aynı idi).


    Mesajımın tamamı;
    "Dizel araç pahalı alınır pahalıya satılır; 100 bin km den sonra olan değer kaybı ise yapılan yakıt tasarruf düşünüldüğünde önemli değildir."



    100 bin km den sonra dizelde değer kaybı vardır doğrudur ama 115 bin km yapan biri dizel tercih ettiği için 18 bin TL civarında yakıt tasarrufu yapmıştır. Bu yüzden 100 binden sonra değer kaybı önemli değildir demiştim.

    Yok hocam mesajının tamamına lafım yok zaten, o yüzden sadece bu kısmı aldım ve bu yorum senin mesajında geçtiği için alıntı yaptım. Sonuçta dediğin gibi maddi bir kayıp olsa da yapılan fazla km değeri bu değer kaybını kapatıyor ancak toplumun geneli alırken pahalı aldım satarken de pahalı satarım düşüncesine sahip. Halbuki bana göre öyle bir şey yok, mesajımda dediğim gibi az km yapmış benzinli araç, çok km yapmış dizelden daha hızlı ve pahalı satılıyor bana göre.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: showwmann
    LPG taktırma masrafı (1500TL)'nı düşsek bile, hatta LPG'nin 10bin, 15bin bakım masraflarını törpülesek bile, lpg ile dizel aynı fiyatlara geliyor.

    Hatta herhangi başka parametreyi yok sayıp, sadece depo başına tüketimlerine bakarsak;
    DİZEL: 1 depo 190TL'ye dolacak ve 800KM yol yapacak. (şehir içi)
    LPG : 1 depo 87TL'ye dolacak ve 360KM yol yapacak. (şehir içi)
    dizel bir kaç adım önde ama yine kafa kafaya geliyor diyelim.

    eh şimdi original'i bozmak var, performansta düşüş var, kapalı garajlara girememek var, bagajdan kaybetmek var, sıfır aracı bozmak var, tam 3 kat fazla benzinliğe uğramak var, motoru doğasından ayrı bir sistemle çalıştırmak var ... var oğlu var.

    tüm bu kıyaslama için teşekkür ediyorum.
    dizel araç alma fikri kafamda iyice belirginleşti.
    gerekirse otomatikten vazgececeğim ama kesin bir dizel alacağım.

    Merdiven altı montajı olmadığı sürece performans kayıpları olmuyor. Biz 2 senedir kullanıyoruz performansta kayıp hissedilir derecede değil. Son hızda etkili oluyor. Benzindeyken 190'ı gören araç LPG'de 170'i zorluyor. Sürekli son hızda gitmediğimiz içinde o kadar fark etmiyor.

    Bagajda yer kaybı olmaması için simit tank olarak yazdım. Bu sefer stepneden feragat etmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 17 Haziran 2011; 15:29:05 >
    _____________________________




  • lpg sakat iş ya.. hiç çekici gelmiyor bana şahsen. o kadar çok yan etkisi varki.. başka bir konudada yazmıştım aracınıza coca cola yerine lecola veriyorsunuz gibi.
    _____________________________
    mantık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: showwmann

    LPG taktırma masrafı (1500TL)'nı düşsek bile, hatta LPG'nin 10bin, 15bin bakım masraflarını törpülesek bile, lpg ile dizel aynı fiyatlara geliyor.

    Hatta herhangi başka parametreyi yok sayıp, sadece depo başına tüketimlerine bakarsak;
    DİZEL: 1 depo 190TL'ye dolacak ve 800KM yol yapacak. (şehir içi)
    LPG : 1 depo 87TL'ye dolacak ve 360KM yol yapacak. (şehir içi)
    dizel bir kaç adım önde ama yine kafa kafaya geliyor diyelim.

    eh şimdi original'i bozmak var, performansta düşüş var, kapalı garajlara girememek var, bagajdan kaybetmek var, sıfır aracı bozmak var, tam 3 kat fazla benzinliğe uğramak var, motoru doğasından ayrı bir sistemle çalıştırmak var ... var oğlu var.

    tüm bu kıyaslama için teşekkür ediyorum.
    dizel araç alma fikri kafamda iyice belirginleşti.
    gerekirse otomatikten vazgececeğim ama kesin bir dizel alacağım.


    bence en güzel cevap ve hatta konu içerisinde noktayı koyan mesaj şudur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hassüyn

    az yol yapıloıyorsa benzin, çok yapılıyorsa lpg, sıfır araç alınabiliyorsa ve çok km yapılıcaksa dizel. bence.


    tebrik ederim çok doğru
    _____________________________
    Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.





  • Arkadaşlar kafamda olacağına size sorayım,

    Porsche Panamera benzinli (4.8 motor) yıllık vergi 8000 lira

    Porsche Panamera dizel (3.0 motor) yıllık vergi 2500 lira


    dizel arıza oldumu bakım vs pahalı benzine göre

    ama her yıl vergiden 5500 lira kardasınız.

    bu durumda hangi model daha avantajlı ?

    15-20 sene araba sizinle kalacak şekilde düşünün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogameci -- 17 Haziran 2011; 19:32:08 >
    _____________________________
    Ne yapalım ? Burası Türkiye abicim !


    > > < <
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    satarken benzinli ile lpg aynı paraya gitmediğine göre aradaki fark yine kapanıyor demektir dizelin hala zor satıldığını düşünmüyorsunuz umarım

    100-150 binden sonra hala zor satılıyor :)
    Ayrıca ilk alındığı zamanki fiyat farkıyla da satamıyorsunuz ki.


    Yani.



    quote:

    Orijinalden alıntı: burakNSX
    Yılda 15 bin km yapınca araçları satarken aradaki fiyat farkı 8-9 a cıkacaktır Benzinlini pek yuzune bakılmıyor.



    Geçen Mayıs ayında 2001 model, 100 bindeki oluk oluk benzin yiyen 1.6 Bora'yı 1 günde sattık. Arayan arayanaydı. Bir akrabamız ise 2006 model, 150 bindeki dizel Megane'ı 3 aydır hala satacak. Her gelip bakan iğneden ipliğe inceliyor-incelettiyor arabayı. sahibinden.com'da ilan güncellemekten adama gına geldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 17 Haziran 2011; 20:48:45 >
    _____________________________




  • bana göre

    1. kullanmayı bilen için en ekonomik lpgdir. kullanmayı bilmek ne demek ? ditt diye öttüğünde ne oldunu bilmek demek,lpgnin nezman biteceğini az çok bilmek demek,10 binde bir lpg filtresini değiştirmeyi bilmek demek...

    2. şimdi gelelim benim hesabıma

    araç 1.6 avensis.

    tüketimler

    benzinde ş.içi 8 lt ş.dışı 90 km sabit 6.7

    lpgde ş.içi 9.5 litre ş.dışı 8 litre 90 km sabit hız.

    normal 1.6 c yada d sagment dizel bir araç için

    ş.içi 5.5

    ş.dışı:4

    lpg litre fiyatı: 2.30
    mazot:3.60
    benzin: 4.20

    mazot 19 krş
    lpg 22 krş+benzinle 23 krş

    kmde 23 krş yakan lpg 20 bin kmde 4600 tl lpg yakar
    kmde 19 krş yakan dizel 20 binde 3.800 tl yakar

    lpg filtre 40 tlden 20 binde 80 tl 20 binde 250 liradan 500 tl bakım parası öder

    lpg toplamda 5180tl

    gelelim dizele...

    her bakımda +100 tl fazla 350 tlden 700 tl

    toplamda 3800+700tl =4500tl

    özetle tl bazında herşey kafa kafaya(dizelin masraf çıkarma olasılığı sayılmazsa)
    _____________________________
    Fiat 500 L 1.3 mj rockstar

    Chery kimo 1.3 lusso




  • Teşekkürler çok yararlı konu
    _____________________________
  • ben sıralı sistem araç kullanıyorum.
    araç tabiki benzinli gibi kesinlikle performans göstermiyo.
    lpg servislerinde saklambaç oynuyorum.
    en kısa zamanda aracımı satarak dizele dönecem
    _____________________________
  • dizel gibisi varmı be. benzin yakmayacam diye ölmüş eşek gibi gidiyorum canıma tak etti.
  • arkadaşlar benim sorumada bir el atar mısınız lütfen ?
    _____________________________
    Ne yapalım ? Burası Türkiye abicim !


    > > < <
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.