Şimdi Ara

Dizel - Benzin - LPG (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
4
Favori
17.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Hangi 2000 liradan bahsettiğinizi anlamadım Ünal hocam.


    Dizel ve benzinin yıllık masrafındaki 2000 lira.

    Ben benzinliye dikkat etmedim bile :) LPG-Dizel üzerinden konuşuyorum ondan anlamamışım :) Zevk meselesi dediğim konu da oydu biraz.

    Pardon yanlış yazmışım LPG ile dizel arasındaki 2000 lira olacaktı orası ama aynı şeyden bahsediyoruz.Zevk meselesi bu iş sonuçta. Siz yıllık 8000 lira vererek benzin+LPG kullanırsınız başka birisi 6bin küsür vererek dizel kullanır.

    Benzin ile LPG'li arasında da 500 TL civarında bir fiyat ortaya çıkıyor 15000 KM sonunda herkes 15.000 yapacak diye birşey yok tabi daha çok yapacak olanlarda çıkar elbet.

    Kendi aracımızdan örnek vermek gerekirse LPG'nin 1.90 olduğu zamanlarda 1500 TL'ye BRC taktırdık aynı KM'yi yapmaya devam ettik ve 9 ayda LPG sistemi kendini amorti etti. Aylık 1200 KM yol yapılıyordu araçta 400 TL benzin masrafı oluyordu. LPG taktırdıktan sonra 260 280 TL masraf olmaya başladı.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Sonuç olarak dizel tercih edilmeli yalnız dizelde bi turbo-enjektör masrafı çıkardı mı benzinliyi geçer.



    İki ay önce turbo fiyatlarını internetten araştırmıştım;

    1.5 dci : 635 TL
    1.3 multijet : 730 TL
    1.5 crdi era : 950 TL
    1.5 crdi getz : 850 TL
    1.4 hdi : 600 TL
    1.9 caddy : 700 TL

    Fiyatlar siteden siteye değişebiliyor; 600 olan diğer sitede 900 olabiliyor yada tam tersi.

    Enjektör fiyatlarını tam bilmiyorum ama arada 400-500 TL kadar fark olduğunu duymuştum.
    _____________________________
    donanımhaber
  • yuh yahu era nın turbosu daha pahalı ha bak buna şaşırdım
    _____________________________
    mantık..
  • Yıllık 15 bin km yol yapıldığında dizel benzinli arasında çok bir fark olmuyor maliyet açısından dizel satın alınırken 7 bin tl fark verildiği için. O nedenle araç alınıp 3 sene kullanılıp satılırsa maliyet olarak hemen hemen denk geliyor birbirlerine.Bu şartlarda bana göre benzinli almak mantıklı dizel araç sevmiyorum ve satın alınırken de dizel benzinli farkı 7 bin tl ise asla tercih etmem çok büyük bir fiyat farkı.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yıllık 15 bin km yol yapıldığında dizel benzinli arasında çok bir fark olmuyor maliyet açısından dizel satın alınırken 7 bin tl fark verildiği için. O nedenle araç alınıp 3 sene kullanılıp satılırsa maliyet olarak hemen hemen denk geliyor birbirlerine.Bu şartlarda bana göre benzinli almak mantıklı dizel araç sevmiyorum ve satın alınırken de dizel benzinli farkı 7 bin tl ise asla tercih etmem çok büyük bir fiyat farkı.


    aynı donanımlarda söylediğiniz mantıklı fakat dizel focus collection ile benzinli titanyum fiyatları hemen hemen aynı. durum böyle olunca ekonomi mi yoksa zevk mi konusu giriyor işin içine şahsen bu ikilemi yaşıyorum bu aralar.
    _____________________________
    Go Long, Go Deep, Go State!




  • satarken fazla fiyata satıyoruz aradaki fark kaybolmuyor ki. benim aracım gibi dizel benzin arasında ki fark 3 bin lira ise mesela?

    olmasa bile dizeli artık daha rahat daha pahalıya satarsın. benzinlide değer kaybı daha fazla olur yılda 40 bin km yapmadıysan tabi. devir dizel devri artık. ben 5 yıl sonra aracımı satsam bile 1.6 benzinliye göre 7 bin lira cebimde kalmış oluyor. değer kaybını hesap ederk
    _____________________________
    mantık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yıllık 15 bin km yol yapıldığında dizel benzinli arasında çok bir fark olmuyor maliyet açısından dizel satın alınırken 7 bin tl fark verildiği için. O nedenle araç alınıp 3 sene kullanılıp satılırsa maliyet olarak hemen hemen denk geliyor birbirlerine.Bu şartlarda bana göre benzinli almak mantıklı dizel araç sevmiyorum ve satın alınırken de dizel benzinli farkı 7 bin tl ise asla tercih etmem çok büyük bir fiyat farkı.



    Yılda 15 bin km yapınca araçları satarken aradaki fiyat farkı 8-9 a cıkacaktır Benzinlini pek yuzune bakılmıyor.
    _____________________________




  • 0 alınacaksa dizel alınabilir.

    Ama 2. el dizel?hele 100 bini aşmış bir dizel?

    Enjektör fiyatları, mazot pompası fiyatlarını ve turbo fiyatlarını göz önüne almak gerek.

    Multijet'i(Fiat, Opel) baz alırsak almak için araştırdığımda 70-80 binde bile enjektör sorunu yaşayan çok var, temiz kulanıp yaşamayanda bir hayli mevcut.

    2. el dizel olayı yaş isterse 50 binde olsun nasıl kullanıldığını, hangi yakıtın kullanıldığını bilemeden almak kumar demek.

    0 olarak mantıklı olabilir dizel fakat 2. elde LPG her yönüyle avantajlı hele ki LPG'li bir araç aldığınızda...Araç satanların çoğu LPG sistemini fiyatlara yansıtmıyor genellkle benzinli araçlarla aynı fiyata satılıyor benim gözlemlediğim kadarıyla.Benzinli aracın bel bükecek(dizele göre) bir masrafı olmadığını düşünürsek gönül rahatlığıyla alınabilir.
    _____________________________
  • az yol yapıloıyorsa benzin, çok yapılıyorsa lpg, sıfır araç alınabiliyorsa ve çok km yapılıcaksa dizel. bence.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakNSX


    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yıllık 15 bin km yol yapıldığında dizel benzinli arasında çok bir fark olmuyor maliyet açısından dizel satın alınırken 7 bin tl fark verildiği için. O nedenle araç alınıp 3 sene kullanılıp satılırsa maliyet olarak hemen hemen denk geliyor birbirlerine.Bu şartlarda bana göre benzinli almak mantıklı dizel araç sevmiyorum ve satın alınırken de dizel benzinli farkı 7 bin tl ise asla tercih etmem çok büyük bir fiyat farkı.



    Yılda 15 bin km yapınca araçları satarken aradaki fiyat farkı 8-9 a cıkacaktır Benzinlini pek yuzune bakılmıyor.


    Benzinlinin yüzüne bakılmıyor demek pek doğru olmaz alırken uygun fiyatlı olduğu için her zaman tercih sebebidir. 2008 model 45 bin km civarı dizel trend focuslar 34 bin tl civarı, benzinli trendler 27-28 bin tl civarı iken az km yapacak insan bence gidipte 34 bin tl ye dizelini almaz bana mantıklı gelmiyor açıkçası.Yılda 30 bin km ve üstü yol yapmadığım sürece dizel kullanmayı düşünmem. Şuan ki kullandığım araç benzinli ve şehir içi 7 litre tüketimi var bana çok gelmiyor az km yaptığım için 2.5 sene oldu daha 19 bin 500 km de araç dizel kullanmam gereksiz olurdu bu şartlarda bana göre.
    _____________________________




  • baştan sona okudum güzel bir tablo olmuş faydalı bilgiler var emeğinize sağlık.
    _____________________________
    Yeni Focus Titanium 5K 1.6 109PS TDCi
    (PaYLaŞMaK GüZeLDiR)
    FOREVER KONU DIŞI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol


    quote:

    Orijinalden alıntı: burakNSX


    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yıllık 15 bin km yol yapıldığında dizel benzinli arasında çok bir fark olmuyor maliyet açısından dizel satın alınırken 7 bin tl fark verildiği için. O nedenle araç alınıp 3 sene kullanılıp satılırsa maliyet olarak hemen hemen denk geliyor birbirlerine.Bu şartlarda bana göre benzinli almak mantıklı dizel araç sevmiyorum ve satın alınırken de dizel benzinli farkı 7 bin tl ise asla tercih etmem çok büyük bir fiyat farkı.



    Yılda 15 bin km yapınca araçları satarken aradaki fiyat farkı 8-9 a cıkacaktır Benzinlini pek yuzune bakılmıyor.


    Benzinlinin yüzüne bakılmıyor demek pek doğru olmaz alırken uygun fiyatlı olduğu için her zaman tercih sebebidir. 2008 model 45 bin km civarı dizel trend focuslar 34 bin tl civarı, benzinli trendler 27-28 bin tl civarı iken az km yapacak insan bence gidipte 34 bin tl ye dizelini almaz bana mantıklı gelmiyor açıkçası.Yılda 30 bin km ve üstü yol yapmadığım sürece dizel kullanmayı düşünmem. Şuan ki kullandığım araç benzinli ve şehir içi 7 litre tüketimi var bana çok gelmiyor az km yaptığım için 2.5 sene oldu daha 19 bin 500 km de araç dizel kullanmam gereksiz olurdu bu şartlarda bana göre.




    Benimde demek istediğim aslında oydu, aradaki fark focus 2 lerde daha acılmıs


    Dizel benzinli tercihi bakış acısına gore değişir. Ben ekonomik ve performanslı oldugu için zisel secerim. Sizde belki konforlu ve risksiz oldugu için benzinli dersiniz.

    Şoyle bir yorum yapmıtıp, kopyalıyorum :

    Dizel istanbul içi 15 bin km ortalamam 4,7 lt tuketti. Arac otomatik vtes. Eski Hondamı bu şekilde performanslı kullansam en az 9-10 lt yakar.

    Dizelde km de 16,7 krs

    Benzinde 42 krs

    LPG takılmıs olsa bile 25-30 krs yakar, ayrıca 2bin tl tüp masrafı var

    10bin km deki karım ise 2600 tl

    Ayrıca arabamı satarkende az kullanılmış bir dizel araba oldugu için degerininde üstüne satabiliyorum
    _____________________________




  • Ellerine sağlık çok güzel bir araştırma olmuş
    Benzinli araç sahibiyim fakat bir sonraki arabamın dizel olması gerektiğini düşünüyorum.
    Benzin benim psikolojimi bozuyor.Benzin ibresi şehir içi trafiğinde maşallah öyle hızlı hareket ediyor ki.
    Alırken biraz daha fazla veririm en azından benzincinin suratını daha az görür, korkmadan basarım gaza.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui
    Dizel araç pahalı alınır pahalıya satılır

    Ben buna katılmıyorum. Dizel araçla fazla km yapıldığı zaman, değer kaybı oranı yüksek oluyor bence. Aynı galeriye 2004 model 50.000 km deki aracımı, aynı aracın 115.000 km deki dizel motorlusundan daha yüksek fiyata satmıştım örneğin (modeller tamamen aynı idi).
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!
  • 6 ayda 3500 kilometre. benzin mi mantıklı dizel mi
    2011 ford fiesta 1.4 96 ps benzinli
    _____________________________
    elma değil bu yediğimiz galiba ......
  • Dizel araçların fazla masraf çıkardığı doğru mudur ? Özellikle Opellerde...? Opel Classic III düşünüyorum da, dizel mi benzinli mi karar veremedim. Aradaki fiyat farkı 5 milyar ve senede yapacağım yol 10.000km
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui
    Dizel araç pahalı alınır pahalıya satılır

    Ben buna katılmıyorum. Dizel araçla fazla km yapıldığı zaman, değer kaybı oranı yüksek oluyor bence. Aynı galeriye 2004 model 50.000 km deki aracımı, aynı aracın 115.000 km deki dizel motorlusundan daha yüksek fiyata satmıştım örneğin (modeller tamamen aynı idi).


    Mesajımın tamamı;
    "Dizel araç pahalı alınır pahalıya satılır; 100 bin km den sonra olan değer kaybı ise yapılan yakıt tasarruf düşünüldüğünde önemli değildir."



    100 bin km den sonra dizelde değer kaybı vardır doğrudur ama 115 bin km yapan biri dizel tercih ettiği için 18 bin TL civarında yakıt tasarrufu yapmıştır. Bu yüzden 100 binden sonra değer kaybı önemli değildir demiştim.
    _____________________________
    donanımhaber




  • Öncelikle sağolasın üşenmeden konuya ince yaklaşımlarla hesaplamalar yapmışsın gerçekden son zamanlarda yapılan zamlardan sonra dizel kesinlikle en iyi tercih olacaktır.Ki zaten LPG'nin - yönlerine girecek olursak işin içinden çıkmayız tabi bu arada benzin biraz ucuz olsada binsek rahat rahat benzin alıpda çünkü benzinin keyfi ayrıdır.Şahsen ben benzinde bir araca binen birisi olarak kesinlikle benzin tadı tartışılmaz ama dizel motorlardaki o torkda gerçekden güzel yani kesin olarak akıl ve mantık olarak dizel daha avantajlı tartışmasız.
    _____________________________
    Citröen C3 1.4HDİ SX 5P

    Citröen C5 1.6 e-HDİ 112 HP SPORT MCP Black
  • 1.3 multijet !
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui


    quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Sonuç olarak dizel tercih edilmeli yalnız dizelde bi turbo-enjektör masrafı çıkardı mı benzinliyi geçer.



    İki ay önce turbo fiyatlarını internetten araştırmıştım;

    1.5 dci : 635 TL
    1.3 multijet : 730 TL
    1.5 crdi era : 950 TL
    1.5 crdi getz : 850 TL
    1.4 hdi : 600 TL
    1.9 caddy : 700 TL

    Fiyatlar siteden siteye değişebiliyor; 600 olan diğer sitede 900 olabiliyor yada tam tersi.

    Enjektör fiyatlarını tam bilmiyorum ama arada 400-500 TL kadar fark olduğunu duymuştum.



    5 yıl garanti olduğu için uzun süre bunu düşünmeye gerek yok. Zaten o 5 yılda dizel ekonomik olarak farkı açacaktır.

    LPG'li araç sahibiyim ama dizel istiyorum şahsen, şeytan diyor 1.9 tdi golf al 10 numara yağ ile yürüt
    _____________________________
    Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.