Şimdi Ara

Dizel Araçlarda Vitesi Boşa Almak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
11.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yokuş aşağı sal boşa gitsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: itartar

    Turbolu araçlarda turbonun sağlığı için de vitesi boşa atmamak gerekiyor diye biliyorum...



    boşa atmanın veya viteste gazı bırakmanın turboya etkisi aynıdır, vitesi boşa atmak eğer sürekli frenlenirse sadece balatalara yük bindirir ve bu uzun süre yapılırsa risk oluşturur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Bildiğim kadarı ile vitesi boşa almak motordan ziyade şanzuman için iyi değil. Zaten yeni nesil common rail motorlar vitesteyken compresöre bırakıldığında yakıtı minimalize seviyede yakmakta. Rolantideki gibi yakmakta , bir çok kaynakta hiç yakmıyor diye geçiyor, dönen tekerler sayesinde araç stop etmemekte deniyor...

    Bosta olan vitesin sanzimana nasil bir etkisi olabilir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç viteste inerken de 2.0 l. yakıyor ve sabit. Hatta düz yolda gaza değmeden giderken de aynısı. Ya benim araç ya sizin araç yalan söylüyor. Inanın sizin haklı olmanızı isterdim ama fizik kuralları var. Göstergede 0 yazdığı sizi aldatmasın. Sevgi ve saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim de konuyla alakalı merak ettiğim şu; uzun yolda 5. vites 120 gibi bir hızla giderken vitesi bir anda boşa almak turboya vs bir zarar vermez mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG leri kullanırken boşa almayın. bir DSG daha alırsınız.

    aracınız tam otomatik değilse boşa alma yapmayın hareket halinde
  • 6 ileri dsg olmayanla sürekli yaptım hiç bir şey olmadı. Benim anlamadığım, araç viteste dahi yokuş aşağı inerken devir sıfır. İyi güzel. Fakat 2008 megane 2 otomatikte devir 2 bin 3 bin oluyor. Gaza basmadığın halde devir böyle oluyorsa nasıl yakıt tasarrufu oluyor? Ben mi yanlış hatırlıyorum yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chrissrathfield

    DSG leri kullanırken boşa almayın. bir DSG daha alırsınız.

    aracınız tam otomatik değilse boşa alma yapmayın hareket halinde

    Sadece DSG değil, tam otomatik viteslerde de boşa alınmaz kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlindGuardianNN

    sonuçta boştayken motor çalışıyor vitesteykende çalışıyor, hatta vitesdeyken daha fazla çalışıyor doğal olarak. yani tabikide vitesteyken araç yakıyor, boş gitmekten iyidir,o kadar yaksın sorun değil, en azından sağlam gider geliriz, 3-5 kuruş daha az yaksın diye risk almaya gerek yok

    Motor çalışıyorken mesela 3000 devirde gaz pedalı ile motoru 3000 devirde tutarken pedalı bırakınca devir rölantiye düşmüyor mu?

    Demek ki motor rölanti haricinde gaz pedalı olmaksızın yakıt yakmıyor, bunun neticesinde yavaşlıyor. Motor devri rölantiye yaklaşınca ecu rölanti valfini aralayarak motoru çalışır tutuyor.

    Araç seyir halinde iken motor devri rölantiden yüksekken, siz de gaz pedalına basmıyorken motora yakıt komutunu kim gönderecek? Motoru aracın ataleti ile tekerlerden şanzımana ve oradan motora gelen hareket ile zaten çeviriyoruz. Motorun dönmesi için yakıta da ihtiyaç yok yakıt yakmayı gerektirecek bir durum da yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    vallahi mi diyorsun. cidden mi ya küçük kardeşim

    dişli sistemi olmadığı için klasik otomatik vites boşa almaktan en az etkilenen şanzumandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Bildiğim kadarı ile vitesi boşa almak motordan ziyade şanzuman için iyi değil. Zaten yeni nesil common rail motorlar vitesteyken compresöre bırakıldığında yakıtı minimalize seviyede yakmakta. Rolantideki gibi yakmakta , bir çok kaynakta hiç yakmıyor diye geçiyor, dönen tekerler sayesinde araç stop etmemekte deniyor...

    Bosta olan vitesin sanzimana nasil bir etkisi olabilir?

    Otomatik vites araç kullandığım için manuel olabilme olasılığını düşünmeden öyle söyledim. Tabi araç manuelse durum farklı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli ya da dizel olsun farketmez, araç boşta iken yakmaz diye birşey yok çok da güzel yakar. Boşa atmak yerine yüksek vites düşük devir gaza basmadan ilerlerseniz araç yakmaz, ama aynı seyirde boşa atarsanız yok bilgisayarında 0.03-1 lt arasında yaktığını görebilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Benim araç viteste inerken de 2.0 l. yakıyor ve sabit. Hatta düz yolda gaza değmeden giderken de aynısı. Ya benim araç ya sizin araç yalan söylüyor. Inanın sizin haklı olmanızı isterdim ama fizik kuralları var. Göstergede 0 yazdığı sizi aldatmasın. Sevgi ve saygilar

    Bencede çok az olsada yakıt yaktığının kanaatindeyim. Bu forumda bir çok konuda danışılan kişi bile biraz şüphe ile yaklaşıyordu bu konuya. Bi yorumunda emisyon testi yapmak en iyisidir diyiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chrissrathfield

    vallahi mi diyorsun. cidden mi ya küçük kardeşim

    dişli sistemi olmadığı için klasik otomatik vites boşa almaktan en az etkilenen şanzumandır.

    Öncelikle ben 43 yaşındayım ufaklık. Otomatik şanzuman, boş vitesteyken dişliler de yağlama olmaz bu yüzden hareket halindeyken aracı boşa aldığından dişliler yağ olmadan döneceği için şanzumana zarar verirsin, istersen boş boş kafadan sallayarak yorum yapacağına, zahmet edip bir google da araştırma yapsan, Ama ne gerek var değil mi, bir halt bilmeden işkembeden sallamak daha kolay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlindGuardianNN

    sonuçta boştayken motor çalışıyor vitesteykende çalışıyor, hatta vitesdeyken daha fazla çalışıyor doğal olarak. yani tabikide vitesteyken araç yakıyor, boş gitmekten iyidir,o kadar yaksın sorun değil, en azından sağlam gider geliriz, 3-5 kuruş daha az yaksın diye risk almaya gerek yok

    Motor çalışıyorken mesela 3000 devirde gaz pedalı ile motoru 3000 devirde tutarken pedalı bırakınca devir rölantiye düşmüyor mu?

    Demek ki motor rölanti haricinde gaz pedalı olmaksızın yakıt yakmıyor, bunun neticesinde yavaşlıyor. Motor devri rölantiye yaklaşınca ecu rölanti valfini aralayarak motoru çalışır tutuyor.

    Araç seyir halinde iken motor devri rölantiden yüksekken, siz de gaz pedalına basmıyorken motora yakıt komutunu kim gönderecek? Motoru aracın ataleti ile tekerlerden şanzımana ve oradan motora gelen hareket ile zaten çeviriyoruz. Motorun dönmesi için yakıta da ihtiyaç yok yakıt yakmayı gerektirecek bir durum da yok.

    Gaza basmadan yakit gönderilmediği mantığı doğrudur ama bu dediğiniz 0 tüketimi göstermez.

    80 km sabit hızla

    4. viteste

    80 km %3-4 eğimli mesafeyi (pedala dokunmadan)

    bu mantıkla kontak + 1 + 2 + 3 + 4. vitese geçiş hariç hiç yakıt harcamadan gidebilmeniz gerekir.

    Bunu aklınız alıyor mu?

    Benim mantığıma göre araç;

    2.1 - 2.2 l yakar.

    Sizin dediginize göre;

    0.1 - 0.3 l yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 27 Şubat 2017; 17:59:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    bana ne yaşından. ben de 50 yaşındayım o zamn genç.

    tam otomatik klasik tip şanzımanda DSG ler kadar problem değil vitesin bosta olması.

    ergen gibi laf diretiyorsun burada. klasik tork konvektorlu otomatik şanzımanda dişliden bahsetmişsin



    bir de senin için eğitici bir videolar buldum: bu videolarda dişli sistem ve yağ basıncı ile çalışan sistemlerin anlatımı yer almakta.
    https://www.youtube.com/watch?v=eL_c9egNbTQ
    https://www.youtube.com/watch?v=t8aGgSbtoJE

    öğrenmenin yaşı yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chrissrathfield -- 27 Şubat 2017; 18:40:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlindGuardianNN

    sonuçta boştayken motor çalışıyor vitesteykende çalışıyor, hatta vitesdeyken daha fazla çalışıyor doğal olarak. yani tabikide vitesteyken araç yakıyor, boş gitmekten iyidir,o kadar yaksın sorun değil, en azından sağlam gider geliriz, 3-5 kuruş daha az yaksın diye risk almaya gerek yok

    Motor çalışıyorken mesela 3000 devirde gaz pedalı ile motoru 3000 devirde tutarken pedalı bırakınca devir rölantiye düşmüyor mu?

    Demek ki motor rölanti haricinde gaz pedalı olmaksızın yakıt yakmıyor, bunun neticesinde yavaşlıyor. Motor devri rölantiye yaklaşınca ecu rölanti valfini aralayarak motoru çalışır tutuyor.

    Araç seyir halinde iken motor devri rölantiden yüksekken, siz de gaz pedalına basmıyorken motora yakıt komutunu kim gönderecek? Motoru aracın ataleti ile tekerlerden şanzımana ve oradan motora gelen hareket ile zaten çeviriyoruz. Motorun dönmesi için yakıta da ihtiyaç yok yakıt yakmayı gerektirecek bir durum da yok.

    Gaza basmadan yakit gönderilmediği mantığı doğrudur ama bu dediğiniz 0 tüketimi göstermez.

    80 km sabit hızla

    4. viteste

    80 km %3-4 eğimli mesafeyi (pedala dokunmadan)

    bu mantıkla kontak + 1 + 2 + 3 + 4. vitese geçiş hariç hiç yakıt harcamadan gidebilmeniz gerekir.

    Bunu aklınız alıyor mu?

    Benim mantığıma göre araç;

    2.1 - 2.2 l yakar.

    Sizin dediginize göre;

    0.1 - 0.3 l yakar.

    Mantığım alıyor. Zira motorun dönmesi için, dönme hareketini devam ettirmesi için bir enerji lazım.
    Motorun ataleti bir süre dönmesine yeter ancak motor çok fazla enerji sömüren bir yöntemle çalışır. Havanın vakumlanması, sıkıştırılması, egzoz gazının atılması, sübapların açılması ve kapanması aklınıza gelebilecek her şey motordan enerji sömürdüğü için boştayken gazı bırakır bırakmaz anında rölantiye düşer. Motorun hareketini devam ettirmek için ya güç zamanında yakıt yakarak güç üreteceksiniz ya da motoru dışarıdan bir kuvvetle çevireceksiniz.
    Aracınızın üzerinde hareketinden kaynaklı bir kinetik enerji mevcut. Kabaca hız x ağırlık = kinetik enerji diyebilirim çok kabaca ama durum bu.
    Yavaşlamak istediğinizde fren pedalına bastığınızda aslında yaptığınız şey aracın gidişine direnç gösterip, araç üzerinde var olan kinetik enerjiyi "ısı enerjisi" haline çevirmektir. Fren diskleriniz frenden sonra ısınır.
    Yani yavaşlamak için kinetik enerjiyi harcamak gerekiyor.
    Şimdi gelelim sizin dediğiniz hususa:
    Rampa aşağı 80 km mesafe varsa ve bu hiç değişmiyorsa tabi ki bu mesafeyi bir damla yakıt harcamadan gitmemiz mümkün. Mesela yokuşa gelin 5. vites 100 km/sa hızla, bırakın gazı araç rampa aşağı salınsın, aracın yakıt yaktığını öne sürüyorsunuz. Çıkartın kontak anahtarını. Hala araç yakıt harcıyor mudur? Peki o zaman benzin pompasının sigortasını da çıkartın. Hala araç yakıt yakıyor mudur? Yakıt yakmıyorsa kendi kendine yokuş aşağı olduğu halde durması mı gerekir? Ayrıca 80 kilometrelik bir rampayı iniyorsanız, o rampanın yukarısına en az bir kere çıkmış olmanız gerekmektedir. Öyle ya, aracı o rampanın tepesinde bile üretseniz araca ait bütün materyallerin bir şekilde o rampanın tepesine çıkması gerekir. Ve emin olun o rampayı bedava inerken kazanacağınız enerji, o rampanın tepesine ulaşmanız için harcamanız gereken enerjiden daha küçük olacaktır. Dolayısı ile 80 km uzunluğundaki rampayı 0 birim enerji harcayarak bedavaya iniyorsanız, en az 2.1 birim enerji harcayarak geri çıkmanız gerekir ki 80 kilometre düz yolun normal seyri için gereken 1 birim enerjiden her türlü fazla olacaktır.
    Güncel enjeksiyonlu araçlarda motordaki çevrim devam ettiği sürece (Rölanti devrinin üstünde kalındığı sürece) ve gaz pedalı ile güç talep edilmediği sürece motora hiç bir şekilde yakıt gönderilmez. Hiç bir şey değilse emisyonu yükseltir. Bunu da hiç bir üretici istemez.
    Peki diyeceksiniz ki yokuş aşağı bedava mı iniyoruz? Hayır. Eğer motoru boşa atarsanız ve motor rölantide çalışırsa araç rampaya daha az direnir, yokuşta hızlanma eğilimi gösterir. Aracı 5. viteste salarsanız ve motor tekerleklerle dönerse araç bir miktar dirence karşı hareket edecektir (Motor freni, motor kompresyonu ne derseniz deyin). Bu yüzden rampaya karşı daha fazla direnç gösterip daha az hızlanacaktır. Aracı 3. viteste salarsanız motoru yine tekerlekler döndürecek ancak bu sefer aynı hızda motoru daha hızlı döndürmeye çalışacağınız için araç daha fazla dirence karşı hareket edecektir. Bu da daha fazla yavaşlama eğilimi demektir. Eğer kontağı kapatır vitesi boşa atarsanız yine en uzun mesafeyi gidersiniz ama yakıt yakmazsınız. Motorunuz da çalışmamış olur.

    Kısaca olay bir denklemden ibaret. Ha rampa aşağı inerken 110 km/sa sabit hızı korumak genelde işimize geldiğinden dolayı (Eğer arabaya beşik hareketi yaptırıp sonraki rampada bir avantaj elde etmek istemiyorsak) vitesi boşa atıp rölantiye düşmek ve hızlanan aracı frenle zapt etmeye çalışmak iki kere zarar etmektir. Onun yerine motorun yakıt harcamadan dönmesini isteyin, motor kendi hareketini devam ettirebilmek için aracın hızından çalsın. Böylece bir kazan&kazan durumu olsun.




  • Sorun da o motor sesi zaten. Yani kontağı kapatıp inse yakmaz. Ama o motor; son yaktığı anlık birkaç damla son yakit ile 79.5 km boyunca o sesi mi çıkarıyor? Yoksa o motor sesi için hiç yakıt ihtiyacı yok mu?

    Bu arada; keşke bütün otomobil forumu böyle tartışmalar ile geçse Sevgiler, saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 27 Şubat 2017; 19:18:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.