7 yıl 1.6 benzinli araç kullandım. Aracın çekişinden ve alışkanlıklarımdan dolayı vitesi hep büyütmek gibi isteğim var. Düşük viteste motor hep bağırır gibi gelir bana. 3-4 aydır meganeII 1.5 dizel kullanıyorum. Bu aracı kullanırken motorun ömrü ve ekonomi açısından yine aynı şekilde mi davranmalıyım? Yoksa düşük vitesler dizel motorlar için daha mı uygun? Çünkü geçenlerde forumda dizel tembel işi "3'e at bas gaza git" diye bir yazı okumuştum. Bense sık sık vites değiştiren ve zevk alan birisiyim:) Aydınlatırsanız sevinirim.
sırf bu yüzden dizel araba alırken otomatik olanını(tiptronik) tercih etmek gerektiğini düşünüyorum
ben neden düşüneyim muhendis düşünsün vites aralığını devrini vs vs
Ne güzel sormuşsunuz, uzun zamandır dizel tartışılırken ekonomi ve uzun ömürden çok, şöyle hızlı böyle atak (sanırsınız yarış aracı) geyiği yapılıyordu.Bu soru dizellerin üretim ve tercih sebeplerini tartışmaya açabilecek güzel bir başlık olmuş.
yeni nesil dizellerde bakımlarını zamanında ve doğru düzgün yaptırdıktan sonra sorun olacağını sanmıyorum. tabii kaliteli yakıt kullanmak gerekiyor bu arada. zaten dizellerde çıkabileceğiniz maksimum devir 4500 civarı olur bu sınırlar içinde kullandıktan sonra sanmıyorum sorun olacağını.
Ben sorumu şöyle değiştireyim..forumda benzinli ve dizel araç sürücüsünün farklı oldunu okudum bundan şu anlam çıkıyor dizel ve benzinli araç sürüş teknikleri farklı .araç kullanırken çoğumuz devir saatine bakmayız herhalde motor ne istiyorsa vites odur işte benim sorunum motorun ne istediğini o malum dizel motor sesi yüzünden anlayamamak .Benzinli aracımın dilinden anladığım için devirli ve ekonomik kullanırdım .Şimdi ekonomi ve motoru uzun ömürlü kullanma adına ne yapmak gerekli ? Dizel araç sürüş teknikleri hakkında bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
genelde turbo 1750 ve 3800 devirleri arasinda devreye girer asaği yukari
eger 3500 de bir üst vitese atarsan devir 2000 altina düsmez ve cekis problemi yasamazsin
en ideal kullanma yontemi hafi rampada baktin 2000 devirden asağida hemen bir alt vitese gecir uçuyor zaten araç
DİZEL ARAÇTA TURBONUN VE TORKUN EN VERİMLİ OLDUĞU DEVİRDE KULLANMAYA ÇALIŞIYORUM.
BENİM ARAÇ DİZEL. 2000/160 TORK
VİTESİ 2500- 3000 ARALIĞINDA DEĞİŞTİRİP, SABİT BİR VİTESTE GİDECEKSEM 2000 DEVRİN ALTINA DÜŞMÜYORUM. DEVİR 2000 NİN ALTINA DÜŞÜNCE BİR ALT VİTESE GEÇİYORUM. DAHA ÖNCE BENDE BENZİNLİ KULLANIYORDUM. VE DİZELE GEÇİNCE VİTES İLE ÇOK OYNAMAYA BAŞLADIĞIMI HİSSETTİM.
MESELA BENZİNLİ ARABADA HAFİF BİR YOKUŞ ÇIKIYORUM. TAM ÇIKMAYA BAŞLADIĞIMDA 2. VİTESTE DEVİR 1500. ARABA BİRAZ NAZLANIR GİBİ OLSADA DEVRİNİ ALIP YÜRÜYORDU. FAKAT AYNI YOKUŞTA ŞİMDİ 2.VİTES 1500 DEVİR İLE TIRMANMAYA BAŞLADIĞIMDA OLMUYOR. BİR ALT VİTESE ÇEKİP DEVİR ARTTIRMAM GEREK. TURBONUN TAM DEVREYE GİRMESİYLE YAKIT EN VERİMLİ ŞEKİLDE YANMAYA BAŞLIYOR. İLK BAŞLARDA GÖZÜM SÜREKLİ DEVİR SAATİNDE İDİ. ZAMANLA ALIŞINCA ŞİMDİ MOTOR SESİNDEN ANLAMA İMKANI OLMASADA, GAZ PEDALINA BASINCA KARŞILIĞINI ALAMIYORSAM, BİR ALT VİTESE GEÇİYORUM.