Şimdi Ara

Dizel araba alacaktım vazgeçtim!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
0
Favori
4.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel araçlar ilk çıktığından beri ilgimi çekiyordu. Düşük devirde yüksek tork ile yokuşta benzinli arabalara toz yutturması beni cezbediyordu. En sonunda dizel araba alacak param oldu. Şöyle 30-35 bin verip ikinci el bir dizel araba baktım. Neredeyse alıyorum ki... forumlarda okuduklarım canımı çok yaktı. Öncelikle dizel pompası, dizel turbosu, enjektör fiyatlarını görünce şoke oldum. Eğer turbosu bozulursa 4000 TL fiyat çekiyorlarmış. Mazot pompasını hiç sormayın. Neden bu kadar pahalı bu parçalar? Forumlarda okuduklarım doğru mu? Kimse dizel araba almazki bu fiyatlatları görünce. Dediklerim doğrumu acaba dizel araba kullanıcıları bana yardımcı olabilir mi?



  • Düzgün kullanıldığı sürece bu parçaların bozulması o kadarda kolay değil. Ayrıca VW Caddy'nin yan sanayi turbosu 900 TL.
  • Dominic Torretto'nun dediği gibi. Düzgün kullanılırsa neden arıza çıkarsın. Bunlar nazik makineler değil ki. Tonlarca baskının altında çalışıyorlar. Bakımlarını aksatmazsanız uzun seneler size hizmet eder. Atasözü: At sahibine göre kişner. Siz ona nasıl davranırsanız o da size öyle davranır.
  • 2.el bir aracin gecmisi genellikle karanlik oluyor yani bilemiyorsunuz onceki sahibi nasil kullandi vs. Km dusurme meselesi de var.

    O yuzden 2. el dizel araca bulasmak buyuk risk bana gore.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Dizel araçlar ilk çıktığından beri ilgimi çekiyordu. Düşük devirde yüksek tork ile yokuşta benzinli arabalara toz yutturması beni cezbediyordu. En sonunda dizel araba alacak param oldu. Şöyle 30-35 bin verip ikinci el bir dizel araba baktım. Neredeyse alıyorum ki... forumlarda okuduklarım canımı çok yaktı. Öncelikle dizel pompası, dizel turbosu, enjektör fiyatlarını görünce şoke oldum. Eğer turbosu bozulursa 4000 TL fiyat çekiyorlarmış. Mazot pompasını hiç sormayın. Neden bu kadar pahalı bu parçalar? Forumlarda okuduklarım doğru mu? Kimse dizel araba almazki bu fiyatlatları görünce. Dediklerim doğrumu acaba dizel araba kullanıcıları bana yardımcı olabilir mi?

    Hangi dizel araba hangi benzinliye toz yutturmuş anlamadım?
  • o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    Yıllık 10-15 bin km ye bile dizel tavsiye ediliyordu. Bu fark bu kadar artmışken akıl kârı değil.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    fazladan verilen parayı amorti etmek 50.000 km falan gerektiriyor. Senede 10.000 yapsan 5 yıl eder. Ondan sonra kara geçiyosun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    fazladan verilen parayı amorti etmek 50.000 km falan gerektiriyor. Senede 10.000 yapsan 5 yıl eder. Ondan sonra kara geçiyosun.

    iyide hadi dizel motor için 8-10 bin verdin o aracı yürütebilmek içn misal 50.000 km için bilmem kaç litre mazot alman gerekecek onun masrafı nolacak onu hesaplamıyorlar sanırım.o yüzden benzinli daha avantajlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel turbosu 4000 Lira mı? Hangi soyguncuymuş o? 2006 da Multijet turbosunu(yetkili servis-orjinal turbo) işçilik dahil 450 TL gibi bir rakama değiştirmiştim. Şimdi olsun 900 TL.
  • 3 ayda 20.000 bine dayandım. benzinli olsa idi metronun açılışını beklerdim şimdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    fazladan verilen parayı amorti etmek 50.000 km falan gerektiriyor. Senede 10.000 yapsan 5 yıl eder. Ondan sonra kara geçiyosun.

    iyide hadi dizel motor için 8-10 bin verdin o aracı yürütebilmek içn misal 50.000 km için bilmem kaç litre mazot alman gerekecek onun masrafı nolacak onu hesaplamıyorlar sanırım.o yüzden benzinli daha avantajlı.

    Dediğinizi tam olarak anlamadım ama anladığım kadarı ile mazota para veriyoruz mu demek istediniz ?




  • Turbo öyle kolay kolay bozulmaz.Ufak birkaç noktaya dikkat edilirse hiç sorun çıkarmaz.Dizel arabalar ne işkencelere dayanıyor haberiniz yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    fazladan verilen parayı amorti etmek 50.000 km falan gerektiriyor. Senede 10.000 yapsan 5 yıl eder. Ondan sonra kara geçiyosun.

    iyide hadi dizel motor için 8-10 bin verdin o aracı yürütebilmek içn misal 50.000 km için bilmem kaç litre mazot alman gerekecek onun masrafı nolacak onu hesaplamıyorlar sanırım.o yüzden benzinli daha avantajlı.

    Dediğinizi tam olarak anlamadım ama anladığım kadarı ile mazota para veriyoruz mu demek istediniz ?

    dizel bir araç aldıgında sırf dizel oldugu için 8-10 lira benzinliye göre fark ödüyorsun ya.birde o aracı yürütebilmek içinde ayrıca mazot alınca para ödüyorsun onu demek istedim.halbükü benzinli alsan sadece dizel motor için araca verdiğin fark parasıyla benzin alıp paşa paşa binersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizeli düzgün kullanmıyorlarki. Yüksek tork çok seviliyor. Sürekli hissetmek istiyor millet. Üstüne bastıkça gidiyor mantığıyla her viteste 3500 devri gören dizeller var. 2.el dizel 50000 den fazla alınmaz.

    Hafif ticari ise bu 10000 km dir. Üstüne beyazsa 1000km bile sakincalı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    o değilde fazladan dizel için verilen 8-10 bin tl ile kaç yıllık benzin alınır be.

    fazladan verilen parayı amorti etmek 50.000 km falan gerektiriyor. Senede 10.000 yapsan 5 yıl eder. Ondan sonra kara geçiyosun.

    AMorti etmek diye birşey yok, 2. elde de dizel karlı oluyor, yani o 10000 lira fark 2. elde de korunuyor, hatta benzinli araç 2. elde değerini kaybederken, dizel koruyr ve daha kolay satılıyor. Sıfırından 3000 lira düşüğüne dizel Jetta satıldığına şahit oldum, hem de şirket arabasıydı, arkadaş bile bile aldı, yok 20bindeymiş de çok temizmiş de.... 20bin mirmi bin, şirket arabası ya araç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Dizel araçlar ilk çıktığından beri ilgimi çekiyordu. Düşük devirde yüksek tork ile yokuşta benzinli arabalara toz yutturması beni cezbediyordu. En sonunda dizel araba alacak param oldu. Şöyle 30-35 bin verip ikinci el bir dizel araba baktım. Neredeyse alıyorum ki... forumlarda okuduklarım canımı çok yaktı. Öncelikle dizel pompası, dizel turbosu, enjektör fiyatlarını görünce şoke oldum. Eğer turbosu bozulursa 4000 TL fiyat çekiyorlarmış. Mazot pompasını hiç sormayın. Neden bu kadar pahalı bu parçalar? Forumlarda okuduklarım doğru mu? Kimse dizel araba almazki bu fiyatlatları görünce. Dediklerim doğrumu acaba dizel araba kullanıcıları bana yardımcı olabilir mi?

    arkadasim torku yuksek olan aracin yokusta diger araclara toz yutturdugu falan yok. beygirgucu hangi aracta yuksekse duzlukte de yokusta da yuksekguclu arac gecer. yuksek torklu olan degil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Dizeli düzgün kullanmıyorlarki. Yüksek tork çok seviliyor. Sürekli hissetmek istiyor millet. Üstüne bastıkça gidiyor mantığıyla her viteste 3500 devri gören dizeller var. 2.el dizel 50000 den fazla alınmaz.

    Hafif ticari ise bu 10000 km dir. Üstüne beyazsa 1000km bile sakincalı olabilir.

    Cok agır sacmalamıssın. Adam niye 5 bin devir koymus dizele. 3 500 de hic birsey olmaz. Sadece fazla yakarsın. Kaldı ki dizel benzinli gibi dusuk devirde kullanılmaz. Bilgine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Dizeli düzgün kullanmıyorlarki. Yüksek tork çok seviliyor. Sürekli hissetmek istiyor millet. Üstüne bastıkça gidiyor mantığıyla her viteste 3500 devri gören dizeller var. 2.el dizel 50000 den fazla alınmaz.

    Hafif ticari ise bu 10000 km dir. Üstüne beyazsa 1000km bile sakincalı olabilir.

    Abartmayın.En son 100.000 üstü dizel alınmaz deniyordu şimdi 50.000'e düştü.

    Dayımda hacı kasa Passat vardı.394.000 km yapmıştı aslanlar gibi.

    Başına her türlü olay geldi.Bakımına da hiç önem verilmedi ama kontağı çevirdiğinde sanki ilk defa çalıştırılmış gibi ses verirdi.

    Hey gidi hey.

    Şimdi VW'de bozdu gerçi ama dizeller öyle şu kmde bu koşulda biter diye bişy yok.




  • Benim arabanın turbosu yetkili serviste 1500 TL. Dışarda Bosch marka turbo 900 TL. Taktırma hariç. WV caddy'nin turbosu 1 sene önce yetkili serviste 4000 TL idi. Arkadaş dışarda 2000 TL'ye yaptırdı.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.