Şimdi Ara

Direksiyon Titremesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 80'de yavaş yavaş başlayıp 100'den sonra zangır zangır direksiyon titriyor. Öyle böyle değil Bu sorundan dolayı 1,5-2 ay kadar önce rot balans jant düzeltme vs yaptırdım. Bir süre bu titreme çok küçük bir seviyeye indi. Yani o kadar titreme yoldan rüzgardan olabilecek seviyedeydi diyebilirim. Ancak bugün yeniden titremeye başladı. Rot balans sonrası direksiyon tepkileri falan iyileşmişti onlarda sorun yok. Başka bir yerde tekrar rot balans falan yaptırmalı mıyım? Başka nereden bir arıza olabilir? Bu dert artık arabadan soğuttu diyebilirim, yıldım. Herkese teşekkür ederim
    Araç: Opel Meriva 2004



  • Sorunsuzdur o arabalar halbuki. Hayret.
  • balanslar bozulmuş olmasın tekrardan ? tekrar bi balans yaptırın farklı ve güvenilir bir yere

    disklerede baktırın. Ben corsa'mda balansdan zannederken disk tornalanıp balatalar değiştiğinde titreme kesilmişti kafasına göre titreme yapıyordu frenle yada frensiz ama genelde balanstan oluyor yollar çok bozuk hemen bozuluyor

    lastik havalarıda önemli , havalar düştüğü zamanda etkiliyor

    birde jantlarınızdan eğri olma ihtimalleri de var oda etkiler kontrol ettirin

    edit: bazen jant düzelticez diye iyice bozabiliyorlar tekrar baktırmanızda fayda var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 16 Mart 2015; 0:23:11 >
  • lastik havaları dengesiz veya lastikler ömrünü tamamlamış olabilir.
  • Balansı bozan başka bir sebep olabilir, lastiklerin yanağında balonlaşma falan var mı bir kontrol edin, arkadaşın dediği gibi jantlarda da eğiklik olabilir.
  • Cevap veren herkese teşekkür ederim. Bu haftaiçi sanayiya ugrayip dediklerinizi yaptiracagim. Sonucu paylasirim. @kenjims @mustyyyyy @mob411 @cem_ari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sayın farekapanı

    öncelikle merhaba:

    1) araçta jantta sorun olabilir,belkide tam düzeltilmemiştir.?

    2) lastik tel koparmış'da olabilir.?.

    3) şanzıman kulak takozları kopmuş olabilir.?

    4) motor kulak takozu kopuk veya yarı yırtılmış'da olabilir.

    aracı rot balansa götürmeden evvel servise götürün ,motor ve şanzıman kulaklarını kontrol etsinler

    şayet servis bir arıza bulamazsa lastik ve jantcı'ya gidin.daha sonra rot ayarına baktırın..


    esen kalın...


    HER'GÖZÜN BAKIŞINA,HER'SÖZÜN AKIŞINA İNANMAYIN.?.
    YALNIZ BİLDİĞİNİZ DOĞRULARI PAYLAŞIN.?.
    PAYLAŞMADIĞINIZ HER DOĞRU,BİR BAŞKASININ YANLIŞINDAN DAHA DEĞERSİZDİR.?.

    efsanemühendis...zkz...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    debriyaj titreme
    19 yıl önce açıldı
    Direksiyon Sorunu
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Direksiyon titremesini bilmeyen ve çözümünü bulamayan şoför de varmış... Vah ülkem vah...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HerkesMemnun

    Direksiyon titremesini bilmeyen ve çözümünü bulamayan şoför de varmış... Vah ülkem vah...

    Hocam aklıma gelen tek şey rot balans vs idi onu da yaptırdım. Şimdi bu sorun nereden çıktı anlamadım, varsa fikriniz dinlemek isterim. Bilahare şunu da söylemek isterim; ülkemin tek sorunu benim gibi şoförler olsun.
    @efsanemühendis hocam teşekkür ederim tavsiyeleriniz için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farekapanı -- 17 Mart 2015; 22:04:08 >
  • farekapanı kullanıcısına yanıt
    rica ederim:

    bu arada aklıma gelmişken sormak istedim, şayet ist,da iseniz atatürk oto sanayi maslak 1 inci kısım'da

    denge opel servisi var,bir mühendis bey yönlendirdi deseniz'de benim yönlendirdiğimi anlayacaklardır.

    bundan yaklaşık bir ay önce bir rektör dostumun 2006 opel merivasın'da sorun olduğunu ve ülkemizin değişik

    şehirlerinde ve ist,da dahil birçok servislere gitmiş, fakat bütün servisler hep yaptık diye büyük oranlarda para

    almışlar,araçtaki sorun bir'türlü çözülemeyince araçtan soğumuş ve eşiyle satmaya karar vermişler,

    sohbet sırasında konudan bahsedince,bende benim servise götürelim çözemeyeceği sorun yok dedim,çünkü

    uzun yıllardır aynı servise gidiyorum kesin çözer dedim ve ertesi gün eşi aracı getirdi beraber gittik servis

    aracı tek ikiye bağladı, bütün arızaları ekrandan bana bir bir gösterdi, abi bu sorunlar var dedi, bende

    maliyetini sordum 2,000 tl masraf çıktı,fakat araçta ön diskler, arka ön balatalar ön takım komple,devir daim

    kalörfer musluğu,bujiler,ateşleme bobini,motor yağı filitreler,birde kapı kilidi tamir edilmek üzere ve birkaç

    daha hatırlayamadığım sorunların hepsini 2,000 tl,ye yaptı.?aractaki kimsenin çözemediği direksiyon

    kutusundaki motor arızasını çözmesi yetti.?. ve biz direksiyon kilitleniyor diye götürdüğümüz araçta ful bakım

    yapıldı şuan araç sıfır kadar sorunsuz.?.ve rektör dostum aklına geldikce eşiyle beraber teşekkür yağmurunu

    sürekli yinelemekte,bu arada direksiyon motorunun yenisinin fiyatı.5,000.tl.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..

    esen kalın...

    efsanemühendis.zkz....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HerkesMemnun

    Direksiyon titremesini bilmeyen ve çözümünü bulamayan şoför de varmış... Vah ülkem vah...

    hepimiz şöförüz sonuçta ehliyet alırken sanayide ustalık belgesi vermiyorlar. başınıza gelen bir problemde o problemi çözmek için çabalarken konu hakkında bilgi sahibi olunabilir ancak. ülkede vah denecek o kadar çok şey var ki bunlardan biride sizin gibi beyinler ne yazık ki

    başıma gelen bi durumu paylaşayım bu titremeyle ilgili. 2006 yılında ford yetkili servisinin iş bilmezliği başlığı atılabilir aslında bu duruma; ford connet aracımda 70 bin km de fren balataları değişmiş fakat disklere yetkili servis dokunmamış. zamanla eski balatalar diski çizmiş ve derin çukurlar oluşturmuş. yeni balatalar bu çizik disk üzerine fren yaparken bindiğinde titreme oluyordu. yetkili ford servisindeki usta deneme sürüşünde zamanla geçecek dedi bıraktı. sora soruştura torna denen şeyden haberdar oldum disklere sanayide torna yapıldı ve sorun çözüldü.

    ön lastik ölçüleri farkli olabilir mi? oda yapıyor titreme bilginiz olsun .




  • Hocam sag olun tavsiyeler icin. Malesef ankaradayim, ben de o firsati degerlendirmek isterdim ama
    yarın gidecegim sanayiye gelismeleri yarin aksam yazacagim. uzun uzun yazdiginiz, zaman ayirdiginiz icin minnettarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi akşamlar. Eski rot balans yaptırdığım yere gittim siz de yaptırdıktan 2 hafta sonra titreme başladı dedim. (Zaten öyle oldu)Onlar da dürüst esnaflarmış, başka bir yer söyleyerek orada aracın üstünde balans yaptır daha etkili olur dediler. Söyledikleri yere gittim. İki lastiğin jantı eğikmiş onlar düzeltildi. Araç üstünde balans yapıldı. Otobana çıktım 130a kadar çıktım tık yoktu. Yardımcı olan herkese tekrar teşekkür ederim.
  • direksiyon kutusundan dolayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HerkesMemnun

    Direksiyon titremesini bilmeyen ve çözümünü bulamayan şoför de varmış... Vah ülkem vah...

    Müdür, bizim c5 titriyor. Lastik havalarını kontrol ettim azaldı.
    Ama hala titriyor arada. Düzyolda giderken hafif titriyor. Şerit değiştirirken titreme artıyor.
    mesela sokaktan sağa dönerek caddeye çıkıyorum ya 2.viteste gaza bastığım zaman veya 3 neyse titreme artık kesiliyor.
    Aracı 2006 da sıfır aldık. 190 bin km de.
    Biliyorsun bayağı madem gelde bi el atıver.
  • harya H kullanıcısına yanıt
    Hocam ne alaka?adam yaptirdim rotbalansdsnmis demisya!Kutu arizali olsa dreksyon tepkime yapmaz yada grc yapar oledegilmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    quote:

    Orijinalden alıntı: HerkesMemnun

    Direksiyon titremesini bilmeyen ve çözümünü bulamayan şoför de varmış... Vah ülkem vah...

    Müdür, bizim c5 titriyor. Lastik havalarını kontrol ettim azaldı.
    Ama hala titriyor arada. Düzyolda giderken hafif titriyor. Şerit değiştirirken titreme artıyor.
    mesela sokaktan sağa dönerek caddeye çıkıyorum ya 2.viteste gaza bastığım zaman veya 3 neyse titreme artık kesiliyor.
    Aracı 2006 da sıfır aldık. 190 bin km de.
    Biliyorsun bayağı madem gelde bi el atıver.

    Ben yaparım demedim iki gözüm... Rot balans gideceksin ustası yapacak.
  • aynı sorun bende de var arkadaşalar. 2000 model polo aracımı alalı 1 yıl oldu titremesini bir türlü halledemedik.farklı rot- balansçılara gitsem de çözüm olmadı.jantlarda yamukluk yok jastikler orta seviye..rot-balansta temiz çıkıyor.95 den sonra titreme başlıyor.rot başları değişti..boşluklar varmış giderildi ancak titreme geçmedi.işin ilginç kısmı titreme bu bahsettiğim süratlerde sürekli olmuyor...titreme gidip geliyor.virajlarda hiç oluyor...orjinal lastik ebatları 185 55 14 ancak üzerin de daha ucuz olduğundan 185 60 14 var bu etkiler mi acaba..etrafımda herkes 185 60 14 kullanıyor.
  • 80-110 arası oluşan titremeler genelde balans sorunlu , nedense hızı arttırınca titreme ortadan kalkar balans problemlerinde.
    Frene basıldığında gelen titremeler disklerin yamulmasından kaynaklanır.
  • Eger yaptirmadiysaniz lastik arac uzerindeyken balans yaptirin. Benim sorunum o şekilde çözüldü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.