Şimdi Ara

Bu araç perte çıkar mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
6.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 8 ay önce aldığım 0 km aracım bir kazaya kurban gitti. Araç tamir edilip verilir mi yoksa ağır hasarlı gösterilir mi.
    Bu araç perte çıkar mı
    Bu araç perte çıkar mı







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracın Perte Çıkması: Doğru Kararı Ver

    Bir kaza sonrasında aracının perte çıkması ihtimaliyle karşı karşıya kalabilirsin. Bu durumda, aracını perte çıkarmalı mısın, çıkarmamalı mısın bilmek zor olabilir. İşte, bu konuda doğru kararı vermene yardımcı olacak bilgiler:

    Araç Perte Nasıl Çıkar?

    Bir aracın perte çıkması, onarım maliyetinin aracın değerini aştığı anlamına gelir. Sigorta şirketleri, aracın değerinin %70'inden fazlasını aşan hasarlar için perte işlemi başlatır.

    Aracı Perte Çıkarmak Mantıklı mıdır?

    Aracını perte çıkarmayı düşünüyorsan, aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmalısın:

    • Onarım maliyeti: Aracının onarım maliyetinin aracının değerini aştığına kesinlikle emin ol.
    • Araç yaşı: Eski araçlar genellikle daha düşük değerdedir ve onarım maliyetleri yüksek olabilir, bu da perte çıkarmayı daha mantıklı hale getirebilir.
    • Araç durumu: Kaza öncesinde aracının durumu da önemlidir. Eski veya çok kullanılmış araçlar, daha az değerli olabilir ve perte çıkarmayı düşündürebilir.
    • Kişisel tercihler: Bazı kişiler, duygusal bağları veya araçlarına yaptıkları yatırımlar nedeniyle araçlarını perte çıkarma konusunda isteksiz olabilirler.

    Aracı Perte Çıkarmak İstiyorsan Ne Yapmalısın?

    Aracını perte çıkarmak istiyorsan, sigorta şirketinle iletişime geçmen gerekir. Sigorta şirketi, aracını inceleyecek ve perte çıkarılıp çıkarılamayacağını belirleyecektir.

    Aracı Perte Çıkarmak İstemiyorsan Ne Yapmalısın?

    Aracını perte çıkarmak istemiyorsan, onarım maliyetlerini karşılayıp karşılayamayacağını değerlendirmelisin. Aracının değeri yüksekse ve onarım maliyetleri makul ise, aracı onartmak daha iyi olabilir.

    Sonuç olarak, aracını perte çıkarıp çıkarmamak önemli bir karardır. Bu kararı verirken yukarıda belirtilen faktörleri dikkatlice göz önünde bulundurman ve gerekirse bir sigorta uzmanına danışman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Direkler sağlam gibi duruyor. 10-15bin tl hasar kaydı ile tamir edilir büyük ihtimal.
  • sol ön taşıyıcı aks nanay gibi görünüyor. airbag'ler de patlamış. pert'e çıkartmazlarsa da bastırın yoksa çok yüksek hasar kaydı olacak bu arabada ama ben muhtemelen pert olacağı kanısındayım
  • Lastiğe bayağı sert vurdu. Düz gider iken sağ tarafa döndü araba. Yerde bir fren izi bile Yok. Ve aracın altından da su akıyordu. Bende aracın perte çıkmasından yanayım. Bastırın derken expertiz ile mi diyalog halinde olmam gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sendekalmış -- 1 Temmuz 2018; 21:49:34 >
  • Daha önce forumda benzer Astra H kazası vardı HB. Çevre yolunda kavşakta 90 küsur model Ford Transit ile İyi hatırlıyorum 17 bin lira hasar çıkartmışlardı ki lastiği bu derece eğri değildi.. Size 25-30 bile çıkar belki..
  • Gökhan G. kullanıcısına yanıt
    O zaman 30 bin tl çıkarsa ağır hasara ayırabilirler ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sendekalmış -- 1 Temmuz 2018; 21:54:33 >
  • Sendekalmış S kullanıcısına yanıt
    aynen expertiz'den gelen yetkili ile görüşebilirsiniz ama zaten altından su da akıyor diyorsunuz arabanın altı da ciddi hasar görmüş demek ki, bence pert olacak bu araba... geçmiş olsun neyse cana geleceğine mala gelsin
  • Hiç uğraşmanıza gerek yok.Araç pert.
  • kin_ci K kullanıcısına yanıt
    Serviste ilk başta büyük ihtimal pert dediler. Sonra da çıkmaz tamir edilip verilir dediler. Şu an expertiz den haber bekliyorum
  • Bu kadar hasarla o araç normal şartlar altında kesinlikle pert olmaz. Aracın piyaaa değerinin 100,000 TL olduğun var sayarsak pert olarak değerlendirilmesi için, aracınızda en az 50,000 TL civarı hasar olması gerekir.

    Ancak sigortalar zaman zaman daha düşük hasar bedelleri içinde aracı perte ayırabiliyor, bunun için aracın hasarlı halindeki satış değeri ile size ödenecek rakam arasındaki farkın toplam hasar için ödenecek rakamdan düşük olması gerekir.
    Yani diyelim aracınız için sigorta size 100,000 TL ödeyecek, aracınızda 25,000 TL hasar var. Eğer sigorta örneğin aracı hasarlı haliyle 80,000 TL'ye satarsa sigorta için daha karlı olduğundan aracı pert olarak değerlendirir, çünkü yaptırsa kasasından 25,000 TL çıkacak ama perte çıkarırsa 20,000 TL çıkacak. Kısaca sigorta hangi durumda kasasından daha az ödeme çıkacaksa onu uygular.

    Aracın pert olmasını istediğinizi ekspere belirtin, gerisi sigortaya kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 2 Temmuz 2018; 10:12:5 >




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Kasko değerim aracın o andaki değerinin %15 fazlası ödenecektir diye yazıyor. Bu durumda Sigorta şirketi bu işten %100 zararlı çıkacağı için aracın onarılması da %100 gözüküyor. Benim burda expertiz e aracın perte çıkmasını istememin bir faydası gözükür mü ya da kasko şirketi ile bir pazarlık olabilir mi ? Ayrıca şase direkler de hasar ya da oynama durumunda bunun tamiri olur mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sendekalmış -- 2 Temmuz 2018; 10:18:9 >
  • Sol ön teker aşırı yatmış.
    Travers, salıncak, rot, rotil, aks, amortisör, amortisör üst takozu ve hatta podyanın hasar almış olması muhtemel. Kısaca ön sol tekere bağlı ne varsa değişecek.
    Ayrıca motordan gelen su radyatör kastığı için çatladıysa falan, ön panelin falan da hasar gördüğünü düşünüyorum.

    Kısaca iyi bir tamirat gerekecek. Araç yetkili servise çekildiyse orada da ıncık cıncık her şeyi değişeceği için masraf yükselecektir.

    Aracınız sıfır araç olup henüz 1 yılı dolmadığı için sıfır araç klozu varsa size aracın sıfır bedelini öderler pert olması durumunda.

    Siz de ekspere aracın yürüyen aksamının hasar gördüğünü, bunun mekanik bir hasar olup basit bir kapı ya da kaput hasarı gibi olmadığını bu yüzden de tamir edilmiş halinin içinize sinmeyeceğini söyleyin bence.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bilgiler için teşekkürler. İnşallah istediğimiz sonucu alırız
  • Sendekalmış S kullanıcısına yanıt
    Sigortaya tercihinizi bildirebilirsiniz, bu onlarında işine gelir, çünkü onlar için karlı olan seçenekle sizin tercihiniz örtüşüyorsa daha az sıkıntıyla dosyanın kapatılması demektir bu aynı zamanda.

    Daha öncede yazdığım gibi pert yada onarım konusunda neye karar verileceğine sigortanın yararına olan olacaktır, yani sigortanın kasasından hangi seçenekte daha az ödeme çıkacağı belirleyici olacaktır.

    İşin aslına bakacak olursak aracı bütün olarak ele aldığımızda fiziksel olarak aracın tek yönde hasarı var ve bu hasar fazla değil. Ayrıca aracın yeni olmasından ötürü piyasa değeri yüksek olduğundan parasal olarak hasarın aracın bedeline oranla fazla bir yekün tutması muhtemel görünmüyor. Yani araçtaki hasar onarım bedeli aracın değerinin %25'ini bulmaz benim görüşüme göre.
    Tüm bunlar ışığında aracın perte ayrılması pek olanaklı gözükmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sendekalmış

    Bu mesaj silindi.
    Servis hasarı yüksek gösterir, paslı cıvataya kadar yazarlar, bunu eksperle pazarlık aralığı bırakmak için yapar. Sonuçta servisin ne dediği değil, eksperin neyi onayladığı önemli. Hasarın ön raporu çıktıktan sonra eksper yakın şehirlerdeki diğer yetkili servislerden onarım için teklif toplayacak. İş sizin aracı götürdüğünüz yerin çıkardığı rakamla bitmiyor.
    Yetkili servislerin araçları perte çıkarmaktan çok onarmaya istekli olduklarını bilin, onarırsa parça satacak, işçilik bedeli alacak kısaca para kazanacak; perte çıkarırsa en fazla 500 TL olarak park parası ve hasar ekspertiz bedeli alacaklar belki hiçbir şey alamicaklar.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    O zaman şu an experden gelen haberi beklemek zorundayım. Araçta 35 bine yakın bir fiyat çıkarsa benim için çok kötü bir rakam bu durumda onarıma gidilmek istenirse ne yapmalıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sendekalmış -- 3 Temmuz 2018; 11:55:43 >
  • Sendekalmış S kullanıcısına yanıt
    Yapacağınız ekspere aracın perte ayrılmasını istediğinizi söylemek, ayrıca bunu sigortanın hasar servisine de bildirebilirsiniz. Sonuç olarak değerlendirmeyi onlar yapacak.
    Süreç sonunda aracın onarımına karar verilirse son bir teklifiniz daha olabilir bu da, onarım ve aracı perte çıkarma arasındaki rakam farkı üzerinde anlaşmaktır. Yani aracı onarmak sigorta için 10,000 TL daha karlıysa siz 10,000 TL eksik ödeme almayı kabul edebilir ve aracın perte çıkarılmasını yine isteyebilirsiniz, çünkü bu durumda sigorta için aracı perte çıkarmanın aracı onarmayla onlara maddi yük olarak bir farkı kalmaz ve sizin isteğinizi yapabilirler.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Bilgiler için teşekkürler. Sonucu bildireceğim.
  • Yıllardır sigortacılık yapan biri olarak yazıyorum, mbulur hocam şirketlerin bakış açısını yazmış. Herşey şirketin kasasından daha az para çıkması üzerine kuruludur. 8 ay önce sıfır alınan araç yeni değer kloz varsa daha da zamlanmıştır sıfır fiatı bundan sebep 30-35 bin TL rakamla perte çıkması çok zor. Kaldı ki servislerin giderleri çok olduğu için en ufak bi çizik olsa dahi direkt değişim yapmak isterler servis 35.000 TL rakam çıkardığında önce eksper onarım görebilecek parçaları eler ve iskonto ister ön raporda 35.000 tl lik masraf 25-30 arasına iner. Bazen öyle hasarlar olur ki yüzeysel incelemede ortaya çıkmaz( örnek şanzıman ve motor parçaları) onarım başladıktan sonra ortaya çıkar bir anda masraf çok fazla artar bunu bilemeyiz. Mbulur kardeşimize ek olarak şöyle bir yolunuzda var diyelim 20-30 arası bi rakamla onarım kararı alındı, parayı nakit alıp aracıda bu şekilde alıp piyasada satarsınız. Acentenizi devreye sokun eksperi arasınlar son durumu öğrensinler siz aradığınızda cvp vermez başından salar lakin acenteye detaylı bilgilendirme yapıyorlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.