Şimdi Ara

Direksiyon kutusu arızalıysa ne olur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
3
Favori
270.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

    Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

    yemin ediyorum sanki benim aracı anlattın aynı sorunlar bendede vardı gerçi bir ay kadar önce sattım arabamı yaklaşık 3 sene kullandımı en az 4-5 farklı ustaya gösterdim yok arkadaş kimse bulamadı yani bitarafı kırılsın artık elimde kalsın bari öyle anlaşılır diye bekledim ama yok oda olmadı neyse sattım artık satarkende anlattım durumu ben çözemedim artık birazda sen uğraş dedim :))

    Bende sattım aracı :D zonklama sesini çözememiştim ama titreme ve o direksiyondan gelen sesi çözmüştüm. Sorun ise kontak anahtarının direksiyon koluna tutturulduğu yerdeymiş.

    Bu sorunlar 99 corollamda vardı. Merak edip söktüm direksiyonun altındaki plastik kılıfı , zaten direk direksiyon demiri gözüküyor ona monte olarakta immobilazır mıdır nedir o var işte kontak anahtarı giriyor demirden büyük bir parça. Vidaları gevşemiş ve başları yok perçin gibi vidalar. Penseyle falan uğraşarak sıktım bir güzel onu ses falan kalmamıştı. Ses gelenler o kısma bir baktırsın derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

    Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

    yemin ediyorum sanki benim aracı anlattın aynı sorunlar bendede vardı gerçi bir ay kadar önce sattım arabamı yaklaşık 3 sene kullandımı en az 4-5 farklı ustaya gösterdim yok arkadaş kimse bulamadı yani bitarafı kırılsın artık elimde kalsın bari öyle anlaşılır diye bekledim ama yok oda olmadı neyse sattım artık satarkende anlattım durumu ben çözemedim artık birazda sen uğraş dedim :))

    Bende sattım aracı :D zonklama sesini çözememiştim ama titreme ve o direksiyondan gelen sesi çözmüştüm. Sorun ise kontak anahtarının direksiyon koluna tutturulduğu yerdeymiş.

    Bu sorunlar 99 corollamda vardı. Merak edip söktüm direksiyonun altındaki plastik kılıfı , zaten direk direksiyon demiri gözüküyor ona monte olarakta immobilazır mıdır nedir o var işte kontak anahtarı giriyor demirden büyük bir parça. Vidaları gevşemiş ve başları yok perçin gibi vidalar. Penseyle falan uğraşarak sıktım bir güzel onu ses falan kalmamıştı. Ses gelenler o kısma bir baktırsın derim.

    Arkadaşlar ben de bir derdimi anlatayım size. Araçta hiç ses tıkırtı yok lastikler yeni 3 4 kere rot yaptırdım gel gör ki araç en ufak bi eğimde o tarafa yatıyor direksiyonu devamlı tutmam gerekiyor. Arabayı kontrol etmekte zorlanıyorum sizce neden olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zanaks

    Arkadaşlar ben de bir derdimi anlatayım size. Araçta hiç ses tıkırtı yok lastikler yeni 3 4 kere rot yaptırdım gel gör ki araç en ufak bi eğimde o tarafa yatıyor direksiyonu devamlı tutmam gerekiyor. Arabayı kontrol etmekte zorlanıyorum sizce neden olabilir?

    Lastik hava basınçlarını kontrol ettiniz mi?
  • Kardeş hepsi de 32 havada sorun yok. Hem bir iki lastik inik olsa hep o tarafa yatmaz mi benim araba eğime göre yatıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zanaks

    Kardeş hepsi de 32 havada sorun yok. Hem bir iki lastik inik olsa hep o tarafa yatmaz mi benim araba eğime göre yatıyor

    Düz yolda sağa ve ya sola çekme oluyor mu? Eğimli yolda direksiyonun sağa ve ya sola doğru çekmesi normal çünkü tekerleklere etkiyen kuvvetler eşit olmuyor.

    Düz yolda da sağa ve ya sola çekme oluyorsa muhtemel sebepler ;

    - rot ayarsızlığı
    - farklı lastik havası (sürekli tek yöne çeker)
    - lastiklerin yanlış takılması (yönlü lastik ise)
    - aks kollarının ayarsızlığı (sürekli tek yöne çeker, aks kollarını bir yere vurduysanız, aracın izinden sapmasına sebep olur)

    Düz yolda sağa ve ya sola çekme yoksa problem yoktur.
  • Kardeş zahmet edip bayağı yazmışsın teşekkür ederim. Düz yolda çekme yok ama çok hafif eğimde bile araç yola yatıyor. Direksiyonu devamlı tutmam yada düzeltmem gerekiyor. Araç yola oturmuyor gibi araba 5,30 2001 model önceden ok gibi gidiyordu. Yukarıda yazdığın herşeyi kontrol ettim sadece direksiyon kutusu aklıma takılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: zanaks

    Kardeş hepsi de 32 havada sorun yok. Hem bir iki lastik inik olsa hep o tarafa yatmaz mi benim araba eğime göre yatıyor

    Düz yolda sağa ve ya sola çekme oluyor mu? Eğimli yolda direksiyonun sağa ve ya sola doğru çekmesi normal çünkü tekerleklere etkiyen kuvvetler eşit olmuyor.

    Düz yolda da sağa ve ya sola çekme oluyorsa muhtemel sebepler ;

    - rot ayarsızlığı
    - farklı lastik havası (sürekli tek yöne çeker)
    - lastiklerin yanlış takılması (yönlü lastik ise)
    - aks kollarının ayarsızlığı (sürekli tek yöne çeker, aks kollarını bir yere vurduysanız, aracın izinden sapmasına sebep olur)

    Düz yolda sağa ve ya sola çekme yoksa problem yoktur.

    Viraj denge çubuğu ile alakası olabilir mi hocam. Düz yolda değil ama eğimde kuvvet gördü mü belki saçmalıyordur. Tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum bunun ama aklıma geldi bi sorayım dedim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Viraj denge çubuğu ile alakası olabilir mi hocam. Düz yolda değil ama eğimde kuvvet gördü mü belki saçmalıyordur. Tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum bunun ama aklıma geldi bi sorayım dedim :)

    Onu ben tamamen unutmuşum. Olabilir tabii ki, zaten viraj denge çubuğunun amacı sağa ve ya sola yatmamasını sağlamak.

    @zanaks

    Viraj denge çubuğunu da kontrol ettirmekte fayda var. Özellikle bağlantı burçları kontrol edilmeli.




  • merhaba benım dayımın arabasını çalıstırdıktan 1 mt sonra direksiyon sağa donuyor yanı bir nevi sağa cekme olayı yasıyoruz 4 tane farklı rot balans a gittik kımse birsey bulamadı bilgisayarda hiç birsey cıkmıyor acaba nedendir arac golf 5
  • Arkadaşlar teşekkürler viraj denge çubuğuna bi baktırayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi em007re -- 4 Mart 2013; 0:13:42 >
  • S.a Arkadaslar benim sorunum direksiyon kutusu yag (atf) sizdiriyor . 2 cizginin en ust cizgi ile pareleldi yag uzerinden 4 ay gecti ortalarda suan. Araba lifde iken baktik altta yag kacagi belli oluyor. Ama garajda alta fln hic damlatmiyor. Cok az bir sizinti bar anlayacaginiz. Usta tamir edilmesi gerektigini yoksa 1000 tl den asagiya kurtaramayacagimi soyledi tamiri ise 350-400 tl mis vede tamir yapanin cok az oldugunu soyledi. Ustanin dedigi gibi bir problem yasarmiyim? Yoksa yagi surekli kontrol edip eksilme oldugu zamn ilave mi etmeliyim?? Arabayi satin aldigimda direksiyon yagi tamamen bitmis bir sekildeydi adam hic kontrol etmemis... :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    O aracın direksiyon kilitleme mekanizması arızalanmış direksiyon kutusu değil. Ender ama tehlikeli bir arıza.Arkadaşınızın şansızlığı diyelim ( Şirket araçları maalesef çok tehlikeli olabiliyor)
    Bunun için özellikle bilmediğiniz araca bindiğiniz zaman ilk önce anahtar takılı değilken sertçe direksiyonu çevirerek, direksiyonun ani olarak kilitlenip kilitlenmediğini ve tekrar kilidin fazla zorlamadan açılıp açılmadığını kontrol edin.
    Daha sonra aynı işlemi aracın anahtarı üzerinde iken tekrarlayın.Bu sefer direksiyon hiçbir şekilde kilitlenmemelidir.Eğer kilitlenmeye meyil varsa mutlak suretle o aracı kontrol ettirin.
    Direksiyon kutusu arızasında ise, aracı düz bir zemine park edin, tekerlekleri görecek şekilde direksiyonu ani olarak sağ-sola sallayın, eğer tekerler sizin direksiyon tepkisine cevap veriyorsa direksiyon kutusunda problem yok, eğer cevap vermiyorsa ( zaten boşluğu hissedersiniz) direksiyon kutusunda boşluk var demektir.Direksiyon boşluğu önemli olmakla beraber çoğu araç kullanıcı boşluk aşırı ilerlemedikten sonra değiştimesede olur.Özellikle ani manevra aşmalarda etkisini gösterir.Fakat sakin bir kullanıcı iseniz belli bir yere kadar sorun yok.Çünkü ilerki yaşlardaki birçok aracın direksiyon kutusu biraz boşluk yapar.
    Gene dönüşlerden sonra direksiyon kendi kendini toplamıyor veya toplaması zaman alıyorsa direksiyon kutusunda problem vardır.Fakat direksiyonun merkezlenmesi tam olarak yapılmadı veya bozuldu ise bu sizi yanıltabilir.O yüzden ağır olarak topluyor ve hep olması gereken değil yanlış konumda duruyorsa merkezden kaçmış diyebiliriz.
    Direksiyon kutusundan ses veya tıkırtı geliyorsa işte o zaman ciddi bir sorun baş göstermeye başlamış demektir.Böyle durumda arızayı ciddiye alın ve ustaya baktırın.Çünkü direksiyon kutusu tamamen arızalı olmayabilir bazen.Ufak bir parça değişimi yüzünden çok ciddi arızalara sebep verebilir.
    Direksiyon kutusunun sağlamlığı araç üreticisine bağlı olmakla beraber, sürekli sert direksiyon kullanımı ( özellikle sürekli direksiyonu sona dayama), kullanılan arazi şartları ( köy yolları) ve yaşa bağlı olarak arıza yapar.Yani asfalt yolda düzgün kullanılan bir araç kolay kolay fireksiyon kutusu arızası yapmaz.Ön takımdaki düzensizlik ( sert bir şekilde kaldırıma çıkma,kaza sonucu ayarsızlaşma,jant eğrilmesi vs vs) gibi direksiyon sisteminin diğer parçalarında olan arızalar kısa vadede olmasa bile uzun vadede direksiyon sistemini bozar.Araçta ön takımda problem olup olmadığını anlamanın en kolay yolu ise makul bir devirde ve hızda ( 50 km gibi) düz yolda giderken direksiyondan elinizi çektikten sonra aracın düz olarak yoluna devam etmesidir.Yani araç sağa veya sola gitmeyecek.Yalnız bu esnada gazı pedalını sabit tutun.
    Kısacası direksiyon kutusu normal şartlar ve kullanım altında sorun çıkaran bir parça değildir ve birçok araç ömrü boyunca direksiyon kutusu tamiri veya değiştirmesi yapmaz bile.

    KOnuyu hortlattım sanırım ama
    Hocam yakında uzun yola çıkacağım aklıma takıldı benimde direksiyondan arada "tık " diye sadece çevirirken (tahmini 45 derecelik çevirmelerde ) "tık" diye kısa bir ses geliyor o kadar her zaman değil ama çoğu çevirmemde yapıyor bu şekilde uzun yolda sıkıntı olur mu ne yapmalıyım şu an servise de gidemem gelince gitmeyi düşünüyordum ama uzun yola çıkmamda risk olur mu kendim bakabileceğim bir şey varsa bakayım yardımcı olursanız sevinirim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Aracın direksiyon kutusunda arıza varsa bu ne anlama gelir?
    Masrafı pahalı mıdır?
    Neden bu arıza olur?
    Sonradan araca takılan spor direksiyonlar böyle bir zarar verir mi?
    Bu arıza nasıl düzeltilir?

    Aracınızın marka ve modeli nedir. Genelde OPEL CORSA 2004-2005 lerde var bu sorun. Asıl nedenlerinden biri ise süspansiyonun sert olması. Zamanla bu süspansiyon kullanıma bağlı olarak direksiyon kutusunu bozuyor. Benim Opel Corsa'ya servisinde iyi para biçmişlerdi. Direksiyon kutusu değişmesi gerekiyor. Fakat tanıdık bir özel servisten 750 tl gibi fiyat almıştım. Adam kutuyu çıkartacak parçaları güzelce onarım takacaktı. Fakat asıl problem nedir biliyor musunuz bu problem kutuyu değiştirmedikten sonra kalıcı çözüm olmuyor. Garanti verebilir misin dediğimde hiç garantisi yok. 3-4 ay sonra aynısı tekrar olabilir diyordu.

    Benim aracımda hafif çukura girdiğimde hafif kütürdemeler geliyordu sürüşü çok fazla etkilemiyordu..




  • @abidig

    Direksiyon kutusu ilk arızada sizi yolda kolay kolay bırakmaz veya tehlikeli duruma düşürmez.Arızanın ciddi seviyelerde hissedersiniz durumu.Ama yine de bir ustaya göstermenizde fayda var.Nedeni bahsettiğiniz tık sesini aks kafalarında boşluk olması da sebep olabilir.Araç dururken ve çalışırken aracın tam sona dayamadan hızlı şekilde sağ-sol yaptırın düz bir alanda eğer ses yok ise büyük ihtimal direksiyondan değildir.Yine düz alanda tam 360 derece dönün araç ile tık tık diye ses duyuyorsanız bu sefer aks kafalarındadır sorun.Ses artmaya başladığında ilerde değiştirirsiniz eğer kafalarda ise.Yukarıda arkadaşın da bahsettiği gibi bazı direksiyon kutularının tıkırtı burcu denilen burçları zaman ile aşınır veya kronik sorundur eğer ses özellikle stabilize bozuk yolda çok artıyorsa bu burçtandır.

    @hekimoglu78

    Corsaların öyle bir sıkıntısı var.Tıkırtı burcu denilen bir burç geliştirilmişini yaptılar o burcun zaman ile yine ses yapsa da eskisine göre daha sessiz en azından asfaltta.Fakat o burç ses yapmaktan başka zararı yok,en azından ben duymadım burcun aşınmasından dolayı direksiyonun bir soruna yol açtığını.Fiyat olarka 750 TL çok pahalı demişler sert bir plastik burç parça herhalde 20-30 TL gibi birşey,direksiyonu söküyor araçtan ki 2 saatlik bir işçilik var en fazla sök-tak burç basitçe değiştiriliyor sonra araç bir rot ayarına girmesi gerekiyor kutuyu yeniden taktıktan sonra 150-250 TL arası birşey işçilik parasına göre en fazla.Bir ara herkes servislere hücum edince bu dertten, servislerde 1500-2000 TL sıfır kutuyla değiştiririz tamir etmeyiz diye söyleyince klasik esnafımızın uyanıklığından madem öyle tamirine yarı fiyatı dersek müşteri razı olur mantığı ile fiyatları şişirdiler işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    @abidig

    Direksiyon kutusu ilk arızada sizi yolda kolay kolay bırakmaz veya tehlikeli duruma düşürmez.Arızanın ciddi seviyelerde hissedersiniz durumu.Ama yine de bir ustaya göstermenizde fayda var.Nedeni bahsettiğiniz tık sesini aks kafalarında boşluk olması da sebep olabilir.Araç dururken ve çalışırken aracın tam sona dayamadan hızlı şekilde sağ-sol yaptırın düz bir alanda eğer ses yok ise büyük ihtimal direksiyondan değildir.Yine düz alanda tam 360 derece dönün araç ile tık tık diye ses duyuyorsanız bu sefer aks kafalarındadır sorun.Ses artmaya başladığında ilerde değiştirirsiniz eğer kafalarda ise.Yukarıda arkadaşın da bahsettiği gibi bazı direksiyon kutularının tıkırtı burcu denilen burçları zaman ile aşınır veya kronik sorundur eğer ses özellikle stabilize bozuk yolda çok artıyorsa bu burçtandır.

    @hekimoglu78

    Corsaların öyle bir sıkıntısı var.Tıkırtı burcu denilen bir burç geliştirilmişini yaptılar o burcun zaman ile yine ses yapsa da eskisine göre daha sessiz en azından asfaltta.Fakat o burç ses yapmaktan başka zararı yok,en azından ben duymadım burcun aşınmasından dolayı direksiyonun bir soruna yol açtığını.Fiyat olarka 750 TL çok pahalı demişler sert bir plastik burç parça herhalde 20-30 TL gibi birşey,direksiyonu söküyor araçtan ki 2 saatlik bir işçilik var en fazla sök-tak burç basitçe değiştiriliyor sonra araç bir rot ayarına girmesi gerekiyor kutuyu yeniden taktıktan sonra 150-250 TL arası birşey işçilik parasına göre en fazla.Bir ara herkes servislere hücum edince bu dertten, servislerde 1500-2000 TL sıfır kutuyla değiştiririz tamir etmeyiz diye söyleyince klasik esnafımızın uyanıklığından madem öyle tamirine yarı fiyatı dersek müşteri razı olur mantığı ile fiyatları şişirdiler işte.

    teşekkür ederim artık memleketten gelince bir ustaya giderim




  • arkadaşlar benimde 2011 c3 picassom var asfalta herhangi bir sorun yok lakin bozuk yolarada sağ taraftan takırtur sesler geliyor bir iki yere gösterdim direksiyon kutusu arızalı dediler otosaya götürdüm öyle bişe olmaz dedi aynı şekilde göralda bişe yok dedi özel bir serviste aynı şeyi söyledi birde rot balansa gittim oda direksiyon kutusu arızalı dedi lakin sadece ses yapar bişey olmaz dedi sizce sorun nedir direksiyon kutusu arızalı ise tamir olurmu çok masraf çıkarırmı önümüzdeki ay aracın muayenesi var sorun çıkarmı muayeneden geçmemme gibi bir sorun olabilirmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askerdim -- 13 Ekim 2013; 22:11:18 >
  • Amcamların arabasının bozuktu direksiyon ağırlaşıyor gaza basınca hafifleşiyordu. 200 liraya değiştirdiler araç reno clio
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askerdim

    arkadaşlar benimde 2011 c3 picassom var asfalta herhangi bir sorun yok lakin bozuk yolarada sağ taraftan takırtur sesler geliyor bir iki yere gösterdim direksiyon kutusu arızalı dediler otosaya götürdüm öyle bişe olmaz dedi aynı şekilde göralda bişe yok dedi özel bir serviste aynı şeyi söyledi birde rot balansa gittim oda direksiyon kutusu arızalı dedi lakin sadece ses yapar bişey olmaz dedi sizce sorun nedir direksiyon kutusu arızalı ise tamir olurmu çok masraf çıkarırmı önümüzdeki ay aracın muayenesi var sorun çıkarmı muayeneden geçmemme gibi bir sorun olabilirmi

    Muayenede bir sorun olacagını sanmam, sorun sağ ön takımdan kaynaklanabilir amortisör, rot kolu, rot başı yahut bilyada sorun olabilir. Ancak gerçekten direksiyon kutusunda bir arıza var ise bu hayati bir konudur ve ben asla onarılmasını önermem kesinlikle değişmesi gerekir.

    Ama siz önce amortisör ve rot koluna bir baktırın aracı lifte alıp öyle baksınlar tabi birde rota girmesi gerekecek, ses bilyadan da olabilir.




  • Rotlara bakildi aslinda rot balansci sag tekeri iki ekliyle tutup saga sola asladi hafif bosluk var dedi ama sikinti cikarmaz sadece ses yapar dedi amartisorden bende supelendim ama adam gibi bir ye bulup baktirmak lazim aslinda ama nereye gotureyim bilemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.