Şimdi Ara

DirectX 12, Windows 8 ile birlikte 2012'de lanse edilebilir (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
2
Favori
13.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şu directx sürümleri arasında olan farkı ben anlatayim size :

    ilk önce directx 8-8.1;

    shader model 1-1.1 modeli hayatımıza girdi ; artık gpu içinde shader denilen yardımcı kayaçlar (her biri birer minik grafik aritmetik-mantık birimi işlevi gören birimler.)
    ve tabiki gölgelendirme-ışıklandırma hesaplarının bir kısmı cpudan alınarak gpu içindeki bu birimlere aktarıldı. (tamamı değil)
    pixel shader-vertex shader olayları . ve tabiki sadece gpu değil ses çipleri için atılımlar (ses donanımı hızlandırma olaylarına hazırlık ) için hazırlık.
    windows 2000 ve öncesi işletim sistemlerinin directx modelidir.

    ve devrim windows xp (service paketsiz versiyonu) ile gelen ;
    directx9 ;

    ilk etapta shader model 2.0 geldi ; shader birimlerine daha yeni komutlar işlevler kazandırıldı. hdr çatısı yavaş yavaş entegre ediliyor ; fakat hala hdr ile aa vs aynı anda kullanılamıyor bu modeli destekleyen kartlarda.fx 5200 yani kısaca fx serisine lütfen bakınız. ama hdr olayı hala aksak ilk directx 9 modelinde.
    görüntü ışıklandırma renkler mükemmel. ses hızlandırma directx modeli inanılmaz çalışıyor.
    artık ses olayı için cpuya extra yük binmesi ortadan kalktı.
    direk onboard ses çipi yada pci ses kartı bu yükü devir almakta.
    yanlız hala belirgin hatalar mevcut ;

    bu yüzden arka arkaya ; xp sp1 (directx 9a-b desteği) ve xp sp2 (directx9c )
    desteği geldi. son sürüm directx 9c.

    önce shader model 2.1 - sonra shader model 3 modeli directx 9c ile geldi. artık 9c ile hdr +aa vs aynı anda açabiliyoruz ; nvidiada 6xxx serisi ile bu olay başlanmış olması lazım.ati amdde 1xxx serisiydi sanırım.
    shader model 2.0 destekli kartlarda bariz sorunlar ; fx5200 4 pixel 2 vertex miydi yoksa 2 ye 1 miydi ;
    hep sorarlar ;

    abi oyun shader model 3 istiyor diye ; tabiki ister çünkü xpdeki son directx 9c sürümüne göre oyun yazılıyor. bu yüzden fx 5xxx serisi agp kartlardan uzak durun ; hala sıfırı satılıyor .gerçi 6xxx serisi shader model 3 destekli kart alsanız bile 2009 dan önceki oyunları saymazsak günümüz güncel oyunlarında takılma görmeniz olasıdır.1024*768 de herşey full-orta-minimumda-tüm extra özellikler kapalı................

    shader model 3 modeli;
    önceki kartım 6800xt yi hatırladım ; şu kırpılmış model ; 8 pixel 4 vertex işlemcisi içeren model.
    hep arardık ; sorardık ; abi şu kapalı shaderlar nasıl açılır diye ; riva tuner ile tabiki.

    nvidia ve ati amdnin bildik yöntemi ; sorunlu olan gpuların shaderları kırpılıp (kapatılıp-lazer cut ile) xt-le vs model olarak insanlara o zaman dayatmaları.
    ben 12 -6 olarak açtım ; görüntüde bozulmalar ; tabiki anladım ; tamamen ; ALLAH ın takdiri ; sizlere sağlam kapatılan model gelmesi.

    bazıları 16-8 vs açıpda sorun yaşamıyordu ; çünkü onlara sağlam kapatılmış kırpılmış shaderları olan modeller denk geliyordu..

    her neyse ;
    shader model 3;
    hdr+aa vs vs muazzam görüntü ; tam bir devrim . işte o yüzden hala playstation gibi oyun konsolları sorunsuz sayılan bu modeli baz alıyor.
    bu arada söylemeden edemeyeceğim ;

    shader model 4 ve directx 10;
    ilk versiyonda bazı sorunlar ; ancak daha öceki directx modellerinde shader yapısında bazı sorunlar oluştuğundan ; mesela aynı anda pixel ve vertex shader birlikte kullanıldığında performans kayıpları oluşuyordu.
    ve oyunlarda maksimum kullanabilecek shader kısıtlaması olayları ;
    hepimiz forumlarda konu açarız yada sorarız ;

    yeni aldığım ekran kartında xp-vista-win7 de oyunlarda neden gpu çok düşük kullanılıyor diye ? (özellikle eski oyunlarda. ) neden fps çok düşük ? counter strike vs generals oyunu vs. (tabiki fps limit kapatılsa bile.)

    nedeni yeni model shader model 4 modeli ile oyunlardaki shader kısıtlaması ile alakalı.

    shader model 3 ve altında sorunlar görülünce ;
    tom scott başkanlığında bir ekip kara kara düşündü. ve sonunda birinden yardım istemek zorunda kaldılar.
    bir algılama dahisinden ve onun kurduğu algılama dahilerinden oluşan bir ekipten.
    ve bizim ekip anladı sorunu ; çünkü daha önceki shader modellerinde vertex shader pixel shader bağımsız gibi görünsede gpularda bu birimler ortak veri yollarını kullanıyordu.
    bariz bir hata.tabiki gpuda yerden tasarruf için.

    hemen shader model 4 çalışmalarına başladılar ; adına Unified shader (tanımsız shader ) dediler ve bu shaderlar hem pixel hemde vertex shader yerine geçicek ; ve her biri ayrı veri yollarına sahip olacaktı.birbirinden bağımsız çalışabilecek ; yada birbirini destekleyebilecekti.

    ancak ilk denemelerde bariz sorunlar yaşandı ; geometri hesaplamalarında performans kayıpları oluşuyordu. ve bir algılama dahisi durumu düşündü.
    tam gece banyo yaparken yanlışlıkla elektrik çarpınca o can havliyle dışarı çıkınca çırıl çıplak karşısınada polis çıkınca birden beyninde bir şimşek çaktı.
    polisin kullandığı bir cihaz tuhafına gitti aldı eline o terminal cihazını ; bir geometrik hız ölçer (radar hız tespiti için kullanılır.) ; polisten fırça yedi yemesine ama eve dönüp hemen ekibe haber verdi .
    yeni bir shader tipi tanımlandı ; adınada ;

    geometri shader dendi. ve artık unified shader =pixel +vertex +geometri shader yerine geçmekte.
    ve tabiki shaderların hangi shader olarak kullanılmasını sağlamak için gpu içine özel bir birimlerde eklendi.
    geometri-tesselation unit vb .

    yanlız yeni shader birimleri eski shader model destekli oyunlarda ve xp directx 9c destekli oyunlarda performans sorunlarına yol açmakta.
    sebep oyunlarda shader kısıtlaması ; bu yüzden gpu içindeki tüm shaderlar kullanılamıyor.ve tabiki ekran kartı sürücüleride unified shader (shader model 4) modelini ; eski shader modeline ( shader model3-2-1) (pixel shader +vertex shader ) doğru düzgün emüle edemediğinden bazı eski oyunlarda xpde vistada -win7 de fps kaybı performansın yerlerde sürünmesi (6990-gtx590 bile kullansanız durum böyle) normaldir.

    kısacası yeni kartlarımız eski shader modellerinde çuvallıyor.counter strike da 6990 da gtx 590 da adam yada bayan en az 1000 küsür fps alıcakken sorması ayıp gpu % de kaç kullanılıyor ?
    ve kaç fps alıyorsunuz ?

    directx 10 modeli ile yenilikler ;
    daha iyi gölgelendirme ışıklandırma vs vs vs vs tabiki minimum vista....

    ve nvidia 8xxx-9xxx serileri ati amdde 2xxx olması lazım

    ancak bizim algılama dahileri vista sp1 ile 10.1 modeline yükseltmek zorunda kaldılar.
    farkı bazı geliştirmeler ; daha iyi ışıklandırma vs ve sorunsuza yakın modelimiz çalışmakta .

    ve tabiki bir devrim karşınızda 10.1 destekli modeller; (shader model 4.1)
    gtx 2xx ve karşılığı ati amd hd 4xxx serisi ; 10.1 destekli (hd 3xxx serisinde 10.1 desteği varsa lütfen bunuda ekleyiniz.2xxx serisi çıkarken 10.1 sürüm daha çıkmamıştı.2xxx serisinin gpuları 10.1 e ne kadar destek veriyor ; bunu bilemem.)

    10.1 son directx 10 serisidir. ;

    ve tesselation unit mükemmele yakın çalışıyor;
    ancak hala directx 10.1 den tam randımanlı olarak yararlanamıyoruz ; bu acı gerçek.
    directx9c den bile tam randımanlı yararlandığımızdan bile şüpheliyim.

    ve bizim algılama dahileri yeni modeli microsofta yazdıktan sonra ;

    oh be sonunda dinleniyoruz dedikten 1 dakika sonra 1 telefon arayan bill gates;

    " beyler-bayanlar yeni model olan directx 11 e başlayın deyince "
    bizimkiler ;
    " ha ..ktir "

    ve karşınızda win7 ve vista modellerine entegre edilebilen directx 11 modeli ; vistada sp2 olması lazım.
    bir yanlışım varsa düzeltiniz lütfen.

    ve directx 11 tesselation modeli rev 1.0 ve tesselation resmi olarak duyuruldu ; kullanıma açıldı.
    10.1 tesselation biriminin daha geliştirilmiş hali.
    yeni efekler ,ışıklandırmalar ,gölgelendirme tekniği vs vs vs vs
    ve tabiki tesselationu açınca millete yeni ekran kartı olayları göründü tabiki ;

    nvidia gtx4xx-5xx-6xx - ati amd 5xxx-6xxx-7xxx (not ; emin olmamakla birlikte gtx 6xx hd7xxx serileri=directx 11.1 serilerine tekabül geliyor.daha çıkmayan modeli nasıl destekliyorsa artık !!!!!!!!!!!!

    ve directx 11.1 ;
    win8 -win7
    directx 12
    win8-win9

    directx31 (özel sürüm );
    bu sürüm algılama dahileri habire çalışmaktan dolayı hiç evlenemeyince dolayısıyla hepsi bakir kalmış.
    bu kadarda yüklenilmezki yahu ; millete yazık değil mi ?
    ölme eşşeğim ölme .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbocat1 -- 4 Nisan 2012; 16:01:13 >




  • Dx 12 değil "Balon 12" olacak sanırım adı.
  • DirectX ile ne alıp veremediğiniz var anlamıyorum doğrusu.
    bu aynen PCI-EX ve ya USB gibi sürekli geliştirilen bir standart ve kullanmak isteyene belirli imkanlar sunuyor.
    kullanıp kullanmamak programcının kendisine kalmış, nekadarını nasıl kullanacağı da öyle.

    e oyun şirketleri her DirectX versiyonunun sunduğu imkanları sonuna kadar kullanmıyorsa DirectX'in suçu nedir?
    geliştirmesinler mi artık DirectX'i, yeni sürüm çıkarmasınlar mı?
  • Ne alaka. Konu DX'in nimetlerinden faydalanmak-faydalanmamak veya getirdiği yeniliklerin iyi-kötü olduğu konusu değil ki!

    Her yeni gelen DX versiyonunda, ekran kartları ve diğer PC donanımlarının bilinçli olarak sûnî biçimde çok fazla kastırıldığından (bug) bahsediyor arkadaşlar ve ben de onlara katılıyorum. HD7970 veya GTX680'le bile BF3 ve benzeri oyunları sürekli olarak 60+ FPS ile oynayamamak nedir Allah aşkına? Bu bilinçli kastırma, insanları yeni donanım almaya zorlamaktan başka hiçbirşey değildir.

    Crysis 2 için yapılan modları gördünüz mü bilmiyorum. Modu yapan adamlar, detayları o kadar güzel çalışmışlar ki, DX9'da çalıştığı halde oyunu DX11 modunda oynadığınızı sanarsınız. Üstelik FPS'ler de oldukça yüksek; aynen DX9'daki gibi... Demek ki istenince oluyormuş ama birilerinin işine gelmediği için yapmıyormuş.

    Bir başka örnek ise, ekran kartlarının DX11 desteğinin olması veya olmaması konusu. Malum ki AMD'nin HD4xxx serisi ile NVIDI'nın GTX2xx serisinin DX11 destekleri yok. DX11'in yalnızca yazılımsal bir konu olduğunu göz önünde bulunduracak olursak, adamlar istemiş olsalar, bu kartlara bile DX11 desteğini sağlayabilirlerdi ama olur mu? Öyle yaparlarsa yeni kartları kim alacak değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 4 Nisan 2012; 15:56:12 >




  • zaten bir çok defa bende onu anlatmaya çalıştım ; aynen size katılıyorum.
    sıf 4xxx serisine değil bir emülasyonla 3xxx-2xxx nvidia 8xxx-9xxx serisine bile directx11 açtırmanız mümkündür.ancak performansı nasıl olur ? onu bilemem.
    sonuçta arada bir çevirici derleyici program var ; assembler (nasıl yazılıyorsa artık) low language bilgisayar diliyle yazmak icap ediyorki performans kaybını kapatalım.
    eğer derleyicide assembler makina diliyle yazılırsa o zaman mükemmel hız farkları görmeniz olasıdır.
    teorik olark mümkün ; ama iş microsofta gelince iş nanay.

    ve üstteki yazımda zaten direct9c den yararlanabildiğimizden bile şüpheliyim demiştim.crysis 2 bunu kanıtlıyor.daha iyisini görmek için directx9c motorunu temel alan playstation2-3 oyunlarına lütfen bakınız..
    çok daha iyiside directx 9c de yazılabilir.tesselation directx9c de geometry instancing olarak zaten kullanılıyor ; ancak temel olarak . çok daha karışık menüyle directx 11 deki tesselationu directx9c de yansıtmak mümkün.
    sadece 11 deki tesselation rutinlerini directx9c ye uyarlarken daha uzun yazmak gerekecek.

    daha önce bu forumda yada başka forumda ati amd directx9c tesselation demolarını yayınladığımı hatırlıyorum. (ama link ölmüştür şimdiye kadar)
    isteyen olursa hemen upload edip tesselation ne işe yarar ? diye merakınızı giderebilirim.hemde xp directx9c tesselation ile. tabiki 2xxx-3xxx-4xxx tesselation birimini kullanan demolar.

    aynısı ; ati amd aynı kontrolleri (yada benzerlerini ) directx 11 için catalyste vsye entegre etmiş ; demolarda xp directx 9c de aynı olayı göreceksiniz.
    isteyen olursa upload edebilirim.




  • DX donanımsal destek ister, örneğin yeni nesil GPU'lar DX 11'deki Tesselation hesaplamalarına uygun şekilde tasarlanmıştır, DX 10'da çalışsa bile DX 10 destekli kartlar yetersiz kalacaktı. Tesselation dışındaki ışıklandırma ve sm 5 gibi özellikler DX 10'da mümkün kılınabilirdi.

    Birde işin pazarlama tarafı var ona da katılıyorum, DX 11 istenirse geliştirilebilir ve DX 12'ye en azından yakın zaman içinde gerek kalmayabilirdi, yeni kartları sattırmanın bir amacı da erken yapılan DX güncellemeleri zaten. Oyun firmaları yazacağı kodlar ile istediği şeyi kısıtlayabilir, söz gelimi DX 12 efekti diye aslında DX 11 destekli kartlarda kullanılabilecek efekti açamamak gibi.

    DX 10 9'a göre 128 bit hdr (2 kat daha iyi) ışıklandırma kullanabilir ve sm 4 destekli kartlar daha ayrıntılı doku ve gölgeleme detayları sunabilir. Bu farkları görebilmek için dikkatli bakmak lazım, bazı DX 10 ve 9 desteği olan oyunlarda ufak farklar olsa dahi gözle fark edilebiliyordu. DX 9 oyunlarda yeterli gibi gözükse de aslında yetersizdir bana göre.

    GPU'ların yüksek hesaplama güçlerinden tam anlamıyla yararlanılamıyor bence, oyunlarda optimizasyon sorunları meydana gelebiliyor, bunu düzeltmek için elbette en büyük iş yine yazılımcılara düşüyor. Görsel kalitenin düşmesinin sebebi de oyunların çoğunun konsol portu olmasından kaynaklanıyor. DX 12'nin gerekliliğine gelince gelişmesinde bir sorun yok, özellikle görsel kaliteyi büyük ölçüde etkileyen Tesselation için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 8 Nisan 2014; 13:38:33 >




  • directx...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FA876DFFE -- 4 Nisan 2012; 21:45:35 >
  • microsoft işi tamamen ticarete döktü birde bilgi kirliliği yaratın bağımlılığı artırıyor nediyeyim 12-13 duyunca sevinenler sevinsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    DirectX ile ne alıp veremediğiniz var anlamıyorum doğrusu.
    bu aynen PCI-EX ve ya USB gibi sürekli geliştirilen bir standart ve kullanmak isteyene belirli imkanlar sunuyor.
    kullanıp kullanmamak programcının kendisine kalmış, nekadarını nasıl kullanacağı da öyle.

    e oyun şirketleri her DirectX versiyonunun sunduğu imkanları sonuna kadar kullanmıyorsa DirectX'in suçu nedir?
    geliştirmesinler mi artık DirectX'i, yeni sürüm çıkarmasınlar mı?



    Dx11
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff476342%28v=vs.85%29.aspx
    Dx11.1
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh404562%28v=vs.85%29.aspx

    Dx12 yazısını daha önceden okumuştum ama nedense bulamadım microsoftta. Aklımda kalanları sıralıyim,
    Direct Compute 2.0 > cuda ve openCL e rakip olucak
    Adaptive tesellation > üçgenlerin daha verimli kullanımı
    3D monitor > özel çözümlere rakip
    Physics engine


    Oyun geliştirici firmalar konsollara odaklanmaya devam etsinler. Çok katmanlı Tesellation hangi oyunda gördünüz? Nvidia'nın Alien vs. Triangles Tessellation Demosunu hatırlayanınız var mı? Para tuzağı olarak görebilirsiniz , bazı oyun firmaları inanıyorum ki dx12 ile birlikte bize çok güzel şeyler sunacaklar 2013 te.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disorderpunk

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    DirectX ile ne alıp veremediğiniz var anlamıyorum doğrusu.
    bu aynen PCI-EX ve ya USB gibi sürekli geliştirilen bir standart ve kullanmak isteyene belirli imkanlar sunuyor.
    kullanıp kullanmamak programcının kendisine kalmış, nekadarını nasıl kullanacağı da öyle.

    e oyun şirketleri her DirectX versiyonunun sunduğu imkanları sonuna kadar kullanmıyorsa DirectX'in suçu nedir?
    geliştirmesinler mi artık DirectX'i, yeni sürüm çıkarmasınlar mı?



    Dx11
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff476342%28v=vs.85%29.aspx
    Dx11.1
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh404562%28v=vs.85%29.aspx

    Dx12 yazısını daha önceden okumuştum ama nedense bulamadım microsoftta. Aklımda kalanları sıralıyim,
    Direct Compute 2.0 > cuda ve openCL e rakip olucak
    Adaptive tesellation > üçgenlerin daha verimli kullanımı
    3D monitor > özel çözümlere rakip
    Physics engine


    Oyun geliştirici firmalar konsollara odaklanmaya devam etsinler. Çok katmanlı Tesellation hangi oyunda gördünüz? Nvidia'nın Alien vs. Triangles Tessellation Demosunu hatırlayanınız var mı? Para tuzağı olarak görebilirsiniz , bazı oyun firmaları inanıyorum ki dx12 ile birlikte bize çok güzel şeyler sunacaklar 2013 te.

    iyi de birşey değişmiyor ki biz poligon verimliliği artacak tesellation optimizasyon sayesinde daha az kasacak diye sevinirken
    bu seferde kartların fiyatlandırmaları da ona göre yapılıyor.
    misal gpu'lar küçüldü maliyet azaldı diye millet sevinip durdu ama fiyatlar yükseldi.
    netice olarak dx çıksın yenilik iyidir ama unutulmaması gereken tek şey bu yeniliklerin bize daha çok performans ve daha kaliteli görüntü sağlarken
    bunun bedelini de bizden fazlasıyla aldığı.




  • @bocekgrafik
    eee, nasıl olması gerekirdi sizce peki?
    bir ekran kartı al mesela DX9 destekli bir daha hiç değiştirme.
    oyun şirketleri de bu karta hep >60FPS akıcı ve her yeni nesil DX görünümlü oyunlar sunsun.

    peki...bu ne mümkün?

    yeni DX versiyonlarının özelliklerinin bazları yeni GPU'ların mimarisine dahil ediliyor sabit devre olarak.
    herşey sadece yazılımla mümkün değil, mesela yeni GPU'larda ayrıca Tessellator diye birim var.

    ayrıca herkes işinden para kazanmak istiyor, sizde de dahil.
    peki o zaman neden bu parayla dönen düzene ve çarka isyan ediyorsunuz?

    haa, ekran kartlar daha ucuz olabilir mi? bence olabilir ve olmalı o başka mesele...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 4 Nisan 2012; 20:30:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    @bocekgrafik
    eee, nasıl olması gerekirdi sizce peki?
    bir ekran kartı al mesela DX9 destekli bir daha hiç değiştirme.
    oyun şirketleri de bu karta hep >60FPS akıcı ve her yeni nesil DX görünümlü oyunlar sunsun.

    peki...bu ne mümkün?

    yeni DX versiyonlarının özelliklerinin bazları yeni GPU'ların mimarisine dahil ediliyor sabit devre olarak.
    herşey sadece yazılımla mümkün değil, mesela yeni GPU'larda ayrıca Tessellator diye birim var.

    ayrıca herkes işinden para kazanmak istiyor, sizde de dahil.
    peki o zaman neden bu parayla dönen düzene ve çarka neden ediyorsunuz?

    haa, ekran kartlar daha ucuz olabilir mi? bence olabilir ve olmalı o başka mesele...

    aslında biliyormusun ekran kartlarının fiyatları pahalı felan değil
    neden mi ?
    gtx 680 amerikada kaç dolar ? 499 dolar
    gtx 680 ülkemizde kaç dolar ? 600-650 dolar (tahmini)

    asgari ücret amerikada kaç dolar ? 1500-200 dolar (tahmini)
    ülkemizde kaç dolar ? 450 dolar civarı


    şimdi amerikada bir asgari ücret ile 3-4 gtx 680 alabilirsin
    ülkemde yarım gtx 680 alamazssın


    aslında bu oran herşeyi açıklıyor bence




  • doğruluk payı var hocam yazdıklarında, kısmen katılıyorum.
    katılmadığım taraf şu ki dışardan herşey çok kolay ve basit görünüyor.
    şöyle ki ABD'de ve ya yurtdışında diyelim asgari ücret fazla buradan ama masraftar da öyle.
    icabında burada yaşayan bir asgari ücretli oradakinden daha iyi geçinebiliyor.
    ayrıca ülkemizde taksit sistemi çok büyük avantaj, batıda pek yaygın değil.

    yani bu şekilde sadece genel gelir hesabı yapmak nekadar doğru bilmiyorum.
    firmalar da belli ki bunu yapmıyor yoksa burada donanım yarı fiyatına olması gerekirdi.

    mesela Mercedes'ler ülkemizde Almanya'dakinin 2-2,5 katı...git de anla...
  • Yav arkadaş dx 11 balon çıktı diyoruz millete anlatamıyoruz artık kandırıyorlar bizi dx 12'de balon olacaktır malesef dx 10'la 11 arasında fark göremedim ben
  • Yani DX 12 çıtktığında ekran kartları çöp. Futuremark da DX 12 destekli bir test çıkarır, bu arada NVIDIA ve AMD yeni DX 12 kartları sürerler milletin önüne, 2 tanede yalandan görüntü yayınlarlar. Bakın DX 11 ile DX 12 arasındaki farka, bizde vay beeee farka bak adamlar yapmış. Eeeee hadi enayiler alın DX 12 lı kartları derler bizde alırız. Bu hep böyle oldu şimdiye kadar, yalanmı arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dx 11.1 i kullanmadan dx 12 ye geçeceğiz. dx 10.1 de de öyle olmuştu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    eee, nasıl olması gerekirdi sizce peki?
    bir ekran kartı al mesela DX9 destekli bir daha hiç değiştirme.
    oyun şirketleri de bu karta hep >60FPS akıcı ve her yeni nesil DX görünümlü oyunlar sunsun.

    peki...bu ne mümkün?

    yeni DX versiyonlarının özelliklerinin bazları yeni GPU'ların mimarisine dahil ediliyor sabit devre olarak.
    herşey sadece yazılımla mümkün değil, mesela yeni GPU'larda ayrıca Tessellator diye birim var.

    ayrıca herkes işinden para kazanmak istiyor, sizde de dahil.
    peki o zaman neden bu parayla dönen düzene ve çarka isyan ediyorsunuz?

    haa, ekran kartlar daha ucuz olabilir mi? bence olabilir ve olmalı o başka mesele...

    Şöyle olmalı: Yeniliğe evet, ancak bu yeniliğin bize olan yansıması, yani FPS düşmeleri ve bilgisayarların zorlanması oranı, yenilik oranında olmalıdır. Halbuki şu an ki oyunların bilgisayarları zorlaması o kadar artmıştır mi; düşünebiliyor musunuz, BF3'ü ultra ayarlarda oynayabilmek için 2 gb bellekli ekran kartlarına ihtiyaç vardır. GTX 580 gibi bir canavar bile sırf bu sebeple 1080P de yetersiz kalabilmektedir. İş sadece ekran kartıyla kalmamakta, belleğiniz asgari 6 gb, işlemciniz de asgari 4 çekirdek olmaz zorundadır vs. vs.

    Peki bu kadar kasmaya ve zorlanmaya karşılık o kadar yenilik var mı? Kesinlikle hayır. İşte benim karşı çıktığım asıl nokta da burasıdır. Halbuki yapılan yenilikler nisbetinde donanım gereksinimi artmış ve FPS düşüşü yaşanmış olsa, böyle bir söylem ortaya çıkmayacaktı. İnsanlar 3-4 gb belleğiyle, 2 çekirdek işlemcisiyle, 1 gb bellekli ve orta seviye bir ekran kartıyla bile grafikleri en zorlayıcı oyunları en yüksek ayarlarda oynayabilecekti.

    Bize yeni teknoloji diye yutturulan şeylerin başında da tessellation gelmektedir. Nasıl mı? Şöyle: DX9 destekli örnek olarak COD MW serisindeki silahlara siz hiç en yüksek ayarlarda baktınız mı? Bütün parçaları ayrı ayrı çizildiği için kesinlikle şahane görünüyorlar. İşte aynen bunun gibi, şu an için tessellation uygulanan bütün grafikler doku olarak değil de parça olarak yapılmış olsaydı, DX11 ve tessellation ile bize gelen yenilikleri yine görebilecektik. Üstelik düşük sistem gereksinimi ve yüksek FPS de cabası olacaktı. Çünkü tessellation sebebiyle GPU ve CPU'yu yoracak bir uygulama olmayacaktı. Tessellation uygulamasının oyuncular açısından hiçbir getirisi yoktur. Bu teknoloji sadece oyun firmalarının işini kolaylaştıran bir teknolojidir; geliştirilmiş doku uygulamasıdır. Oyun firmaları dokulardaki derinliği tessellation kulanarak değil de az önce örneğini verdiğim silahta olduğu gibi yapmış olsalardı, şu anda HD4870 ekran kartı ile bile BF3 gibi oyunları ultra ayarlarda oynayabilecektik muhtemelen. Oyuncuları yalnızca sonuç ilgilendirir, grafiklerin nasıl yapıldığı değil.

    Kendimden örnek vereyim. Grafikleri abartıla abartıla bitirilemeyen Metro 2033'ü orjinal olarak aldım. Neden mi? Sadece ve sadece elimdeki GTX 580 lightning'imin kapasitesini görebilmek için. Lâkin oyun esnasında tam anlamıyla dumura uğramıştım. Çünkü oyun optimize özürlüydü. Tamam, grafikler gelişmiş, detaylar net vs. vs. ancak yine de bilgisayarı o kadar kasacak ve zorlayacak bir grafik yoktu. Aynı durum BF3 için de geçerlidir.

    Velhâsıl: Sorun, grafik teknolojisinin gelişmesi değil, bu teknolojinin bilgisayarları zorlama oranının, getirilen yenilik nisbetinde değil de ondan kat ve kat fazla olmasıdır. Halbuki bu yenilikler PC'lere düzgünce optimize edilerek sunulmuş olsa, donanım gereksinimleri düşecektir. Bu neden yapılmıyor? Öyle olursa kim parça satacak? Boşuna mı görüyoruz 3, 4, 5 bin TL'lik sistemi önerisi isteyen üyeleri.

    Örnek olarak Crysis 1 ilk çıktığında son derece optimize özürlü bir oyunda ancak oyuna gelen 2 yamayla o kadar güzel optimize edildi ki, bilgisiyarın anasını ağlatan oyun, bir anda yağ gibi akmaya başlamıştı. İstenince oluyormuş demek ki. Ben bu oyunu ATI 2600 ekran kartımla birkaç efekti kısarak oynayabilmiştim mesela. Crysis 2 ise zaten optimize edilerek çıkarıldı. Lâkin aynı şeyi çoğu DX11 destekli oyunlarda göremedik maselef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 5 Nisan 2012; 9:17:16 >




  • yani buradan çıkan sonuç şu ki 680 alsan da boş dx 12 yi beklesende boş :)
  • dx13 çıkınca pm atarsınız ben kaçar
  • O güne kadar kim öle, kim kala birader. Belki hiçbirimiz burda olmayız, hatta bir kısmımız toprak altında oluruz. Hadin sağlıcakla kalın.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.