Şimdi Ara

## DirectX 10.1 İçin Korkulan Olmayacak ## (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
0
Favori
5.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FeNoMeNMaN

    yaw ne güzel is ya microsoft ile ekran kartı üreticilerinin isi isleri zayıflayınca direct x sıradaki kac ise onu cıkar zaten kapıs kapıs gidiyor islerinin bitme derdi yok bill gates de en son müslüman bi gencin dünyanın en zengini oldugunu duyunca sanırım zoruna gitti hemen vista cıkarttırdı 1. liği almak için bizlerde onları zengin ediyoruz way anasını beeee ise bak gülmek mi lazim ağlamak mı ?

    bizim ülkemizde bir sistem cıkartsında görelim o zmn
    _____________________________
  • Oh
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FeNoMeNMaN

    bill gates de en son müslüman bi gencin dünyanın en zengini oldugunu duyunca sanırım zoruna gitti hemen vista cıkarttırdı 1. liği almak



    Tabii, bütün I/T sektörünü "ulen 1.olan herif müslümanmış, onu geçmek için yeni bir sistem geliştirelim" diyerek yönetiyorlar, değil mi..? Tabii tabii...

    Böyle saçma sapan birşey yazıyorsun, bari konuyu biraz araştırıp da yaz...

    vikipedi'den alıntı

    Babasının ismi Julián Slim Haddad (Yusuf Selim Haddad Ağlamaz)´dı. Zamanın Osmanlı İmparatorluğu hakimiyeti altında bulunan Lübnan´da doğmuştur ve bir zaman o bölgede hayatını sürdürmüştür. Yusuf Selim Haddad Ağlamaz Lübnan´da yaygın olan Hristiyan Maronit fırkasından olduğu bilinir. 1902 yılında 2 ağabeyi ile Tampico´ya gemiyle gelip kısa süre sonra Meksika´nın aynı isimli başkenti Meksika´ya yerleşmiştir.

    Konuyu dağıttığım için kusura bakmayın lütfen ama cevap vermeden duramadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 21 Ağustos 2007; 22:59:56 >
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dota


    quote:

    Orjinalden alıntı: fx57

    Microsoft'dan Sam Glassenberg - kendisi DirectX gelişim programının üst düzey yöneticilerindendir - yaptığı açıklama ile DirectX 10.1'in DirectX 10 destekli donanımlar ile uyumlu olduğunu DirectX 10.1'in nispeten hafif bir güncelleme olacağını ve bu güncellemenin özellikle DirectX 10 API'sinin özelliklerini genişletmek ve ömrünü uzatmak için yapıldığını ifade etti.



    Bu sözlerden ne anlıyonuz acaba?? desteklemiyor gibi bi ifade ben bulamadım açıksası



    Microsoft'dan Sam Glassenberg - kendisi DirectX gelişim programının üst düzey yöneticilerindendir - yaptığı açıklama ile DirectX 10.1'in DirectX 10 destekli donanımlar ile uyumlu olduğunu DirectX 10.1'in nispeten hafif bir güncelleme olacağını ve bu güncellemenin özellikle DirectX 10 API'sinin özelliklerini genişletmek ve ömrünü uzatmak için yapıldığını ifade etti. Ayrıca yapılan açıklamada DirectX 10 destekli donanımların DirectX 10.1 ile gelecek özellikle 3D render kalitesini arttırıcı bazı özelliklerini desteklemeyebileceğini fakat hiçbir geliştiricinin de "bu oyun sadece DirectX 10.1 destekli" gibi özel bir vurgu yapacağını tahmin ettmedikleri Sam Glassenberg tarafından vurgulandı.

    Sanırım koyu kısmı görmemişsiniz. Korkulan, dx 10 doğru düzgün kullanılmadan 10.1 isminde donanımsal tabanlı bir yeniliğin gelmesiydi (gerçi, ben korkmuyorum da). Sam efendi de bunu aynen doğrulamış.
    Bazı kişilerse dx 10.0'ların hiçbir şekilde o oyunları SM 4.x desteğiyle açamayacağını sanmış olmalılar ki, rahatlamaktalar.

    Konu basit. SM 4.1 belli bir süre kullanılmayacaktır (genelde böyle oluyor) veya kullanılır da görüntü açısından bir espirisi olmaz. Anlayan çıkmaz. %10 hız arttırır vs. Daha sonra, bir iki efekt hâlinde gelir, çok çok daha sonra da 4.1 zorunluluk durumunda karşımıza çıkar (eh, o zaman da dx 11'in gölgesinde kalır).


    quote:

    yok artik arabalar havayla calisacak.gulelim diye kasten yapiyorsunuz anladiim.


    Şimdi, dx 11 oyunlar dx 10'da çalışacak denince garip tepki veriyorsunuz. Dalga geçiyorsunuz.

    Peki, ilk kez OpenEXR (SM3) HDR'yi kullanıcıya sunan tam bir oyun olan, 2004 ilk yarısında gelen Far Cry, sonradan çıkan 1.30 yamasıyla SM 3'ü (Dx 9.0c) desteklemiş olan Far Cry, dx 7 destekli (kendisi 1999 ikinci yarsında çıkan Geforce 1'le donanımsal destek görmüştür) Gf 4 MX'le çalışıyor (ki, bu mx'in 420 isimli ve SD bellek kullananları [ddr'leri de var] Geforce 1 DDR'den geride kalıyor). 2006 ortasında HL2 Episode 1. SM 2.0 HDR kullanıyor; ama gırafikleri oldukça sağlam, bir iki yerde de iyi kastırıcıdır. Geforce 4 MX'le çalışıyor. (2004 sonu gelen düz HL2'nin 6.1 kartlarla bile çalıştığını duydum da, bilgim yok o konuda)

    Dx 11'le eski örnekleri elbet tamamıyla bir tutmam. Ama, geçmiş böyleyken bu kadar garipsemenizin sebebi nedir?


    -----------


    Bakın, SM 1.4'ü zorunlu tutmadan kullanan oyunlardan bir örnek:

     ## DirectX 10.1 İçin Korkulan Olmayacak ##


    2003'ün sonunda çıkan Max Payne 2. SM 1.4'le Max'in ceketi parlıyor biraz. 2001'de gelen Geforce 3 ve 2002 başında çıkan Geforce 4 TI bu efekti görüntüleyemiyor, sadece. Gerisi tam (Bir, "Mirrors" için tüm kartlar desteklemez, demiş).

    Radeon 8500'de SM 1.4 desteği vardı. 3dmark 01'de hız artışı sağlayıp sağlamadığına bakılırdı (1.3 TI 4200'le 8500'ün baş etmesini sağlayacak bir getirisi yoktu), 1.4'ün. 2003 sonunda kaç kişi 8500'ü önemsiyordu? 8500, ne kadar başarım sunuyordu (MP 2'de nispeten iyidir gerçi)? MP 2'den önce kaç tane SM 1.4'ten fayda sağlayan oyun, bunu bir getiri olarak gösteren uygulama çıktı ki? (Çıktıysa çıkmıştır. Elbet, belirtin bunu.) SM 2.0 destekli ilk kart, 9700 PRO, neredeyse 1,5 sene önce gelmişti hâlbuki.

    SM 1.4'ü zorunlu tutan ilk örnek BF 2 idi. 2005 ikinci yarısında (ki, SM 3 kartlar geleli 1 yıldan fazla olmuştu). Ama onun da bir ilacı bulunmuştu galiba. 1.3 TI'ler açabiliyordu. Zaten, herkes 2.0 destekli 9550' alıyordu en düşük. Ti kullanan da yoktu pek.

    1.4'le 4.1 bir değil. Evet, 1.1'deki dx 8.0 yerine, 1.2-1.3-1.4 dx 8.1 içinde yer aldı. Ama adam kendisi diyor, fazla bir numara yok diye (gerçi, çok fark ediyor, da diyemez ya:). Zaten, .1 isimlendirmesinden belli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 23 Ağustos 2007; 7:51:33 >




  • Sende mi mesajı okumadan hüküm verdin?

    dx10.1 olarak hazılrlanan bir oyunu dx10.1 olarak OYNAYAMİCAKSIN. dx10 olarak oynayacaksın... buna mı ohh be diyorsun???

    quote:

    Orjinalden alıntı: büyük adam

    oh be çok sağol fx57 1 numarasın sonunda dx 10 kartları gönül rahatlığı ile alabilirim
    _____________________________
  • Yahu daha yeni HD2900XT almıştık Neyse zaten öyle olsa bile her zaman olduğu gibi uzunca bir süre kullanılmaz DX10.1...
    _____________________________
  • Bu konunun başlığı hala niye değiştirilmedi????
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.