Şimdi Ara

Dijital Klima Gereksiz Abartılmıyor mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nedir yani ha dijital olmuş ha analog olmuş , ilanlarda koskocaman dijital klima yazınca ne oluyor ? Klimanın kendisi bir donanımdır ama bunu Analog dijital diye ayırmak çok saçma . Sanki analog klima kullanan adam klimayı ayarlarken çok yoruluyor.

    Acayip...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • mesele dijital olup olmaması değil. Otomatik olup olmaması aslında.

    2 yıl analog klimalı araç kullandım. Sıcak-soğuk, AC ON/OFF, Fan hızı 1-2-3-4. Bu tip klimada yolda sürekli ayar yaparsınız.. Özellikle de fan hızını.. çok soğuk oldu kıs biraz, çok sıcak oldu az biraz.. çok üflüyor az üflüyor... Benim başımı ağrıtırdı.

    sonra 3 yıl analog yarı otomatik kullandım. Bu da derece ayarı var, fan hızı var. Ayarlanan dereceye ulaşınca fan hızını değiştirmez onun yerine üflenen havanın sıcaklığı değişir. Ama bunda da uzun yolda ince ayar gerekiyor. Başımı ağrıtırdı.

    7 yıldır dijital tam otomatik klima kullanıyorum. 7 yıldır yaz kış 21.5 veya 22 ayarlıdır. Ne çocuklar hasta oldu ne de başım ağrıdı. Kışın AC kapalı Auto, Yazın AC açık Auto.

    Havalandırma benim için arabadaki izolasyon kadar önemli bir husus. Arka yolcuların hava kontrolü olan bir araç tercih ettiğim için çok mutluyum. Arkada en azından hava menfezi olmayan arabayı (büyük konuşmayayım) asla almam.

    Edit: ilk başlarda oldukça garip gelen klima kontolüm. Sol elimin hemen altında :)


    C sütunu hava kanalları ve kontrolü



    Kalabalık yolculuklarda çok kullanışlı.
    Doğru söylüyorsunuz. Yanlış biliyorum. Heritage'ın kelime manası da miras demektir. Ancak daha çok atalardan kalan manevi/kültürel miras anlamında kullanılır. Böyle bir araçta cyberpunk tipi yeni fütüristik bir klima arayüzü kullanmamaları sanırım isabetli olmuş.

    Bana şöyle demişsiniz.. "Araştırmadan yorum yapmayın"

    Bilakis size RR ile ilgili kaynak link bile vermiştim. Açıp baktıysanız RR müşterileri en çok klima sistemi ile şımartılıyorlar.

    ama bir dakka. Bizim konumuz neydi?

    Dijital klima abartılması...

    İyi de biz de dijital klimanın kontrolcülerini değil, işlevinin sıradan klima sistemlerine göre farklarını tartışıyorduk.

    Sizden ricam. Okuyup anlamadan yorum yapmayın.
  • Bence tamamen farklı, dijital demeyelim de ona otomatik klima diyelim ve bence analog klimayla çok büyük konfor farkı var soğutmada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesele dijital olup olmaması değil. Otomatik olup olmaması aslında.

    2 yıl analog klimalı araç kullandım. Sıcak-soğuk, AC ON/OFF, Fan hızı 1-2-3-4. Bu tip klimada yolda sürekli ayar yaparsınız.. Özellikle de fan hızını.. çok soğuk oldu kıs biraz, çok sıcak oldu az biraz.. çok üflüyor az üflüyor... Benim başımı ağrıtırdı.

    sonra 3 yıl analog yarı otomatik kullandım. Bu da derece ayarı var, fan hızı var. Ayarlanan dereceye ulaşınca fan hızını değiştirmez onun yerine üflenen havanın sıcaklığı değişir. Ama bunda da uzun yolda ince ayar gerekiyor. Başımı ağrıtırdı.

    7 yıldır dijital tam otomatik klima kullanıyorum. 7 yıldır yaz kış 21.5 veya 22 ayarlıdır. Ne çocuklar hasta oldu ne de başım ağrıdı. Kışın AC kapalı Auto, Yazın AC açık Auto.

    Havalandırma benim için arabadaki izolasyon kadar önemli bir husus. Arka yolcuların hava kontrolü olan bir araç tercih ettiğim için çok mutluyum. Arkada en azından hava menfezi olmayan arabayı (büyük konuşmayayım) asla almam.

    Edit: ilk başlarda oldukça garip gelen klima kontolüm. Sol elimin hemen altında :)

    Dijital Klima Gereksiz Abartılmıyor mu ?
    C sütunu hava kanalları ve kontrolü
    Dijital Klima Gereksiz Abartılmıyor mu ?


    Kalabalık yolculuklarda çok kullanışlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 4 Temmuz 2020; 1:31:0 >




  • valla büyük fark var,kendi aracımda oynamaktan imtina etmesemde aile aracında ihtiyaç varsa dereceyi ayarlayıp direkt auto konumuna alıyorum klimayı.Çift ya da daha çok bölgeli klimalar büyük konfor sunuyor,annem çok soğuk hava üflesin ister mesela,ben o kadar soğuk üflemesini istemem bu noktada aşırı iyi çalışıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabamda olmasını isterim ancak en analog klima ile dahi bir problem yaşamadım. Herhangi bir ayar derdim de olmadı. Fan hızı ve yönü sabittir, sıcaklığı çıt çıt değiştirir ayarlarım sıcaklarsam soğuğa üşürsem sıcağa. Olmazsa olmazım değil.
    Çift bölgeli klima bence daha önemli, olmadı gereken bir özellik.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dijital klimanın konforunu arıyorum. Çok büyük nimetlerden
  • Büyük fark var. Tam otomatik analog klima kullanıyorum. Fan hızı ve fan yönü hep Auto'da. Sadece istisna olarak buğu çözmek istiyorsam Auto'da 5. kademe baş ağrıtıyor 4. kademeye kendim çekiyorum onun dışında fan hızı düğmesine dokunmam. Sıcaklığı da 20-21 dereceye getiririm. Dert tasa yok.
    İleride alacağım arabada olmazsa olmazlardan birisi dijital klima.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    HİÇ KAPANMAYAN DİJİTAL KLİMA
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Analog, yarı otomatik, dijital, çift bölgeli hepsini kullandım. Benim için çok elzem özellik değil. Uygun sıcaklığı bulunca fan hızını artırıp, azaltmaktan hiç üşenmedim.

    Şehir içi çoğunlukla klima açmam. Uzun yolda da genelde cama veririm klimayı. Otomatik de iptal oluyor öyle olunca. Tamamen beklenti ile ilgili bir durum.

    Şu an otomatik klima kullanıyorum. Klima olsun yeter modundayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    mesele dijital olup olmaması değil. Otomatik olup olmaması aslında.

    2 yıl analog klimalı araç kullandım. Sıcak-soğuk, AC ON/OFF, Fan hızı 1-2-3-4. Bu tip klimada yolda sürekli ayar yaparsınız.. Özellikle de fan hızını.. çok soğuk oldu kıs biraz, çok sıcak oldu az biraz.. çok üflüyor az üflüyor... Benim başımı ağrıtırdı.

    sonra 3 yıl analog yarı otomatik kullandım. Bu da derece ayarı var, fan hızı var. Ayarlanan dereceye ulaşınca fan hızını değiştirmez onun yerine üflenen havanın sıcaklığı değişir. Ama bunda da uzun yolda ince ayar gerekiyor. Başımı ağrıtırdı.

    7 yıldır dijital tam otomatik klima kullanıyorum. 7 yıldır yaz kış 21.5 veya 22 ayarlıdır. Ne çocuklar hasta oldu ne de başım ağrıdı. Kışın AC kapalı Auto, Yazın AC açık Auto.

    Havalandırma benim için arabadaki izolasyon kadar önemli bir husus. Arka yolcuların hava kontrolü olan bir araç tercih ettiğim için çok mutluyum. Arkada en azından hava menfezi olmayan arabayı (büyük konuşmayayım) asla almam.

    Edit: ilk başlarda oldukça garip gelen klima kontolüm. Sol elimin hemen altında :)


    C sütunu hava kanalları ve kontrolü



    Kalabalık yolculuklarda çok kullanışlı.
    Benim aracta otoyu actiginda sadece yuze hava ufluyor ve ilk baslarda cok yuksek ufluyor. Tuk araclarda boylemi acaba? Hele en dusuk sogutmayi acarsaniz deliler gibi ufluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    mesele dijital olup olmaması değil. Otomatik olup olmaması aslında.

    2 yıl analog klimalı araç kullandım. Sıcak-soğuk, AC ON/OFF, Fan hızı 1-2-3-4. Bu tip klimada yolda sürekli ayar yaparsınız.. Özellikle de fan hızını.. çok soğuk oldu kıs biraz, çok sıcak oldu az biraz.. çok üflüyor az üflüyor... Benim başımı ağrıtırdı.

    sonra 3 yıl analog yarı otomatik kullandım. Bu da derece ayarı var, fan hızı var. Ayarlanan dereceye ulaşınca fan hızını değiştirmez onun yerine üflenen havanın sıcaklığı değişir. Ama bunda da uzun yolda ince ayar gerekiyor. Başımı ağrıtırdı.

    7 yıldır dijital tam otomatik klima kullanıyorum. 7 yıldır yaz kış 21.5 veya 22 ayarlıdır. Ne çocuklar hasta oldu ne de başım ağrıdı. Kışın AC kapalı Auto, Yazın AC açık Auto.

    Havalandırma benim için arabadaki izolasyon kadar önemli bir husus. Arka yolcuların hava kontrolü olan bir araç tercih ettiğim için çok mutluyum. Arkada en azından hava menfezi olmayan arabayı (büyük konuşmayayım) asla almam.

    Edit: ilk başlarda oldukça garip gelen klima kontolüm. Sol elimin hemen altında :)


    C sütunu hava kanalları ve kontrolü



    Kalabalık yolculuklarda çok kullanışlı.
    Oto ayarlayınca ne oluyor ? Çift iklim otomatik dijital klima var, İzmir sıcağında hep direk A/C açıp en düşük derece 1 ya da 2. derece fan ayarlıyorum, otomatik tuşuna basınca hep ilk seferinde fan son seviyede açıyor o da fazla ses yaptığı için fan seviyesini düşürüyorum hiç de uzun zamanlı denemedim oto tuşunu.

    Kışın ise sadece fanı açıyorum motor sıcaklığı yetiyor diye, arada da A/C sıcakta açıyorum kompresör yağlanması açısından. Hangisi daha iyi araç klima sistemi ve insan sağlığı açısından ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Benim aracta otoyu actiginda sadece yuze hava ufluyor ve ilk baslarda cok yuksek ufluyor. Tuk araclarda boylemi acaba? Hele en dusuk sogutmayi acarsaniz deliler gibi ufluyor

    Alıntıları Göster
    Hayır benimkinde öyle değil.

    Auto'ya bastığımda eğer hava sıcaksa ve yeni çalıştırdı isem hafif bir üfleme geliyor. Araç hareket ettikten kısa süre sonra serin hava ile birlikte şiddeti yükseliyor ama asla full kademeye çıkmıyor. Sanırım bazı markalarda bu "confort" opsiyonu olarak sunuluyor. Ayrıca dış ve iç havaya göre zaman zaman ayaktan zaman zaman ön cama veriyor. Mesela silecek suyu sıkarsam da iç sirkülasyonu kısa süre kapatıyor.

    Kışın ise mesela buz gibi havayı üflemiyor. Motor suyu ısınana kadar hafif veriyor ardından artırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 4 Temmuz 2020; 1:17:12 >




  • Dijital olmasından ziyade birkaç mesaj üstte belirtildiği gibi esas kıstas otomatik mi değil mi olmalı bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işi çok abartıyorlar. Neden derseniz Rolls-Royce'daki klima kontrollerine bakın derim.

    Dijital Klima Gereksiz Abartılmıyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 4 Temmuz 2020; 1:24:44 >
  • Burası forum donanım, otomatik vitesi bile gereksiz bulup manueli övenler varken dijital klimanın önemini anlatmak imkansıza yakın bir şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Bu işi çok abartıyorlar. Neden derseniz Rolls-Royce'daki klima kontrollerine bakın derim.

    Bu arka yolcuların kontrolü. Bu ayarları telefon uygulamasından da yapabiliyorlar. Klima olayını abartan varsa o da RR'dur :)
    www.originalair.com
    Rolls Royce Air Conditioning | Original Air Group
    https://www.originalair.com/rolls-royce-air-conditioning


    1950 model araçları bile klimalıdır.




  • Benim için hiç önemi yok olursa yok demem olmazsa aramam klima olması yeterli konforu sağlıyor dijital olacak diye ekstra para vermem

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Bu arada sorunuz gözümden kaçmış. Kışın arada bir klima açmanızın büyük katkısı klima gazınadır. Klima sistemi kapalı bir sistemdi ve kaçak yoksa gazı bitmez. ancak uzun süre kullanılmadığında bu gazın etkisi azalabilir. Belli aralıklarla klima açarak gazın tepkimeye girerek daha uzun yıllar verimli kalmasına yardım edersiniz.

    Benim aracım 2009 model. Klima gazı hala fabrikada konulan gaz.

    Sağlık meselesine gelince. Klima eşitti nemi alınmış hava. Sürekli bu havayı solumak illa ki sağlıklı gelmeyecektir. Bence en güzeli yaz için:

    araç çalıştırılır, terlemeden klima açılır, camlar açılır, araç ilk hareketle birlikte 1dk havalandırılır. O sırada soğuk üfleme başlar zaten camlar kapanır.

    autoya basınca fullde üflüyorsa belki başta kısığa alıp ardından otoya basabilirsiniz.
  • klasik "benim arabamda olmayan donanım gereksiz donanımdır" mantığı aslında. böyle bakarsak anahtarsız giriş-çalıştırma, yağmur-far sensörü, otomatik kararan iç dikiz aynası bunlarda gereksiz donanımlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Evet öyle zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Bu arka yolcuların kontrolü. Bu ayarları telefon uygulamasından da yapabiliyorlar. Klima olayını abartan varsa o da RR'dur :)
    https://www.originalair.com/rolls-royce-air-conditioning

    1950 model araçları bile klimalıdır.

    Alıntıları Göster
    Yanlış biliyorsunuz. Bu aracın ön konsolunun klima kontrolleridir. Rolls Royce klima kontrol tuşlarını heritage olarak hala bu şekilde kullanmaktadır. Araştırmadan yorum yapmayın.

    Dijital Klima Gereksiz Abartılmıyor mu ?
    Dijital Klima Gereksiz Abartılmıyor mu ?




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.