Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (57. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.307
Cevap
40
Favori
903.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SAOL hesheıt de tam sorumun karsılıgını alamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fresho

    Hepinize selamlar.
    Fotoğraf göndermeme gerek bile kalmamış,
    Teşekkürler Hesheit.
    Ufak bir not.: Bu v70 birinci nesil olup ruhsatlara 1998 olarak işlenmiş 2300 cc motorludur.
    Turbo'su T5 olmayıp T3 dür.
    İkisinin arasındaki farkı anlatan bir web sitesi vardı, ileride bulabilirsem detaylı olarak yazarım.
    Saygılar


    Sanırım yanlışın var fresho.. T'den sonra gelen sayı silindir sayısıdır.. Yani T5 arabalar 4 silindirli, T5'ler 5 silindirli, eski S80'de olan T6'da 6 silindirlidir, sanırım birde XC90'da T6 var oda 6 silindir olması lazım, sonrasıda zaten T8 olmuyor, onlarda V8 (8 silindir).. Bildiğim kadarıylada 3 silindirli Volvo hatta 3 silindirli araba yok.. Yani T3 olamaz, yanılmıyorsam seninki T dir.. 2300cc Turbo motordur yani.. 180bg civarında olması lazım yada 160 fln..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: omer49

    SAOL hesheıt de tam sorumun karsılıgını alamadım


    Ömer kardeşim, 2001 den beri S40T4 kullanıyoruz, birde düşün Turbo olan model, yani ençok arıza çıkartacağı söylenen model.. Hiçbir arıza çıkartmadı sadece periyodik bakımlar, yol şartlarından dolayı süspansiyon, diskler fln.. Servis tanıdık olduğu için parça parası dışında para ödemiyoruz ondan servis fiyatlarını tam bilmiyorum fakat saatlik 66€ olmadığına bahse girebilirim.. Yapılan işe göre para alınıyor diye biliyorum, oda zamanla doğru orantılıdır tabiki.. Bence kesinlikle almalısın 6 sene kullanmayla Volvo'ya aşık oldum diyebilirim ve Volvom olduğu içinde değil başka birde jipimiz var, performans, konfor, donanım olarakda iyi ve taş gibi jip, fakat Volvo'ya benzemiyor bence.. Volvo'nun içine her binişimde, her marş basışımda yeni bir heyecan hissediyorum neredeyse.. Kesinlikle tavsiye ediyorum! Yani anlatmayla olmuyor, bence kullanıp denemen, bu tadı tatman lazım.. Çokda açık bir itirafta bulunuyum, 150-160 milyarlık Mercedes E serisi mi, 100 milyarlık Volvo S60'mı desinler, kesinlikle Volvo'yu seçerim.. Mecbur olmadıkçada Volvo'dan başka arabaya binmem.. İlk olarak kendimi güvende hissediyorum, diğer bazı markalardada bu böyle fakat Volvo'da ayrı bir güvenlik hissi var, sanki bir uçak kullanıyorumuş gibi hissediyorum kendimi..




  • Volvo S/V70 (1997-2000) bilgi sayfası için bkz:http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/DE2A8F55-7CEF-4A7E-B891-B893389803BF/52836/Beg04_SV70tom00.pdf

    Bu sayfada örneğin araç modeli olarak V70T5 vermiş ama motor için B5234T3 240bg, 176kw yazıyor. Araç modeli ile motor modeli uymayabiliyor. Ama bu araç beş silindirli. Bu durumda turbonun adı T3, silindir sayısı beş oluyor sanırım. Örneğin, Wartox'un aracın modeli de S40T4, dört silindir, turbosu T2, motor B4194T2, 147kw, 200bg. Yani ikiniz de haklı olabilirsiniz...
    Fakat listede 225bglik bir V70'e rastlayamadım, T3 turbolar 240bg.




  • Ben modellere göre T3 yoktur demiştim fakat Turbo'nun T1-T2-T3 gibi adlandırıldığını bilmiyordum.. Anladığım kadarıyla Turbo basıncına ve motor gücüne göre adlandırılıyor? T3 Turbolar 240bg'den başlıyorsa, 225bg ise aracı, 200bg'lerde kullanılan T2 Turbo vardır yanılmıyorsam?
  • VOLVO S60 berbat bir görüntü.Umuyorum volvo s60 değildir,
  • Sonunda şimdilik ilkel de olsa bir ilk sayfamız oldu.
    İmzalarınıza "for LIFE" ibaresini eklerseniz konu başlığımızla uyumlu hale gelmiş oluruz.
    Bu konu başlığını açarak bir araya gelmemize vesile olan ve ilk sayfamızın oluşturulmasında yardımını esirgemeyen turusan'a içten teşekkürlerimizi sunarız.
    DH VOLVO for LIFE sayfalarımız hepimize hayırlı uğurlu olsun
  • selamlar T3 turbo 3 dür, büyük ihtimalle mitsubishi dir
    buda başka bir forumdan burakk isimli bir arkadaştan.

    Volvo notasyonu şu şekildedir

    B Benzin
    5 Silindir sayısı
    20 yada 23 hacim
    4 sübap sayısı

    Bundan sonta gelen T3 T5 gibi rakkamlar da versiyon için kullanılır.

    arkadaşım arkada yazan v70, s60 gibi algılamış T3 ü

    aslında bu karışıklığı cözmek çok kolay değil, ama ayrıca cip vs bilgilenmek için burayı okuyabilirsiniz..

    http://www.autoclubturkey.com/forum/archive/index.php/t-41808.html
    Sağolsun alpcelal isimli bir arkadaş çok değerli bilgiler vermiş.

    buraya yapıştırıyorum


    credit goes to alpcelal.

    T5 motorların gerçek olanları B523 diye başlayan kodlardır ve zamanında ruhsatlarında dönen bazı kasten yapılan yanıltmalar sonucu 2.0 olarak kayda geçmiştir ama 2.0 olan t5ler de var ki bunlar aslında t5 olmayan t5ler :) biraz karışık bi durum ama malesef böyle bir durum var 2.0 HPT modeller de t5 logosuyla ve t5 ismiyle piyasaya sürülmüş ve 2.3 t5lerin de bazısı 2.0 ruhsatıyla gezmekte

    Fahreddin amacın t4ü kalkıştan veya herhangi bir vitesten rolling durumunda geçmekse güzel bi chip tuning uygulaması ve azcık basınç artışı gayet iyi olacaktır ama kesinlikle chipsiz basınç arttırmanı tavsiye etmem kötü tecrübelerim olmuştu zamanında :) Ankarada bu işi volan servisin tavsiyesiyle yapan bir firma var uraz bosch servis ve sanırım kapsamlı bosch servislerinin birçoğunda bu uygulamayı yaptırabilirsin dikkat etmen gereken hususlar immobilizer fişi çekilmesi veya immo iptali olmadan tüm arıza kodlarını susturarak tecrübeli ellerde yapılan bi chip tuning uygulaması ve bu chip için belirlenen peak ve continious basınçların sabit olarak ayarlanması ankarada bu işlemi 500 euro civarına yapıyorlardı sanırım uraz bosch servislerinde ve benim volan serviste chipli araçların volvo diagonistik sistemlerine baktığımda herhangi biryerde yazılan chiplerle bosch servislerde yapılan chipler arasında bariz farklar olduğunu gördüm açıkçası bosch servisinde yazılan chip arabayla tamamen uyumlu ve hiçbir arıza kodu vermeden çalışıyordu ama diğer chipler chipine göre 80 arıza kodunu aynı anda yakabiliyordu ve immobilizer fişleri hepsinde çekikti bu şekilde immobilizer çekik ve arızalı olan chiplerle bosch servisteki chipler arasında pek bi performans farkı yok ama kesinlikle bosch serviste yazılan chipler çok daha sağlıklı ve servis de kendisi bunun altını çizerek söyluyo ben kendi aracımda chip tuning uygulaması yapmadım açıkçası biraz pahalı geldi onun yerine piggyback üniteyle kendim direk ecuyu programladım ama arıza lambalarıyla gezmek kaderim oldu katiyen sönmüyorlar ve sönmezlerde :) benim kendi tavsiyem bosch servislerinin yazdığı chipler ve azcık basınç artışıyla istediğin performansı fazlasıyla alabilirsin

    bir de volvolarda bayaa eksik olarak gördüğüm bir durum var.Baskı ve balataları ciddi anlamda zayıf ve kaçırma oranları yüksek bunun için de organik balata tavsiye ederim farkı direkt olarak hissettiriyo bunun yanında baskının yan çeliklerle güçlendirilmesi de tam anlamıyla pekiştiriyo bu organik balata ve baskı kuvvetlendirme işlemi 600 milyon civarına yapılıyo kendi aracıma yaptım ve gerçekten önceki haline göre bariz bir artış farkettim

    ayrıca uraz serviste standartken dinamoda 218 bg güç çıkartan bir t5in chip+basınç artışıyla 287 bg güce ulaştığını ve karakterinin değiştiğini bizzat gördüm umarım yardımcı olabilirim



    T5'lerde ki karışıklık konusunda haklısın zamanında bende epey bi debelenmiştim özellikle Ruhsat durumlarında:)
    Fakat 3 çeşit t5 var.
    1-) Motor no'su 523 le başlayan yani 2300cc hacminde olup 240ps olan t5-R(manual'ler 225 beygir overboost'la 240 oluyor.Otomatikler 225ps)
    2-) Yine 2300cc'de yukarıdaki gibi 225ps t5
    3-) Motor no'su 520 ile başlayan yani 2000cc hacminde olanlar 210ps t5
    2000 motorlar Türkiye,italya,yunanistan gibi vergisi yüksek pazarlara olan üretimler.Fakat bu 850'lerde böyle S70'ler 97'den itibaren Türkiye piyasasında 225ps 310Nm olarak geldi.Tabii Grey Marketler ve gümrükler istisnai bir durum.Sanırım kafaları da bunlar karıştırıyor.
    Yukarıdaki modellerin Hepsi aynı turboyu kullanıyorlar sadece pazarlara göre motor hacimi,ECU işletimi ve basınç değişiklikleriyle,donanım farklılıkları oluyor.Yani hepsi t5 ama bizdekiler biraz soft kalıyor:)
    t'lerde bildiğin gibi,düşük basınçlı modeller fakat 2 ayrı güç bandın var.185ps-170ps olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fresho -- 28 Mart 2007; 23:11:33 >




  • Hadi cümleten hayırlı olsun yeni konseptimiz

    Birde aklıma takılan şu yeni s40 cıkana kadar 2. el bir s40 alsammı acaba yoksa o s40 resmi ile biri bize şaka mı yaptı

    gerçi yeni cıkacak s60 da fena değil bilmiyorum ki kafam karışık

    bir tafaftanda al birtane yeni cıkan corolla 1.4d hem az vergi ver hem yaygın servis ağından faydalan diyorum.

    işte insanda para olunca(babam sağolsun) tırmalıyor böyle .

    okulda bitti bitecek askerlik iş ara bu dertte var yaa

    yokmu hiç volvo sever çevre mühendisine dolgun maaş verecek bir iş sahibi ingilizcem orta seviye ne yapacaksak türkiyede ingilizceyi off off

    sonra turusan foruma niye uğramıyo oluyooo dert çok derman yok.

    bu arada volvonun her modeli gayet iyi ikinci el alıcak arkadaşlar temiz bir araç bulursa kaçırmasın diyorum. ama teknik servis malesef yaygın değill

    birde girisimcilik ruhum kabardı bu aralar sakarya\adapazarı na bir volvo bayii + teknik servis açmak istesem sizce satış olurmu burda ve nekadardır maliyeti petrol ofisi gibi volvoda gelip kurup gidiyormu arsayı beğenirse yoksa hepsi açanamı külfet ???




  • http://volvospeed.com/vs_forum/index.php?s=05693b1c41088c809bc5742f32930431&act=Post&CODE=02&f=4&t=71122&qpid=913653
    ruhsatinizi alip seri no larina bakip arabniz hakkinda daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
    benim ruhsattaki B5204 T3 icin degerler 225HP, ve tork 310NM
    bilmem biraz aydinlatabildimmi?
    saygilar
  • sagol simdi biraz daha rahatladim o parcalar zaten zamanla degisir bizim korkumuz turbonun ariza yapmasi(omrunun dolması) bıraz masraflı oluyo o parcalar onun dısında volvo dunyada ekol fırmalardan bırı buyuk ıhtımal takıma yakında bende gırıcem
    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX


    quote:

    Orjinalden alıntı: omer49

    SAOL hesheıt de tam sorumun karsılıgını alamadım


    Ömer kardeşim, 2001 den beri S40T4 kullanıyoruz, birde düşün Turbo olan model, yani ençok arıza çıkartacağı söylenen model.. Hiçbir arıza çıkartmadı sadece periyodik bakımlar, yol şartlarından dolayı süspansiyon, diskler fln.. Servis tanıdık olduğu için parça parası dışında para ödemiyoruz ondan servis fiyatlarını tam bilmiyorum fakat saatlik 66€ olmadığına bahse girebilirim.. Yapılan işe göre para alınıyor diye biliyorum, oda zamanla doğru orantılıdır tabiki.. Bence kesinlikle almalısın 6 sene kullanmayla Volvo'ya aşık oldum diyebilirim ve Volvom olduğu içinde değil başka birde jipimiz var, performans, konfor, donanım olarakda iyi ve taş gibi jip, fakat Volvo'ya benzemiyor bence.. Volvo'nun içine her binişimde, her marş basışımda yeni bir heyecan hissediyorum neredeyse.. Kesinlikle tavsiye ediyorum! Yani anlatmayla olmuyor, bence kullanıp denemen, bu tadı tatman lazım.. Çokda açık bir itirafta bulunuyum, 150-160 milyarlık Mercedes E serisi mi, 100 milyarlık Volvo S60'mı desinler, kesinlikle Volvo'yu seçerim.. Mecbur olmadıkçada Volvo'dan başka arabaya binmem.. İlk olarak kendimi güvende hissediyorum, diğer bazı markalardada bu böyle fakat Volvo'da ayrı bir güvenlik hissi var, sanki bir uçak kullanıyorumuş gibi hissediyorum kendimi..




  • omer49,
    S70, S40'a göre daha geniş bir sedandır ama S70T5'in motoru, S40T4'den daha mı iyi performans sunar, burası biraz tartışmalı. Siz ayrıca 98 düşünüyordunuz sanırım T5'i. Bu 98 modellerde mekanik gaz kelebeğinin olmasından ötürü üstü modellere göre daha fazla tutuluyor. Üstü modellerdeki elektronik olan arıza yapabiliyor. Ama fiyatı biraz kırmaya çalışın derim. Dilerim kısa sürede aramıza katılırsınız

    fresho,
    Benim eklediğim pdf dosyası muhtemelen sadece İsveç'te satılan modellere yöneliktir. Sizin linkini verdiğiniz liste daha geniş, üretilen her modeli kapsıyor sanırım

    Bu ara,
    Yeni giriş sayfamızla birlikte DH VOLVO for LIFE bölümümüz, DH'in kısayollarına "Volvo Resimler, Modeller, Özelliklerle Tarihi Kronoloji " başlığı altında eklendi:http://forum.donanimhaber.com/m_7234282/tm.htm Yöneticimiz set'e teşekkür ederiz.




  • tesekkur ederım bızde suan genıslık performanstan bı adım daha tekrar sagolun buyuk ıhtımalle olacak
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    omer49,
    S70, S40'a göre daha geniş bir sedandır ama S70T5'in motoru, S40T4'den daha mı iyi performans sunar, burası biraz tartışmalı. Siz ayrıca 98 düşünüyordunuz sanırım T5'i. Bu 98 modellerde mekanik gaz kelebeğinin olmasından ötürü üstü modellere göre daha fazla tutuluyor. Üstü modellerdeki elektronik olan arıza yapabiliyor. Ama fiyatı biraz kırmaya çalışın derim. Dilerim kısa sürede aramıza katılırsınız

    fresho,
    Benim eklediğim pdf dosyası muhtemelen sadece İsveç'te satılan modellere yöneliktir. Sizin linkini verdiğiniz liste daha geniş, üretilen her modeli kapsıyor sanırım

    Bu ara,
    Yeni giriş sayfamızla birlikte DH VOLVO for LIFE bölümümüz, DH'in kısayollarına "Volvo Resimler, Modeller, Özelliklerle Tarihi Kronoloji " başlığı altında eklendi:http://forum.donanimhaber.com/m_7234282/tm.htm Yöneticimiz set'e teşekkür ederiz.




  • turusan'a,
    Senin yerinde olsam ikinci el S40 alırım. Yaş ve ortam gereği en iyisi bu. S60'ı kendi paranı kazanınca dilediğin donanımla alırsın. Zaten yeni S60'ı beklersen yaklaşık 2 yıl daha beklemen gerekebilir. Bir de S60'ı alıp sonra da askere gitmek var ki, askerlik daha bir zor geçer Toyota alırsan "arabası olan genç olursun", Volvo alırsan "Volvosu olan genç"

    Volvo bayii+servis açmaya gelince. Volvo'nun gelip servis kurduğunu hiç sanmıyorum. Volvo'nun şartlarına uygun servisi siz açıyorsunuz, o yetki veriyor. Yığınla servisin yetki belgesi iptal edildiğine göre demek ki şartlar epey bir zor. Bu şartları yerine getiren servis de bu masrafı ancak yüksek servis ve yedek parça ücretleriyle çıkartabilir. Büyük şehirlerde bile herkes özel Volvo servisi ararken, bu şartlarda çalışacak yetkili servisin Sakarya'da ne kadar iş yapabileceğine sen karar ver! Ama Sakarya'da sanayinin girişinde bir dükkan tutsan, Volvo'nun şu arıza tespit aletini alsan ve arıza yapan aracın arızasını tespit edip, ışığı söndürüp sanayideki ustaya yönlendirsen, yedek parçasını da satsan daha az sermayeli, daha karlı bir iş yapmış olursun sanırım . Sevap da kazanırsın




  • dosya paylaşımı yapamıyorum erişim engelli olaraktan gösteriyor
  • Volvo servisi açma işi bence riskli bir iş olur.. Sermayenin, bağlantılarının, referansının ne olduğunu bilmiyorum fakat bence bayilik alman çok zor Volvo'dan.. Standartları yakalayamadığı için bazı Volvo bayileri iptal edildi.. Şuan 2 (veya 3'dü tam hatırlamıyorum) yetkili bayi/servis var Türkiye çapında.. İşler tam olarak nasıl yürüyor, hala diğerleride yetkiliyim diye geçiniyor fakat çoğunun bayilikleri alındı.. Yani bayilik işi gerçekten zor.. Bunun yerine BOSCH Car Service fln açsan, bu ara lüks araçlar sayesinde BOSCH servisleri baya iyi işliyor.. Servis masrafından kaçan, arabasınıda orjinal kalitesinde bakım yaptırmak isteyenler, BOSCH servislerde..
  • Volvo servis açamıycam anladığım kadarıyla sakaryada zaten tutmaz diyorsunuz ve bosch servis de zaten vardır burda ikincisini veya üçüncüsünü açmanın mantıklı olacağını sanmıyorum yine döndük çevre müh. işine birde sakaryada iş bulursam bu volvo servissizliği beni baya kasıcak gibi gözüküyor off hayatta niye insan istediği gibi yasıyamıyor mersedesde alsan bmw de veya audi yine servis yok sakaryada yani önce iş bulup yaşıycağım şehre göre alayım volvomu en mantıklı bu gözüküyor
  • Google Trends'e göre "Volvo" kelimesi Türkiye'de sırasıyla en çok şu illerden aranmış:
    Muğla-İstanbul-Ankara-Kayseri-Eskişehir-Gaziantep-İzmir-Antalya-Aydın-İzmit Bu iller arasında aranma sıklığı açısından çok az fark var. Demek ki, Volvo'nun meraklı kitlesi epey bir yaygın.
    Volvo satış ve yetkili servis işine girmek isteyenlere duyurulur

    Dil olarak da sırasıyla Türkçe-İngilizce-Almanca ön plana çıkıyor.

    Dünya çapında aranma oranına gelince; İsveç açık ara önde, İsveç'in %60'ı kadar Finlandiya'dan arama yapılmış, İsveç'in yarısından biraz az Norveç'ten, Norveç'i Letonya-Hollanda-Danimarka-Hırvatistan-Belçika-Litvanya ve Slovenya takip ediyor.

    Dünya çapında Volvo kelimesinin en çok arandığı kentler içinde ise Göteborg açık ara önde. Göteborg'u Stokholm-Malmö-Helsinki-Oslo-Amsterdam-Varşova-Brüksel-Lizbon ve Portland (OR, USA) takip ediyor.

    Kaynak:http://www.google.com/trends



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 3 Nisan 2007; 12:25:52 >




  • Foruma yeni katıldım, herkese merhaba arkadaşlar...
  • 
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.