Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.472
Cevap
58
Favori
317.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba coolfire, hoşbulduk. :)

    Henüz çok yeniyim. Bir kaç hafta oldu sadece. Aslında aklımda bir saab almak yoktu. Ancak bir yerde rastlayıp içine oturup bir test sürüşü yaptıktan sonra bir kaç gün içinde satın aldım. Gerçekten oldukça etkilendim. Sen de bir saab kullanıcı mısın? Servis konusunda tavsiyelerin var mı?
  • Evet bende Saab sahibiyim. Forumumuzu takip eden 4-5 Saab sahibi olduk galiba. Bende 9-3 ss vector prem2 var 2003 model. Servis konusunda şehire göre iyi özel servisler bulunabilir. Hangi şehirdensin?
  • İstanbul'dayım. Alırken bildiğim bazı ufak tefek problemleri var aracın, onları yaptırmaya çalışıyorum. Maslak Engin'e gidiyorum. Hatta şimdi arabayı götürüp bıraktım, oradan geliyorum. Aslında saab kullanıcı sayısı pek az değil tahminim. Ama pek forumları takip etmiyorlar. Benim ev ile iş arası yürüyerek on dakika ve yol boyunca park etmiş 4-5 saab var bu civarlarda oturan.
  • İstanbul'da Ramazan usta var Saab'lara bakan. Ama bahsettiğiniz servis işinizi normal fiyatlara çözüyorsa özel servisleri ikinci plana atın derim ben.

    Yinede başka forumlardan bulduğum bir kaç özel servisi yazayım buraya:

    Ünlü Otomotiv ( klimacı ) Bostancı sanayi sitesi tel:0216 5754510 Murat usta

    Frenci Hüseyin Şen Birlik sanayi sitesi ümraniye tel:0216 3289741

    Technic auto bosch service ( Ahmet memikoğlu )Tel:0216 325 63 17 hasanpaşa - kadıköy

    stop ve far camı tamiri (Altan-cihan ) Bostancı Tel:0216 575 19 21


    Birçok parçayı bosch servislerde bulabilirsin zaten bildiim kadarıyla
  • Saab'ın broşüründen ekşide rastladığım bir alıntı, adamlar gerçekten işini iyi yapıyor. Umarım bayrağı devralacak firma da aynı hassasiyeti korur:

    quote:

    tehlike bölgesinde güvenlik arayışı:
    16.12.2004.

    saab 9-3 ürün serisini geliştirme aşaması sırasında birbirinden farklı en az 75 çarpışma konfigürasyonu değerlendirilmişti, bunlardan yalnızca 15'i yasal olarak şart koşulmuştu.

    saab gerçek yaşam derslerini nasıl uyguluyor ?

    standart bir laboratuvar çarpışma testinin aksine, bir yol kazası tek başına, ayrı, hiç benzeri olmayan bir olaydır. çünkü darbenin hızı, etkilediği nokta, darbe açısı ve tipindeki değişiklikler neredeyse sınırsız sayıdadır.

    avrupa ve a.b.d'de yayımlanan en önemli tüketici çarpışma testlerinde güvenlik bakımından saab otomobillerin en üst sırada olması ve ayrıca yol kazasında yaralanma ile ilgili sigorta alacak talepleri konusunda yine isveç ve a.b.d'de yapılan araştırmalar, saab kaza güvenliği merkezi'ndeki ekibin işini nasıl en etkili bir şekilde yaptığını göstermektedir.

    saab, gerçek-yaşam güvenliği felsefesinde, tam olarak dile getirmek istersek, saab otomobilleri ilgilendiren binlerce yol kazasının sonuçları üzerinde çalışarak konuya her açıdan egemen olmak istemektedir.

    üstün-kaliteli isveç otomobilleri üreticisi saab, kaza güvenliği alanında bir sanayi-lideri olarak ününden büyük keyif alıyor. saab'ın kaza güvenliği geliştirme bölümü başkanı here per lenhoff, yalnızca laboratuvardaki cansız mankenleri değil, gerçek insanları koruduğunu hiçbir zaman unutmadan çalışmalarını sürdürüyor� gerçek-yaşam koşulları altında, tekerleğin arkasında veya yolcu koltuğunda cansız manken yerine gerçek insan olduğu zaman yolda gerçekten neler olduğu ile ilgilenen saab'ın kaza güvenliği merkezi'ndeki ekip işte bunu başarmaktadır. standart bir laboratuvar çarpışma testinin aksine, bir yol kazası tek başına, ayrı, hiç benzeri olmayan bir olaydır. çünkü darbenin hızı, etkilediği nokta, darbe açısı ve tipindeki değişiklikler neredeyse sınırsız sayıdadır.

    avrupa ve a.b.d'de yayımlanan en önemli tüketici çarpışma testlerinde güvenlik bakımından saab otomobillerin en üst sırada olması ve ayrıca yol kazasında yaralanma ile ilgili sigorta alacak talepleri konusunda yine isveç ve a.b.d'de yapılan araştırmalar, saab kaza güvenliği merkezi'ndeki ekibin işini nasıl en etkili bir şekilde yaptığını göstermektedir.

    saab, gerçek-yaşam güvenliği felsefesinde, tam olarak dile getirmek istersek, saab otomobilleri ilgilendiren binlerce yol kazasının sonuçları üzerinde çalışarak konuya her açıdan egemen olmak istemektedir. yapılan bütün bu çalışmalar sonucunda, örneğin, değişen darbe noktaları veya açıları altında ancak kontrollü deforme olacak şekilde tasarımı yapılan ön ve arka deformasyon bölgeleri kullanılmaya başlanmıştır. gerçek-yaşam, yandan darbe güçleri ile başa çıkmak için saab'ın 'sarkaç (pendelum)' b-sütunu tasarımının ne kadar etkili olduğunu da göstermiştir. ayrıca arka uçtan darbe alınması durumunda, boyun yaralanmalarının önlenmesine yardımcı olan ve sanayide yine bir ilk olan saab aktif kafalıkları'nın [saab active head restraints (sahr)] geliştirilmesi için yine gerçek-yaşam esin kaynağı olmuştur.

    aynı zamanda saab'ın isviçre'de trollhättan'daki güvenlik merkezi ekibi tarafından gerçekleştirilen kaza simülasyonu ve çarpışma testlerinin temelini de yine gerçek-yaşam deneyimleri oluşturur. bu ekip, tüketici çarpışma testlerine kayıtları bulunmayan, olağan gerçek-yaşam kazalarına dayanan birçok sıkı ve zorlu testler uygular. örneğin, 120 km/saat hıza kadar çıkan kapanış hızlarında her iki araç da hareket halinde iken gerçekleştirilen otomobilin otomobil ile çarpışması; bir otomobilin bir kamyonun altına girerek çarpıştığı ve önden darbe aldığı durumlar; hava yastıklarının veya emniyet kemerlerinin açılması için çok az zaman bırakan yan tarafa indirilen şiddetli darbeler ve bir kazadan sonra meydana gelebilecek araç yuvarlanmaları�

    gerçek-yaşam derslerinin öğrenilmesi ve uygulanması, üç ana aktivite alanını kapsar:

    kaza soruşturmaları, kaza simülasyonu ve çarpışma testleri. yapısal bir güvenlik elemanı veya araç-içi tutucu, önleyici bir koruma sisteminin tasarımından sorumlu her bir ekip işte bu alanlarda çalışan meslektaşlardan oluşacaktır. bu şekilde, gerçek-yaşam bilgileri mümkün olduğu kadar geniş paylaşılır ve tüm güvenlik mühendisliği süreci içinde işlenerek kullanılır.

    kaza soruşturmaları

    saab'ın güvenlik konusuna ilgisi, geçmişte şirketin köklerine, bir uçak imalatçısı olduğu zamanlara kadar iner. kazaları soruşturarak test pilotlarının ve uçaklarının güvenliğinin garanti altına alınması rutin yapılan bir uygulamadır. aslında yalnızca bu nedenle henüz yeni sayılan saab otomobil bölümündeki mühendislerin de aynı şekilde hareket etmesi içgüdüsel bir davranıştır. gerçekte kayıtlar bize şunu göstermektedir: bir saab otomobil ile ilgili yol kazası ilk soruşturması, daha henüz ticarî araç üretimi hiç başlamadan yapılmıştı.

    günümüzde saab güvenlik merkezi'ndeki veri-tabanı, esasen isveç yollarında saab otomobiller ile ilgili gerçek-yaşamda meydana gelen yaklaşık 6100 kazanın ayrıntılarını içermektedir. bu bilgiler, araç içindekilerin yaralanma kapsamı ve aynı zamanda yapısal elemanların ve güvenlik sağlayan tutucu, önleyici koruma sistemlerinin performansı ile ilgilidir. bu çalışmalar departman dahilinde tamamen gizlidir. suç paylaşımı veya asıl hatalı kişinin bulunması ile hiç ilgilenilmez. otomobilin güvenlik sistemleri yaralanmanın önlenmesine nasıl ve ne kadar yardımcıdır ? tamamen bu konuya odaklanılıyor. bu şekilde bilgiler ve anlayış tarzı gelişiyor."

    güvenlik ekibi, isveç sigorta şirketleri ile çok yakın işbirliği içinde çalışır. sigorta şirketleri, güvenlik ekibine haftada yaklaşık 50 kaza bildirir. bu kazaların büyük çoğunluğu, nispeten küçük olaylar ile ilgilidir. ancak haftada bir veya iki durum sonrasında tam soruşturma yapılır. bu da olaylar ve koşullara ilişkin polis raporlarına âtıfta bulunmayı, aracın ayrıntılı bir incelemesini ve çoğu kez bunu takiben kaza yerine gidilmesini kapsar. eğer uygun ise, aracın içinde kaza geçirenler ile de görüşme yapılabilir. burada güvenlik ekibi, travma ve ortopedi alanlarında çalışan iki tıp uzmanının hizmetlerinden yararlanır. bu tıp uzmanları, tıp kayıtlarına erişim sağlanmasına ve yaralanmaların analiz edilmesine yardımcı olurlar.

    lenhoff, bu konuda şunları söyledi: "sanki hep birlikte bir bilmece çözer gibiyiz. tüm verileri biraraya getirdiğimiz zaman, yaralanmaların tam olarak nedenini bulmaya ve bu sırada otomobilin güvenlik sistemlerinin nasıl çalıştığını çözümlemeye çalışıyoruz."

    bu işlerin büyük çoğunluğu isveç'te yapılırken, kaza güvenliği ekibinin üyeleri gerçek-yaşam kazaları konusunda bilgilerini artırmak için dünyanın hemen hemen her yerine gitmeye hazırdırlar. lenhoff, şimdi çok büyük bir veri-tabanıolduğundan bahsederken; yalnızca bilgi fonuna katkıda bulunacak durumları incelemek için oldukça seçici davranıldığını aktarıyor.

    kaza soruşturmalarından öğrenilen dersler, gelecekteki modellerin tasarımında kullanılır ve yine aynı derecede önemli olarak bugünkü ürünlerin ayrıntılarının daha da geliştirilmesine yol açabilir. ayrıca bu çalışma, saab'ın geniş-kapsamlı kaza simülasyonu ve test programına âtıfta bulunma koşullarını da sağlar.

    kaza simülasyonu

    cad [bilgisayar-destekli tasarım (computer aided design)] ve sonlu eleman yöntemi [finite element method (fem)], aşırı derecede ileri ve karmaşık, tam kesin doğru "sanal" çarpışmaların yaratılmasını mümkün kılmıştır. her yıl saab kaza güvenliği merkezi'nde [saab crash safety center] yaklaşık 1,500 simülasyon yapılır, bunların herbiri çok büyük bilgisayar hesaplama kapasitesi gerektirir. bu iş o kadar karmaşıktır ki yarım saniyede olup biten bir gerçek-yaşam kazası, bilgisayarın reprodüksiyonu için 12 saat veya 24 saat bile alır.

    kaza güvenliği ekibi, tasarım ve yapısal mühendislik alanlarında meslektaşları ile yakın bağlantı ve işbirliği kurarlar. çoğu kez 1.2 milyon çok küçük hücreden oluşan x-ışını imajları ile çalışılır. bunların her biri, sanal mankenler de dahil otomobilin ve komponentlerinin ayrıntılarını içerir. veriler o kadar ayrıntılı, hesaplamalar o kadar ileri ve karmaşıktır ki laboratuvar testleri, simülasyonların şimdi artık % 90 - 95 tam kesin doğru olarak çalıştığını kanıtlamaktadır.

    kaza simülasyonları, esas olarak ürün geliştirmede kullanılır. mühendislerin ve tasarımcıların, otomobildeki komponentler, teknik özellikler ve sistemlerin ne derece etkili ve uyumlu olduğunu test etmelerini sağlar. bu sanal çarpışmalar, güvenlik ekibinin daha çok sayıdaki darbeleri tek başına fiziksel testlerden daha çabuk ve daha etkin bir şekilde canlandırmaları ve analiz etmelerine izin verir. örneğin, yeni bir ürün geliştirme sırasında, artık birinci ve ikinci nesil prototipler için, üçüncü veya nihaî prototipin onay kabul testinden önce çarpışma testleri yapılmaz.

    lenhoff bu konuda şunları dile getirdi: "bu geçen 10 yılda büyük gelişmeler kaydettiğimiz bir iş alanımızdır ve giderek daha ileri ve karmaşık bir duruma gelecektir. bu konuda simülasyon aracılığıyla mutlak sınırları araştırabiliriz, deformasyon yapılarının veya tutucu, önleyici koruma sistemlerinin kesin ayrıntıları ile nasıl çalıştığını görebiliriz.

    çarpışma testleri

    çarpışma testlerini gerçekleştirirken lenhoff ve ekibi için bazı birkaç sürpriz olsa da, çalışmalarının ne kadar büyük çaplı olduğu büyük bir olasılıkla insanları şaşırtacak, kaşların yukarı kalkmasına neden olacaktır. örneğin, en son saab 9-3 ürün serisini geliştirme aşaması sırasında birbirinden farklı en az 75 çarpışma konfigürasyonu değerlendirilmişti, bunlardan yalnızca 15'i yasal olarak şart koşulmuştu. araç yuvarlanmaları da dahil farklı hızlarda ve açılarda ön, yan ve arka darbelere ilişkin permütasyon hesaplamaları yapılmıştı.

    çarpışmaları, diğer başka araçlar ve sabit cisimler ile kopya etmek için laboratuvarda bariyerler ve direkler ile birlikte kızaklar kullanılmasının yanısıra, otomobili - otomobile doğru ve hattâ otomobili - kamyona doğru hareket ettirerek darbeler aşamalandırılır. bütün bunlar, yasal talepleri veya tüketici çarpışma testi standartlarını çok aşan, aracı çarpışmada değerli kılan çok ciddî ve sıkı incelemelerdir. ancak yetkili otoriteler tarafından gerekli olsun veya olmasın, tüm diğer testler gibi gerçek-yaşamda neler olduğuna dayanır,

    gerçek yaşamın gereklerini, ihtiyaçlarını karşılamak için, yırtılmaya, kopmaya karşı direçli metal mafsalları ve ayrıca değişen koşullar altında kontrollü ve öngörülebilir bir şekilde deforme olan yapıları mükemmel bir duruma getirmek için, simülasyon çalışmaları ve çarpışma testleri kullanılır. sonuç olarak, bir saab otomobilin ön yapısı birbiriyle bağlantılı üç yük yolunu işleme koyar. bunlar geniş ön kirişin arkasında olup çarpışma enerjisinin mümkün olduğu kadar çok emilmesine ve dağıtılmasına yardımcı olurlar, aşırı derecede güçlü merkezî yolcu bölmesi için koruma sağlarlar. güvenlik hücresinin içerisinde, otomobilin iç tutucu, koruyucu sistemleri - emniyet kemerleri ve hava yastıkları - aracın içindeki kişinin yaşı, boyutu ve oturma yerine bakılmaksızın olası bir yaralanmayı minimum düzeye imdirmek için yardımcı olmak üzere en etkin şekilde çalışmalıdır.

    deformasyon "tamponu" kapsamının sınırlı olduğu yan darbelerde bile, çarpışma testleri, koruyucu bir sarkaç olarak görev yapan b-sütununun geliştirilmesinde çok yardımcı olmuştur. b-sütunu, altta içeriye doğru kavis yapacak şekilde dizayn edilmiştir, bu şekilde güçleri aşağıya tabana doğru saptırarak yolcu bölmesinden uzaklaştırır.

    lenhoff, boyun ve baş yaralanma riskleri gibi en olağan kaza bölgelerine odaklandıklarını aktarıyor. gerçek-yaşamdan bildiğimiz gibi aracın içindekiler de insandır ve her zaman en iyi olanı yapmayabilirler. işte bu nedenle, araçta ön taraftakiler emniyet kemerlerini kullanmadıkları zaman otomobilin içinde sürekli bir otomatik uyarı sistemi olması için çok çaba harcandı. ayrıca yine otomobilin içinde güvenlik tavsiye kardları bulunuyor. aracın içindekileri, emniyet kemerleri, kafalıklar, çocuk oto-koltukları gibi güvenlik elemanlarını doğru bir şekilde kullanmak üzere teşvik ederler.

    yolları sorumlu bir şekilde kullanılmalı ve kaza yapmamak için elden gelenin en iyisi yapılmalıdır. ancak hangi nedenle olursa olsun, bir kaza durumu ile karşılaşırlırsa, saab olarak işimiz kazanın sonuçlarının minimum düzeye indirilmesine yardımcı olmaktır. ödüller kazanmak yapılan işin kabul edilmesi demektir, ancak saab bu çalışmaları bunun için yapmamaktadır.
    ""


    *
    (anoktale, 06.06.2007 23:54



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolfire -- 29 Nisan 2009; 23:08:04 >




  • Sevgili coolfire
    İnan Saab bana,İsveçliyi sevdirdi.Şimdi gitsem İsveçe giderim,öperim bu adamları.Güvenliği 1 numara nasıl tutulur anlatmışlar.
  • Kesinlikle evet. Yukarıdaki yazıyı okuduğumda bir kez daha memnun oldum arabamı aldığım için.

    Saab 900 le ilgili hoş bir video, izlemeyenler izlesin

    http://www.spikedhumor.com/articles/25093/Display_of_Excellent_Driving_Skills.html
  • Arkadaşlar bir saab hayranı olarak benide takıma eklerseniz sevinirim
  • @Coolfire

    imzadan anlayan falan varsa bi DH SAAB TAKIMI imzası yapsında kullanalım?
  • Şu anki imzam nasıl, yazıda konunun linkide var.



  • [center][image]http://img7.imageshack.us/img7/6119/saablogog.jpg[/image][/center] 
    [b][center][size=2][link=http://forum.donanimhaber.com/m_7970816/tm.htm]SAAB: Born From Jets[/link][/size][/center][/b]



    imzanın görüntüsü ve kodunu ekledim, isteyen arkadaşlar imzalarına ekleyebilirler, daha iyi imza önerilerine açığız bu arada




  • coolfire önceki aracınız Passat'mıydı ?
  • Hayır, Ford Fusion'du
  • sessizlik olarak rakipleriyle mukayese edebilirmi saab saahipleri.. benim şimdiye kadar kullandığım araçlar içinde mercedesler en sessizi rakipleri arasında.. (kendi sınıfları içinde). saab denemedim hiç.. bir ara testini yapıcam elbet.. ama sizlerin görüşleri önemli.. teşekkürler..
  • Benim kullandığım Saab 9-3'de kabin içi tıkırtılar var ama ilgilenmedim şimdiye kadar. Serviste hallederler sanırım. 9-5'i kullanmadığım için yorum yapamayacağım.
  • 9-5 'de pek tıkırtı yok. ama 140 km'den sonra rüzgar sesi bana biraz fazla geliyor. 90-100 km gibi hızlarda sabit seyir esnasında çok sessiz. tamamen dış dünyadan kopuyorsunuz. hele 9 haporlorlu harman kardon'da birseyler dinliyorsaniz. :)

    Birde bozuk yollarda lastik sesinden sikayeticiyim ama lastiklerim cok kotu. Nokian'i sessizlik konusunda cok ovuyorlar, yaz sonuna dogru nokian ile degistirmeyi dusunuyorum ben de lastikleri.

    benim 9-5, aero ve spor sasi. o yuzden konfor ozellikleri diger saablardan daha zayiftir diye dusunuyorum.
  • Yeteri kadar param olduğu anda alacağım otomobildir kendisi.Düşünüyorum da insan kendini bi özel,farklı hissediyordur kesin,herkesde olmayan,kalite kokan bir araç...Yetkili servis sayısı azmış?bana ne sanki hergün araba arıza yapıyor,ayrıyetten %90 izmirdeyim,servis de var...Neymiş,alırsan elinde kalırmış?bana ne,ben zevkle biniyosam,sürüyosam,hala millette opsiyonel bile olmayan özellikleri kullanıyosam,millet dönüp bir daha bakıyosa,''bu ne marka?'' diye soruyorsa,diğeri de ''bilmiyorum ama çok güzel'' diyorsa,kendimi başkalarından farklı hissediyorsam niye satayimki..Umarım imkanım olurda bu dediklerim gerçek olur
  • Müteferric; gerçekten bahsettiğin gibi oluyor. Aldıktan sonra bütün tereddütler bitiyor zaten
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Müteferric

    Yeteri kadar param olduğu anda alacağım otomobildir kendisi.Düşünüyorum da insan kendini bi özel,farklı hissediyordur kesin,herkesde olmayan,kalite kokan bir araç...Yetkili servis sayısı azmış?bana ne sanki hergün araba arıza yapıyor,ayrıyetten %90 izmirdeyim,servis de var...Neymiş,alırsan elinde kalırmış?bana ne,ben zevkle biniyosam,sürüyosam,hala millette opsiyonel bile olmayan özellikleri kullanıyosam,millet dönüp bir daha bakıyosa,''bu ne marka?'' diye soruyorsa,diğeri de ''bilmiyorum ama çok güzel'' diyorsa,kendimi başkalarından farklı hissediyorsam niye satayimki..Umarım imkanım olurda bu dediklerim gerçek olur

    Aynen öyle...

    Bana nasip olmayacak gibi,oğlum ehliyet alsın da ... Ona alayım diyorum bi 9-3 ,ben de arada nasipleneyim..

    Ben ısparta'dayım.Burdaki Opelciler anlarmış diye duydum,varsın anlamasın Denizlide bayi var.Hondayı da Ant. yaya götürüyorum sonuçta...


    Ancak o fark muhteşem bişey.Düşünün Isparta'da bi tane makyajsız 9-5 var.Bir tane!



    Muhteşem




  • İnsanlarda var bi düşünce ikinci el,yedek parça..Bunları çok duyar oldum,adam arabanın tipine,özelliğine göre alayim diye değil de,şunu alim parçası ucuz,hemen elden çıkarırım vs. diye düşünüyor...Bahaneleri de zor da kalınca elinden nasıl çıkartacaksın? (affedersiniz ama acil paraya ihtiyacı olan adam 3-5 hatta 10 milyara bakmaz,fiyatı kırar satar)..ki çoğumuzun da böyle duruma düştüğü meçhul.İnsan arabayı severek,ondan zevk alacağını bilerek almalı.Yoksa A noktasından B noktasına varmak için değil..Arabayı sadece kendi kullanıp arkadaşlarını bindirdiği halk otobüsü olarak görenler,varsın Saab'ı(saab gbi başka birçok marka var) almasınlar.Mındar etmesinler arabayı da...Saab'ın satışlarının düşük olması da işte genel olarak bu düşünce duvarına toslamasındandır...
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.