Arkadaşlar dizelden ve Yeni 3 den vazgeçtim.Benim 323 ü kullanmaktan zevk alıyorum ve Lpg dönüşüm yaptırmak istiyorum.Bu konuda aşağıdaki sorularıma tecrübeleriniz ile cevap verirseniz memnun olurum.
1-Lpg dönüşümü sonrasında 100Km/Kaç litre Lpg yakar?
2-Mazda 323 ler için Önerdiğiniz Sıralı Sistem Markası varmıdır?
3-Lpg nin motora ve araca ilerde çıkartabileceği sorunlar neler olabilir?
4-Senede ortalama 10-12000Km yapıyorum ve Daha en az 5 sene 323 Kullanmak istiyorum Lpg değermi?
Görüşlerinizi Bekliyorum.
hyundai elantra marka aracımızda şehir içinde genelikle 210 kuruş vs yakıyor ve ticari taksi her çeşit trafik vsde geziniyor bazen artış olabiliyor bu yakıtta fakat sen taktırırsan bukadar yakmaz diye düşünüyorum sonuçta elantranın kasa ağır motor biraz yetmiyor kasaya bunları göz önüne alırsak durum böyle
2)biz hyundai elantrada lavato marka sıralı sistem kullanıyoruz ve memnunum taktırmanı tavsiye ederim araba 300.000 geldi daha sorun çıkmadı çıkmazda inş
3)kuru yakıt olduğu için motora elbette zarar veriyor ama ne zaman iflas eder motor onu bilmem örnek mazda3. takan kişiler genellikle sorun yaşar
4) burda lpg düşmanı olan biri olarak taktırma derim ama sürekli artan benzin fiyatları yüzünden taktıra bilirsin
quote:
Orjinalden alıntı: MZR34
hyundai elantra marka aracımızda şehir içinde genelikle 210 kuruş vs yakıyor ve ticari taksi her çeşit trafik vsde geziniyor bazen artış olabiliyor bu yakıtta fakat sen taktırırsan bukadar yakmaz diye düşünüyorum sonuçta elantranın kasa ağır motor biraz yetmiyor kasaya bunları göz önüne alırsak durum böyle
2)biz hyundai elantrada lavato marka sıralı sistem kullanıyoruz ve memnunum taktırmanı tavsiye ederim araba 300.000 geldi daha sorun çıkmadı çıkmazda inş
3)kuru yakıt olduğu için motora elbette zarar veriyor ama ne zaman iflas eder motor onu bilmem örnek mazda3. takan kişiler genellikle sorun yaşar
4) burda lpg düşmanı olan biri olarak taktırma derim ama sürekli artan benzin fiyatları yüzünden taktıra bilirsin
MZR Bilgiler için saol bende biraz araştırdım net'de çoğunluk zararı yok kanısında,zararı var diyenler ise fazla bir bilgi vermemişler ama genelde senin gibi 100.000km'den aşağıya kullanan yok.Benimde hoşuma giden en iyi yazıyı aşağıya ekliyorum.Sanırım Önümüzdeki ay yaptırcam LPG dönüşümünü şuan 300Krş'a yakın yakıyor yazın Klima açıldığında bu 400 krş'u bulacak.
LPG’li motorlarda yağ sarfiyatı daha düşüktür. Benzinli araçlarda motor yağı takriben 2000-3000 km’de bir değişirken LPG’li araçlarda 10.000-12.000 km’ye çıkmaktadır. Araçlarda yağ değişimi motorun yıpranması ile doğru orantılı olduğu için, LPG’li araçlarda motor ömrü uzar. Dolayısı ile motor bakım maliyeti düşer.
LPG Temiz Yakıttır : LPG saf olduğundan karter yağını sulandırmaz ve motor yağının değiştirilme süresini uzatır.Motor karterini ya da motorun yanma odalarını kirletmez.LPG pistonların, sekmanların, valflerin ve bujilerin aşınmasından meydana gelecek kurşun, vernik ya da karbon atığı çıkartmaz.
Motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz, dolayısıyla motorun ömrünü uzatır. Tamir için harcanan parayı ve zamanı azaltır Benzinli araçlardaki gibi S (Kükürt) çıkarmadığı için doğayı kirletmez, çevreci bir sistemdir. Gaz, benzin gibi solvent olmadığı için yağı eritmez ve kalitesini bozmaz
LPG kurşun ve karbon içermediğinden karbüratördeki aşınma daha az olur. Kurşun ,kükürt ve aromatikler gibi katkılar içermediğinden çevre dostu bir yakıttır.
LPG ‘li araçta karbüratör masrafı azalır: LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör birkaç hareketi, parça ve kirliliği engelleyecek havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiri yok denecek kadar azdır.
LPG benzine nazaran daha düşük sıcaklıklarda buharlaştığı için ( Benzin +97 F,Gaz -44 F) havayla kolayca karışır. Böylece kurum oluşturmayan tam yanma sağlanır. LPG yüksek termodinamik özelliklere sahip olduğundan daha kolay ve iyi yanma sağlar.
LPG ateşleme bujisinin ömrünü uzatır : Yanma odalarında yada ateşleme bujilerinde tortu oluşmaz, zira LPG’nin farklı karışımlardaki kuvvetlendiricilere ihtiyacı bulunmamaktadır. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan özellikle kurşunlu benzin kullanan araç motorlarındaki bujilere nazaran daha uzun ömürlüdür.
LPG oktan seviyesi benzine nazaran daha yüksektir (%10 daha fazladır). Yüksek oktan numarası motorun yüksek sıkıştırma oranları ile herhangi bir vuruntu olmadan çalışabilmesinde faydalıdır. Böylece bir motordan daha yüksek bir güç, dolayısıyla yakıt ekonomisi sağlanır. Gaz yakıtların standart atmosfer şartları altında tutuşması için gerekli enerjide benzine nazaran daha az olmaktadır.LPG ‘nin oktan sayısı benzinden yüksek olduğundan, motorlarda daha yüksek kompresyon oranı ile kullanılabilir.Sağlıklı yanması sayesinde motor parçalarında sızıntı ve aşınma benzinli motorlara oranla çok daha az olur.
LPG’nin benzine oranla daha yüksek oktan sayısına sahip olması nedeni ile motorlarda sıkıştırma oranını artırarak motor gücünü ve verimini artırmaktadır.
LPG sistemi komplike olmadığından ve çok sayıda parça içermediğinden sıklıkla bakım gerektirmez.
LPG ekonomiktir. Benzine göre şehir içi trafiğinde %40-50, uzun yolda % 65 oranında daha ekonomiktir.
LPG ile çalışan motorlarda yakıt pompası gerekmez : LPG kendinden tazyikli olduğu için, benzinli motorlarda olduğu gibi yakıt pompasına ihtiyaç yoktur. Bu durum tamirat veya değişimden doğacak masrafları da azaltır.
LPG’li motorların aşınma süresi düşüktür: Yukarıda anlatılan sebeplerden dolayı LPG yakıtlı motorlar yıl içerisinde daha fazla gün ve saatte çalışabilirler.Üretim süresi kaybı,parça ve işçi masraflarından daha az etkilenirler.
LPG ile çalışan motorlarda daha fazla güç kullanımı: LPG yakıtlı motorlar, dizel motorlara göre aynı mesafeler için daha fazla beygir gücü üretirler. LPG atık çıkarmaması, randımanlı ve kaliteli oluşu LPG’nin tasarruflu oluşu etkisini doğurur.
LPG’yi oluşturan propan (%30) ve bütan’ın (%70) hacimsel oranı nedeni ile benzine oranla motor vuruntu direncini artırır.
LPG kullanan taşıtların benzin kullanan taşıtlara göre performanslarında çok fazla değişiklik olmaz.(%2-3).Bu durum hacimsel olarak kalorifik değerinin benzine göre düşük olmasından kaynaklanır.İhmal edilebilir.Bu dezavantajına karşılık sahip olduğu %10 oktan fazlalığı sayesinde motor vuruntusunu (detonasyon ) yapmaması önemli bir avantaj oluşturmaktadır.
* LPG ‘de yanma olayı gaz halinde oluşur.LPG bir gaz olduğundan daha homejen ve içinde katkı maddeleri bulunmayan bir karışımdır .
LPG kuru bir yakıttır. Kurşun veya başka katkı maddeleri içermez. Bu sebeple silindirlerde yağ ve diğer kalıntılar bırakmaz.Kuru bir yakıt oluşu sübapların sertleşmesine sebep olabilmektedir.Bunu bertraf etmek için ise araçlar ilk çalıştırma ve son kapatma anında 3 er dakika benzinle çalıştırılmalıdır ki sübaplar yağlanabilsin.Ya da çok düşük maliyetlerle (10-20 ytl gibi ) ek sübap yağlama sistemi takılabilir.
LPG ‘de kapalı yakıt sistemi mevcuttur : Tamamen kapalı yakıt sistemi akıtma ve buharlaşma kaybını ortadan kaldırır.
LPG çevreci bir yakıttır:Özellikle LPG yakıtı kullanan araçların motor yakıtının düşük kirlilik özellikleri kanıtlanmıştır. Amerikan Maden Bürosu yönetiminde gerçekleştirilen araştırmalarda, Yapılan araştırmalar sonucunda LPG kullanılan motorlarda karbon monoksit tesiri benzine göre %50-90 oranında hidrokarbon tesiri ise %38-62 oranında daha düşüktür.LPG ile tahrik edilen araçlarda iyi bir montaj ve uygun bir ayarlama ile benzinli araçlara oranla oldukça düşük egsoz gazı emisyon değerlerine ulaşılması. CO’de %70, HC’de %40 oranında azalma sağlanması (NOX’de %15 artış sağlar.)
LPG gaz olduğundan hava /gaz karışım oranı uygun olduğundan (hava ile iyi karıştığından) tam olarak yanar.Dolayısıyla yanma verimi yüksektir.Bu da egzostun kötü koku yaymasını engeller.
LPG dönüşümü yapılmış bir aracın benzin sisteminde hiçbir değişiklik olmaz.Bu sebeple araç hareket halindeyken bile benzinden gaza veya gazdan benzine tek bir düğme vasıtası ile geçilebilir.İstenilmesi durumunda LPG montajı esnasında takılmış olan benzin valfinin kapatılması ile LPG sistemi tamamen devre dışı kalacaktır.
LPG’de güvenlik : Milyonlarca taşıt ve sabit makina kullanıcılarına LPG yakıtı kullanmaları sağlanmıştır. Bu ülke çapında LPG yakıtının güvenilirliğini kanıtlayıcı bir sonuçtur. Şayet LPG güvenli olmasaydı tüm dünyada sigorta primleri bu yakıtın kullanımını engelleyecek şekilde yasaklayıcı ve sınırlayıcı olurdu.
Bu yazı muhtemelen LPG sistemleri pazarlayanların yazdığı bir yazı.
Çoğu doğru olmakla birlikte belki bilerek belki bilmeyerek bazı noktaların atlandığını düşünüyorum.
Özellikle de LPG nin yanma ısısı . Bu ısı Mazda da dahil olmak üzere birçok motor da problem oluşturabilmektedir.
Bunun dışında belirli bir dikkat ile kullanıldığında kuru yakıt olmasının çok ciddi bir dezavantaj olduğunu sanmıyorum. Sonuçta araç her çalıştırmada belirli bir süre benzinde çalışıyor.
Aşağıdaki bölümle itiraz ediyorum ;
"LPG’nin benzine oranla daha yüksek oktan sayısına sahip olması nedeni ile motorlarda sıkıştırma oranını artırarak motor gücünü ve verimini artırmaktadır."
Bu kesinlikle mümkün değil zira sıkıştırma işlemi mekaniktir değiştirilemez..
Buna da kısmen itiraz ediyorum ;
"LPG’li motorlarda yağ sarfiyatı daha düşüktür."
Tamamen doğru diyemeyiz. Aşağıdaki makalede bir arkadaşımız durumu oldukça güzel açıklamış
Bu yazı muhtemelen LPG sistemleri pazarlayanların yazdığı bir yazı.
Çoğu doğru olmakla birlikte belki bilerek belki bilmeyerek bazı noktaların atlandığını düşünüyorum.
Özellikle de LPG nin yanma ısısı . Bu ısı Mazda da dahil olmak üzere birçok motor da problem oluşturabilmektedir.
Bunun dışında belirli bir dikkat ile kullanıldığında kuru yakıt olmasının çok ciddi bir dezavantaj olduğunu sanmıyorum. Sonuçta araç her çalıştırmada belirli bir süre benzinde çalışıyor.
Aşağıdaki bölümle itiraz ediyorum ;
"LPG’nin benzine oranla daha yüksek oktan sayısına sahip olması nedeni ile motorlarda sıkıştırma oranını artırarak motor gücünü ve verimini artırmaktadır."
Bu kesinlikle mümkün değil zira sıkıştırma işlemi mekaniktir değiştirilemez..
Buna da kısmen itiraz ediyorum ;
"LPG’li motorlarda yağ sarfiyatı daha düşüktür."
Tamamen doğru diyemeyiz. Aşağıdaki makalede bir arkadaşımız durumu oldukça güzel açıklamış
Burda ve MazdaClub forumda 3 gündür hatim getircem konular ile ilgili.O kadar farklı görüşler varki işin içinden çıkamadım.Yukarıda astığım yazıda sizin gibi katılmadığım noktalar benimde var tabiki.Ama genel kanı arabayı bir canlı gibi düşünüp kullandıktan sonra 200-300.000Km gibi rakamlara sorunsuz ulaşmak olası ve bir çok örnekte var. Ama bu iş ne kadar Ülkemizde bir sektör de olsa tam anlamıyla bir standarda oturmamış ve kontrolsüz, çekirdekten yetişme el becerisiyle yapılmakta.Bunun sonucu ise aynı marka dönüşümün aynı marka araşlarda bile farklı sorun ve sonuçları çıkmakta.Tamamen şans işi gibi bir şey. Amacım Lpg Dönüşüm yaptırmayı düşündüğüm aracı 3-4 sene ekonomik bir şekilde kullanıp satmak Bana bu süre zarfında 50-60.000Km sorun çıkarmasın yeter.
Maalesef LPG dönüşümünde sistemlerden ziyade ustaların rolü çok fazla. Dedikoduların da çokluğu ve bazılarının bir temele dayanmaması da cabası
Her forumda olduğu gibi fikir çeşitliliğinden dolayı bir belirsizlik olabiliyor ama bir temele dayandırılabilen konuları veya cevapları anlamak çok güç olmuyor ama yine de aklınıza takılanları sorup cevap almanızda fayda var.
quote:
Orjinalden alıntı: MazdaClubTR
Maalesef LPG dönüşümünde sistemlerden ziyade ustaların rolü çok fazla. Dedikoduların da çokluğu ve bazılarının bir temele dayanmaması da cabası
Her forumda olduğu gibi fikir çeşitliliğinden dolayı bir belirsizlik olabiliyor ama bir temele dayandırılabilen konuları veya cevapları anlamak çok güç olmuyor ama yine de aklınıza takılanları sorup cevap almanızda fayda var.
MazdaClub Forumda yeteri kadar tartışılmıştı konu,soracaklarım zaten önceden sorulmuş ve cevaplarımı aldım eksik olmasınlar
Özellikle Sayın Mustafa Güneş arkadaşımızın Gazcı-Ördek başlığıyla tartışılan konu epey bilgi sahibi yaptı beni.Dediğiniz gibi yaptıracağım zaman çevremdeki Lpg dönüşümü yapmış ve işciliğinden memnun kalmış arkadaşlarımın tavsiye ettiği bir Ustanın ellerine bırakcam Mazdamı
beni dinle dizel mazda3 al
quote:
Orjinalden alıntı: MZR34
beni dinle dizel mazda3 al
MZR,
Haziran veya Temmuz'a kadar getirtmen Lazım dizeli o zaman
keşke ben getirsem hemen getiririm zaman bile kaybetmem
Selamlar Mazdacılar;
Honda sahibi Mitsubishi aşığı bir Japonsever olarak hepinize bi selam vereyim dedim....
Hayırlı günler...
Hoşgeldiniz bizde sizin gibi japon severiz
quote:
Orjinalden alıntı: kaf_kaftr
Selamlar Mazdacılar;
Honda sahibi Mitsubishi aşığı bir Japonsever olarak hepinize bi selam vereyim dedim....
Hayırlı günler...
Hoşgeldiniz,
Size birtane Mazda satalım :))
@Mzr34 Caponlar her zaman bir numara.Zaten Mazdacılara selam vermemin nedeni bu.Ben ısparta'da yaşıyorum.Burada Mazda Mitsubishiler kadar az.Fakat bir kaç tane sıkı Mazdacı var.Mesela hanımına küçük mazda alıp kendine 6 alan tiplerden
@edarguner İmzanızdakini mi satacaksınız?
quote:
Orjinalden alıntı: kaf_kaftr
@Mzr34 Caponlar her zaman bir numara.Zaten Mazdacılara selam vermemin nedeni bu.Ben ısparta'da yaşıyorum.Burada Mazda Mitsubishiler kadar az.Fakat bir kaç tane sıkı Mazdacı var.Mesela hanımına küçük mazda alıp kendine 6 alan tiplerden
@edarguner İmzanızdakini mi satacaksınız?
Merhaba,
Evet Mazda ve Mitsubishi çok az satılıyor ve öz satılıyor dediğiniz gibi.Mazda ve Mitsubshi kullanıcıları bir daha başka marka araca binmek istemezler genelde.İmzamdaki Mazda'yı şuan satmayı düşünmüyorum Dizel 3 çıkana kadar (MZR Getirtcek :P ).Size Mazda satalım derken herhangi bir Mazda'dan bahzettim aslında.
Bu arada Mitsubishi'ye hayranlığım Evo'dan gelir. 2.0 Motora 300 küsür Beygir sıkıştırıyorlar ya Ferrari bile Hikaye benim gözümde.
belki kızıcaksınız ama toyota hariç her türlü japona binerim toyata bana çok tipsiz geliyor fazlasıyla bir civic, lancer, mazda3 gibi şık tasarımı asla olmadı bana göre ama çok satıyor orası ayrı
quote:
Orjinalden alıntı: MZR34
belki kızıcaksınız ama toyota hariç her türlü japona binerim toyata bana çok tipsiz geliyor fazlasıyla bir civic, lancer, mazda3 gibi şık tasarımı asla olmadı bana göre ama çok satıyor orası ayrı
Katılıyorum sana hiç bir toyotaya hayranlık duymadım.Marjinal tasarımları hiç yok nedense.
Toyata tasarımlarını biraz düzeltse daha fazla satar ama insanımız ve avrupadaki insanların en çok tercih ettiği bu markayı acaba hangi zevk ile alıyorla ve neleri göz önüne alıyorlar alırken çok merak ediyorum
Arkadaşlar 2009 model Mazda3 'ümü satıyorum,iyi günler