İleriki dönemde araba alma düşüncem var. Aklımda iki çeşit araba var. 15-25 bin arası. 1.9 tdi 110bg toledo ve mazda 323 ve 626 arasında kaldım.
Mazdalardan 323ün 1.8 98 ler iyi gidiyor yakıtı da fazla değil diyorlar forumlarda. 1.5lerinin de tipini seviyorum ve az yakar sonuçta. tutulan da model o 1.8 e göre. Şehir için de kullanıcam tamam ama ş.dışı yapınca da konfor yakıt hız olarka üzmesin istiyorum. Bu yüzden bi çılgınlık yapıp 99-2000- 626 2.0 düşündüm temiz bir tane.
Yakıtı şehir içi 20-25 kr lpgde diyenler var inanamadım. 626 segment olarak da 323 den üstün olduğundan uzun yolda kalitede üstün diye düşünüyorum.
626 ve 323 kullanmış olanlar yorum yaparsa sevinirim.
_____________________________
quote:
Orijinalden alıntı: Yazaryazarokur
İleriki dönemde araba alma düşüncem var. Aklımda iki çeşit araba var. 15-25 bin arası. 1.9 tdi 110bg toledo ve mazda 323 ve 626 arasında kaldım.
Mazdalardan 323ün 1.8 98 ler iyi gidiyor yakıtı da fazla değil diyorlar forumlarda. 1.5lerinin de tipini seviyorum ve az yakar sonuçta. tutulan da model o 1.8 e göre. Şehir için de kullanıcam tamam ama ş.dışı yapınca da konfor yakıt hız olarka üzmesin istiyorum. Bu yüzden bi çılgınlık yapıp 99-2000- 626 2.0 düşündüm temiz bir tane.
Yakıtı şehir içi 20-25 kr lpgde diyenler var inanamadım. 626 segment olarak da 323 den üstün olduğundan uzun yolda kalitede üstün diye düşünüyorum.
626 ve 323 kullanmış olanlar yorum yaparsa sevinirim.
Merhabalar ;
323 F ( HB ) Kullandım uzun yıllar.Bir çok aracı gerek kendimin olsun gerekse fırsat dahilinde kullanma şansım oldu.Bir çok segmentten aile aracı da kullandım spor otomobil de stock vs.Ancak şunu gönül rahatlığıyla söylebilirim ki 323 F Çok özel bir araçtır.Sürücü ile bağ kurabilen , tepkilerini hissettiğiniz ve yol keyfini yaşadığınız ender araçlardandır.85 - 87 hp karbüratörlü araçları dahi günümüz 2016 1.6 bir çok aracı amiyane tabirle tokatlayacak araçtır.Oldschool klasik olmaya aday 90'lı yılların efsane otomobilidir.Ayrıca araba kullanmaya yeni başlayanlar , gerçekten ilk okuduğu ve sevdiği bir kitap gibi sonrakilerden aynı lezzeti alamayacaklardır.Bu otomobil hakkında " Abartıyorsun , hadi canım " diyenler olacaktır ancak gerçekten bu aracı uzun yıllar kullanmış kişiler ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklardır.Performans bakımından bir aile aracına göre kesinlikle tatminkardır.Kaldı ki Türkiye sınırlarında ender bulunan aynı aracın 1.8 ASTİNA GT versiyonları da vardır ki anlatmaya luzum dahi yok.Yakıt bakımından LPG ' de agresif kullanımda günümüz şartlarında 30 kuruş yakmaktadır.( Fazla yakıyor diyen şikayetçi olan ayarlarını kontrol etmesinde fayda var ) Benzin de ise 40 kuruş gibi bir rakamla karşı karşıyayız.İç donanımları 4 cam elektrikli ( ki bu donanım 90 larda hayal ötesi üst segment araçlarda olan bir opsiyondu ) konforlu , kliması , kaloriferi doğru bakıldığında mükemmeldir.Motor şanzuman uyumu en üst düzeydedir.Parçaları pahalı vs gibi şeyler şehir efsanedir.Tabi ki çok pahalı parçaları da vardır hiç ummadığınız basit parçaları oem olarak bulamıyor bulsanız da fahiş fiyatlar ödüyorsunuz.Ancak sorunsuzluğu ile bunu gözardı etmeniz mümkün.Gerçekten ustalığına güvenmediğiniz " şahin doğan renault " dışında otomobil tamir etmemiş , gelişime kapalı , yaptığı işin sonucunu bildiğinden değil ezbere iş yapan ustalara emanet edilmemesi gerek.Bir çok daha bahsedilecek konu var ancak genel hatları ile anlatmaya çalıştım.Daha sonra okuyacak arkadaşlar da burada bahsetmediğim hususlar hakkında sorular sorabilir.MAZDA Rulez (:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cimeria -- 12 Ağustos 2016; 16:41:50 >
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme