Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (361. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
8.154
Cevap
100
Favori
1.453.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 359360361362363
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar. ilk arabam olacağı için unoyu tercih ettim. çnkü ebat olarak küçük ve az yakıyor diyorlar. fakat piyasada bi sürü uno var hangisini almalıyım kafam karıştı. öncelikle istediğim şeylerden bahsedeyim pekte bilgim yok ama umarım anlatabilirim. hidrolik direksiyon olması ve otomatik cam olması tercihimdir. az yaksın istiyorum. günlük kullanımda beni eimden işime getirip götürsün istiyorum. her gün yaklaşık 20 gidiş 20 dönüş toplamda 40 km yol yapıyorum. maliyeti düşük olsun istiyorum. bu kriterlerde bana önerileriniz nelerdir. teşekkürler
  • Forumlarda sx modeller için 165 önerliliyor fakat ben buna katılmıyorum, Çünkü hobby modellerin lastikleri 175, ve aracın kaporta parçaları tüm modellerde aynı, değişmiyor, sürtme olsa hepsinde olmalıydı, araştırın bazıları benimki sürtmüyor diyenleri göreceksiniz.
    Bunu iki sebebi var birincisi, uno larımız fiat haliyle incecik saçlardan imal edilmiş bir kaportaya sahip iddia ediyorum ki direksiyonunuzu sağ kırıp kaldırıma hızlıca vurursanız şaseniz kayar, arka dingil sola kayar genellikle ve forumlarda karşılaşırsınız sağ tekerlek sola göre içeride kalır ve bir türlü nedenini kimse bilemez, işte birinci neden budur, dingil sola kayınca genellikle sol tekerlek çamurluk içine sürter.
    ikinci sebep ise arka dingilin çukurlara girildiğinde aşağı hareketini sınırlayan helezon ortasında bir takoz vardır, bu takoz yıllar yılı bozulur ve kimsenin bunu değiştirmek aklına gelmez, çok satılmadığı için pek bulunmaz, ben daha iki gün önce yaklaşık 20 parçacı gezdim ve bir adet rafta kalmış ürün buldum şansa aldım.
    Tavsiyem bu takozu bulup değiştirin, bulamazsanız en yakın benzerini kesip biçip uydurun takın, önemli olan tekerleklerin sürtmemesi.
    Bu olmazsa dingil kaymıştır, Dingili diğer yöne kaydırtın, olmaz diyen ustaları esgeçin, ben yaparım diyen bir çılgın usta bulursunuz her zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikopgel -- 1 Nisan 2018; 0:11:16 >




  • djnej kullanıcısına yanıt
    Öncelikle 60 olmayacak.
    Hem gaz Hem Benzinde kullanacaksan 70S alacaksın.
    Sadece Benzin Kullanacaksan 70SXİE veya 1.4İE alacaksın.

    Teknik olarak bilgi vereyim;
    60 lıkların motor parça sorunu var, modelleri düşük olduğu için ve özellikleri olmadığı için tercihim değildir.
    70 liklerden 70SX modelinde ön camlar elektrikli, Aynalar tamponlar boyalı, Direksiyon farklı, Koltuklar başlıklı vs konforları vardır. Bu nedenle SX olanları tercih sebebidir. Tabiiki UNO canlarımız kasa olarak türkiyede tek tip olduğu için manuel camlara elektrikli cam takabiliyorsunuz, tamponları ve aynaları boyatıyorsunuz, koltuklara spor kafalık takıyorsunuz oluyor size SX, fakat asıl fark motorda, 60 lıkları diskalifiye ettiğimizi varsayarsak, 70S modeller karbüratörlü standart distribütörlü tip motora sahiptir ve Hem Benzinde Hem Gazda Sorunsuzca çalışır ve arıza çıkarmaz, 70SXİE ve 1.4İE tiplerde anlaşılacağı üzere enjeksiyonludur. Fakat bu motora sahip uno larda Benzin Gaz geçişlerinde Motor aptallaşır, Nedeni ise Araçta bulunan Enjeksiyon Beyni dir. Bu Beyin Göğüslüğün sağ alt tarafında Torpidonun arkasında gizlenmiştir, Tek Nokta Enjeksiyonu Kontrol Eder. Tek Nokta Enjeksiyon Benzinde Kullanılır, Gaz Kullanımında Enjeksiyon Devre Dışı Kalır ve Enjeksiyonlu Bir Araca Sahip olmanızın HİÇBİR ANLAMI KALMAZ. Gaz da Çalışmazmı? Çalışır, fakat Uzun süre gazda kullanır enjektörü kullanmazsanız enjektör çalışmamaktan dolayı kurur, yani içindeki benzin kalıntıları ve bir zar oluşturur ve kurur, Enjektörün Mekanik Parçaları sıkışır, uzun süre sonra çalıştırmaya kalktığınızda çalışmaz, aynı şekilde depo içerisinde bulunan benzin pompasıda bozulur, benzin pompa içinde zift gibi kalır ve pompa bozulur.
    Diğer bir Sorun ise Enjeksiyon Beynindedir, Enjeksiyon Beyni Krank Sensörü, Lambda Sensörü, Gaz Kelebek Potansiyometresi, ve Emme Manifold Isı Müşüründen aldığı Bilgilere göre Enjektörü, Rölanti Motorunu ve Digiplex Ateşleme ünitesini Kontrol Eder, Siz Benzinde Kullanırken Birden Gaz a geçtiğinizde Bu sensörlerin aldığı bilgiler değişecektir ve dolayısıyla Beyin aptallaşacaktır.
    Aslında Genelde Gaz da Kullanırken Gazımız Bittiğinde Benzinliğe kadar gitsin diye Benzine Geçiş yaparız, ve yine sensörler nedeniyle Motorun çalışması aptallaşır. Rölanti devri bir yükselir bir alçalır, durduk yerde motor stop eder bir daha çalışmaz vs.
    BU DURUMDA KUTUP BAŞINI 5 DAKİKALIĞINA SÖKÜNÜZ ve TAKINIZ DÜZELECEKTİR.
    Düzelmez ise Geçmiş olsun!...... Depo içindeki Pompa ve Enjektörleriniz kulllanmamaktan dolayı ölmüştür.
    İE modellerimizde Benzin Kullanın, Zaten Aracımız Hafif Az Yakar. Tüp varsa sökün atın, yada İE almayın, aldıysanız satın gidin İE olmayan alın, Tüpte kullanın.
    Güncel Tavsiyem İse Şudur; 1.4İE ve 70SXİE modelleri 1995 üzeridir ve enson 2001 modelle kadar çıkar, Bu nedenle Bu modeller Daha Toplu ve Diri Görünümlüdürler, yaşları nedeniyle diğer 60lık ve 70liklerden daha az çürüksüzdürler, TOFAŞ-FİAT ın yıllarca halkımıza uygulamış olduğu ilk model araçlarda aracın aslında üzerinde olması gereken tüm iyi yanlarının adeta hırsızca soyulmuş halini piyasaya sürme, sonra her yıl biriki değişiklikle aslında yurt dışında artık miyadını doldurmuş akranlarıyla daha yeni aynı seviyeye getirmesiyle son modeller her zaman full omuştur. Bu da Size Benden Tüyo!....
    Bu mesajımı daha önce uno alacak arkadaşlara tavsiye olarak yazmıştım sizin sorunuza cevaben ek olarak şunu söyleyebilirim, hidrolik direksiyonlu isteğinize katılıyorum, ancak unolarımız hafif olduğu için eğerki alttakım bakımlarınız çok iyiyse zaten hidrolik direksiyon konforuna yakın olacaktır, ayrıca unolarda sadece ön iki cam otomatiktir, arkalarda yoktur. sx modellerde ve hobby modellerde mevcuttur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikopgel -- 1 Nisan 2018; 0:24:47 >




  • Aranıza yeni katıldım 3 hafta önce 97 Uno SX aldım ilk aracım inşallah kazasız belasız binebilirim.

    Aracımda ufak tefek bir sürü problem var sıralamak istedim yardımcı olabilirseniz muhteşem olacak..

    1- Aracımı çalıştırdığım zaman çok fazla egzostan ses gelmekteydi patlak varmış tamir ettirdim 10 liraya ses azaldı ama sanki tam düzene binmedi ne yapabilirim ekzoscu baktı egzosa iyi değiştirmeye gerek yok dedi.

    2- Araç ışıkta durduğumda 1500 devir bazen 1700e yükselmekte devir düşmüyor ancak hararetli bir sıkıntı da olmuyor. Tüpcüye götürdüm rölantiyi ayarlayan bir malzeme var dedi anlamadım parçanın ismini unuttum ne yapmalıyım.

    3- Ön tekerleklere 28 arkaya 30 basınç bastım 70 lastik ölçüm doğru mu basıncım ?

    4- Aracımı güzelleştirmek istiyorum mesela vites körüğü eski, direksiyon simidi ni değistirsem öneriniz var mı? bir takım şeyler yapmak istiyorum ucuz maliyetle yapılabilecek neler var ?

    Adanada ikamet ediyorum sorunlarım için yardımcı olacak var ise memnun olurum

    Herkese iyi forumlar saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farsak177 -- 2 Nisan 2018; 22:6:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Farsak177 F kullanıcısına yanıt
    Öncelikle Hayırlı olsun, Kazasız Belasız!...
    1-Eksoz Sesini duymadan yorum yapmak istemem ancak aklıma gelenleri sıralayayım;
    Ses gelen yer neresi bilemem ancak, eksoz boğaz contası da olabilir, eksozun herhangi bir görünmeyen üst taraflarında minicik br delik te olabilir, Eksozunuz sahte olabilir, yani içi boş aslında ses kesme görevini yapan bölüm boş olabilir, nedeni ise gençlerimizin hava atmak için talep ettikleri bu tür eksozların piyasada bol olması ve sizden önceki araç sahiplerinin sırf ses yapsın diye taktırmış olmaları olabilir.
    Diğer bir neden ateşlemede problemler olabilir ki bu ufak patlamalar olarak dışa yansır, siz bunu eksoz patlamaları olarak algılamış olabilirsiniz, bunun çözümü ise ateşleme sistemi ve ayarlarınız kontrol ettiriniz, Bujileri, buji kablolarını, distribütör kapağını, tevzi makarasını değiştirin, ses değişmesi garantidir!...

    2- Rölantini ayarlayıcısı görevini yapıyor demekki sakın onu değiştirtmeyin, rölanti ayarını etkileyen sensörleri tespit edip onları kontrol ettirin, hava sıcaklık sensörü, potansiyometre, lambda sensörü, krenk sensörü, digiplex avans hortumu ve filtresi. Tabiiki bunları aracınız SX dediğiniz için tek nokta sistemli olup tüpte kullandığınızı varsayarak söylüyorum, sorunuzu sorarken bunlarıda belirtseniz iyi olurdu.

    3-Hava değerleri doğrudur, 28-30.

    4-vites körüğünün deri olanları var, şık. Direksiyon simidi internette var biriki sitede, orjinalini çıkma bulursanız şansınıza, spor direksiyon vizeden geçmiyor söylemek isterim, ayrıca unolara uyumlu değiller, kesip biçmek zorunda kalıyorsunuz, kornada sorun yaşıyorsunuz, hoş gözüküyor ama derdide çok, başka öneriler için aracınızın iç dış resimleri olsa iyi olurdu çünkü modelden modele göre baklitlerde vs farklılıklar var, ancak kasa olarak tüm modeller aynı zaten, zevke kalmış şeyler, bence ucuz derseniz çevrenizde gözünüze hoş gözüken ne varsa uygulayın derim yakışır, cam filmi, cam rüzgarlıkları, spoiler, koltuk kılıfları, marşbiyeller, paçalıklar, sisli tampon, daha ileri gitmek isterseniz bir aksesuarcıya gidin size satacak çok şeyi vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikopgel -- 3 Nisan 2018; 22:29:51 >




  • Bitmiyor benim şu tamircilerden çektiğim çileler bitmiyor.
    Bir haftadır sol aks'ımı değiştirtmeye çalışıyordum, gittim öncelikle sıfır aks aldım modelime uygun, paketini ben açtım, sonra lift'im olmadığı için tamirciye taktırayım dedim, tamircim aksı taktı ama o da ne araç yürümüyor, bu aks yanlış dedi git parçacıya değiştir dedi, parça yanlış değil dedim eminim doğru, tüm ölçülerini vs kontrol ettim doğru.
    Tamirci bu aks kısa diye iddia etti, bende parçacıya gittim anlattım durumu fakat bana aracın kazalıdır ondan kısa geliyor dedi, yapıştırdı cevabı. Bir hafta düşündüm durdum, orayı kısalt, burayı uzat, motoru kaydır vs, her olasılığı hesap ettim, sonunda kestirmeden aks arasına rondela taktırma seçeneğine karar verdim.
    Bugün yine gittim tamirciye, araya rondela yaptırdım tornacıda, taktırdım. Yook, olmadı yine yürümüyor araba, Eski aksı takıyoruz yürüyor.
    Sonunda bulduk nedenini, aks mafsalı boşa dönüyormuş, yani sıfır aksın mafsalı uyumsuzmuş, bunu satan parçacıyamı köpürsem, 20 kere sök tak yapıp bir hafta beni uğraştıran sorunu bulmayı beceremeyen tamirciye mi köpürsem, şansıma mı köpürsem bilmiyorum, ama sevindiğim birşey var aracım kazalı değilmiş ki, şimdi sıfır sıkıntı, araçta titreme çekme ses sıfır.




  • alikopgel A kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumların için çok teşekkür ederim kardeşim...
    Dün misafirliğe gittik aracım bahsettiğim rölanti sorununu çıkardı önce devir yükseldi sonra 0.500e falan düştü ayağımı gazdan çekincede söndü trafiğin ortasında hamile olan eşimle rezil olduk her ışıkta ayağımı frene basmak için çektiğimde araç söndü, bir istasyon görüp girdim benzin aldım benzinde problem olmadı devir gayet iyi ama lpg alınca aracı sönüp duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farsak177 -- 4 Nisan 2018; 7:8:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alikopgel A kullanıcısına yanıt
    Aracımı tamirciden aldım evet muhteşem sonucu sizinle paylaşmak istiyorum çünkü çok mutluyum unocular ile olan paylaşımlarımda bir katkım olacak benimde...

    Öncelikle aracım ciddi derecede yağ kaçırmıştı ve 3 hafta önce aldığım için çok kötü etkilenmiştim düşeşe mi geldik dedim kendi kendime ( kandırılmak :) ) canım çok sıkıldı ve araç durmadan stop ediyor Adana'nın yoğun sabah trafiğinde tamirciye sonunda ulaştığımda usta iyice baktı ve yağ sorunu için üst kapak ara klepe contasından, distribütör keçesinden , sibop kapağından kaçırmalar olduğunu söyledi hemen parçacıya gittim ve aldım Allahtan hepsi ucuzmuş 35 tl kadarcık para ile kurtuldum ayrıca takım buji aldım en sevdiğim materyal aracım tekte çalışmaz ise uyuz oluyorum birde ilk aracım olunca malumunuz çok kıymetli Allahım olmayanlara nasip etsin neyse çok uzattım çözdü ustam sorunumu sırada lpgde stop etmesiyle alakalı soruna geldi tüp beynine su gitmiyor beyne giden borudan su dışarı çıkıyor lpgciye götürdüm suyuna baktı ve 1lt kadar eksilmiş suyu koyduki aracım fişek gibi çalıştı ve masraf etmeden sorunum çözülmüş oldu...

    Arkadaşlar dostlar bu unolar var ya suyunu eksik etmeyiniz sizden ricam 3 güne bir bakınız lpgde rölanti düşüp sönüyorsa aracınız ilk suyuna bakınız var mı diye birde lpg beynine su gidiyor mu ısınıyor mu çünkü su eksilince beyin kendini korumaya alıyor ve bu sorunu açıyor 1 lt su bütün derdimin çözümü imiş...

     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farsak177 -- 5 Nisan 2018; 23:13:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar kontak termiğimizin uçlarını bilen varmı? 15 nolu 30 nolu 50 nolu falan hangisi?
     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^
    google de bulamadım, alarm vs bağlarken lazım oluyor ya, bilen varsa hepimize örnek olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikopgel -- 15 Nisan 2018; 11:18:36 >
  • uzun süre fiat uno ve palio peşinde koştuktan sonra bugün 96 spring alarak koşmayı bıraktım ...
  • hepsi burada indirimnvarda fiat uno 70s ime asagidaki jant kapagi nasil gider yakisir mi bide fosforu isiklar var mavisinden almayi dusunuyorum uyar mi..



     ^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar 1997 model orijinal 60 binde yıllarca kullanılmamış,senede 1 ay kullanılmış geri kalan zamanlarda kapalı garajda yatmış sıfır ayarında bir uno alarak aranıza katıldım

    aracı nigdeden bir galeriden gidip aldım,expertiz raporu vs herşeyi var,,aldığım galeri ilanı daha silmemiş merak edenler alttaki linkten bakabilir

    gelelim esas soruma

    aracımın tavanına portbagaj takmak istiyorum ama arabanın tavanın yan taraflarında kapıyı açınca görünen fitilin altında kalan orijinal portbagaj demiri takma yuvaları var,buralara uygun olarak takılan portbagaj demirine ihtiyacım var,,piyasada aksesuarcılara biraz sordum,bana uyduruk kapı arasına giren tiplerden gösterdiler ama hiçbiri hoşuma gitmedi,daha doğrusu gösterdikleri demirleri takmaya kalkınca ve sonrasında aracın boyasına ve takıldığı yerdeki plastik parçalara zarar vereceği açık seçik belli oluyordu,o yüzden taktırmadım

    bunun orjinalini veya orijinal bağlantı yerlerine takılan ayakları nasıl temin ederim,2 ci elde olabilir,bilen gören duyan bana bildirsin lütfen





  • dalgıç murat kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun ...
    20 bin vermediniz umarım ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    hayırlı olsun ...
    20 bin vermediniz umarım ...
    sağolun

    20 bin verdim,hatta yol masraflarım git gel yemek içmek 20 binide geçti,,satan arkadaş ilanı ilk koyduğunda ben denk geldim pazarlık edip o anda işi bitirip kaporasını verdim,,benim peşimden arayan arayana,bana ilana gönderilen mesajları gösterdi,,neler neler var 20700 verelim alalım onun kaporasını geri ver diye ahlaksız teklif yapanlar bile var,ben almaktan vazgeçersem alacak olanların sıra listesi bile vardı,,ama dediğim gibi araba 2016-2017 ayarında sıfırdan farkı yok

    aynı adamda beyaz bir uno daha var,onuda 10 bine satıyor,tabi benimkiyle alakası yok o ayrı

    adamın diğer ilanlarına bakarsan 1995 model 57 binde doğan s var,,oda orijinal sıfırdan farkı yok fabrikadan çıkmış gibi tertemiz ama 28900 fiyatı var

    arabayı alarm taktırmak için sanayiye götürdüm,bütün esnaf arabanın başına üşüştü ,oto tamircilerden tut lpg cisine kadar arabayı inceleyen inceleyene,duyan geldi,,bu arabayı nerden bulduğumu ve satıp satmayacağımı soran sorana

    arabanın üstünde orijinal fiat ın teybi var,arabaya alarm takan oto elektrikçi usta bana aynen şunu dedi[BU TEYP 100 DEFA BİLE AÇILIP KAPANMAMIŞ]
    nerden anladın dedim,,benim işim o dedi,herhalde düğmelerin üstündeki yazıların yeni gibi durduğundan anladı


    bu arada benim sorunumla ilgili çözümün varmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dalgıç murat -- 18 Mayıs 2018; 0:23:22 >




  • dalgıç murat kullanıcısına yanıt
    arabanı güle güle kullan ... ... bence öyle bir arabanın tavanına portbagaj takmak haksızlık olur ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    arabanı güle güle kullan ... ... bence öyle bir arabanın tavanına portbagaj takmak haksızlık olur ...
    sağol ALLAH razı olsun
    bayramda ALLAH nasip ederse memlekete gitmeyi düşünüyorum,çok eşyam olacak portbagaj takmak zorundayım,işte bu yüzden arabaya zarar vermemek için orijinal kaliteli araca zarar vermeyecek bağlantı demiri arıyorum,,yoksa istanbul Aksaray aksesuarcılarda 65 tl ye bile bağlantı demiri var,onlara kalsa (bişey olmaz abi takalım hemen) diyorlar


    NOT= bugün fiat uno için özel yapılmış orijinal İtalyan malı bağlantı demirlerini, İstanbul zeytinburnundaki bagaj market adındaki firmada buldum,ama ithal olduğu için fiyatı uçuktu
    700 tl fiyatı vardı,,yalvar yakar iskonto yap nakit vercem diyerek zorla 550 tl ye aldım ve taktırdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dalgıç murat -- 20 Mayıs 2018; 0:4:29 >




  • Arkadaşlar 2000 model enjeksiyonlu unoda seyir halinde stop etme (hem gazda hem benzinde) sorunu yaşıyorum.Bu sıkıntı neden kaynaklanıyor?Birde bir kaç kişi aracın arıza tespit cihazına bağlanabildiğini söyledi.Böyle bir ihtimal var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 1.4 ie 70s modeli UNO km 140000 de 2001 model bir araç beğendik, araç temiz.. Fiyatı ne kadar eder acaba bilgi alabilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wesile kullanıcısına yanıt
    2 ay önce spring almadan önce çok sayıda uno gördüm inceledim, 2001'ler durumuna göre şu zamanda ortalama 13-14 arası ediyor ...
    çok çok iyiyse 15'e çıkar, hor kullanılmışsa 11-12 civarı ...
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam.. Peki bunların piyasası nasıl satılması durumunda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 359360361362363
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.