Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (363. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.142
Cevap
102
Favori
1.421.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 361362363364365
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    alikopgel A kullanıcısına yanıt
    Selamlar unodaşlar sayın hocalarım kırmızı renk boyada vernik ve güneş yanığı var. Kaportada kapılarda cam altlarında lokal ufak tefek pas,çürük yerler var alt tabanı temiz. 1999 1.4 70s uno ön cam otomatik + hidrolik direksiyon brc tüplü benzinde de çalışıyor.Araç muayenesi 2018 nisanda yapılmış boya sadece sağ ön çamurlukta sök-tak yapılmış geri kalan yerleri orjinal. Sol ön taraftan ufak bir kazası olmuş ama sorun yaratmaz dedi usta.

    Km orjinal sorguladım,tramerde 700 tl hasar kaydı var. Ustaya gösterdim temiz dedi. Masraf olarak unolarda kronik sorunmuş zamanla üst kapak contası antifrizli su koyunca çürüyüp su kaçırıyormuş. Triger değişecek, hidrolik direksiyon yağı konulacak,su koyma yeri çamur olmuş temizlenip antifrizli su konulacak. Motor iyi yağ yakma,duman atma falanda yok.

    13.500 tl den 12.500 tl ye anlaştım. Sizce nasıl ? sahibinden.com ilan no 604326056 pm atamadım,arama kısmına yazıp entera basıp bakabilirsiniz Ankara'da uno ustası var mı hiç araştıramadım biraz aceleye geldi.




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    ilana baktım çok fazla güneş yanığı var ama yine de araç fena değil, aracı alırsanız ilk iş acil masraflarını (silindir kapak contası, triger, hidrolik, vs.) geciktirmeden yaptırın yaptırmadan binmeyin ... bu zamanda 99 uno s için 12,5 fiyat bence makul hem de muayene yeni, bence bu araç alınır, şimdiden hayırlı olsun ...
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam sağolun sizin uno kaç model ve ne kadar almıştınız ? Ankara'da iseniz usta tavsiyeniz var mı ? Araba içime sindi 2 aydır o kadar araba baktım git gel usta parası 200 tl ye yakın harcama yaptım artık gına geldi. Bunu sürdüm frenleri güzel,yürüyen iyi,vites geçişleri iyi 20 bin tl bütçem vardı piyasada turşusu çıkmış arabaları düzgün araba yok.

    98 polo, fiesta , broadwaylere baktım hepsi çürük çarık motor mekanik klima sorunlu temiz bulamadım. En ufak masraflı ve temiz bu uno denk geldi. Ya kazalılar ya ağır masraflılar. 98 fiestayı ustaya götürdüm 3 bin tl ye yakın masraf çıkardı bende pimpirikliyim araba 4-4 lük olsun isterim.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    unoyu yıllar önce kullandım sattım, arada birkaç araba daha kullandım, şu an 96 reno 9 spring var bende ...
    aslında 20 bin bütçe ile temizini bulabilseydiniz size öncelikle palio 1.2/16v araştırmanızı önerirdim ...
    o unoyu ben de beğendim, söylenmeyen bir sorunu yoksa o parayı kesinlikle hakeder hatta kaçırmamak lazım ...
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Valla dediğim gibi hocam triger kayışı,üst kapak contası,hidrolik direksiyon yağı değişimi ve tamamlaması + antifriz ve radyatör temizliği,aks körüğü mü diyorlar şu tekerleklerin oradaki siyah plastik körüklerde hafif yağ sızıntısı var. Başka masrafı yok,ustanın dediğine göre.

    Birde şanzımanın arasından yağ kaçırıyor hafif usta vidalardan sıktırırsın dedi. Her arabada oluyormuş ustanın dediğine göre sizin springte motor ve şanzıman yağ kaçağı var mı altında ? Muayenede hafif kusur olarak yazıyorlar.

    Uzun yıllar önce dediğiniz unonuz 10-15 sene oldu mu
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    ben unoyu 2001'de almıştım 96 sx modeldi yani henüz 5 yaşındaydı, ailecek çok sevmiştik ancak fren performansını beğenmediğimden güvenemedim 6 ay sonra sattım ...

    üst kapak contası derken tam olarak hangi conta olduğunu netleştirin, sübap kapağı mı (külbütör mü) yoksa silindir kapak contası mı, külbütör kapağı basit iş ama eğer silindir kapak contası ise işçiliği pahalıdır ...
    benim springte de yağ kaçakları mevcut nerdeyse tüm eski arabaların kronik sorunudur, bazen ince yağ (5-30/10-40) kullanımından kaynaklandığı söylenir 20-50 kullanınca düzelir derler, bazıları da keçelerin değişmesi gerektiğini söyler, önceki arabam lada vegada da fazlasıyla yağ kaçağı vardı, muayene öncesi sıcak suyla alt ve motor yıkama yaptırmıştım, araç resmen yeni gibi olmuştu muayenede iyi izlenim bırakmıştı ...




  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Silindir kapak sanırım çünkü antifriz ekleyince buradan kaçıracak çözülecek pas,kir soğutma sistemindeki demişti. Subap kapağı sanırım antifrizle alakası yok,ayrı oluyor. Valla uno benimde hoşuma gitti taka tuka kötü araba diye biliyordum sürüşü ve ivmelenmesi zevkli. Biraz ağır devirleniyor ışıklarda ilk kalktıktan sonra 2000-2500 deviri geçikten sonra ağır ağır hızlanıyor sanırım karbüratörlü olması + lpg den kaynaklı. Broadway den hatta bizim 2009 symbolden bile konforlu geldi bana süspansiyonlar yumuşak ve oturduğumuz koltuk minderi rahat.

    Uno 60s e binmiştim benzinli o daha iyi kaçıyordu. İnternette de 60s ler daha iyi kaçıyor demişler. Ruhsatta 72 beygir yazıyor lakin 1.1 motor nasıl bundan iyi kaçıyor anlamadım italyan üretimi olduğundan mı şanzımanlar mı farklı hayret valla. Gerçi benim bindiğim 60s çok temizdi 100.000 km lerde ve benzinliydi.

    http://www.sercanca.com/fiat-uno-inceleme/

    quote:

    1100cc, 60 Beygir, Karbüratörlü, Benzinli, 4 silindirli, 4 zamanlı motor tipi
    60S araçlar italyan üretimidir. Türkiye’ye geldiklerinde üzerinde standart olarak bulunur. Çok ekonomik ve verimli bir motordur. Yakıt sarfiyatı çok az ve seridir. Standart şehir içerisinde çok verimlidir. Arıza durumunda usta ve parça sıkıntı olabilir. Az yaktığı için LPG takılması gereksizdir. Eğer takılırsa da sorunsuz kullanılabilir.




  • 2018 yılında uno alınır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the show must go on kullanıcısına yanıt
    uygun fiyata temizi bulunursa 2000-2001 uno alınabilir ...
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Arac cok sık fan aciyor ve kapatiyor. Su kacagi vardi sanayiye gittim kesildi. Sanirim silindir kapak contasi antifriz ekleyince curudugunden kacak yapti su eksiltmeye basladi. Simdi merak ettigim kulbutor contasi dediginiz su kacagiyla ilgili mi ?



    Tapadan veya borulardan olabilir. devir daimin oradan motor blogunun sagindan arabayi calistirinca damla damla kacirmaya basliyor. Lifte kaldirip incelemek lazim sansima bugun sanayiye gidince kesildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Arac cok sık fan aciyor ve kapatiyor. Su kacagi vardi sanayiye gittim kesildi. Sanirim silindir kapak contasi antifriz ekleyince curudugunden kacak yapti su eksiltmeye basladi. Simdi merak ettigim kulbutor contasi dediginiz su kacagiyla ilgili mi ?



    Tapadan veya borulardan olabilir. devir daimin oradan motor blogunun sagindan arabayi calistirinca damla damla kacirmaya basliyor. Lifte kaldirip incelemek lazim sansima bugun sanayiye gidince kesildi.
    külbütör motorun en üstündeki kapaktır daha kolay tarifle motor yağı konulan ağzın bulunduğu uzunlamasına kapaktır, su kaçağıyla ilgili değildir ancak conta eskiyince yağ sızıntısı olur ... bunun değişim işçiliği basittir ...
    külbütör kapağı;


    su eksiltmeye ve hararete yol açan ana conta silindir kapak contasıdır, alt-üst iki bloğun arasındadır yani motor bloğunu ikiye ayıran contadır ... değişim işçiliği yüksektir ...
    silindir kapak contası;


    ayrıca devir-daim önemlidir muhakkak açtırıp baktırmanız lazım ...




  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Anladim çok sagolun Allah razi olsun. Ben arabayi aldigimda kulbutor kapagini degistirmisim bosu bosuna keske silindir kapagini degistirseydim. Almadan once gosterdigim usta bunlarda 1.4 fiat motorlarda kroniktir silindir kapak contasi gider su kacirir antifriz ekleyince kacak baslayacaktir 1000 tl masrafi var bu arabanin ona gore al alma... demisti. Sonra uzun yola cikacam diye bu masraflari yaptim.



    [simage]resimag.com/p1/038d3512d6.jpeg[/simage]

    resimag.com/p1/038d3512d6.jpeg



    Acele ettim adamda satip kurtulayim derdindeydi cocugunun bedelli parasi icin satiyormus guya...bende yillik izin bitiyor donus yapacagim diye olan oldu.



    Tapadan veya devirdaimden degilse isim yas. Keske broadway alsaydim daha basit araba. Arabadan sogudum satsam bu haliylede satamam edemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 28 Ekim 2018; 10:30:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    ben de 98'de ilk arabamı (93 skoda forman lx) ve sonrakileri aldığımda benzer hatalar yapmıştım, lakin bizim hatamız büyük lafı dinlemekle olmuştu, aslında büyük olanı değil bilen birilerini tecrübeli insanları bulup danışmak gerekiyormuş yine tecrübeyle öğrenmiş olduk ...

    a. motorun yedek soğutma su deposu kapağını açın bakın, eğer suyun içinde yağ izleri veya köpüklenme varsa,
    b. motor yağı konan kapağı çıkarıp baktığınızda kapağın içinde beyaz kremsi köpük görüyorsanız,
    büyük ihtimal silindir kapak contası yanmıştır, çok geciktirmeden hatta hiç kullanmadan direkt usta araştırmaya başlayın ...

    arabanızın kasası sağlamsa içi dışı temizse, çürük vuruk yoksa sorunlarını yaptırın kafanız rahat yıllarca kullanın, değmeyecek gibiyse veya ısınamadıysanız satışa çıkarın ama alıcıya bazı sorunları olduğunu belirtin, belki elinden bu işler gelen biridir bilerek alır kendi yapar-yaptırır kullanır, söylemezseniz o paranın size hayrı olmaz ...

    Allah kaza bela göstermesin sağlık afiyet versin, bunlar olağan durumlar canınızdan sağlığınızdan önemli değil, en azından siz de artık tecrübeliler arasına girer başkalarına yardımcı olursunuz ...

    @flyer_mig




  • Bayberty kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    karter muhafazasının köşesinden damlıyor ama kaynağı neresi anlaşılmıyor, belki devir daim kaçırıyordur, altına girip suyun çıkış kaynağını bulmak lazım ...
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Sagolun hocam bende ayni durumdayim hikayeniz benzer babamla almaya gittim onuda yanimda goturdum. Buyuk sozu dinledim sizin gibi , arastirip edecektim acele ettirdi. Adama kapora verdirdi duzgun araba yok piyasada bakiyoruz ediyoruz git gel butcede dusuk olunca tabi kimse yogurdum eksi demiyor. Babam anlar eder 1960 dogumlu onun kusaginin arabasi karburatorlu anliyorda ama kafa gitmis saglikli mantikli dusunemiyor bunama var sanirim. Alel acele al gitsin is bitsin derdinde diyorum parasini zar zor 1.5 yilda biriktirdim ugrasacak vaktim zamanim az. Alip bir suru para dokmek istemiyorum kendi bildigini okuyor olsun bitsin. Acele giden ecele gider misali. Bu 3. Arabam benim 3 yildir arabam yoktu unutmusum arabaciligi.



    Paylastigim resmi gordunuz mu ? Oradakileri kalem kalem yaptirdim harcadim bosu bosuna yapmisim arkadas tavsiyesiyle gittigim usta dahada bozdu arabanin orjinali daha iyiydi. 200 tl de radyator degisti.



    Suya yag karisma,kopurme falan yok. Radyator suyuna ve motor yaga baktim. Yag yeni koydum 20w-50 su hayatta ne demisler en iyi bildigin kendi bildigindir kendi bildigini okuyacaksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    radyatör değiştikten sonra hortumlarına baktınız mı belki gevşek sıkılmıştır, bağlantılardan kaçırıyor olabilir mi ...

    not; değişenler listesine baktım gereksiz bir şey yok gibi ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 28 Ekim 2018; 15:2:33 >
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Radyator degistikten sonra olmadi 1 ay gecti oyle basladi. Sadece 2 hortum bagladi gidis ve gelis. Yarin baktiracagim ins fazla masraf acmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Bugun gittim sanayiye dogunun sanayisi berbat ana bana gunu millet tatil diye sabahtan gelmis. Devirdaim den kacak diyor %90 usta isininca motor kesiliyor tapa veya borudan olsa kesilmez dedi. Sivi conta 20 tl + devirdaim pompasi benix,alpay yan sanayi 1 yil garantili 75 tl dedi. Opar yoktu bulamadim devirdaimi.



    Ustada iscilik en kotu 100 tl alir ister kisaca gene yaptiramadim sabahtan gel dediler adamlar haril haril calisiyorlardi bosta degillerdi. Sunu yaptirayim satacam arabadan sogudum rektefe gormus temiz bir broadway alacagim yeni kasa 97 sonrasi yari hd direksiyon dusunuyorum. Karburatorlu ve rni tek nokta enjeksiyon hangisi tutuyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    yıllar önce 96 uno sx kullanmıştım, şu an bende 96 spring var koltukları biraz yumuşak, manuel jikleyi çekip çalıştırmak gerekiyor, çevremde "bu zamanda böyle araba mı olur" diye tuhaf tuhaf bakanlar var ...
    RNİ'lerin enjeksiyonlu olmasının avantajı var çalıştırması daha kolay, koltukları daha dolgulu olduğundan rahattır, ayrıca daha az yakar ...
    diğer yandan uno sx'lerin koltukları da rahattır, enjeksiyonlu olduğundan çalıştırması kolaydır, uno'ya alışınca broadway biraz hantal hissi verir, uno şehiriçinde daha pratiktir, broadway ise uzun yolda daha iyi sayılır ...
  • 
Sayfa: önceki 361362363364365
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.