Şimdi Ara

DH ^^__FIAT PALIO KULÜBÜ__^^ '' (66. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
10.920
Cevap
125
Favori
913.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımı aldığım zaman garantisi bitmişti.. ama ne olur ne olamz diye bende hep opetten alırdım. daha sonra opetteki biraz fiyat farkından dolayı petroıl ofisinden almaya başladım. 6 aydır petrol ofisinden alıyordum. bir gün şans eseri mecburen shell den almak zorunda kaldım. normal şartlar da 2500 devirde 20 km / L diyen yol bilgisayarı 25 km / L civarında seyretmeye başladı . 10 tl lik mazotta 10-15 km fazla yol yapmaya başladım. açıkçası ben shell diyorum v/max diyorum...
    quote:

    Orijinalden alıntı: processus79

    dizel palio sahibi arkadaşlar hangi istasyonları tercih ediyorsunuz yakıt alırken?bana opet dendiği için 1 senedir opetten başka yerden almadım.siz ne düşünüyorsunuz?
  • Paliocuların forumu canlanmış, sevindim :)
    multijet 2006 kullanıcısıyım bende. 72bin'e geldik çok şükür sorunsuz :)

    Benim aracında aldığımda anahtarı orjinal Fiat anahtarı değildi. Kumanda ve anahtar ayrı. Geçen hafta aküyü değiştirdim. Anahtar çalışıyor
    ama Uzaktan kumanda devre dışı kaldı. Yetkili serviste 200e yakın sanırım yeni bir anahtar seti.
    Kumandaya Yeni şifre girebilcek yerler bilen var mı Ankarada acaba?

    herkese kazasız belasız sürüşler.
  • Bir de mk2 ve mk3 Palioların orjinal lastik ölçüleri 175-65-14 'tür. 175-70 demiş bazı arkadaşlar.
    Teker ölçülerini değiştirmek ise kullanım kılavuzunda yazan bilgilere göre hareket ve güç aktarma organlarında büyük sorunlara yol açma riski taşır.
    Corsalarında mevcutlardan bir önceki kasaları da 175-65-14tür. 185 değildir. Yenilerini bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    aracımı aldığım zaman garantisi bitmişti.. ama ne olur ne olamz diye bende hep opetten alırdım. daha sonra opetteki biraz fiyat farkından dolayı petroıl ofisinden almaya başladım. 6 aydır petrol ofisinden alıyordum. bir gün şans eseri mecburen shell den almak zorunda kaldım. normal şartlar da 2500 devirde 20 km / L diyen yol bilgisayarı 25 km / L civarında seyretmeye başladı . 10 tl lik mazotta 10-15 km fazla yol yapmaya başladım. açıkçası ben shell diyorum v/max diyorum...
    quote:

    Orijinalden alıntı: processus79

    dizel palio sahibi arkadaşlar hangi istasyonları tercih ediyorsunuz yakıt alırken?bana opet dendiği için 1 senedir opetten başka yerden almadım.siz ne düşünüyorsunuz?



    Aklı kelden benzini (yakıtı) shellden diyorsunuz yani..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemanci321

    Paliocuların forumu canlanmış, sevindim :)
    multijet 2006 kullanıcısıyım bende. 72bin'e geldik çok şükür sorunsuz :)

    Benim aracında aldığımda anahtarı orjinal Fiat anahtarı değildi. Kumanda ve anahtar ayrı. Geçen hafta aküyü değiştirdim. Anahtar çalışıyor
    ama Uzaktan kumanda devre dışı kaldı. Yetkili serviste 200e yakın sanırım yeni bir anahtar seti.
    Kumandaya Yeni şifre girebilcek yerler bilen var mı Ankarada acaba?

    herkese kazasız belasız sürüşler.


    Aküyü değiştirirken kumandanın alıcısının bağlantılarında bir hata olmuştur, bir kontrol ettirin isterseniz.. Eski aracımda (Tipo 2.0 16v) benzer bir sorun olmuştu, bir arızaya baktırıken aküyü sökmüşler, tekrar takmışlar. Bağlarken bir kablo soketin dibinden kırılmış, üzeride bantlı olduğu için görünmüyor. Kadranlardan birisi çalışmıyordu (Sanırım orjinal bağlantıda bir sorun olmuş, aküden ekstra hat çekmişler, o kablo kopmuş..) Göstergeleri söktük, saatlerce aradık en son kutup başının oraya bağlanan yerdeki bantı sökünce koptuğunu gördük.. Önce oraya baksaydık bu kadar uzamazdı, şans işte..

    Benim aracımda 1.2 Active, dolaysıyla anahtardan UK yok. Sonradan bir kit taktırdım. 4-4 lük çalışıyordu, açıp-kapıyor, dörtlüleri yakıyor falan ama bir kaç saat sonra çalışmıyordu.. Kontrol edince bağlayan ustanın, alıcının ana hattını ( + kablo) 20 dk.lık gecikmeli kapanma (Müziği, lambayı vs. açık unutursanız 20 dk.da kapatıyor ya) hattına bağladığını gördük.. Başka bir yere bağlayınca düzeldi, 1.5 yıldır hergün kullanıyorum tık demedi:)
    UK nın anahtardan bağımsız olması bazen çok işe yarıyor. Arabayı çalıştırıp UK yı anahtardan ayırıp yanıma alıyorum, böylece araba çalışırken kapıları kapatıp, 5 dk işimi halledip geri döndüğümde araba ısınmış oluyor
    "Aman canım ne gerek var benim araba 2dk da ısınıyor zaten.." diyen arkadaşlar, buyrun bir hafta Erzurum'a gelin -35 -40 ları gören araba sabah 2dk.da nasıl ısınır bana da gösterin
    Saygı ve sevgilerimle..
  • Ben de PO'dan sonra Shell'e geçtim. Aynı depoyla daha uzun yol gidiyorum.

    Bir de Shell'in yeni bir eurodizeli var ama heryerde yok sanırım, ondan deneme şansım olmadı için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemanci321

    Bir de mk2 ve mk3 Palioların orjinal lastik ölçüleri 175-65-14 'tür. 175-70 demiş bazı arkadaşlar.
    Teker ölçülerini değiştirmek ise kullanım kılavuzunda yazan bilgilere göre hareket ve güç aktarma organlarında büyük sorunlara yol açma riski taşır.
    Corsalarında mevcutlardan bir önceki kasaları da 175-65-14tür. 185 değildir. Yenilerini bilmiyorum.


    Aynen katılıyorum dostum.. Lastik ölçülerini rastgele değiştirmek ciddi sıkıntılara yol açar..
    Bildiğim kadarıyla en fazla %2.5 veya %3 lük bir değişim ciddi bir fark yaratmadan uygulanabilir..
    Bazı lastik sitelerinde hesap makinaları var. Mevcut lastik ölçünüzü giriyorsunuz yan tarafa da yeni almayı düşündüğünüz lastiğin ölçülerini giriyorsunuz, hesapla tuşuna basınca aradaki farkı (Toplam lastik çapı, çevre çapı vs.) size gösteriyor.. %3'ün üzerindeki bir değer sıkıntı yaratabilir..

    Ör:http://www.saglamotomotiv.com/latik-hesap-makinesi.html buraya bakabilirsiniz..
    Kolay gelsin..
  • Arkadaşla, arabayı aldığım kişi Kurşunsuz 95 oktan benzin kullan dedi, fakat benzinlikteki görevli 97 oktan kullan daha performanslı olur dedi. Siz ne dersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Üstad-ı Angora

    Arkadaşla, arabayı aldığım kişi Kurşunsuz 95 oktan benzin kullan dedi, fakat benzinlikteki görevli 97 oktan kullan daha performanslı olur dedi. Siz ne dersiniz



    Çok farketmez dostum.. Bir ara Fifth Gear yada Top Gear programında test etmişlerdi. Ortalama araçlarda bariz fark yaratmıyor ama yanlış hatırlamıyorsam Subaru WRX STI gibi +280hp bir araçta denemişlerdi. 95 ve 100 oktan arasında 12 (yada 17) hp kadar bir fark çıkmıştı. % olarak hesaplasak 100 oktanla bizim araçlarda 2-3 hp ancak farkeder, ki Türkiye'de 100 oktan yok Bir ara Shell'de vardı artık onlar da getirmiyor.
    Dolaysıyla 95 ve 97 oktan arasında anlamlı bir fark oluşması pratikte çok mümkün değil.. Ancak olayın başka bir boyutu daha var.. Türkiye'de hangi markanın benzini gerçekten 95 yada 97 oktan..? Zaten orjinal olarak 97 yok, 95'i çeşitli katkı maddeleri (oktan artırıcılar) ile 97 yapıyorlar. Bazı firmalarda 97 oktanın altında küçük puntolarla "Katkılı 95" yazıyor. Bir ara forumdan bir arkadaş yapılan bir araştırmanın sonuçlarını yazmıştı buraya. Farklı markalardan alınan benzin örneklerinde yapılan ölçümlerde hepsi söylenenden düşük oktanlı çıkmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam en iyisi bile 93.5 falan çıkmıştı.
    Aracımızın kullanım kitapçığında da "Minimum 95 oktan kullanınız" yazıyor. Bu durumda 97 alıp eksik çıksa bile en azından 95 - 95.5 elde edebiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife


    quote:

    Orijinalden alıntı: Üstad-ı Angora

    Arkadaşla, arabayı aldığım kişi Kurşunsuz 95 oktan benzin kullan dedi, fakat benzinlikteki görevli 97 oktan kullan daha performanslı olur dedi. Siz ne dersiniz



    Çok farketmez dostum.. Bir ara Fifth Gear yada Top Gear programında test etmişlerdi. Ortalama araçlarda bariz fark yaratmıyor ama yanlış hatırlamıyorsam Subaru WRX STI gibi +280hp bir araçta denemişlerdi. 95 ve 100 oktan arasında 12 (yada 17) hp kadar bir fark çıkmıştı. % olarak hesaplasak 100 oktanla bizim araçlarda 2-3 hp ancak farkeder, ki Türkiye'de 100 oktan yok Bir ara Shell'de vardı artık onlar da getirmiyor.
    Dolaysıyla 95 ve 97 oktan arasında anlamlı bir fark oluşması pratikte çok mümkün değil.. Ancak olayın başka bir boyutu daha var.. Türkiye'de hangi markanın benzini gerçekten 95 yada 97 oktan..? Zaten orjinal olarak 97 yok, 95'i çeşitli katkı maddeleri (oktan artırıcılar) ile 97 yapıyorlar. Bazı firmalarda 97 oktanın altında küçük puntolarla "Katkılı 95" yazıyor. Bir ara forumdan bir arkadaş yapılan bir araştırmanın sonuçlarını yazmıştı buraya. Farklı markalardan alınan benzin örneklerinde yapılan ölçümlerde hepsi söylenenden düşük oktanlı çıkmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam en iyisi bile 93.5 falan çıkmıştı.
    Aracımızın kullanım kitapçığında da "Minimum 95 oktan kullanınız" yazıyor. Bu durumda 97 alıp eksik çıksa bile en azından 95 - 95.5 elde edebiliriz



    Hocam, bilgiler için çok teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife


    quote:

    Orijinalden alıntı: kemanci321

    Bir de mk2 ve mk3 Palioların orjinal lastik ölçüleri 175-65-14 'tür. 175-70 demiş bazı arkadaşlar.
    Teker ölçülerini değiştirmek ise kullanım kılavuzunda yazan bilgilere göre hareket ve güç aktarma organlarında büyük sorunlara yol açma riski taşır.
    Corsalarında mevcutlardan bir önceki kasaları da 175-65-14tür. 185 değildir. Yenilerini bilmiyorum.


    Aynen katılıyorum dostum.. Lastik ölçülerini rastgele değiştirmek ciddi sıkıntılara yol açar..
    Bildiğim kadarıyla en fazla %2.5 veya %3 lük bir değişim ciddi bir fark yaratmadan uygulanabilir..
    Bazı lastik sitelerinde hesap makinaları var. Mevcut lastik ölçünüzü giriyorsunuz yan tarafa da yeni almayı düşündüğünüz lastiğin ölçülerini giriyorsunuz, hesapla tuşuna basınca aradaki farkı (Toplam lastik çapı, çevre çapı vs.) size gösteriyor.. %3'ün üzerindeki bir değer sıkıntı yaratabilir..

    Ör:http://www.saglamotomotiv.com/latik-hesap-makinesi.html buraya bakabilirsiniz..
    Kolay gelsin..


    Ebatı makul ölçülerde değiştirmenin faydaları da var. Ben 175-70-14 lastikleri, 185-65-14 ile değiştirdim ve alaşım jant taktırdım. Yol tutuş ciddi anlamda arttı. Virajlarda kesinlikle eskisi kadar savurmuyor. Yakıt tüketiminede hissedilir olumsuz bir etkisi olmadı. Değiştirirken sizinde değindiginiz olumsuz etkileri düşünerek lastik ebatını büyütmedim. Zaten linkten hesaplayınca fark% 1 in bile altında çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Mrb arkadaşlar.. Kulubümüzün hayırlı ve aktif olması dileklerimle.. Beni de kaydedin..

    nrglife, 2007 mk3 Palio 1.2 8v 60hp Çelik Gri

    2 ay önce 32000 km de aldım Eski aracım 96 Tipo 2000cc 16v 160hp (Sedicivalvole) den sonra çok sakin ve yavaş kalıyor ama yine de çok seviyorum arabamı
    (Bu arada benzinciye de sakin sakin gidiyor 1 depo (Işık yanınca dolduruyorum yaklaşık 38-39 lt alıyor) ş.içi-ş.dışı karma kullanımda 630 km yapıyor


    merhabalar.
    ben de bir tane mk2 2003 1,2 8v 5 kapı palio baktım dün. lpg yoktu.
    acaba nasıldır bu arabalar?
    yani sorun olsun yakıt olsun. 630 km için 38-39 lt benzin demişsiniz. yani bugünün şartlarında 23kr gibi bir yakıt sarfiyatı mı var km'de? bu arada hangi şehirdesiniz? yani ben istanbul'dayım ve buranın trafiği malum.
    bir de yedek parça olsun bakımı olsun arızası konforu olsun nasıl bu arabaların?
    2000cc tipoya biniyordum demişsiniz? tabii ki arasında fark vardır ama sormak istediğim şu? bariz fark var mı? yani max hızı nedir? ya da sizin denemeniz oldu mu? olduysa nasıl sonuç?
    biraz kafa ağrıttım kusuruma bakmayın ama araba bu? peynir almıyoruz ki marketten?
    bu arada mk2 2003 model 1,2 8v 5 kapı 130.000 km araç için 9,900 tl istediler şubat-2010.
    nasıldır sizce? tavsiye eder misiniz?

    saygılar. iyi günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali_yardim -- 8 Şubat 2010; 11:19:32 >
  • İstanbul Anadolu yakasından usta önerisi ltf.Selamlar arkadaşlar.İstanbul Kadıköyden yazıyorum.2004 palio sahibiyim.Aracım 40 bin km de.Sorunum ise aracımla 60 km nin üstündeki hıza ulaşınca ön taraftan uğultu sesi gelıyor.yaklaşık 2 aydır aracı bu şekilde kullanıyorum son zamanlarda ses dahada artmaya başladı.Ama 60 km nın altına inince kesiliyor.Ses aks bilyesindeki gibi kesintisiz düdük gibi değil.2 farklı Rot balansçıya gittim biri aks bilyesi biri değil dedi.aracı maliyet durumunda ötürü servisede g*türmek istemiyorum .Aracı 60 km nın uzerıne çıkarıp boşa alıp kontağı kapıyorum uğultu yine var.
    Bana tavsiye edeceğiniz işinin ehli bir usta yada vereceğiniz bilgi için çok müteşekkir olurum.Saygılarımla.Ahmet Atay
    Not: Arkadaşlar ön aks bilyeleri,ni değiştirdim ama ses yine var. Kafayı yiyecem bana bir fikir verin ltf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_yardim

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Mrb arkadaşlar.. Kulubümüzün hayırlı ve aktif olması dileklerimle.. Beni de kaydedin..

    nrglife, 2007 mk3 Palio 1.2 8v 60hp Çelik Gri

    2 ay önce 32000 km de aldım Eski aracım 96 Tipo 2000cc 16v 160hp (Sedicivalvole) den sonra çok sakin ve yavaş kalıyor ama yine de çok seviyorum arabamı
    (Bu arada benzinciye de sakin sakin gidiyor 1 depo (Işık yanınca dolduruyorum yaklaşık 38-39 lt alıyor) ş.içi-ş.dışı karma kullanımda 630 km yapıyor


    merhabalar.
    ben de bir tane mk2 2003 1,2 8v 5 kapı palio baktım dün. lpg yoktu.
    acaba nasıldır bu arabalar?
    yani sorun olsun yakıt olsun. 630 km için 38-39 lt benzin demişsiniz. yani bugünün şartlarında 23kr gibi bir yakıt sarfiyatı mı var km'de? bu arada hangi şehirdesiniz? yani ben istanbul'dayım ve buranın trafiği malum.
    bir de yedek parça olsun bakımı olsun arızası konforu olsun nasıl bu arabaların?
    2000cc tipoya biniyordum demişsiniz? tabii ki arasında fark vardır ama sormak istediğim şu? bariz fark var mı? yani max hızı nedir? ya da sizin denemeniz oldu mu? olduysa nasıl sonuç?
    biraz kafa ağrıttım kusuruma bakmayın ama araba bu? peynir almıyoruz ki marketten?
    bu arada mk2 2003 model 1,2 8v 5 kapı 130.000 km araç için 9,900 tl istediler şubat-2010.
    nasıldır sizce? tavsiye eder misiniz?

    saygılar. iyi günler...

    1.2 16v 80hp'lik olanlardan al.60 beygirlik olanlar zayıf oluyor pek tutulmuyor.Tipo 2.0'dan sonra az yakar ama araba yürümez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_yardim

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Mrb arkadaşlar.. Kulubümüzün hayırlı ve aktif olması dileklerimle.. Beni de kaydedin..

    nrglife, 2007 mk3 Palio 1.2 8v 60hp Çelik Gri

    2 ay önce 32000 km de aldım Eski aracım 96 Tipo 2000cc 16v 160hp (Sedicivalvole) den sonra çok sakin ve yavaş kalıyor ama yine de çok seviyorum arabamı
    (Bu arada benzinciye de sakin sakin gidiyor 1 depo (Işık yanınca dolduruyorum yaklaşık 38-39 lt alıyor) ş.içi-ş.dışı karma kullanımda 630 km yapıyor


    merhabalar.
    ben de bir tane mk2 2003 1,2 8v 5 kapı palio baktım dün. lpg yoktu.
    acaba nasıldır bu arabalar?
    yani sorun olsun yakıt olsun. 630 km için 38-39 lt benzin demişsiniz. yani bugünün şartlarında 23kr gibi bir yakıt sarfiyatı mı var km'de? bu arada hangi şehirdesiniz? yani ben istanbul'dayım ve buranın trafiği malum.
    bir de yedek parça olsun bakımı olsun arızası konforu olsun nasıl bu arabaların?
    2000cc tipoya biniyordum demişsiniz? tabii ki arasında fark vardır ama sormak istediğim şu? bariz fark var mı? yani max hızı nedir? ya da sizin denemeniz oldu mu? olduysa nasıl sonuç?
    biraz kafa ağrıttım kusuruma bakmayın ama araba bu? peynir almıyoruz ki marketten?
    bu arada mk2 2003 model 1,2 8v 5 kapı 130.000 km araç için 9,900 tl istediler şubat-2010.
    nasıldır sizce? tavsiye eder misiniz?

    saygılar. iyi günler...


    Araçla ilgili detaylı yorumlarımı konunun ilk sayfalarında yazmıştım ama özetle ben çok memnunum. Calpi84 arkadaşımızın söylediği gibi 80'lik olsa süper olur..
    Şu aralar yakıt tüketimi biraz arttı, malum kış şartları.. Daha önceki tüketim değerlerim Ankara ve Zonguldak'taydı. Şu anda Erzurum'da yaşıyorum ve kış burada çok daha sert geçiyor. Motorun ısınması daha uzun süre alıyor, dolaysıyla tüketim artıyor. Ama yinede şehiriçi kullanımda (Evden-işe, işten-eve :)) bir çok benzinli araca göre çok daha ekonomik. 80hp olanlar max torkunu 4200 devirde veriyor benim aracım ise 2500 devirde dolaysıyla şehiriçinde
    Parçaları bakımı vs çok hesaplı halk ağzında bakkalda bile bulursun derler ya aynen öyle:) Yazın Ankara'dayken 60bin bakımını yaptırdım Rutin bakım + Triger setini değitirdim. İşçilik dahil 300 lira verdim. Tanıdık hesabı oldu ama bir çok markada 300 liraya Triger Setinin resmini bile göstermezler
    Konforu çok üstün değil.. Sonuçta tüm B sınıfı araçların ortak özelliği.. Ama emsali bir çok araçtan daha iyi geldi bana.. Arkadaşın 2006 Clio HB'i vardı Ondan daha geniş..
    Başka bir arkadaşımda 206 var benim Palio'yu daha sessiz buldu..
    Performans olarak 2000cc Tipo ile karşılaştırılmaz tabiki.. Ama yazın tatilde 4200 km yol yaptım çok rahat 130-140 çıkıyor. Daha üstüne de ben çıkmam zaten
    Son olarak baktığınız araç bana fazla gibi geldi.. Sonuçta 7 yaşında 130binde bira araca ben 10bin lira vermem. Benim aracım 3 yaşında 59binde 13bin vermezler (Veren olursa hemen satıyım) Ancak araç çok temizdir, kliması vardır, bütün bakımları eksiksiz yapılmıştır, düşünülebilir..
    Kolay gelsin.
  • 2004 palio 1.2 var bende de o da cok yakıyor ama ben 50 tl ile 185 km yapıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Üstad-ı Angora

    Arkadaşlar, babam 2000 model Palio 1.4 EL,58.000 KM de,değişeni yok,iki parça boyalı,iç ve dış temiz,bilgisayarlı kontroldede temiz çıkmış bi araç bulmuş.Kapora vermiş,yarın almayı düşünüyor. 10.300 TL ye bitirmişler pazarlığı.Siz ne dersiniz bu araç için ?Araç sade abs,klima falan yok.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler




    arladaşım ben 2 ay once aldım 11.950 galeriden hemde araba değişen yok sadece sağ kapıda boya vardı maslak sanayide baktırdım araca 2004 1.2 palio bu aradaa klima falan var o yuzden fiyat bana cok geldi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    quote:

    Orijinalden alıntı: ßy_sert

    Hocam yardımın için teşekkürler yarın araca baktırmam gerekecek sanırım Peki palio 2001 1.4 el aracın benzinle 100 km gitmesi için kaç litre benzin gerekir ? yani km de şehir için ve şehir dışı olmak üzere ne kadar yakar (Son zamlara göre )

    Benim aracım benzin ile ş.içi 8,3-8,8lt/100 km,ş.dışında 5,8-6,5 lt/100 km tüketim değerleri veriyor..Yani ben bir depo benzin ile (45lt) 700 km ve üzeri yol yapıyorum..773 km menzile ulaştım..Lpg ile de (32lt) 1 depoyla 400 km menzile ulaşıyorum..Şu an için benzinde ş.içi km de 33kr normal artı eksi 3 kr oynaması da normal..Ş.dışı ise 21-24 kr/km arası tüketim normal..




    ya arkadaşlar bu 1 depo ile 700 yaptım diyorsunuz ya ışık yanıncaya kadar mı hesaplıyorsunuz yoksa stop edinceye kadar mı bir de ışık yanınca bu araba kaç km gider bende 2004 palio 1.2 var 535 yapıyorum 540 ta falan ışık yanıyor bende hemen dolsuruyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    quote:

    Orijinalden alıntı: ßy_sert

    Hocam yardımın için teşekkürler yarın araca baktırmam gerekecek sanırım Peki palio 2001 1.4 el aracın benzinle 100 km gitmesi için kaç litre benzin gerekir ? yani km de şehir için ve şehir dışı olmak üzere ne kadar yakar (Son zamlara göre )

    Benim aracım benzin ile ş.içi 8,3-8,8lt/100 km,ş.dışında 5,8-6,5 lt/100 km tüketim değerleri veriyor..Yani ben bir depo benzin ile (45lt) 700 km ve üzeri yol yapıyorum..773 km menzile ulaştım..Lpg ile de (32lt) 1 depoyla 400 km menzile ulaşıyorum..Şu an için benzinde ş.içi km de 33kr normal artı eksi 3 kr oynaması da normal..Ş.dışı ise 21-24 kr/km arası tüketim normal..




    ya arkadaşlar bu 1 depo ile 700 yaptım diyorsunuz ya ışık yanıncaya kadar mı hesaplıyorsunuz yoksa stop edinceye kadar mı bir de ışık yanınca bu araba kaç km gider bende 2004 palio 1.2 var 535 yapıyorum 540 ta falan ışık yanıyor bende hemen dolsuruyorum...

    Selam bu 773 kmyi elbette benzin bitmeden yapıyorum..Aracın deposunu fullayip yola koyuluyorum ve aracımın ne kadar benzin ile ne kadar km yol gidebileceğini bildiğimden lamba yansa da umurumda olmadan yola devam ediyorum ve sonuç böyle ortaya çıkıyor..Lamba yandıktan sonra yanlış hatırlamıyorsam 100-150 km arası yol yapmıştım bahsettiğim 773 kmlik menzilde..kısaca 640.kmde lamba yaksa ben 773 km olana kadar benzinciye girmedim..Eve 49 km kala artık yolda başka istasyon olmadığı için daha da zorlamak istemedim ve 20 tllik benzin alıp evime gittim..Hattı zatında 3 litre benzin beni eve ulaştırmak için rahatlıkla yetiyordu..Ve ben bu riski alıp devam etseydim muhtemelen yakıt bitmeden eve ulaşacaktım ve menzil 822 km olacaktı..Bir aracın menzili öyle lamba yakana kadar diye hesap edilmez tabii ki..100 km de kaç litre yakıt tükettiğini bulup depo hacmiyle bunu kıyaslarsın ve menzil çıkar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    quote:

    Orijinalden alıntı: ßy_sert

    Hocam yardımın için teşekkürler yarın araca baktırmam gerekecek sanırım Peki palio 2001 1.4 el aracın benzinle 100 km gitmesi için kaç litre benzin gerekir ? yani km de şehir için ve şehir dışı olmak üzere ne kadar yakar (Son zamlara göre )

    Benim aracım benzin ile ş.içi 8,3-8,8lt/100 km,ş.dışında 5,8-6,5 lt/100 km tüketim değerleri veriyor..Yani ben bir depo benzin ile (45lt) 700 km ve üzeri yol yapıyorum..773 km menzile ulaştım..Lpg ile de (32lt) 1 depoyla 400 km menzile ulaşıyorum..Şu an için benzinde ş.içi km de 33kr normal artı eksi 3 kr oynaması da normal..Ş.dışı ise 21-24 kr/km arası tüketim normal..








    senin araç harika o zaman benim baya kotu 535 ten yukarısını gormedim acaba arabada mı probelm var ???


    ya arkadaşlar bu 1 depo ile 700 yaptım diyorsunuz ya ışık yanıncaya kadar mı hesaplıyorsunuz yoksa stop edinceye kadar mı bir de ışık yanınca bu araba kaç km gider bende 2004 palio 1.2 var 535 yapıyorum 540 ta falan ışık yanıyor bende hemen dolsuruyorum...

    Selam bu 773 kmyi elbette benzin bitmeden yapıyorum..Aracın deposunu fullayip yola koyuluyorum ve aracımın ne kadar benzin ile ne kadar km yol gidebileceğini bildiğimden lamba yansa da umurumda olmadan yola devam ediyorum ve sonuç böyle ortaya çıkıyor..Lamba yandıktan sonra yanlış hatırlamıyorsam 100-150 km arası yol yapmıştım bahsettiğim 773 kmlik menzilde..kısaca 640.kmde lamba yaksa ben 773 km olana kadar benzinciye girmedim..Eve 49 km kala artık yolda başka istasyon olmadığı için daha da zorlamak istemedim ve 20 tllik benzin alıp evime gittim..Hattı zatında 3 litre benzin beni eve ulaştırmak için rahatlıkla yetiyordu..Ve ben bu riski alıp devam etseydim muhtemelen yakıt bitmeden eve ulaşacaktım ve menzil 822 km olacaktı..Bir aracın menzili öyle lamba yakana kadar diye hesap edilmez tabii ki..100 km de kaç litre yakıt tükettiğini bulup depo hacmiyle bunu kıyaslarsın ve menzil çıkar..
  • 
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.