Şimdi Ara

devirsiz kullanmak ne kadar zararlı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yüksek viteste 2.000 devrin altına indiğimde aracımda hiç bir sarsıntı
    olmuyor.gaz bastığımda da çok rahat hızlanıyor.yakıt sarfiyatı da düşüyor.
    aracım benzinli 1.6 1.6V MEGANE I ALİZE 2003 MODEL 110 BEYGİR
    _____________________________
    bugün başkasının yaşadığı kabus,
    Yarın senin gerçeğin olabilir.

    center]





    _____________________________
  • Yakıt ekonomisi için bazen bende bu şekilde kullanıyorum ama bu doğru değil, motor için sağlıklı olmadığı görüşündeyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 25 Ağustos 2006; 12:16:45 >
    _____________________________
  • Benzinli araç kullanıyorum ve arkadaşların yakıt tasarrufu konusunda söyledikleri çok doğru, 2000-3000 arası kullanıp motoru boğmadığım zaman benzin daha fazla dayanıyo tabi 90 nın üstüne çıkmıyoruz dimi arkadaşlar
    İlk kullanmaya başladığımda bunları kimse anlatmamıştı bana, 60-70 le giderken 5. vitese atan ve 10-15 km sürette 2 ile trafikte devam eden bi adamdım neyseki araba sıfır değildi
    _____________________________
    Peugeot 508 Access 1.6eHDi 2014 115PS Köpekbalığı grisi
  • Düşür devirdeyken nasıl daha fazla benzin yiğiyor onu anlıyamadım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BİG KİNG -- 25 Ağustos 2006; 12:53:18 >
    _____________________________
  • Peki Sizce Bir dizel araci rolantide (gaza dokunmadan) 1. viteste yokusu cikarmak sorun olurmu yokus dik ama motor titremiyor daha dogrusu rolanti devri 750rpm iken yokusta 1100-1200 rpm e otomatik olarak yukseltiyor bu sekilde motor titremeden yokusu cikiyor. Ben her gun garajdan araci bu sekilde cikartiyorum; uzun vade de sorun yaparmi.
    _____________________________
    Super-Heavy is approaching...
  • düşük viteslerde bazen seri olmamı gerektiren durumlar dışında asla 3500 deviri geçmem. Ama motoruma da 4 veya 5 viteslerde 1500 devir ile işkence de yapmam...
    _____________________________
    Hepiniz yüklediğim anlam kadarsınız.
  • Motorun özelliklerine göre değişir ama sabit hızla ve yokuş yukarı değilse 1500 d/d 4 vites te arabaya bir zarar geliceğini sanmıyorum ama 3. vitese göre yakıt tüketimi düşmez sadece daha sessiz olur ama özellikle soğuk motorla direk 1 den 3 e atmak hele hele 2 de kalkmak hem motora hemde aktarma organlaarına çok zararlı.
    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.
  • motoru ne bayıcak seviyede nede max değerlerde kullanmamak gerekir bu iki davranışda yakıt tüketimini arttırır arabayı devrinde kullanmak hem arabaya hemde sizin cebinize yararı var
    _____________________________

    DH HYUNDAİ ERA TAKIMI
    2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ
  • eğer araç dizelde egr valfin tıkanır ve yakıt sarfiyatın artar

    ayrıca motoruda hissizleştirir sanırım
    _____________________________

    DELL OPTIPLEX 3070 // I3 9100T // 16+4 GB DDR4 2666MHZ // 500 GB SANDISK NVME 3D NAND SSD // HP W2207H LCD // MAALESEF TTNET ADSL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG

    Düşür devirdeyken nasıl daha fazla benzin yiğiyor onu anlıyamadım....


    Acizane Anlatayım:
    maksimum torku veren devirde (örneğin transporter'da 2000 dv/dk) iken vitesi yükseltirsen devir maksimum torkun altına düşeceğinden araba yeterince çekmez, o zaman daha fazla gaza yükleneceğinden daha fazla yakıt tüketmiş olursun, hem de pistonlara giren yakıt daha iyi yanmaz, karası-kurumu daha fazla olur. Ben bu yüzden transporter'ımla vites yükselteceğim zaman yolun eğimine göre devri önce 2500-3000'e çıkarır sonra vites büyütürüm. Böylece sorunsuz bir sürüş sağlıyorum. Yokuş inerken daha düşük devirlerdede vites rahatlıkla büyütülebilir.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: profx


    quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG

    Düşür devirdeyken nasıl daha fazla benzin yiğiyor onu anlıyamadım....


    Acizane Anlatayım:
    maksimum torku veren devirde (örneğin transporter'da 2000 dv/dk) iken vitesi yükseltirsen devir maksimum torkun altına düşeceğinden araba yeterince çekmez, o zaman daha fazla gaza yükleneceğinden daha fazla yakıt tüketmiş olursun, hem de pistonlara giren yakıt daha iyi yanmaz, karası-kurumu daha fazla olur. Ben bu yüzden transporter'ımla vites yükselteceğim zaman yolun eğimine göre devri önce 2500-3000'e çıkarır sonra vites büyütürüm. Böylece sorunsuz bir sürüş sağlıyorum. Yokuş inerken daha düşük devirlerdede vites rahatlıkla büyütülebilir.

    tamamen katılıyorum bazen forumda karşılaşıyorum motorun özelliklede dizel araçlarda maksimum torkun alındığı devirde vites yükseltin şeklindeki açıklamalar oluyor arkadaşın dediği gibi bir üst vitese geçildiği zaman max torkun alındığı devirden başlanmalı. o zaman tam verimle ve yakıt tüketimiyle kullanmış oluruz.
    benim araçta 1800 devirde max tork var 2.vitesten 3 e geçerken 3000 deviri bile geçmem gereken durumlar oluyor benim aracın 3.vites aralığı büyük herhalde ondan
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.