Şimdi Ara

DEVİRDAİM KAYIŞI KOPARIRSA NE OLUR? Çıldırmak üzereyim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
21.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün aracımla 100kmlik şehirdışı seyahate çıktım. Genelde Cruise controlde 90-95 km/s hızla kullandım. Çok nadirde olsa 140-150 yapmışımdır. 90 km/s hızda cruise controlde giderken araba birden gaz kesdi. Cruise controlden araç çıktı, ben gaza bastım, araba gaz yemedi. Hemen sağa çektim. Dururken araba stop etti. 15-20 sn bekledikten sonra marşa bastım. Dizel motorlarda ilk çalıştırmada gelen gırgır sesi geldi ve araba çalışamadan yeniden stop etti. Tekrar marşa bastım aynısı oldu. Sonra servisi aradım, kaskoyu arayıp çekici çağırıdm.

    ARACIM 2004 OPEL VECTRA 1,6 150500 kmde. Son servis bakımı yalnız 2 gün önce 150275kmde yapıldı. Bakımda yapılanlar ;

    Servise girdiğimde "1. ve 2. viteste gaza basmamla motordan gelen belli belirsiz bir gıygıy sesi" şikayetimi servis yetkilisine ilettim. Servis yetkilsi kayışlara bakılacağını söyledi.

    -Aracın yağı ve yağ filtresi değişti. (önceleri castrol 10-40 kullanırken bu sefer aracım yağ yaktığı için mobil 10-60 konuldu.)
    -Aracın fren balataları değişti
    -Aracın triger seti değişti.

    Bunlar yapıldıktan sadece 225km sonra başıma anlattıklarım geldi.

    (Aracın bir önceki büyük bakımı 105000de yapıldı. Bu bakımda triger seti ve devirdaimi değişti.)

    Neyse aracı bugün saat 19.00 gibi servis kapatmaak üzereyken servise indirdik. Ustanın ilk baktığı yer trigerdi. Triger kayışları sağlam dedi. Sonra yaptığı yorum şuydu : Devirdaim kayış koparmış olabilir, sekmanlara zarar vermiş olabilir.. gibilerinden konuştu.. Sabah arabaya bakılmak üzere servisten çıktık.

    Şİmdi size soruyorum.

    1. Aracın durumu hakkında sizin yorumunuz nedir?

    2. Bu arızanın sorumlusu parça ömrümüdür yoksa bakımda şikayetime rağmen aracımı iyi kontrol etmeyen işini iyi yapmayan servis mi?

    3. Servisin sorumsuzluluğu olan bu durumda çıkacak masrafı servisten talep etmelimiyim?

    3-4 saattir kafam çok bozuk. Servise acayip sinirlendim. Sorumlusu servis olarak görüyorum. Devirdaim madem dayanmayacak kadar kötü niye bakmadın? niye uyarmadın değişmesi lazım diye? Servis özel opel servisidir. Ayrıca bir devirdaimin ömrü 45000km midir. Devirdaimi yeniliyen bu servisti. Aracımın garantisi bittikten sonraaki tüm servis bakımları zamanında aynı serviste yapılmıştır.

    YARIN SABAH NE YAPMALIYIM? YARDIMCI OLUN LÜTFEN?







  • sinirlenecek bir şey yok. sonuçta arabalar mekanik aletler. sorunlar çıkabilir.canınızı sıkmayın.
    benim tecrübelerime göre araba yürür durumdaysa ve ciddi rahatsızlık veren bir durum yoksa aracı servise ustaya elletmemek gerek.onlarda gözden bişey kaçırabilir hatta bir yeri yaparken başka bir yeri bozabilirler.
  • devir daim kayısı koparsa araç hararet yapar , trigeri yanlıs takmıs olabilirler sente atlatmıs olabilirler sabırla yarını bekleyin derim geçmis olsun
  • Hararet yoktu arabada. Bir arkadaşımda pistonlar aşınmıştır diyor. Yani motor bitmiştir diyor. 150.000 de opel motoru biter mi yahu. Bütün servisleri tam yapılmış. Oyyyy oyy.. Sabahı bekliyorum. Büyük masraf varsa yaptırıp okutacağım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    devir daim kayısı koparsa araç hararet yapar , trigeri yanlıs takmıs olabilirler sente atlatmıs olabilirler sabırla yarını bekleyin derim geçmis olsun
  • şimdi arkadaşım vantilatör kayışıyla sekman aşınmasını ne alakası var --------öyle yazmışsın doğrumu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Hararet yoktu arabada. Bir arkadaşımda pistonlar aşınmıştır diyor. Yani motor bitmiştir diyor. 150.000 de opel motoru biter mi yahu. Bütün servisleri tam yapılmış. Oyyyy oyy.. Sabahı bekliyorum. Büyük masraf varsa yaptırıp okutacağım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    devir daim kayısı koparsa araç hararet yapar , trigeri yanlıs takmıs olabilirler sente atlatmıs olabilirler sabırla yarını bekleyin derim geçmis olsun



    150.000 de bakımı yapılmış hiçbir motor bitmez, merak etmeyin. Devirdaimle de alakası olacağını sanmam çünkü gaz kesme gibi bir sorun yaratmaz heralde.

    Bütün bakımları yaptırdığınız servis bu masrafınızı eğer dediğiniz gibi kendi hatalarıysa "eşşek gibi" ödemek zorundalar.Öncelikle iyi niyetle durumu anlatın ve masrafınızı karşılamaları gerektiklerini söyleyin.Çamura yatarsalar gerekli mercilere şikayeti ileteceğinizi ve sonunda o masrafı onlardan alacağınızı söyleyin.Daha da olmassa şikayetinizi yaparsınız.Burası Türkiye bile olsa henüz dağ başı değil, hakkınızı arayın.

    Umarım ufak bir sorundur da bunların hiçbiriyle uğraşmak zorunda kalmazsınız.Geçmiş olsun.




  • öncelikle geçmiş olsun.....Eğer devirdaimi döndüren kayış triger setinin kayışı ise servisteki ustanın dediği doğru, sekmanlara zarar gelmiş olabilir. Ama aynı usta hem triger kayışı sağlam diyor hem de sekmanlara zarar gelmiş olabilir diyor. Sanırım oruç başına vurdu. Yoksa opeller tamamen farklı bir sistem oldu da haberimiz mi yok....Opellerin çoğunda triger kayışı aynı zamanda devir daimide çevirir. Aracın stop edip çalışmayışını da triger seti ile ilgili probleme bağlıyorum. Aynı zamanda marşa bastığınızda çalışmadı ise aklıma kötü şeyler getiriyor. Stop etme esnasında motordan metalik sesler geldi mi........eğer devirdaimi çeviren başka bir kayış ise korkmayın araç sadece hararet yapar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Bugün aracımla 100kmlik şehirdışı seyahate çıktım. Genelde Cruise controlde 90-95 km/s hızla kullandım. Çok nadirde olsa 140-150 yapmışımdır. 90 km/s hızda cruise controlde giderken araba birden gaz kesdi. Cruise controlden araç çıktı, ben gaza bastım, araba gaz yemedi. Hemen sağa çektim. Dururken araba stop etti. 15-20 sn bekledikten sonra marşa bastım. Dizel motorlarda ilk çalıştırmada gelen gırgır sesi geldi ve araba çalışamadan yeniden stop etti. Tekrar marşa bastım aynısı oldu. Sonra servisi aradım, kaskoyu arayıp çekici çağırıdm.

    ARACIM 2004 OPEL VECTRA 1,6 150500 kmde. Son servis bakımı yalnız 2 gün önce 150275kmde yapıldı. Bakımda yapılanlar ;

    Servise girdiğimde "1. ve 2. viteste gaza basmamla motordan gelen belli belirsiz bir gıygıy sesi" şikayetimi servis yetkilisine ilettim. Servis yetkilsi kayışlara bakılacağını söyledi.

    -Aracın yağı ve yağ filtresi değişti. (önceleri castrol 10-40 kullanırken bu sefer aracım yağ yaktığı için mobil 10-60 konuldu.)
    -Aracın fren balataları değişti
    -Aracın triger seti değişti.

    Bunlar yapıldıktan sadece 225km sonra başıma anlattıklarım geldi.

    (Aracın bir önceki büyük bakımı 105000de yapıldı. Bu bakımda triger seti ve devirdaimi değişti.)

    Neyse aracı bugün saat 19.00 gibi servis kapatmaak üzereyken servise indirdik. Ustanın ilk baktığı yer trigerdi. Triger kayışları sağlam dedi. Sonra yaptığı yorum şuydu : Devirdaim kayış koparmış olabilir, sekmanlara zarar vermiş olabilir.. gibilerinden konuştu.. Sabah arabaya bakılmak üzere servisten çıktık.

    Şİmdi size soruyorum.

    1. Aracın durumu hakkında sizin yorumunuz nedir?

    2. Bu arızanın sorumlusu parça ömrümüdür yoksa bakımda şikayetime rağmen aracımı iyi kontrol etmeyen işini iyi yapmayan servis mi?

    3. Servisin sorumsuzluluğu olan bu durumda çıkacak masrafı servisten talep etmelimiyim?

    3-4 saattir kafam çok bozuk. Servise acayip sinirlendim. Sorumlusu servis olarak görüyorum. Devirdaim madem dayanmayacak kadar kötü niye bakmadın? niye uyarmadın değişmesi lazım diye? Servis özel opel servisidir. Ayrıca bir devirdaimin ömrü 45000km midir. Devirdaimi yeniliyen bu servisti. Aracımın garantisi bittikten sonraaki tüm servis bakımları zamanında aynı serviste yapılmıştır.

    YARIN SABAH NE YAPMALIYIM? YARDIMCI OLUN LÜTFEN?





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar, birazdan arabanın yanına gideceğim. Bana ustanın söylediği devirdaim...şeyi (hatırlamıyorum sanırsam bilyası) daağıtmış olabilir ve ciddi hasara neden olurmuş. Eee trigeri 200km önce değişmiş. suç mekanik aksamda mı yoksa yanlış montajda mı? ya da arıza yapması belli olan bişeyi kontrol etmemek mi?

    Araçtan herhangi metalik ses gelmedi. GAz yemedi, stop ettikten sonra kontağı çevirdiğimde dizel sesine benzer bir çalışmayla çalışır gibi oldu ama çalışmadı.

    Servise yükleneyim mi? Büyük ihtimal çamura yatacaklar. Mekanik bişeydir biz bilemeyiz nezaman arıza yapacak diyecekler.. Bende kafagöz girecem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Arkadaşlar, birazdan arabanın yanına gideceğim. Bana ustanın söylediği devirdaim...şeyi (hatırlamıyorum sanırsam bilyası) daağıtmış olabilir ve ciddi hasara neden olurmuş. Eee trigeri 200km önce değişmiş. suç mekanik aksamda mı yoksa yanlış montajda mı? ya da arıza yapması belli olan bişeyi kontrol etmemek mi?

    Araçtan herhangi metalik ses gelmedi. GAz yemedi, stop ettikten sonra kontağı çevirdiğimde dizel sesine benzer bir çalışmayla çalışır gibi oldu ama çalışmadı.

    Servise yükleneyim mi? Büyük ihtimal çamura yatacaklar. Mekanik bişeydir biz bilemeyiz nezaman arıza yapacak diyecekler.. Bende kafagöz girecem


    çamura yatarlarsa iç kanamadan öldürecek kadar kafa göz girseniz yeterli ve bunlara müstehak...

    Sonucu bizimle paylaşırsanız seviniriz :)




  • Kimi ustalar eksantrik sistemine bakım yaparlarken eğer eksantrik kayışı devirdaimide döndürüyorsa devirdaimide değiştirirler. Bazı ustalar ise devirdaimi kontrol ederler....Devirdaimin problemli olduğuna ilişkin iki kanıt vardır....Birincisi devir daimini su kaçırmasıdır ve bir anda değil ufak ufak kaçırır sonra fazlalaşır, ikincisi ise bilyayı döndürme esnasında garip sesler gelir. Bu sesi veren devir daim ise kullanıcının tarzına göre aracı 5000 20000 km arası götürür diye tahmin yapılır. Bilirsin araçlarda kullanılan rulmanlar ses yapmaya başlar başlamaz hemen dağıtıp yolda bırakmazlar....ben bozuk lastik bilyası ile 15000 km gittiğimi biliyorum.

    Sen bu bilgiden yola çıkarak servisin tepesine bin. Çünkü eğer adam gibi devirdaimi kontrol etse idi bu başıan gelmezdi.....muhtemelen senin devir daimin bilya dağıtınca dönemedi...kayış ve diğer kasnaklar onu döndürmek istedi...Bu durumda birisi birisine üstün gelecekti. İlginç bi şekilde devirdaim üstün geldi, pistonu çeviren kasnak dönerken subaplarınki durdu ve aracın triger kayışı kopmuş gibi olmasada ona yakın bişi oldu. Keşke devir daim yenik düşse idi. Bu sayede sadece hararetle kurtarırdın. Bilirsin ki 4 zamanlı motorlarda araç 4 silindirli ise 1,3 ve 2,4 pistonlar senkronize çalışırlar. Yani 1 ve 3 yukarda iken diğerleri aşağıda kalır. Dilerim ki subapları açık iken yakalamış olsun, o zaman çok büyük masrafın çıkmaz. Hani ilk stop etmede bıraksan sadece subapla kurtarırdın, ama sen çalıştırmak istemişsin...hasar büyük olabilir. fakat olmayabilirde...ama araç kendini kitlemiş bu belli....

    Merakla bekleyeceğim ne olduğunu...bilgilendirirsen iyi olur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Arkadaşlar, birazdan arabanın yanına gideceğim. Bana ustanın söylediği devirdaim...şeyi (hatırlamıyorum sanırsam bilyası) daağıtmış olabilir ve ciddi hasara neden olurmuş. Eee trigeri 200km önce değişmiş. suç mekanik aksamda mı yoksa yanlış montajda mı? ya da arıza yapması belli olan bişeyi kontrol etmemek mi?

    Araçtan herhangi metalik ses gelmedi. GAz yemedi, stop ettikten sonra kontağı çevirdiğimde dizel sesine benzer bir çalışmayla çalışır gibi oldu ama çalışmadı.

    Servise yükleneyim mi? Büyük ihtimal çamura yatacaklar. Mekanik bişeydir biz bilemeyiz nezaman arıza yapacak diyecekler.. Bende kafagöz girecem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Kimi ustalar eksantrik sistemine bakım yaparlarken eğer eksantrik kayışı devirdaimide döndürüyorsa devirdaimide değiştirirler. Bazı ustalar ise devirdaimi kontrol ederler....Devirdaimin problemli olduğuna ilişkin iki kanıt vardır....Birincisi devir daimini su kaçırmasıdır ve bir anda değil ufak ufak kaçırır sonra fazlalaşır, ikincisi ise bilyayı döndürme esnasında garip sesler gelir. Bu sesi veren devir daim ise kullanıcının tarzına göre aracı 5000 20000 km arası götürür diye tahmin yapılır. Bilirsin araçlarda kullanılan rulmanlar ses yapmaya başlar başlamaz hemen dağıtıp yolda bırakmazlar....ben bozuk lastik bilyası ile 15000 km gittiğimi biliyorum.

    Sen bu bilgiden yola çıkarak servisin tepesine bin. Çünkü eğer adam gibi devirdaimi kontrol etse idi bu başıan gelmezdi.....muhtemelen senin devir daimin bilya dağıtınca dönemedi...kayış ve diğer kasnaklar onu döndürmek istedi...Bu durumda birisi birisine üstün gelecekti. İlginç bi şekilde devirdaim üstün geldi, pistonu çeviren kasnak dönerken subaplarınki durdu ve aracın triger kayışı kopmuş gibi olmasada ona yakın bişi oldu. Keşke devir daim yenik düşse idi. Bu sayede sadece hararetle kurtarırdın. Bilirsin ki 4 zamanlı motorlarda araç 4 silindirli ise 1,3 ve 2,4 pistonlar senkronize çalışırlar. Yani 1 ve 3 yukarda iken diğerleri aşağıda kalır. Dilerim ki subapları açık iken yakalamış olsun, o zaman çok büyük masrafın çıkmaz. Hani ilk stop etmede bıraksan sadece subapla kurtarırdın, ama sen çalıştırmak istemişsin...hasar büyük olabilir. fakat olmayabilirde...ama araç kendini kitlemiş bu belli....

    Merakla bekleyeceğim ne olduğunu...bilgilendirirsen iyi olur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Arkadaşlar, birazdan arabanın yanına gideceğim. Bana ustanın söylediği devirdaim...şeyi (hatırlamıyorum sanırsam bilyası) daağıtmış olabilir ve ciddi hasara neden olurmuş. Eee trigeri 200km önce değişmiş. suç mekanik aksamda mı yoksa yanlış montajda mı? ya da arıza yapması belli olan bişeyi kontrol etmemek mi?

    Araçtan herhangi metalik ses gelmedi. GAz yemedi, stop ettikten sonra kontağı çevirdiğimde dizel sesine benzer bir çalışmayla çalışır gibi oldu ama çalışmadı.

    Servise yükleneyim mi? Büyük ihtimal çamura yatacaklar. Mekanik bişeydir biz bilemeyiz nezaman arıza yapacak diyecekler.. Bende kafagöz girecem





    Hocam 4 silindir 4 zamanlı motorda 1 ve 4. silindir üst ölü noktada iken 2 ve 3. silindirler alt ölü noktadadır. Patlama sırası 1,3,2,4 veya 1,3,4,2 şeklindedir...

    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 13 Eylül 2009; 1:23:34 >




  • Bak dostum bizler usta değiliz...yaptığımız yorumlarda hata olabilir. Ben sadece aracımı tamire götürdüğüm zaman edindiğim bilgilerden yola çıkarak bir takım yorumlarda bulunuyorum. Amaç burada aramızdan bir ya da bir kaçımızın "müşteri dürtmemeyi kendine ilke edinmiş" ustalara rastlama ihtimalinden yola çıkarak kötü niyetli ustalardan kurtulmak ve ne yapacağımızı bilmektir. Bu forumdaki konudada arkadaş bizlerden fikir almış...almış olduğu fikirlerden yola çıkarak ustasını daha da sıkıştırmış ve doğru cevabı alabilmeyi başarmış. Bu sayede servisin tepesine daha rahat binebilecek. Sen arkadaşın son yorumuna hiç bir fikir beyan etmeden direk benim yapmış olduğum yalnış yoruma düzeltme yapmışsın eyvallah.....sonuçta bu düzeltme arkadaşın aracı için yapması gerekenlere çözüm getirmiyor. Tabi bu arada motorun çalışma prensibini içeren güzel bi slayt atmışsın....
    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Kimi ustalar eksantrik sistemine bakım yaparlarken eğer eksantrik kayışı devirdaimide döndürüyorsa devirdaimide değiştirirler. Bazı ustalar ise devirdaimi kontrol ederler....Devirdaimin problemli olduğuna ilişkin iki kanıt vardır....Birincisi devir daimini su kaçırmasıdır ve bir anda değil ufak ufak kaçırır sonra fazlalaşır, ikincisi ise bilyayı döndürme esnasında garip sesler gelir. Bu sesi veren devir daim ise kullanıcının tarzına göre aracı 5000 20000 km arası götürür diye tahmin yapılır. Bilirsin araçlarda kullanılan rulmanlar ses yapmaya başlar başlamaz hemen dağıtıp yolda bırakmazlar....ben bozuk lastik bilyası ile 15000 km gittiğimi biliyorum.

    Sen bu bilgiden yola çıkarak servisin tepesine bin. Çünkü eğer adam gibi devirdaimi kontrol etse idi bu başıan gelmezdi.....muhtemelen senin devir daimin bilya dağıtınca dönemedi...kayış ve diğer kasnaklar onu döndürmek istedi...Bu durumda birisi birisine üstün gelecekti. İlginç bi şekilde devirdaim üstün geldi, pistonu çeviren kasnak dönerken subaplarınki durdu ve aracın triger kayışı kopmuş gibi olmasada ona yakın bişi oldu. Keşke devir daim yenik düşse idi. Bu sayede sadece hararetle kurtarırdın. Bilirsin ki 4 zamanlı motorlarda araç 4 silindirli ise 1,3 ve 2,4 pistonlar senkronize çalışırlar. Yani 1 ve 3 yukarda iken diğerleri aşağıda kalır. Dilerim ki subapları açık iken yakalamış olsun, o zaman çok büyük masrafın çıkmaz. Hani ilk stop etmede bıraksan sadece subapla kurtarırdın, ama sen çalıştırmak istemişsin...hasar büyük olabilir. fakat olmayabilirde...ama araç kendini kitlemiş bu belli....

    Merakla bekleyeceğim ne olduğunu...bilgilendirirsen iyi olur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Arkadaşlar, birazdan arabanın yanına gideceğim. Bana ustanın söylediği devirdaim...şeyi (hatırlamıyorum sanırsam bilyası) daağıtmış olabilir ve ciddi hasara neden olurmuş. Eee trigeri 200km önce değişmiş. suç mekanik aksamda mı yoksa yanlış montajda mı? ya da arıza yapması belli olan bişeyi kontrol etmemek mi?

    Araçtan herhangi metalik ses gelmedi. GAz yemedi, stop ettikten sonra kontağı çevirdiğimde dizel sesine benzer bir çalışmayla çalışır gibi oldu ama çalışmadı.

    Servise yükleneyim mi? Büyük ihtimal çamura yatacaklar. Mekanik bişeydir biz bilemeyiz nezaman arıza yapacak diyecekler.. Bende kafagöz girecem





    Hocam 4 silindir 4 zamanlı motorda 1 ve 4. silindir üst ölü noktada iken 2 ve 3. silindirler alt ölü noktadadır. Patlama sırası 1,3,2,4 veya 1,3,4,2 şeklindedir...

    />





  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Bak dostum bizler usta değiliz...yaptığımız yorumlarda hata olabilir. Ben sadece aracımı tamire götürdüğüm zaman edindiğim bilgilerden yola çıkarak bir takım yorumlarda bulunuyorum. Amaç burada aramızdan bir ya da bir kaçımızın "müşteri dürtmemeyi kendine ilke edinmiş" ustalara rastlama ihtimalinden yola çıkarak kötü niyetli ustalardan kurtulmak ve ne yapacağımızı bilmektir. Bu forumdaki konudada arkadaş bizlerden fikir almış...almış olduğu fikirlerden yola çıkarak ustasını daha da sıkıştırmış ve doğru cevabı alabilmeyi başarmış. Bu sayede servisin tepesine daha rahat binebilecek. Sen arkadaşın son yorumuna hiç bir fikir beyan etmeden direk benim yapmış olduğum yalnış yoruma düzeltme yapmışsın eyvallah.....sonuçta bu düzeltme arkadaşın aracı için yapması gerekenlere çözüm getirmiyor. Tabi bu arada motorun çalışma prensibini içeren güzel bi slayt atmışsın....



    Estağfurullah Erman Bey. Ukalalık olarak algılanmasın, ben sadece doğru bildiğim şeyi söyledim... Arkadaşın durumuna da 4 mesaj öncesinde cevap yazmıştım fakat meydana gelebilecek sorunlar ve sonuçlar hakkında hiçbir bilgim yok maalesef...


    quote:



    çamura yatarlarsa iç kanamadan öldürecek kadar kafa göz girseniz yeterli ve bunlara müstehak...

    Sonucu bizimle paylaşırsanız seviniriz :)




  • Ewet arkadaşlar, kusura bakmayın internet olmadığından cumartesi sabahtan beri yazamadım. Gelelim saadete ;

    Size son mesajımı yazdıktan sonra arkadaş beni evimden aldı ve servisin yolunu tuttuk. Yolda kafamda kırk nane dolaşırken arkadaşım sakinleştirmeye çalışıyordu. Neyse servise vardık. İçeri girdim benim araba karşımda motor kaputu kapalı şekilde duruyor. Hemen baş ustanın yanına gittim ve durumu sordum. Dediği şey " arabada hiçbir şey yok" . Afalladım. "Nasıl olur" dedim. Dün akşam bir sürü olasılıktan bahsetmiştiniz dedim.. Bunlar sabah erkenden trigeri sökmüşler. Devirdaime bakmışlar. Hiçbirşey yok. Herşey yerli yerinde. Sonra trigeri,kayışları..vb tekrar takmışlar. Arabayı çalıştırmışlar, araba saat gibi çalışıyor. Şaşırdım. Biz gittiğimizde usta henüz test sürüşüne çıkmamıştı. Beraber çıktık. Yaklaşık 20 kmlik bir test sürüşü oldu ve koyu bir muhabbet sardı. Muhabbetin içeriğini aşağıda söyleyecem. Neyse araba tıkır tıkır çalışıyor, çekişte düşme yok, ses yok. Sonra usta benzin lambasının yanıp söndüğünü görünce "bu kadar benzinsiz bırakma" dedi. Ben aracı lpgde kullanıyorum. ilk çalıştırrken benzin harcıyor. Benim arkadaşın yorumu " belki araç bir an benzin-lpg olayını sapıttı" dedi. Sonuç, nedenini bulamadık. Bu olay üzerine 300km yol yaptım. Hiçbir problem yok.

    Muhabbete gelince; opel türkiyenin nekadar çakal olduğundan, sorunsuz opellerin piyasaya girişinin kesildiğinden, özellikle sorunlu(ufak motorlu, baskı balatası sorun yaratacak..vb) versiyoların türkiyeye ithal edildiğinden, sonuçta türkiyeye giren opellerin pek alınası olmayacağından, insiginianın tutmayacağından, kmleri ilerledikçe opellerin çeşitli sorunlar çıkardığından bahsedildi. Ustayıda 10 senedir tanıyorm. Bildiğim bileliği opel serviste çalışıyor.

    Bu sorunu hiçbirşey olmadan atlatmaktan çok mutlu oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Ewet arkadaşlar, kusura bakmayın internet olmadığından cumartesi sabahtan beri yazamadım. Gelelim saadete ;

    Size son mesajımı yazdıktan sonra arkadaş beni evimden aldı ve servisin yolunu tuttuk. Yolda kafamda kırk nane dolaşırken arkadaşım sakinleştirmeye çalışıyordu. Neyse servise vardık. İçeri girdim benim araba karşımda motor kaputu kapalı şekilde duruyor. Hemen baş ustanın yanına gittim ve durumu sordum. Dediği şey " arabada hiçbir şey yok" . Afalladım. "Nasıl olur" dedim. Dün akşam bir sürü olasılıktan bahsetmiştiniz dedim.. Bunlar sabah erkenden trigeri sökmüşler. Devirdaime bakmışlar. Hiçbirşey yok. Herşey yerli yerinde. Sonra trigeri,kayışları..vb tekrar takmışlar. Arabayı çalıştırmışlar, araba saat gibi çalışıyor. Şaşırdım. Biz gittiğimizde usta henüz test sürüşüne çıkmamıştı. Beraber çıktık. Yaklaşık 20 kmlik bir test sürüşü oldu ve koyu bir muhabbet sardı. Muhabbetin içeriğini aşağıda söyleyecem. Neyse araba tıkır tıkır çalışıyor, çekişte düşme yok, ses yok. Sonra usta benzin lambasının yanıp söndüğünü görünce "bu kadar benzinsiz bırakma" dedi. Ben aracı lpgde kullanıyorum. ilk çalıştırrken benzin harcıyor. Benim arkadaşın yorumu " belki araç bir an benzin-lpg olayını sapıttı" dedi. Sonuç, nedenini bulamadık. Bu olay üzerine 300km yol yaptım. Hiçbir problem yok.

    Muhabbete gelince; opel türkiyenin nekadar çakal olduğundan, sorunsuz opellerin piyasaya girişinin kesildiğinden, özellikle sorunlu(ufak motorlu, baskı balatası sorun yaratacak..vb) versiyoların türkiyeye ithal edildiğinden, sonuçta türkiyeye giren opellerin pek alınası olmayacağından, insiginianın tutmayacağından, kmleri ilerledikçe opellerin çeşitli sorunlar çıkardığından bahsedildi. Ustayıda 10 senedir tanıyorm. Bildiğim bileliği opel serviste çalışıyor.

    Bu sorunu hiçbirşey olmadan atlatmaktan çok mutlu oldum.


    Hadi hayırlı olsun :))

    Ustanın dediği gibi.. Aracı benzinsiz bırakmayınız.. Çünkü depodaki benzin yetersiz olursa, benzin pompası zarar görebilir... en az 1/4 depo benzin bulunmalıdır diye öneride bulunuyorlar...




  • geçmis olsun sıkıntınız bitmis , insallah baska sıkıntılar olmaz bu sekilde
  • teşekkür ederim. Umarım sıkıntı yaşamam bir daha.
    quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    geçmis olsun sıkıntınız bitmis , insallah baska sıkıntılar olmaz bu sekilde
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.