Şimdi Ara

DEVİR SAATİ HAREKETİNİ NERDEN ALIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
80.428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım felicia 1.6 mpi (polo motorlu) ...benim aracın devir saati bi çalışıyor bi çalışmıyor...bozuk yola girince başlıyor çalışmaya... bu devir saati hareketini hangi parçadan alıyor ? o parçayı temizlemek yada tamir etmek istiyorum... bazısı diyorki şarj dinamosundan alıyormuş , bazısı ateşleme bobininden diyor...bazısı distribitörden diyor kimse net cevap vermiyor...geçen hafta skoda forumlarına açtım konu ama cevap yok...burda bilgili çok arkadaş var..

    net cevap verebilecek olan varsa mutlu olurum..



  • quote:

    Orijinalden alıntı: aahmet_23

    O.B.K Hocam deviri nasıl okuğunu anlatabilir misiniz?


    Çoğu güncel motorda devir krank devir sensöründen okunur. Okunan bu devir ECU'ya iletilir. ECU da bu devir sinyalini göstergeye de ateşleme bobinine de, ihtiyaç duyulan diğer ekipmanlara da iletir.

    Bu şekilde çalışan en yaygın sistem ford EDIS'dir. Örnek resim;

     DEVİR SAATİ HAREKETİNİ NERDEN ALIYOR


    Bazı eski tasarım motorlarda devir distribütörden okunur. Bu motorlarda distribütör eksantriğe bağlıdır. Motorun devri eksantrikten okunur ve distribütörden bobine ve ECU'ye iletilir. Bu motorları eksantriğin başına monte edilmiş distribütörden tanırsınız. En yaygın Honda motorlarında kullanılır.

    Bir de alternatör akımına bakarak devir tahmine eden sistemler var. Nadir de olsa alternatörün ürettiği akıma göre motor devrini ölçen sistemler de kullanılmakta.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Devir Saati Hareketini Nereden Alıyor?

    Bir aracın devir saati, motorun krank milinin dönüş hızını gösteren bir göstergedir. Genellikle devir (rpm) olarak ölçülür ve motorun performansı hakkında önemli bilgiler sağlar.

    Devir saatleri, motorun kontrol ünitesinden (ECU) hız sinyali alır. ECU, krank mili konum sensörü (CKPS) veya eksantrik mili konum sensörü (CMP) gibi sensörlerden toplanan verileri kullanarak motor hızını hesaplar.

    Devir Saatinin Çalışmaması Durumunda

    Devir saati çalışmıyorsa, bunun birkaç nedeni olabilir:

    • Arızalı devir saati göstergesi
    • Arızalı ECU
    • Hasarlı CKPS veya CMP sensörü
    • Kablolama sorunları

    Spesifik Araç Modelleri için İpuçları

    • Tofaş Devir Saati Çalışmıyor: CKPS'yi kontrol et.
    • Renault 9 Devir Saati Bağlantısı: Devir saati göstergesine giden kabloları kontrol et.
    • Toyota Corolla Devir Saati Çalışmıyor: ECU'daki ilgili sigortayı kontrol et.
    • Hyundai H100 Devir Saati Müşürü Nerede: Krank milinin yakınında bulunan CKPS'yi bul.
    • Broadway Devir Saati Çalışmıyor: Kablolama problemlerini araştır.

    Devir saatinin arızalanması, motor performansını izlemeyi zorlaştırabilir, bu nedenle sorunun en kısa sürede giderilmesi önemlidir. Sorunu kendin çözemediysen, bir oto elektrikçisine başvurmanı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • devir saati, krank mili'nin dakika'da yaptığı devir sayısını gösterdiği için gücünü krank milinden aldığını düşünüyorum.
  • alternatör,ateşleme bobini.bu ikisinden biri.mekanik bir bağ arama.kadrana electrical impuls yani tetikleme olarak geliyor.
  • ateşleme sisteminden alıyor ateşleme sıklığına göre sinyal olarak devir saatinde görüyoruz.Ben bu şekilde tahmin ediyorum.
  • arabanın motorundaki parçalarda şöyle bi durum var...

    şarj dinamosunda aküye giden 2 kablodan başka extra bağlantı yok gibi...

    distribitörün yanında bi soket var... bu soketi araba çalışırken çıkarınca araba stop ediyor..

    ateşleme bobininin altında bi soket var , soketin kablolarına baktım , aracın beynine gidiyor korktum sökmeye..
  • eski diesellerde km.sayacı gibi telle alır hareketi.başlangıç yeri pompa.benzinlilerde distribütörden alır.yeni nesil göstergelerin tamamı digital,diesel pompadan.benzinli distribütörden alır.(çok eski krank milinin ucundan hareket alan motorlar vardı.
  • MPI olduğuna göre ECU dan almalı. Eski araçlarda başka yerlerden.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    MPI olduğuna göre ECU dan almalı. Eski araçlarda başka yerlerden.

    eğer gerçekten ecu dan alıyorsa iş uzun walla...
  • Deviri nereden okuduğunu da ayrıca anlatırız ama senin aracındaki sorun deviri okuyan kaynak sensör değil. Sinyal kaynağından bahsettiğin gibi kesikli sinyal gelseydi motor da stop ederdi. Devir sinyali olmadan motor çalışmaz.

    Senin aracındaki sorun gösterge saatinin soketinden, göstergeden veya devir saatinden kaynaklanıyor. Göstergeyi söküp soketi iyice temizleyip düzgünce oturtmayı dene. Eğer düzelmezse göstergeyi açarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 28 Kasım 2010; 21:36:02 >
  • O.B.K Hocam deviri nasıl okuğunu anlatabilir misiniz?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    aracım felicia 1.6 mpi (polo motorlu) ...benim aracın devir saati bi çalışıyor bi çalışmıyor...bozuk yola girince başlıyor çalışmaya... bu devir saati hareketini hangi parçadan alıyor ? o parçayı temizlemek yada tamir etmek istiyorum... bazısı diyorki şarj dinamosundan alıyormuş , bazısı ateşleme bobininden diyor...bazısı distribitörden diyor kimse net cevap vermiyor...geçen hafta skoda forumlarına açtım konu ama cevap yok...burda bilgili çok arkadaş var..

    net cevap verebilecek olan varsa mutlu olurum..



    şanzımanı indirip açıp bi bakmak lazım.


    şakaydı okadar bılgılı arkadaslar yorum yapmıskı sevındım ve sasırdım gerı kalmak ıstemedım yok sayın bu yorumu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aahmet_23

    O.B.K Hocam deviri nasıl okuğunu anlatabilir misiniz?


    Çoğu güncel motorda devir krank devir sensöründen okunur. Okunan bu devir ECU'ya iletilir. ECU da bu devir sinyalini göstergeye de ateşleme bobinine de, ihtiyaç duyulan diğer ekipmanlara da iletir.

    Bu şekilde çalışan en yaygın sistem ford EDIS'dir. Örnek resim;

     DEVİR SAATİ HAREKETİNİ NERDEN ALIYOR


    Bazı eski tasarım motorlarda devir distribütörden okunur. Bu motorlarda distribütör eksantriğe bağlıdır. Motorun devri eksantrikten okunur ve distribütörden bobine ve ECU'ye iletilir. Bu motorları eksantriğin başına monte edilmiş distribütörden tanırsınız. En yaygın Honda motorlarında kullanılır.

    Bir de alternatör akımına bakarak devir tahmine eden sistemler var. Nadir de olsa alternatörün ürettiği akıma göre motor devrini ölçen sistemler de kullanılmakta.




  • Nasıl Okuduğunu Bilmiyorum Ama... Benim Şahinde Endüksiyon Bobinine Bağladılar.
  • Felicialarda motor devir saati kesinlikle ve kesinlikle bobinden güç alır beyler.
  • Eski otomobillerde ateşleme bobini eksi ucundan alınan kablo devir saatine gönderilir. Devir saatinden çıkan kablo da şaselenir. Yenilerde ECU' ya bağlı olabilir.
  • 5 6 senelik konuları bulup çıkarmak moda oldu bugunlerde hadi hayırlısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: aahmet_23

    O.B.K Hocam deviri nasıl okuğunu anlatabilir misiniz?


    Çoğu güncel motorda devir krank devir sensöründen okunur. Okunan bu devir ECU'ya iletilir. ECU da bu devir sinyalini göstergeye de ateşleme bobinine de, ihtiyaç duyulan diğer ekipmanlara da iletir.

    Bu şekilde çalışan en yaygın sistem ford EDIS'dir. Örnek resim;

     DEVİR SAATİ HAREKETİNİ NERDEN ALIYOR


    Bazı eski tasarım motorlarda devir distribütörden okunur. Bu motorlarda distribütör eksantriğe bağlıdır. Motorun devri eksantrikten okunur ve distribütörden bobine ve ECU'ye iletilir. Bu motorları eksantriğin başına monte edilmiş distribütörden tanırsınız. En yaygın Honda motorlarında kullanılır.

    Bir de alternatör akımına bakarak devir tahmine eden sistemler var. Nadir de olsa alternatörün ürettiği akıma göre motor devrini ölçen sistemler de kullanılmakta.

    teknik , kesin ve net cevap




  • Peuget 206 aracım yolda giderken bazan sesli uyarı veriyordu. Bib diye uyarı verince airbag ışığı yanıyor ve devir göstergesi çalışmıyor.
    Bazan araç çalışmıyor yada geç çalışıyordu.

    Bu sorunun çözümü : Bütün bu uyarıları kontrol eden ve airbag ışığı ile devir göstergesini kontrol eden motorun önünde durduğunuzda motorun solunda bulunan 3 tane su geçirmez soketi olan motor kontrol kartı yada ismi herneyse bu kutu kontrol ediyor yönetiyor.

    Önceleri sokette temassızlık olduğunu düşündüm. Çünki soketleri söküp takınca biraz düzelme oluyordu. Ama arıza geçmiyor tekrar ediyordu. Zaten gögüs teki sağdaki motor arıza ışığı yanmayınca araç hiç çalışıyordu...

    Bu arıza için bu 3 soketli kutunun içini 4 vidayı sökerek açtım. Elektronikçi olduğum için soketin tüm vidalarını söktüm. Kutunun arka metalini çıkardım. Karta ulaşınca soketlerin tüm lehimlerini tazeledim. Sonra tekrar topladım. ARIZA DÜZELDİ. AİRBAG IŞIĞI VE DEVİR GÖSTERGESİ BU KARTA BAĞLI. Peuget 206 aracım yolda giderken bazan sesli uyarı veriyordu. Bib diye uyarı verince airbag ışığı yanıyor ve devir göstergesi çalışmıyor.
    Bazan araç çalışmıyor yada geç çalışıyordu.

    Bu sorunun çözümü : Bütün bu uyarıları kontrol eden ve airbag ışığı ile devir göstergesini kontrol eden motorun önünde durduğunuzda motorun solunda bulunan 3 tane su geçirmez soketi olan motor kontrol kartı yada ismi herneyse bu kutu kontrol ediyor yönetiyor.

    Önceleri sokette temassızlık olduğunu düşündüm. Çünki soketleri söküp takınca biraz düzelme oluyordu. Ama arıza geçmiyor tekrar ediyordu. Zaten gögüs teki sağdaki motor arıza ışığı yanmayınca araç hiç çalışıyordu...

    Bu arıza için bu 3 soketli kutunun içini 4 vidayı sökerek açtım. Elektronikçi olduğum için soketin tüm vidalarını söktüm. Kutunun arka metalini çıkardım. Karta ulaşınca soketlerin tüm lehimlerini tazeledim. Sonra tekrar topladım. ARIZA DÜZELDİ. AİRBAG IŞIĞI VE DEVİR GÖSTERGESİ BU KARTA BAĞLI.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Obk ne adammış la

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.