Şimdi Ara

Devir kesici ile ilgili soru? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
30.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yine benim dediğime çıkıyor....
  • özellikle belli yaşa gelmiş araçlarda yahut kalitesiz yağ kullanımı gibi durumlarda yüksek devir kullanımda yağlamanın yetersiz kalabileceğini düşünerek zararlı olabileceği sonucuna ulaşıyorum.
  • Ne kadar devir o kadar kısa ömür. Yapılan toplam devir aracın motor yaşını verir. Tabi ara sıra basmak kısa vadede bir şey yapmaz ama, ömürden yersin. Devir artınca aşınma katlanarak artar.
  • 4 dakika

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    4 dakika



    Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    4 dakika



    Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...

    Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
    Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trueblueee

    quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    4 dakika



    Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...

    Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
    Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.

    Sabit duruyor araç hava almıyor sonucun böyle olması normal değil mi.?




  • Hicbir aracimi devir kesiciye getirmedim kiyamiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpgli araçları benzinde arada sırada kesiciye getirmek lpgnin oluşturduğu kurumu döktüğü söylenir doğru mudur bu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Lpgli araçları benzinde arada sırada kesiciye getirmek lpgnin oluşturduğu kurumu döktüğü söylenir doğru mudur bu?

    lpg benzinden daha az kurum oluşturur


    ama ara sıra viteste aracı red line a doğru kısa süreli zorlamak çok büyük zarar vermez arada yapmak faydalı bile olabilir. (kısa süreli)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    quote:

    Orijinalden alıntı: trueblueee

    quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    4 dakika



    Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...

    Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
    Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.

    Sabit duruyor araç hava almıyor sonucun böyle olması normal değil mi.?

    Zaten böyle olması beklenen bir şey, anormal bi' durum yok. Yolda sürekli 8 000 dd de gitse de patlar.
    İlginç olan zaten uzun süre 8 000 dd çevirmesi; neredeyse mucize sayılır. Çoğu benzinli binek araç zannetmiyorum ki 1 dk dan fazla patlamadan 8 000 dd çevirsin.




  • Ben kıyamıyorum ama arada bir red line'a getiriyorum
  • Yüsek devir yağı çabuk deforme eder buda motoru aşındırır

    Bide şimdi motoru 2 bin değil 8 bin devirde sürüyorsunuz sayın , yani motor %400 daha hızlı , illaki zorlanması zaten muhtemel değil midir ?

    Ya şanzıman ya motor sürekli yüksek devire dayanmaz bence ki yüksek akaryakıt fiyatlarına rağmen hırpalanmış araçların durumu ortada

    Yani en azından performans odaklı olmayan modellerde zarar verecek kanatindeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CKT

    quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

    bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı

    Hayatımda böyle saçma sapan bir yorum görmedim.

    Öncelikle max güçten sonra kesicige girer diye bir kural yok. Benim araç 4000 de max torkunu 5500 de max gücü veriyor ama 7000 de kesiciye giriyor.

    Turbo beslemeli araçlar çok daha düşük devirlerde max torku ve gücü verir. Yine de en az 6-7 bin rpm çevirebilirler (benzinli)

    Ayrıca McLaren F1 den örnek vermişsiniz sizce onda ki motor ve yürüyen aksamin bizim binek araçlarla ilgisi var mı?

    kullandıgınız aracın motor harıtasını paylasabılırmısınız?zıra maksımum beygır gucunu 5500rpm de verıp 7000rpm ye kadar bosuna devır cevıren bır motor gormemıstım

    ayrıca mclaren ornegını vermemdekı sebep kesıcının ıptal edıldıkten sonra atmosferık motorunun devır cevırmeye devam etmesı ve buna mutakıp beygır gucunu yukarıya cekebımesıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 25 Kasım 2013; 12:45:44 >




  • motor kod numarası 100 SX/HSX/ELX

    1581 cc 5750 rpm 103 hp maksımum beygır gucu 6000rpm kesıcıye gırmekte.kullandıgınız aracta muhtemelen devır lımıtoru dedıgımız seyde oynanmıs olabılır.stok haldekıler bıle 6000rpm de kesıcıye gırıyor

    mısalen bende 1.33 vvtı kullanıcısıyım.6000rpm de 100 beygır verebılmekte 6200 de kesıcıye gırmekte
  • trueblueee kullanıcısına yanıt
    konu hortladı ama yolda sürekli 8000rpm ile sabit 8000rpm farklıdır.yüksek viteste için konuşuyorum hız olduğu için motorda soğuma çook daha fazla olucak ki.o videodaki dakikanın en az 3-4 katı uzun süre daha gider araç.
  • Tabiki öyle, son viteste ya da altında 8000 çevirebiliyorsa daha uzun gider (ki zannetmem yüksek viteslerde o deviri çevirebilsin). Benim kastettiğim 1. 2. vites.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trueblueee -- 13 Ekim 2014; 20:11:42 >
  • arkadaslar babam eski otomatik sansiman ve usta tamirci 1970 li yillardan beri....babam ilk araba kullanmaya basladigimdan beri soyler kendi tabiryle benim anliyacagim dilde araba kendini buldugunda vitesi arttir...yuksek devirde gerekmedigi surece kullanma....yuksek devirler ....bir aracin omrunu belirler.....ayni aractan iki adet olsun ...biri hep red line.dedigimiz yuksek devirde digeride ....normal sakin vites geisleri yapilarak kullanilsin....yuksek devirde kullanilan arac 100.000 km de motor yerse.....diger arac 150.000 km yapar yani senin.araci ne.kadar yorduguna bagli yada sert kullaniyorsan daha erken bakima.sokman lazim ...ralli.yarislarinda kullanilan araclar bile yaris biter bitmez.bakima.aliniyor .....garaja koyup.dursun bidahaki yarisa.kullanirizmi diyor adamlar =)) motor isissi yaglama vesaire araba yuksek atesten gider valla surekli red line da motoru elinize alirsiniz bir gun :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar benim 2000 model 1.6 motor benzin lpg wolksvagen bora Aracım var araç 8 walf benim sorunum araç lpg de hareket halinde iken 5500 devirde gaz kesiyor bu neden olur aceba motor da mı sıkıntı var ve bu devir yükselir mi yükseltmek gerekir mi yoksa lütfen cevap

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor ısınmadan devirli kullanmak zararlıdır.
    motora devir kesiciyi zaten o kırmızı bölge dediğimiz redline a sokmayın diye koymuşlar
    devirli kullanmak alışkanlık haline geldiğinde motorun erken yıpanmasına sebep olacaktır.(aracın yağ yakmasından tutun yatak sarmasına bile gider)
    üst devirlerde kullanmak şehir içi sürüçlerde hararete bile sebep olur
    böyle şeylere fazla özenmeyin derim
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.