Şimdi Ara

Devir Kesici Hakkında.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
6.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar anlamadığım olay var;Alttaki videoda araba kaçıyor iyi güzelde vites attıracağı sırada kesiciye girerse sonraki vitesi kavrama olayı daha mı düşük oluyor buna bir açıklık getirirmisiniz.

    http://www.youtube.com/watch?v=rsN2vkmpBWg



  • Ben de bu kesici olayını anlamıyorum.
    Her araçta kesici var mesela benim araç 6000'de kesiciye giriyor. Bazı araçlarda kesiciye girince "Vututututu" sesi geliyor
    Bunun sebebi nedir ?
    Farklı tür kesiciler mi vardır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Ben de bu kesici olayını anlamıyorum.
    Her araçta kesici var mesela benim araç 6000'de kesiciye giriyor. Bazı araçlarda kesiciye girince "Vututututu" sesi geliyor
    Bunun sebebi nedir ?
    Farklı tür kesiciler mi vardır ?
    President usta bu konularda bilgisi var zannediyorum. En güzel açıklamayı ondan alabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Ben de bu kesici olayını anlamıyorum.
    Her araçta kesici var mesela benim araç 6000'de kesiciye giriyor. Bazı araçlarda kesiciye girince "Vututututu" sesi geliyor
    Bunun sebebi nedir ?
    Farklı tür kesiciler mi vardır ?

    Hayır anlamadığım nokta,Videodaki araç max 6 bin devir var diye gördüm ama 5bin 5bin 500 devirde kesiciye giriyor sonrada devir düşüyor.Bu kesici işte motor harap olmasın diye araç belirlenen devire geliyor sonra otomatik olarak mı düşürüyor araç devirini yoksa istenilse o devirde devam edilebilirmi.Arkadaş vitesi attıracağı sırada kesiciye girdik diyor sonrada araç duruyor zaten .Birde kesiciye girdikden sonra neden baştan alıyorlar denemeyi bir eksi yönümü var bu kesiciye girmesinin anlamıyorum bi türlü e birde bir araçta kesici yoksa nolucak Toparlayacak olursam.Devir kesiciye girdiği zaman yada sesi geldiği zaman araç kendi kendine deviri kesiyormu?

    Edit:Birde bu "Vutututututu"sesi gelince ne anlama geliyor?Kısacası motor bize "zorlama benim sıırım bu daha ilerisine gitmem"mi ? diyor.Yani o sesi duyunca daha zorlanmazmı araç ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WirLebenAutoss -- 11 Ağustos 2013; 12:08:26 >




  • Devir kesicinin farklı modelleri var. Arabanın motor kontrolü bilgisayardan gecmiyorsa tel ile kontrol ediliyorsa mesela bizim atmosferik eski getz devir kesicide vututu yapıyor. Sebebi de devir artıyor kesici gazi kesiyor devir kesiciden çıkar çıkmaz gaz tekrar geliyor. O süreçte de arabanin devri hızlı şekilde çıkıpiniyor. Vutututu sşeklinde :D

    Ama zaten elektronik kontrolse max devirde duruyor. Bilgisayar onu ayarlıyor. Mesela dsg caravelle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Ben de bu kesici olayını anlamıyorum.
    Her araçta kesici var mesela benim araç 6000'de kesiciye giriyor. Bazı araçlarda kesiciye girince "Vututututu" sesi geliyor
    Bunun sebebi nedir ?
    Farklı tür kesiciler mi vardır ?

    Bildiğim kadarı ile o ses standart motorlardan çıkmıyor. O sesi almak için farklı bir uygulama yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Ben de bu kesici olayını anlamıyorum.
    Her araçta kesici var mesela benim araç 6000'de kesiciye giriyor. Bazı araçlarda kesiciye girince "Vututututu" sesi geliyor
    Bunun sebebi nedir ?
    Farklı tür kesiciler mi vardır ?

    Bildiğim kadarı ile o ses standart motorlardan çıkmıyor. O sesi almak için farklı bir uygulama yapılıyor.

    +1 bende oyle biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhyegirdimkendimegeldim

    Devir kesicinin farklı modelleri var. Arabanın motor kontrolü bilgisayardan gecmiyorsa tel ile kontrol ediliyorsa mesela bizim atmosferik eski getz devir kesicide vututu yapıyor. Sebebi de devir artıyor kesici gazi kesiyor devir kesiciden çıkar çıkmaz gaz tekrar geliyor. O süreçte de arabanin devri hızlı şekilde çıkıpiniyor. Vutututu sşeklinde :D

    Ama zaten elektronik kontrolse max devirde duruyor. Bilgisayar onu ayarlıyor. Mesela dsg caravelle.
    Abi hiç mi underground oynamadın :D Hızlanmak için en yüksek devirde vites atılır, yani devir kesiciye en yakın noktada. Yoksa araç vitesi geç atar, güç kaybeder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    Abi hiç mi underground oynamadın :D Hızlanmak için en yüksek devirde vites atılır, yani devir kesiciye en yakın noktada. Yoksa araç vitesi geç atar, güç kaybeder.

    Alıntıları Göster
    Hemen hemen anladım ama,videodaki arkdaşlar kesiciye girince test'i baştan alıyor yani kesiciye giren araç hızmı kaybediyor?.Okuduğum kadarıyla kesiciye giren araç ateşlemeyi kesiyormuş bununla ilgizi muhakkak vardır ama sizin görüşleriniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WirLebenAutoss -- 11 Ağustos 2013; 13:06:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WirLebenAutoss

    Hemen hemen anladım ama,videodaki arkdaşlar kesiciye girince test'i baştan alıyor yani kesiciye giren araç hızmı kaybediyor?.Okuduğum kadarıyla kesiciye giren araç ateşlemeyi kesiyormuş bununla ilgizi muhakkak vardır ama sizin görüşleriniz nedir?

    Alıntıları Göster
    Kesici dediğimiz konuyu biraz detaylandıralım;

    Motor belli durumlarda iken (gaz pedalına ne kadar bastığınıza, motor suyu sıcaklığına vs.), ECU tarafından devir limitleri uygulanır, bu fabrikasyon olarak ayarlanmıştır. Modifiye olarak ta değişik şekillerde ayarlanabilir. Fuel cut ve ignition cut (yakıt kesme, ateşleme kesme) şeklinde.

    Kesici Tipleri:

    A: Engine Protection Limiter: Bu araç dururken, motora gaz verilmesi durumunda motorun yürür halde iken çevirebileceğinden daha düşük bir devirde ECU tarafından motoru koruma amaçlı olan kesici tipidir. Motor şanzıman sensöründen veri alamadığında aracın yürümediğini anlar ve motoru koruma altına alır. Bazı araçlarda bulunmaz. Fabrikasyon olarak konulmamış olabilir, bu tip araçlarda durduğu yerde gaz verilmesi halinde motor rev limiter'e kadar devir çevirir. Korumayı maksimum devirde rev limiter yapar.

    Tip 1.) Kesicilerde genelde fabrikasyon olarak ayarlanan fuel cut sistemidir. Yani ECU enjektörleri kapatarak yakıtı keser. Devir düştüğünde ise tekrar enjektörleri açar ve benzin gönderir. Gaz pedalı bu seviye ve üzerinde ise bu işlem sürekli peş peşe devam eder. Bu sırada motordan kesik kesik çalışıp durma sesine benzer bir ses duyulur.

    Örnek: fuel cut protection limiter.



    Tip 2.) ECU ve mikroişlemcilerin otomobillerde daha ileri seviye kullanılması ile birlikte yeni model bazı araçlarda ECU yakıtı kesmek yerine sabit tutar, bu tipte tip 1 den farklı olarak kesik kesik çalışma durumu oluşmaz. Devir sabit kalır. (Örneğin 4000 rpm)

    Örnek:



    B: Engine Rev Limiter: Rev limiter araç yürürken motorun maksimum çevirebileceği devire gelindiğinde ECU nun fuel cut yaparak yakıtı kesip motoru korumaya alması ve devir düşünce yakıtı tekrar vererek motoru çalışma durumunda tutması şeklinde çalışır.

    Tip 1.) Fuel Cut (yakıt kesme): Hemen hemen bütün araçlarda uygulanan tip limitördür. Yakıt kesilip tekrar verildiğinden motorda kesik kesik çalışma sesi duyulur ve bu arada geçen sürede yakıt gelmediği için motor devir kaybeder, eğer videodaki gibi güçsüz bir motora sahipseniz kesiciye girmeden vites değiştirmek daha iyi hızlanmak anlamına gelebilir. Eğer araç güçlü ve patinaj halinde ise kısa bir süre kesicide kalmak patinajı kesip tutunmaya yardımcı olur.

    Örnek:


    Tip 2.) Ignition Cut (ateşleme kesme): Bu tip sadece benzinli motorlarda ve modifiye araçlarda tercih edilen özel bir moddur. 2 step diye adlandırılır. Ateşleme yakıta göre daha hızlı kesilip verilebilen bir sistem olduğundan araçta devir düşmesi daha az yaşanır. Fakat yakıt ateşleme olmayan silindirlere devamlı gelmeye devam ettiğinden silindir içindeki sıkıştırılmış ama ateşlenmemiş hava yakıt karışımı eksoz zamanında eksoz sübabından dışarıya atılır. Bu esnada ECU tarafından farklı bir ateşleme zamanı uygulanır ve eksoz sübabı açıkken buji ateşleme yapar. Bu anda eksozda ciddi bir patlama oluşur. 2 step ignition cut modu ileri vadede sübaplar gibi aksamlara az da olsa zarar verebilir.

    Örnek: Daha eğlenceli olduğundan 3 video ekliyorum







    Son olarak yine limitör işlevi ile çalışan Launch Control hakkında birşeyler hatırlayalım;

    Launch Control: Yukarıda anlattığımız engine protection limitere çok benzer. Fakat çok güçlü araçlarda şanzıman ve yürüyen aksamlarda uygulanan özel çekiş ve kalkış kontrol sistemleri ile birlikte tutunmaya yardımcı olacak şekilde (traction control) bir bütün olarak ta uygulanmıştır. Kendim kullanmadım ama Porsche nin bazı modellerinde launch control ile kalkış yapabilmek için frene va gaz pedalına aynı anda basarak freni aniden bırakmak gerektiğini duymuştum. Bunlar çok profesyonel ve genelde supersport larda uygulandığı için, modifiye araçlarda launch control sadece ECU üzerinden yapılanlara daha çok rastlamak mümkün. Launch Control'ün güçlü araçlarda kalkış yapmadan önce turbo basıncını belli seviyeye kadar doldurmak için de çok faydalı olduğunu ekleyelim.

    Tip 1.) Fuel Cut Launch Conrol: Yine araç dururken belli devirde yakıtı kesip vererek çalışan sistemdir. Modifiye araçlarda genelde racing ECU ile ayarlanır.

    Örnek.


    Tip 2.) İgnition cut (2 step) Launch Control: Yine modifiye araçlarda racing ecu ile kullanılan bir moddur. Yakıt kesilmediği için ekzozda patlama olur.

    Örnek:


    Buda benim teneke



    Son olarak konuyla alakası olmasa da sorulacağını tahmin ettiğim için Anti Lag olayına da değinelim. Antilag bir kesici tipi değildir, gazdan çekildiğinde turbonun dönme hızının yavaşlamaması (turbo lag) ve sürekli peak boost'a yakın olunabilmesi için, gazdan çekildiği anda cut off sisteminin iptal edilerek motora yakıt verilmesine devam edilmesi durumudur. EGT yükselmesine ve uzun vadede turbo pallerinin aşırı ısınmadan zarar görmesine sebep olur, çok gürültülüdür genelde ralli araçlarında kullanılır. Ralli araçlarının sürekli motorları bozukmuş gibi çatır çutur çalışmasının sebebi budur. Turbo pahalı olmasa bende yapcam

    Antilag:


    Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın, vakit bulmuşken konuyu detaylandıralım dedim. Umarım unuttuğum veya atladığım bir nokta yoktur, umarım yardımcı olabilmişimdir. Konuda bahsedilen aracın kesiciden sonra devrinin düşmesinin sebebi fuel cut rev limiter sistemi olduğu içindir.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kesici dediğimiz konuyu biraz detaylandıralım;

    Motor belli durumlarda iken (gaz pedalına ne kadar bastığınıza, motor suyu sıcaklığına vs.), ECU tarafından devir limitleri uygulanır, bu fabrikasyon olarak ayarlanmıştır. Modifiye olarak ta değişik şekillerde ayarlanabilir. Fuel cut ve ignition cut (yakıt kesme, ateşleme kesme) şeklinde.

    Kesici Tipleri:

    A: Engine Protection Limiter: Bu araç dururken, motora gaz verilmesi durumunda motorun yürür halde iken çevirebileceğinden daha düşük bir devirde ECU tarafından motoru koruma amaçlı olan kesici tipidir. Motor şanzıman sensöründen veri alamadığında aracın yürümediğini anlar ve motoru koruma altına alır. Bazı araçlarda bulunmaz. Fabrikasyon olarak konulmamış olabilir, bu tip araçlarda durduğu yerde gaz verilmesi halinde motor rev limiter'e kadar devir çevirir. Korumayı maksimum devirde rev limiter yapar.

    Tip 1.) Kesicilerde genelde fabrikasyon olarak ayarlanan fuel cut sistemidir. Yani ECU enjektörleri kapatarak yakıtı keser. Devir düştüğünde ise tekrar enjektörleri açar ve benzin gönderir. Gaz pedalı bu seviye ve üzerinde ise bu işlem sürekli peş peşe devam eder. Bu sırada motordan kesik kesik çalışıp durma sesine benzer bir ses duyulur.

    Örnek: fuel cut protection limiter.



    Tip 2.) ECU ve mikroişlemcilerin otomobillerde daha ileri seviye kullanılması ile birlikte yeni model bazı araçlarda ECU yakıtı kesmek yerine sabit tutar, bu tipte tip 1 den farklı olarak kesik kesik çalışma durumu oluşmaz. Devir sabit kalır. (Örneğin 4000 rpm)

    Örnek:



    B: Engine Rev Limiter: Rev limiter araç yürürken motorun maksimum çevirebileceği devire gelindiğinde ECU nun fuel cut yaparak yakıtı kesip motoru korumaya alması ve devir düşünce yakıtı tekrar vererek motoru çalışma durumunda tutması şeklinde çalışır.

    Tip 1.) Fuel Cut (yakıt kesme): Hemen hemen bütün araçlarda uygulanan tip limitördür. Yakıt kesilip tekrar verildiğinden motorda kesik kesik çalışma sesi duyulur ve bu arada geçen sürede yakıt gelmediği için motor devir kaybeder, eğer videodaki gibi güçsüz bir motora sahipseniz kesiciye girmeden vites değiştirmek daha iyi hızlanmak anlamına gelebilir. Eğer araç güçlü ve patinaj halinde ise kısa bir süre kesicide kalmak patinajı kesip tutunmaya yardımcı olur.

    Örnek:


    Tip 2.) Ignition Cut (ateşleme kesme): Bu tip sadece benzinli motorlarda ve modifiye araçlarda tercih edilen özel bir moddur. 2 step diye adlandırılır. Ateşleme yakıta göre daha hızlı kesilip verilebilen bir sistem olduğundan araçta devir düşmesi daha az yaşanır. Fakat yakıt ateşleme olmayan silindirlere devamlı gelmeye devam ettiğinden silindir içindeki sıkıştırılmış ama ateşlenmemiş hava yakıt karışımı eksoz zamanında eksoz sübabından dışarıya atılır. Bu esnada ECU tarafından farklı bir ateşleme zamanı uygulanır ve eksoz sübabı açıkken buji ateşleme yapar. Bu anda eksozda ciddi bir patlama oluşur. 2 step ignition cut modu ileri vadede sübaplar gibi aksamlara az da olsa zarar verebilir.

    Örnek: Daha eğlenceli olduğundan 3 video ekliyorum







    Son olarak yine limitör işlevi ile çalışan Launch Control hakkında birşeyler hatırlayalım;

    Launch Control: Yukarıda anlattığımız engine protection limitere çok benzer. Fakat çok güçlü araçlarda şanzıman ve yürüyen aksamlarda uygulanan özel çekiş ve kalkış kontrol sistemleri ile birlikte tutunmaya yardımcı olacak şekilde (traction control) bir bütün olarak ta uygulanmıştır. Kendim kullanmadım ama Porsche nin bazı modellerinde launch control ile kalkış yapabilmek için frene va gaz pedalına aynı anda basarak freni aniden bırakmak gerektiğini duymuştum. Bunlar çok profesyonel ve genelde supersport larda uygulandığı için, modifiye araçlarda launch control sadece ECU üzerinden yapılanlara daha çok rastlamak mümkün. Launch Control'ün güçlü araçlarda kalkış yapmadan önce turbo basıncını belli seviyeye kadar doldurmak için de çok faydalı olduğunu ekleyelim.

    Tip 1.) Fuel Cut Launch Conrol: Yine araç dururken belli devirde yakıtı kesip vererek çalışan sistemdir. Modifiye araçlarda genelde racing ECU ile ayarlanır.

    Örnek.


    Tip 2.) İgnition cut (2 step) Launch Control: Yine modifiye araçlarda racing ecu ile kullanılan bir moddur. Yakıt kesilmediği için ekzozda patlama olur.

    Örnek:


    Buda benim teneke



    Son olarak konuyla alakası olmasa da sorulacağını tahmin ettiğim için Anti Lag olayına da değinelim. Antilag bir kesici tipi değildir, gazdan çekildiğinde turbonun dönme hızının yavaşlamaması (turbo lag) ve sürekli peak boost'a yakın olunabilmesi için, gazdan çekildiği anda cut off sisteminin iptal edilerek motora yakıt verilmesine devam edilmesi durumudur. EGT yükselmesine ve uzun vadede turbo pallerinin aşırı ısınmadan zarar görmesine sebep olur, çok gürültülüdür genelde ralli araçlarında kullanılır. Ralli araçlarının sürekli motorları bozukmuş gibi çatır çutur çalışmasının sebebi budur. Turbo pahalı olmasa bende yapcam

    Antilag:


    Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın, vakit bulmuşken konuyu detaylandıralım dedim. Umarım unuttuğum veya atladığım bir nokta yoktur, umarım yardımcı olabilmişimdir. Konuda bahsedilen aracın kesiciden sonra devrinin düşmesinin sebebi fuel cut rev limiter sistemi olduğu içindir.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    @*President*

    Gerçekten gene döktürmüşsünüz elinize sağlık. Çok kısa olarak anlatmak istesek, kesici araç boştayken motoru koruma amaçlı olur diyebiliriz. Yakıtı kesmenin değil de ateşlemenin kesilmesi çok daha eğlenceli olduğunu da söyleyebiliriz. Launch Control ise hızlı kalkış için ve turbonun basıncını doldurmak için modifiyeli araçlarda olmazsa olmazı yani.

    Aslında Anti-Lag'ı da çok iyi anlatmışsınız ama şunu sorma ihtiyacı hissettim. İnceleme yaparken turboda boşluk var dediklerinde istenilen basınca mı yükselmiyor demek oluyor? Anti-Lag yüksek mi olmuş oluyor yada daha kısa olarak?




  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    Ayağını gazdan çektiğinde motora hava girişi kapanır, az bir hava girer. Dolayısı ile hava çıkışıda olmaz eksozdan, çok az bir miktar olur yani. Bu sayede turbo yavaşlar, tekrar gaza bastığında turbonun tekrar hızlanması ve basınç oluşturmasını beklersin, buna turbo gecikmesi veya turbo lag denir. Genelde büyük turbolarda daha fazla hissedilir. Antilag sisteminde gazdan ayağını çektiğinde motora yakıt verilmeye devam eder, silindir içine giren az miktarda hava ve yakıt karışımı eksoz zamanında patlatılır. Bu sayede turbonun yavaşlamasının önüne geçilir bir miktar, dolayısı ile gaza tekrar bastığında turbonun maksimum hıza ulaşması ve istenilen basıncı üretebilmesi süre olarak ciddi oranda kısalır. Gecikme (lag) bir nebze önlenmiş olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    @*President*

    Gerçekten gene döktürmüşsünüz elinize sağlık. Çok kısa olarak anlatmak istesek, kesici araç boştayken motoru koruma amaçlı olur diyebiliriz. Yakıtı kesmenin değil de ateşlemenin kesilmesi çok daha eğlenceli olduğunu da söyleyebiliriz. Launch Control ise hızlı kalkış için ve turbonun basıncını doldurmak için modifiyeli araçlarda olmazsa olmazı yani.

    Aslında Anti-Lag'ı da çok iyi anlatmışsınız ama şunu sorma ihtiyacı hissettim. İnceleme yaparken turboda boşluk var dediklerinde istenilen basınca mı yükselmiyor demek oluyor? Anti-Lag yüksek mi olmuş oluyor yada daha kısa olarak?
    @*President*

    Acayip bir anlatım olmuş çok işime yaradı en sonunda anladım çok teşekkür ederim.Anlamadığım bi kaç yer var birde şu terimleri ezberlemem lazım Tekrar Çok Teşekkür Ederim




  • WirLebenAutoss kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, her zaman yardımcı olmaya çalışırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rica ederim, her zaman yardımcı olmaya çalışırım

    Anlamadigim bir nokta var,simdi aklima takildi.Benim verdigim videodaki arac yada baskasi kesiciye girince motor yakiti kesiyor iyi tamamda ayak gazda oldugu surece o deviri korumuyormu?Yoksa tamamen mi kitliyor kendini onu anlayamadim bunada bir aciklik getirebilirmisiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WirLebenAutoss


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rica ederim, her zaman yardımcı olmaya çalışırım

    Anlamadigim bir nokta var,simdi aklima takildi.Benim verdigim videodaki arac yada baskasi kesiciye girince motor yakiti kesiyor iyi tamamda ayak gazda oldugu surece o deviri korumuyormu?Yoksa tamamen mi kitliyor kendini onu anlayamadim bunada bir aciklik getirebilirmisiniz?

    Gaz pedalı gaz kelebeğine bağlıdır. Gaza basmak sadece motora giren havayı açıp kapatmaktır. Gaz kelebeğine bağlı olan TPS (throttle position sensor) gaz kelebeği pozisyon sensöründen alınan veriye göre ECU senin ne kadar gaza bastığını anlar ve ona göre enjektör zamanlarını ayarlayarak motora yeterli miktarda yakıt gönderir. (MAP,MAF gibi sensörlere girmiyorum şimdi kafan karışmasın diye)

    Limitör tam da bu mantıkla çalışıyor, sen gaza basmaya devam ediyorsun. Ama ECU sana diyor ki kusura bakma sen basıyorsun ama bizim limitimiz bu kadar. Ve yakıtı kesip kesip vermeye başlıyor. Sen bu arada gaza basarak motora sadece bol bol hava gönderiyorsun. Yakıt kesildiği için de motor devir kaybediyor, yakıt geldiğinde tekrar devirleniyor. Bu arada motor yük altında olduğundan benzinin kesilip geri verildiği milisaniye içinde devir ve güç kaybediyor. Bu biraz da motorun gücü ile alakalı, güçlü motorlarda daha az hissedilir bu durum.

    Yakıt gecikmesinden kaynaklanan devir düşme sorunu için de modifiye araçlarda ignition cut kullanılır. Çünkü elektrik yakıttan daha hızlı kesilip verilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: WirLebenAutoss


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rica ederim, her zaman yardımcı olmaya çalışırım

    Anlamadigim bir nokta var,simdi aklima takildi.Benim verdigim videodaki arac yada baskasi kesiciye girince motor yakiti kesiyor iyi tamamda ayak gazda oldugu surece o deviri korumuyormu?Yoksa tamamen mi kitliyor kendini onu anlayamadim bunada bir aciklik getirebilirmisiniz?

    Gaz pedalı gaz kelebeğine bağlıdır. Gaza basmak sadece motora giren havayı açıp kapatmaktır. Gaz kelebeğine bağlı olan TPS (throttle position sensor) gaz kelebeği pozisyon sensöründen alınan veriye göre ECU senin ne kadar gaza bastığını anlar ve ona göre enjektör zamanlarını ayarlayarak motora yeterli miktarda yakıt gönderir. (MAP,MAF gibi sensörlere girmiyorum şimdi kafan karışmasın diye)

    Limitör tam da bu mantıkla çalışıyor, sen gaza basmaya devam ediyorsun. Ama ECU sana diyor ki kusura bakma sen basıyorsun ama bizim limitimiz bu kadar. Ve yakıtı kesip kesip vermeye başlıyor. Sen bu arada gaza basarak motora sadece bol bol hava gönderiyorsun. Yakıt kesildiği için de motor devir kaybediyor, yakıt geldiğinde tekrar devirleniyor. Bu arada motor yük altında olduğundan benzinin kesilip geri verildiği milisaniye içinde devir ve güç kaybediyor. Bu biraz da motorun gücü ile alakalı, güçlü motorlarda daha az hissedilir bu durum.

    Yakıt gecikmesinden kaynaklanan devir düşme sorunu için de modifiye araçlarda ignition cut kullanılır. Çünkü elektrik yakıttan daha hızlı kesilip verilebilir.

    "Gaza basmak sadece motora giren havayı açıp kapatmaktır" demissiniz iyide motor zaten calistigi andan itibaren kendisi hava almiyormu bizim gaza basmamizla alakasini anlayamadim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WirLebenAutoss -- 11 Ağustos 2013; 19:59:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • WirLebenAutoss kullanıcısına yanıt
    Motorun hava alabilecek tek yeri gaz kelebeğidir. Gaza basmadığınız sürece gaz kelebeği kapalıdır. Sadece bir miktar sızıntı hava oradan geçebilir. Eğer motora gaza basmadığımızda hiç hava girmiyorsa peki motor neden stop etmiyor? işte bunu sağlayan rolanti ayarlayıcı olarak bilinen iacv (idle air control valve) dir, rolantiye yetecek kadar emme manifoltuna hava göndererek motorun stop etmesini engeller.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: WirLebenAutoss


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Rica ederim, her zaman yardımcı olmaya çalışırım

    Anlamadigim bir nokta var,simdi aklima takildi.Benim verdigim videodaki arac yada baskasi kesiciye girince motor yakiti kesiyor iyi tamamda ayak gazda oldugu surece o deviri korumuyormu?Yoksa tamamen mi kitliyor kendini onu anlayamadim bunada bir aciklik getirebilirmisiniz?

    Gaz pedalı gaz kelebeğine bağlıdır. Gaza basmak sadece motora giren havayı açıp kapatmaktır. Gaz kelebeğine bağlı olan TPS (throttle position sensor) gaz kelebeği pozisyon sensöründen alınan veriye göre ECU senin ne kadar gaza bastığını anlar ve ona göre enjektör zamanlarını ayarlayarak motora yeterli miktarda yakıt gönderir. (MAP,MAF gibi sensörlere girmiyorum şimdi kafan karışmasın diye)

    Limitör tam da bu mantıkla çalışıyor, sen gaza basmaya devam ediyorsun. Ama ECU sana diyor ki kusura bakma sen basıyorsun ama bizim limitimiz bu kadar. Ve yakıtı kesip kesip vermeye başlıyor. Sen bu arada gaza basarak motora sadece bol bol hava gönderiyorsun. Yakıt kesildiği için de motor devir kaybediyor, yakıt geldiğinde tekrar devirleniyor. Bu arada motor yük altında olduğundan benzinin kesilip geri verildiği milisaniye içinde devir ve güç kaybediyor. Bu biraz da motorun gücü ile alakalı, güçlü motorlarda daha az hissedilir bu durum.

    Yakıt gecikmesinden kaynaklanan devir düşme sorunu için de modifiye araçlarda ignition cut kullanılır. Çünkü elektrik yakıttan daha hızlı kesilip verilebilir.

    Alıntıları Göster
    anti lag turbonun bayağı bir ömrünü kısaltır sanırım


    birde merak ettim senin mambaya ne kadar masraf ettin toplam




  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    Turbo eksoz pallerini zamanla eritiyor anti lag, daha dayanıklı turbolar üretilirse belki sorun çözülebilir.

    Maliyet konusuna gelince, bir noktadan sonra hesaplamayı bıraktım diyelim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.