Şimdi Ara

DEV TITANIC EFSANESİ,GERÇEKLERİ VE TARTIŞMA TOPİĞİ (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
210
Cevap
12
Favori
186.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .::HANDSOME::.

     DEV TITANIC EFSANESİ,GERÇEKLERİ VE TARTIŞMA TOPİĞİ


    Titanik Hakkında Bilmediğiniz 5 Şey

    1– Titanik yasanın gerektirdiğinden daha fazla filika taşıyordu

    Bu trajedinin nedenini kötü bir şirketin düşük sınıflara ihanet etmek için yaptığı bir şey olarak görmek basitleştirmek olur ama bu şirket göründüğü kadar hain değildi.

    Deniz yasalarına göre Titanik 16 filikaya sahip olmalıydı. Bunların haricinde Titanik’te fazladan 4 tane portatif filika vardı – yasal gerekliliğinin üstündeydi yani. Esas soru nasıl bir felaketi düşündüler ki gemideki yolcuların sadece yarısını alabilecek filikalar gerekli görülmüştü. Bu sorular Titanik battıktan sonrada soruldu.

    2– Kimse Titanik için “batmaz” demedi ve hiçbir rekoru kırmaya çalışmıyordu

    Belki bazı insanlar “büyük ihtimalle batmaz” veya “buz dağlarını saymazsanız batıralamaz” demişlerdir ama hiçbir denizci bu gemiyi gördüğünde “bunu batırmaya çalış kolaysa, aptal okyanus! HAHA!” demedi.

    Veya gemi hiçbir hız rekoru kırmaya çalışmıyordu; hatta buz dağlarından kaçmak için yavaş ve uzun bir rotada ilerliyordu. Ancak bir şeyleri yeniden yazmazsak tarih çok sıkıcı olabiliyor.

    3– Bir kabin görevlisi 3 büyük gemi kazası atlattı

    Batan bir gemide bulunurken sizden beklenen tepki saçma tepkiler vermek ve bağırmaktır. En azından bir kabin görevlisi daha önceki deniz kazası deneyimini hatırlamış.

    Violet Jessop 1911’de Olympic ve Hawke çarpıştığında Olympic’teydi. Buradan Titanik’e geçti ve bir sene sonraki kazayı da atlattı. En son olarak Britannic’e transfer oldu, o da 1916’da mayına çarptı. Bu kadın tam 3 deniz kazası atlatmış oldu.

    4 – Bilerek buz dağına çarpmak Titanik’i kurtarabilirdi

    Titanik’in çarpışmasından çok kısa bir süre önce Kalifornya’lı biri Titank’in operatörüne bağlanmış. Jack Philips'e o bölgede çok buz olduğunu söylemiş. Philips ise adama susmasını söyleyerek işine geri dönmüş.

    Eğer Titanik’in kaptanı, Edward J. Smith, operatörü gibi davranıp buzdağına bağırarak üstüne gitseydi Titanik batmaktan kurtulabilirdi. Sadece ön kompartmanlar sel içinde kalırdı böylece gemi yüzmeye devam ederdi. Dönmeye çalışması ile 5 kompartman su altında kaldı ve bunlardan biri de sağ tarafıydı böylece gemi bu kadar zarara karşı koyamayarak battı.

    5 – 14 sene önce yayınlanan bir kısa hikaye çok benzer bir felaketi anlatıyor

    1898 yılında Morgan Robertson adlı bir Amerikan yazar Futility veya Titan’ın Enkazı isimli bir kitap yazdı. Bu kitapla esas olayın arasındaki benzerlikler biraz korkutucu. Gemilerin isimlerinin benzerliklerinin yanı sıra, hayali gemi aynı ayda yola çıkıyor, filikaları az sayıda, Southampton, İngiltere’den yola çıkıyor ve Atlantik’te bir buz dağına çarparak batıyor.

    Alıntıları Göster
    güzel paylaşım, gün yüzüne çıksın
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LetUsHuntY4rr

    tek kelimeyle harika hazırlamışsın eline sağlık arkadaşım

    Alıntıları Göster
    Mükemmel çalışma eline sağlık... 30 dakika boyunca her yazılanı tek tek okudum ve resimleri inceledim... Yükseklik ve genişlik açısından hayalimde canlandırdığım kadar değilmiş ama uzunluk olarak gerçekten muazzam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barbar -- 21 Mart 2010; 21:51:13 >
    _____________________________
    Atar, gider, zılgıt, bilimum hakaret isteyen PM atsın. 7/24 hizmetinizdeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biruni 3-4

    Faciadan hemen sonra, New York´da bir söylenti yayıldı; Titanik´in batış nedeni bulunmuştu çünkü kargonun konulduğu yerin gizli bir bölmesinde demir kafesli bir sandığın içinde bir lahit vardı. Lahit ve içindeki Mısır kralının mumyası, ABD´de gizlice satılmak üzere eski eser kaçakçıları tarafından gemiye yüklenmişti. Mısır inançlarına göre bu hırsızlık, tanrılara karşı bir hakaretti ve Anubis´in kudreti buna izin vermezdi. Tanrılar Titanik´i batırdı ve mumya denizin dibini boyladı. Belki… İki yıl sonra, söylenti yine başladı ama bu kez farklıydı; mumya batmadan evvel kaçırılmıştı yani gemide bulunan kaçakçılar veya kaçakçı gemicilere rüşvet vererek, mumyayı ambardan çıkarttırmış ve bir filikaya yükletmişti. Ve şirketin subaylarından birisi bu öyküyü onaylıyordu. Sonra kaçakçı rüşvet vermeye devam ederek, mumyayı Carpathia gemisine yüklemeyi de başararak, New York´a getirdi. Ama şansı orada sona erdi, satış yapılamadı, kimse mumyayı almıyordu. Kaçakçılar mumyayı geri götürmeye karar vererek, bu kez Empress Of Ireland adlı gemiye yüklediler ve Empress Of Ireland´da battı ama mumya yine kurtarıldı ve Ameriya´ya geri döndü. Sonuncu kez yine bir gemiye yüklenerek, yola çıkarıldı ama kader kararından dönmüyordu. Üçüncü gemi de torpillenerek batırıldı. Geminin adı Lusitania´idi. Kimliği bilinmeyen gizemli firavun sonunda huzura kavuşmuştu.

    Alıntıları Göster
    Şimdiye kadar oluduğum ve Titanic'i en iyi anlatan yazıydı. Teşekkürler
    _____________________________
    Serkan Karaca
    A Rh (+)
    Karacabey-BURSA
    bmwturk@yahoo.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bmwturk

    Şimdiye kadar oluduğum ve Titanic'i en iyi anlatan yazıydı. Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Çoğu resmi gördüm fakat görmediğim içlerinde resimler var ayrıca bilgilendirme için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orjinalden alıntı: feath

    geminin adı TİTANic mitolojik bir tanrının adı ve batmayacağı söylendi ve battı

    uzay üssünün adı Challenger yani meydan okuyan demek ve Allaha meydan okuyan kastıyla bu adın konulduğu söyleniyor. Neden yok oldukları belli gibi.


    Bence bunu ona bağlamak pek doğru değil. Yani madem öyle neden 1912'den sonra tonlarca uçak, gemi vs. yapıldı, eminimki bunları yapanlar içerisinde ataistlerde vardır, Allah'a meydan okuyanda. Yani tabiki Allah'ın gücü sonsuzdur fakat...Bir laf yüzünden kıçı kırık demir yığınınımı batıracak? Tuhaf



    Şimdi de var inanan inanmayan ama sanayi devrimiyle insanlık hiç olmadığı kadar ilerledi,1900 lerde dönemin patent enstitüsü başkanı artık icat edilecek birşey kalmadı bu enstitüyü kapatmalı dedi yani insanlık herşeyi keşfettiğini zannetti. Ayrıca din olgusu müthiş derecede zayıflamıştı kilise yani vatikan öyle bir konumdaydı ki herkes yok olmasını bekliyordu adı sanı bile anılmıyordu,kiliselerin birçoğu kapatılmış durumdaydı uzun süre Avrupa nın en büyük 2.kilisesi Notre Dame ahır ve saman deposu olarak kullanıdı ki günümüzde oldukça kutsaldır vs vs.Yani günümüzle kıyas bile kabul edilemeyecek bir dönemdi.

    Elbette geminin batmasında çeşitli mühendislik hataları var ama esas sebep insanlığın kendisine aşırı güveni,gemiye duyulan aşırı güven adeta isanlığın tanrıcılık rölüne bürünmesiydi.Kaptan Smith o kadar hızlı gitmese veya birileri ona gitmemesi için engel olsa,gözetleyen kişide en azından bir dürbün olsa ( koskoca şirket bir dürbün alamayacak durumda değildi sonuçta) gemi batmazdı.Elbette herşeyin en iyisini Allah bilir.İslamiyette kural şudur ki " Kula bela gelmez Hak yazmadıkça,Hak bela yazmaz kul azmadıkça" Bu olayda da insanlık kaşındı, aşırı kendine güven,bilim ve teknolojide artık bu kadar yeterli demeleri,hesaplamalarını yapmadıkları noktalarda yapmış gibi yanıltıcı bilgi vermeleri vs vs bu olaya sebep oldu.Titanik in batmasından sonra belki traji komik olan ise deniz yolcu taşımacılığı ile ilgili birçok önemli kararın bu trajediden sonra alınması.Bugün birçok kural o günlerde kalma.Titanik sayesinde belki binlerce insan kurtuldu ama Titaniktekiler öldü.Enterasan bir dünyada yaşıyoruz gerçekten.
    _____________________________




  • mesajım bulunsun
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LetUsHuntY4rr

    tek kelimeyle harika hazırlamışsın eline sağlık arkadaşım

    Alıntıları Göster
    Harikasın sayende hiç görmediğim resimleri gördüm,bilgilerde cabası, teşekkürler.
    _____________________________
  • İyi bir sunum hazırlamış ve emek harcamışsınız, Teşekkür ederim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GGGA

    İyi bir sunum hazırlamış ve emek harcamışsınız, Teşekkür ederim.
    bu konu da tüm paylaşım yapanlara teşekkür ederim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MhmT 106 GTI

    bu konu da tüm paylaşım yapanlara teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    İnanılmaz bir ugras. Ellerine saglık hazırlayanın ve yorum yapanların. Üzücü bir facia ama tenekekutunun yorumuyla net bir şekilde durum anlasılabiliyorda. Mantıklı bir yorum ve katılıyorum
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: St Batuhan

    İnanılmaz bir ugras. Ellerine saglık hazırlayanın ve yorum yapanların. Üzücü bir facia ama tenekekutunun yorumuyla net bir şekilde durum anlasılabiliyorda. Mantıklı bir yorum ve katılıyorum

    Alıntıları Göster
    Harika bir paylaşım !! Tüm yazdıklarını ve resimleri inceledim. Teşekkür Ederim emeğine sağlık
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ressam

    Olağanüstü çalışma.
    Fotoğraflarlar ve belgeler gerçekten tüyleri diken diken eder cinsten.


    Alıntıları Göster
    elinize sağlık süper bir konu
    _____________________________
    Samsung Galaxy S4 / iPhone 4S.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkPlayer00

    Ellerine sağlık.

    Alıntıları Göster
    müthiş paylaşım eline sağlık
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkPlayer00

    Ellerine sağlık.

    Alıntıları Göster
    Gerçekten muhteşem çalışma..
    _____________________________
    Toshiba Satellite L755 16x: İntel® Core™ i5-2410M İşlemci (2.30/ 2.90 Turbo Ghz), 4 GB DDR3 RAM , NVIDIA® GeForce® GT 525 cuda 2 gb
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ressam

    Olağanüstü çalışma.
    Fotoğraflarlar ve belgeler gerçekten tüyleri diken diken eder cinsten.


    Alıntıları Göster
    mükemmel bir çalışma..
    teşekkürler,
    aynı zamanda katkı sağlayanlara da tşk..
    ancak,
    bunun gibi bir olaya bile kolaycı dini yaklaşım gösterenler ise,
    bunun gibi çalışmalar hazırlasalar, bence daha iyi olur..
    sizin yorumlarınız,
    bu konuya bir zenginlik katmıyor bence bilgi bakımından..
    mesele inanç ise,
    inancınız size kalsın,
    herkesin inancı kendine,
    bilgi varsa,
    onu paylaşın..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caadas

    Mükemmel bir çalışma. Bu derlediğin bilgileri başka sitelere de koymanı diliyorum. Belgesel tadında bir sunum hazırlamışsın. Rahatlıkla kaynak olarak kullanılabilir. Eminim çoğu insan o fotoğrafları daha önce hiç görmemiştir. Paylaşımın ve emeğin için ne kadar teşekkür etsek azdır.

    Alıntıları Göster
    Titanik'in ardından şu olsa batmazdı,ya da şu olsa fazla insan kurtulurdu diyoruz ama bu olayın olacağı varmış maalesef.Atıyorum aracınız ile başka şehire gidersiniz ve yolda boştur ama olmadık ve inanılmadık bir şeyden dolayı kaza bile yapabillirsiniz.Yani Titanik olayı bu tarz bir duruma benziyor.

    Birde gemiler ilgimi çektiği için en uzun turistik yolcu gemisi şuanda Royal Caribbean International'ın sahibi olduğu "MS Oasis of the Seas" ve "MS Allure of the Seas" adlı gemiler.Boyları ise 361.8 ve 360.01 metre.Titanic o seneye göre en devasa gemi ve alkışı hak ediyor ama 90 küsür sene sonra ondan 90 küsür metre daha uzun ve yeni dönemin teknolojileri ile donatılmış bu 2 gemi muazzam.Bu şirketin elinde son zamanların en büyük gemileri var ve hepsi seri halinde adlandırılmış.Hepsinin sonu "of the Seas" ile bitiyor.
    http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Oasis_of_the_Seas
    http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Allure_of_the_Seas
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vitaphone

    Titanik'in ardından şu olsa batmazdı,ya da şu olsa fazla insan kurtulurdu diyoruz ama bu olayın olacağı varmış maalesef.Atıyorum aracınız ile başka şehire gidersiniz ve yolda boştur ama olmadık ve inanılmadık bir şeyden dolayı kaza bile yapabillirsiniz.Yani Titanik olayı bu tarz bir duruma benziyor.

    Birde gemiler ilgimi çektiği için en uzun turistik yolcu gemisi şuanda Royal Caribbean International'ın sahibi olduğu "MS Oasis of the Seas" ve "MS Allure of the Seas" adlı gemiler.Boyları ise 361.8 ve 360.01 metre.Titanic o seneye göre en devasa gemi ve alkışı hak ediyor ama 90 küsür sene sonra ondan 90 küsür metre daha uzun ve yeni dönemin teknolojileri ile donatılmış bu 2 gemi muazzam.Bu şirketin elinde son zamanların en büyük gemileri var ve hepsi seri halinde adlandırılmış.Hepsinin sonu "of the Seas" ile bitiyor.
    http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Oasis_of_the_Seas
    http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Allure_of_the_Seas

    Alıntıları Göster
    Uplayalım muhabbet olsun.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssaamm

    Tüylerim diken diken oldu incelerken. Emek verilmiş, kodlar açıklamalar. Eline emeğine sağlık.

    Bir şey dikkatimi çekti; çok da büyük bir gemi değilmiş. En azından çeken gemilere oranlayınca.
    ellerine sağlık diyorum çok güze lpaylaşım
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xsxixsx

    ellerine sağlık diyorum çok güze lpaylaşım

    Alıntıları Göster
    muazzam...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lolex

    muazzam...

    Alıntıları Göster
    filmde kullanılan detaylar gercekmiş demek..kar topu oynamalar ,ingilizce bilmeyenlerin üst katlara cıkamaması,kayıkların batmamak için yardım etemk yerine uzaklasması....güzel konu olmus...
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.