Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (179. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.704
Cevap
88
Favori
395.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abilerim simdi hayatimin belkide donum noktasini olusturacak bir soru sormak istiyorum.



    22 yasindayim ytu gemi makine okuyorum 2. Sinifim.



    Bolum bana cok zor geliyor ortalamam hayli dusuk (1 in altinda)



    Soruya gelecek olursam 2 yillik deniz ulastirmaya gecis yapmayi dusunuyorum istanbulda yasiyorum. Galatasaray universitesinde 2. Ogretim olarak bu egitim verilmekte.



    Bir arkadasimda suan o GS uni de duim okuyor ve Gmim den cap yapmaya basladi.



    Adamin derslerine girdim bizimkinden kat be kat kolay yani ben oraya gecersem kesinlikle 3 uzeri bi ortalama ile gmim den cap yapabilirim.



    Sizce gecis yapmali miyim?



    2 yillik 2 diplomam olacak bunun bana getirisi goturusu is imkani vs Nedir?



    Son olarak para benim icin cok muhim birsey degil 4 yillik 10 bin usd alacak sen 4 5 binde kalacaksin gibi bi durum varsa benim icin problem degil onu belirtmek istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yerdavader kullanıcısına yanıt
    kardeşim geçtinmi lütfen beni bilgilendir lütfen
  • sallama şakir nerden biliyorsun sağlık raporunu alamassa eğer bir alta yerleştiriliyor git karadeniz teknik üniversitesinin klavuzunu okuda gel burda yalan yanlış bilgi verme
  • 2 yıllık deniz ulaştırma okuyup zabıt olmayı istiyorum. matematik ve fizik bilgim 0 mezun olmakta zorlanır mıyım burayı okurken ? ne çeşit ders veriliyor hiçbir şey yazmıyor ki internette çok saçma.
  • İki senelik MYO okumak artık çok mantıklı değil, Denizcilik meslek lisesi mezunlarıyla aynı ehliyeti alıyorlar. (3500gt Vardiya Zabiti) Eskiden zor da olsa iş bulunuyordu, şimdilerde imkansıza yaklaştı.. Yine geçmiş dönemde teorikte de olsa ehliyet yükseltme (uzakyola geçiş) imkanı vardı, artık o da kaldırıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sizin çalıştığınız pozisyonun olayı ne tam olarak? Ne kadar süre denizde kalıyorsunuz, Uzakyol Kaptan kadar değil sanırım Youtubeda takip ettiğim kadarıyla? Normal şekilde çalışmak yerine bu şekilde çalışmanızın nedeni daha rahat olması mıdır, maaşları oranlayınca normal bir kaptan kadar mı kazanıyorsunuz yıllık veya aylık şekilde? Ya da bildiğimiz uzakyol kaptanı kadar çalışıyorsunuz ve ben anlamadım muhtemelen Şu an Bilgisayar Mühendisliği 1. sınıfım, 1 sene Almanca hazırlık okudum ve bölümden memnun kalmadığım için zamanında tercih etmeye çekindiğim İTÜ DUİM'e yatay geçiş yapmak istiyorum.Videolarınız ve bu mesajlarınız çok yardımcı oluyor.
  • Dr John H. Watson kullanıcısına yanıt
    Uzakyol Kaptan’ım ancak ofiste Operasyon yöneticisi,yük planlayıcı olarak çalışıyorum. Sadece denetlemelere gittiğimden seyirler kısa süreli oluyor.

    Karada aldığın maaş gemidekinden azdır. Aylarca seyirlere gitmek yerine akşam yada sabah eve geliyorum. Rahatlık bakımından gemide tek bir gemiden sorumluydum, şimdi 5 tane.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam çok teşekkürler.Yani uzun seyirler yerine yerleşik hayatta kalmak için daha çok çalışıp daha az kazanılan kollar da var.İnternette çok sınırlı sayıda bilgi olan konulardan biri bu Güvertecilerin karada çalışma imkanları.
  • Dr John H. Watson kullanıcısına yanıt
    Öncelikle tüm arkadaşlarda şu yargı var, biraz gemide çalışıp karaya geçerim. Ancak böyle birşey “torpil,kuvvetli bağlantılar veya şans” olmadan mümkün değil.



    Türkiye’de mevcut 15.000 zabitan var diye bir araştırma okumuştum. Şirketlerin kara kadrolarında ise ihtiyaç duyulan bir elin parmaklarını geçmiyor. Kendimden örnek vermem gerekirse yabancı şirkette çalışmama rağmen 2 gemi kaptanı ve 3 baş mühendis kadrosu var.



    Gemide çalışarak belli gelir elde ederken bir anda karaya geçişte sıfırdan başlamak gerekiyor, hem maaş hemde pozisyon bakımından. Bu nedenle gemiyi bırakmayı kesin kafana koyduğun zaman birçok şeyi geride bırakıyorsun. Karada pozisyonda işe başladığında gemi tecrübesinin çok önemi var ancak sıfırdan başlıyorsun genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Tekrar teşekkürler hocam, son olarak merak ettiğim 1-2 şey var uzakyol kaptanı tanıdığım hiç yok bu nedenle soramıyorum.Meslekte 40-45 ten sonra yani tahmini olarak 10 sene 1. Kaptan olarak çalıştıktan sonra eğilimler ne oluyor daha çok? Devam etmek mi, o sürede birikim yapıp karada düşük maaşla çalışmak mı, o birikimle farklı bir işe girmek mi? Her ne kadar mesleğin işleyişi ve psikolojik boyutunun tam benlik olduğunu düşünsem de 2-3 yıl kayıpla okula başlamak da önemli olur mu yani ne kadar erken o kadar iyi mi merak ediyorum.Eminim sorulmuştur bu tip sorular ama çok sayfa var okuma imkanım yok maalesef.
  • Dr John H. Watson kullanıcısına yanıt
    40-45’ten sonra yani belli yaşa ulaşınca şirketler tarafından tercih edilmezsin.



    Bu zamanlar asıl soru şu olmalı bu kadar çok mezun çıkarken ve staj bile bulunmazken nasıl iş bulurum? Çünkü Dünya’da trend otonom arabaların yanı sıra otonom gemilerin geliştirilmesine yönelik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    İş konusunda durum gerçekten kötü mü hocam? İTÜ'de bu staj ve sonrasında iş imkanlarının iyi olduğunu duydum, çok mezun var ama etiket ileri atmaz mı sence?
  • Dr John H. Watson kullanıcısına yanıt
    Hiçbir okulun birbirine karşı üstünlüğü yok. Eğitim zaten standart olarak Dünya Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından belirlenen kriterlerde yapılıyor. Her okulda staji kendin bulursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam ama bahsettiğim şey okuduklarıma göre her meslekte olduğu gibi firmaların kendi mezunlarına daha sahip çıkması.Yani ortalama bir ITU mezununun iş sıkıntısı olmayacağından bahsedilmişti tercih günlerinde.Tabi uluslararası firmalarda önemi olmayabilir.Ama bu 600 küsur DUIM mezunundan üniversite hayatını iyi geçirdikten sonra normal olarak ITU nün avantajı olduğundan bahsedildi bana zamanında.Tekrar teşekkürler ilgin için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İTU Duim avantajlari gecmise gore azaldi bunun sebebi egitim kalitesi vs degil personel aciginin artmasi meslegi birakan sayisinin artmasi ve sirket sayisinin artmasi insanlarin farkli egilimlere girmesi vb ancak Türkiye'nin kalbur üstü diye tabir edilen sirketleri İTU ye daha fazla kontenjan verir(gerek staj olsun gerek personel olsun) Duim ogrencisi olarak normal bir universite yasami bekleme denizcilik fakultesi İTU'de surgun yeri diye tabir edilir uzaktir tum hizmetlerden sosyal olanaklardan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dgs ile pri resise duime girmek istiyorum. Ücretli okuyabilirim mantıklını sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yıllık bir sürü denizcilik üzerine bölüm var hangisini okumak mantıklı sizce
  • 2 Yıllık bölümleri okumak artık pek mantıklı değil.
  • Merhaba.. Size bi sorun olacak 2 ay sonra dgs ile pri reise duimme geçiş yapabilirim. Ücretli de olabilir ücretli okumak bu bölümü mantıklı mı 30 milyar ortalama istiyorlar sizce mantık lı mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dehard kullanıcısına yanıt
    Piri Reiste Brokerlık okuyorum. Türkiyenin ilk broker mezunu olacağım. Verdiğin paraya alacağın eğitime bakınca değeceği konusunda şüpheliyim Tam Burs olsa neyse .
  • 
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.