Şimdi Ara

Deconstruist etimoloji

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mesela al kelimesi bana kırmızıyı hatırlatıyor türkçemizde olan altında onun işlenme aşamasında kırmızıya çalmasından geliyor diye düşünüyorum.Sen alırken utanmalısın çünkü maddenin devri olağan karşılanacak olgu değil tam aksine alma eylemine devam etmek için tiyatral olarak hoşgörülü davranacaksın zenginler erdemli olmak zorunda bırakılıyor bu manada.Büyürken küçülmeyi diğer yazılarımda izahatını verdim.Böyle düşünmemin sebebi etimolojinin halkların paradigmasını yansıtmasıdır.Sonra perişan kelimesi camın içinde hapis kalmış periyi anımsatıyor isteklerinin kölesi olma halini halk dilinde deklare ettiği ve sürekli peşine düşenlerin olmasıyla akıla yatkın geliyor



  • Yapısökümü yaparak bir metni daha geniş açıda okumak mümkün değil. Yazarın kelimeyi kullanışından(kendi bilgisine göre) metnin kelimeyi içerişine kadar değişken bir durum varken yapısökümü yapmak ne kadar mantıklı? Anlam, karşıtlık içinde başka bir anlama gönderme yapmaksızın doğamıyor ve zaman içinde mutasyona uğrayabiliyor. Nihilizm'den bile tehlikeli sularda yüzüyorsunuz. Bana mantıklı gelen tek yanı zıt kavramların birbirinden bağımsız var olamaması. Perişan-camın içinde hapis kalmış peri ? Perişan farsça bir kelimedir. Düzensizlik manasına gelir ve kelimenin içine girmek için farsçaya hakim olmak gerekir. J.Derrida kitaplarında kendisinin bile açıklayamadığı durumu felsefe dünyasına bıraktı. Gramatoloji üzerine, yazı ve fark, ses ve fenomen kitaplarını okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim. 67'de çıkmış ilk 3 kitabı belki bakış açınız değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.Huron

    Yapısökümü yaparak bir metni daha geniş açıda okumak mümkün değil. Yazarın kelimeyi kullanışından(kendi bilgisine göre) metnin kelimeyi içerişine kadar değişken bir durum varken yapısökümü yapmak ne kadar mantıklı? Anlam, karşıtlık içinde başka bir anlama gönderme yapmaksızın doğamıyor ve zaman içinde mutasyona uğrayabiliyor. Nihilizm'den bile tehlikeli sularda yüzüyorsunuz. Bana mantıklı gelen tek yanı zıt kavramların birbirinden bağımsız var olamaması. Perişan-camın içinde hapis kalmış peri ? Perişan farsça bir kelimedir. Düzensizlik manasına gelir ve kelimenin içine girmek için farsçaya hakim olmak gerekir. J.Derrida kitaplarında kendisinin bile açıklayamadığı durumu felsefe dünyasına bıraktı. Gramatoloji üzerine, yazı ve fark, ses ve fenomen kitaplarını okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim. 67'de çıkmış ilk 3 kitabı belki bakış açınız değişir.

    Tekli deconstruist edince manaları daralttığına katılıyorum açıkçası tek metin okuma yöntemim o değil yeri gelince analatik çözümlemedende yararlanıp metnin kendisinden hareket ediyorum.Teolojide dahi söylediğiniz geçerlidir mesela tarotun esas kaideleri bulunmakla beraber yorum kişinin deneyimleriyle formlaşabilir ve bunun metotu tamamıyla şahısa aittir şimdi yapım yıkım icra etmemin sebebi cahil kalma yönündeki tercihimle zevkli oluşundan ileri gelmektedir millete sadece batının yolunu izlememesi gerektiğini özdeşselliğinin farkında bulunmalarını söylüyorum kısacası




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Genel olarak insanlara anlatmaya çalıştığınız şeyi konularınızda görüyorum ve takip ediyorum ki zaten görmeye gerek kalmadan
    https://forum.donanimhaber.com/ateistlerin-mantiksizligi--128863949 bu konunuzda açıkça anlatmışsınız. Benim eleştirim genel olarak yapısökümüne. Bunu yapan sanırım bir siz bir de leportabim var forumda. Sizin de dediğiniz gibi manayı çok daraltıyor ki bu kadar değişkenle uğraşılan bir yöntemde daraltmaması, karışıklığa yol açmaması mümkün değil.

    "şimdi yapım yıkım icra etmemin sebebi cahil kalma yönündeki tercihimle zevkli oluşundan ileri gelmektedir" Tabi bu cümle için bana söyleyecek bir şey kalmıyor sizin tercihiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-586DEFFE5 -- 6 Ekim 2017; 1:9:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.Huron

    Genel olarak insanlara anlatmaya çalıştığınız şeyi konularınızda görüyorum ve takip ediyorum ki zaten görmeye gerek kalmadan
    https://forum.donanimhaber.com/ateistlerin-mantiksizligi--128863949 bu konunuzda açıkça anlatmışsınız. Benim eleştirim genel olarak yapısökümüne. Bunu yapan sanırım bir siz bir de leportabim var forumda. Sizin de dediğiniz gibi manayı çok daraltıyor ki bu kadar değişkenle uğraşılan bir yöntemde daraltmaması, karışıklığa yol açmaması mümkün değil.

    "şimdi yapım yıkım icra etmemin sebebi cahil kalma yönündeki tercihimle zevkli oluşundan ileri gelmektedir" Tabi bu cümle için bana söyleyecek bir şey kalmıyor sizin tercihiniz.


    Bazen minimalist tavrım ön plana çıkıyor aslında bahsettiğiniz küçülme istek üzerine yapılıyor çünkü belli bir noktadan sonra veriler beni akıl almaz derecede yoruyor ve böylelikle varış noktası az çok sonuçlanıyor.Zaten yaşamaktan yana tavrınız varsa tenkitleriniz bağlamla desteklenmiştir çünkü desconstruizm ademleri hiçe sayan gizli intihar yöntemidir o değilde analatik yazılar kaleme alacağım çünkü modernistler çözümleme yapmaktan bihaber derin konulardan önce akademiyi çözmeleri gerekiyor




  • biz bi kelimenin sözlük anlamına baktığımızda çıkardığımız seslerin temel olanları hakkında bir kısım kabullere gittiğimiz görülecektir.

    mesela A nedir? B nedir? veya ne olabilir kısmı ise bir kısım kabulleri ve bir kısım boşlukları içeriyordu.

    A türkçe a dır ancak ingilizce ey olarak anlam kazanır. yani kabullerimiz boşlukları doldururken anlaşma denen bir temel sözleşmeden bahsedilmekte.

    bu açıdan bir ingilizin ya da türkün A denirken ki ortak duygusu utkusu mefkuresi ne olabilir? işte bu oratak duyguyu yakalamak oldukça zora benziyor. iklim, coğrafi şart, yeme içme aile hayatı, din, sosyal tutum, geçmiş deneyimler, ülkeler arasındaki siyasi politik yeri, fethedici yapısı harfe başka bir anlam eklemektedir.

    yani aynı şeyi söylesek de aynı şeyi söylemediğimiz anlaşılmakta.

    bu açıdan ilahi güç denen kavramın sesi bizim için önemlidir. kitap vahiysel bir bütündür ancak vahyin sesi nedir ki biz onu anlamış olarak kabul edilelim?.

    burada kainatın sesi, ilahi kudretin sesi, doğanın sesi, atomun sesi gibi bir kısım bütünlerin ses denen öğesini anlamak lazımdır. yani atom A demişse aslında bu A ne demektiri öğrenmeden atom hakkındaki olası çözümlemeyi içeren alfabetik dil tamama manada yanlış olur. bütün tanımlar yanlış olacaktır.

    ilgilsi bulunan tümdengelime açık yapının ne dediğini anlamak onun sesini anlamaktadır.

    yani ilahi kudretten tutun da atomun zerre altındaki anlamını araştırmaya kadar biz, büyük değerin sesini anlamalıyız yoksa yapı yapmak mesele değil der ve bir de yanış yapılmış bir yapının sökümü denen şeyle karşılaşırız.

    totalde sesin bilinemezliği sessizliği intaç ederse(netice verirse) kainatın muazzam büyüklüğündeki sessizliğin(bize göre sesizliğin) anlamını idrakte zorlanırız.

    kainat bizim ilmimizin kaynaklarındandır ve sessizliği bize bir şey anlatır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    biz bi kelimenin sözlük anlamına baktığımızda çıkardığımız seslerin temel olanları hakkında bir kısım kabullere gittiğimiz görülecektir.

    mesela A nedir? B nedir? veya ne olabilir kısmı ise bir kısım kabulleri ve bir kısım boşlukları içeriyordu.

    A türkçe a dır ancak ingilizce ey olarak anlam kazanır. yani kabullerimiz boşlukları doldururken anlaşma denen bir temel sözleşmeden bahsedilmekte.

    bu açıdan bir ingilizin ya da türkün A denirken ki ortak duygusu utkusu mefkuresi ne olabilir? işte bu oratak duyguyu yakalamak oldukça zora benziyor. iklim, coğrafi şart, yeme içme aile hayatı, din, sosyal tutum, geçmiş deneyimler, ülkeler arasındaki siyasi politik yeri, fethedici yapısı harfe başka bir anlam eklemektedir.

    yani aynı şeyi söylesek de aynı şeyi söylemediğimiz anlaşılmakta.

    bu açıdan ilahi güç denen kavramın sesi bizim için önemlidir. kitap vahiysel bir bütündür ancak vahyin sesi nedir ki biz onu anlamış olarak kabul edilelim?.

    burada kainatın sesi, ilahi kudretin sesi, doğanın sesi, atomun sesi gibi bir kısım bütünlerin ses denen öğesini anlamak lazımdır. yani atom A demişse aslında bu A ne demektiri öğrenmeden atom hakkındaki olası çözümlemeyi içeren alfabetik dil tamama manada yanlış olur. bütün tanımlar yanlış olacaktır.

    ilgilsi bulunan tümdengelime açık yapının ne dediğini anlamak onun sesini anlamaktadır.

    yani ilahi kudretten tutun da atomun zerre altındaki anlamını araştırmaya kadar biz, büyük değerin sesini anlamalıyız yoksa yapı yapmak mesele değil der ve bir de yanış yapılmış bir yapının sökümü denen şeyle karşılaşırız.

    totalde sesin bilinemezliği sessizliği intaç ederse(netice verirse) kainatın muazzam büyüklüğündeki sessizliğin(bize göre sesizliğin) anlamını idrakte zorlanırız.

    kainat bizim ilmimizin kaynaklarındandır ve sessizliği bize bir şey anlatır.





    Özdeksellik düşüncesindeyim o sebeple ortak manaları aramanın yanlış metot olduğu kanaatindeyim bence ses öğesi anlaşılamaz bu kavramı boştur yani eğer verimli konuşmak istiyorsak yeni terminolojiye gerek vardır




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sterza Kimdir?
    geçen ay açıldı
    The Phoenician Scheme (2025)
    4 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    özelleşmiş bir kısım insanın ortak ilgisi ve bilgisi ile, özelleşmemiş bir kısım insana bir şeyi anlatması ne kadar mümkün olur?

    kalp özelleşmiş bir organdır. böbrek de öyle. şimdi siz dolaşım sistemi gibi bir bütün yapmadan bu iki farklı özelleşmiş organ arasında nasıl bir bağ kuracak terminolojiye sahip olabilirsiniz?

    kişi felsefi olarak çok gelişkin diyelim diğeri de köylü olan tarımı toprağı bilen ancak bunun ötesine geçmeyen kişi. terminoloji ile nasıl bir iletişim sağlanabilir?

    veya bir doktor bir uçak mühendisi ile terminolojik ilgiyi nasıl kuracak?

    büyük resimde bunlar arasında bağ kuracak canlı bir organizmaya sahip olmak lazım ki biri diğeri ile iletişim kurmak zorunda iken kurmasa da kurmuş gibi kabul edilsin.


    oluşan şey ise bence ses denen oluşumu vermeye hazır bir yapıdır.

    şimdi insan denen şey elimizde bence bunun sesi öncel olmalı. zaten terminolojik ilintiler kurulmuş. böbrek kalp karaciğer(doktor, mühendis) apandist(köylümüz) bir şekilde munasebettar. bunların bedensel bütününün ne demek istediği önemli gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    özelleşmiş bir kısım insanın ortak ilgisi ve bilgisi ile, özelleşmemiş bir kısım insana bir şeyi anlatması ne kadar mümkün olur?

    kalp özelleşmiş bir organdır. böbrek de öyle. şimdi siz dolaşım sistemi gibi bir bütün yapmadan bu iki farklı özelleşmiş organ arasında nasıl bir bağ kuracak terminolojiye sahip olabilirsiniz?

    kişi felsefi olarak çok gelişkin diyelim diğeri de köylü olan tarımı toprağı bilen ancak bunun ötesine geçmeyen kişi. terminoloji ile nasıl bir iletişim sağlanabilir?

    veya bir doktor bir uçak mühendisi ile terminolojik ilgiyi nasıl kuracak?

    büyük resimde bunlar arasında bağ kuracak canlı bir organizmaya sahip olmak lazım ki biri diğeri ile iletişim kurmak zorunda iken kurmasa da kurmuş gibi kabul edilsin.


    oluşan şey ise bence ses denen oluşumu vermeye hazır bir yapıdır.

    şimdi insan denen şey elimizde bence bunun sesi öncel olmalı. zaten terminolojik ilintiler kurulmuş. böbrek kalp karaciğer(doktor, mühendis) apandist(köylümüz) bir şekilde munasebettar. bunların bedensel bütününün ne demek istediği önemli gibi.




    İletişim olgusunu düşünürken sığ modern tanımlardan yola çıkamayız bunlar eskilerin sınıflaşmanın form değiştirmiş halidir içselliğe terstir bir doktorla karşısındaki doktor iletişim kuramazlar gerçek anlamda çünkü süper ego farklı verileri eşitlemek donuk paradigma inşa ediliş yanılsamasına düşürmektedir kısacası doktor tanımını hiçlememiz gerekir eğer sesten söz etmek istiyorsak.Doktorla köylü bütündür lakin alışagelmiş tekillik düşüncesinin çatısında birleşmiyorlar çünkü tekillik bile sezinimlerle açılıma tabidir




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.