Şimdi Ara

debriyajdan ayağını hızlı çekme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
18
Cevap
1
Favori
5.628
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Er
    2 Mesaj
    Arkadaşlar bir sorum olacak. araba giderken vites değiştirip gaza basmadan ayağımı debriyajdan aniden çekersem neler olur arabaya ağır hasar gelirmi. giderken araba ayağım debriyajın üzerindeydi ve araba vitesteydi ayağım debriyajın üzerinden kaydı ve aniden debriyaj yukarı çıktı bunun sonucunda tekerlekler kitlendi fakat arabanın aksanına bişey olmadı acaba hasar vermişmiyimdir??



    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3794 Mesaj
    Vitesi kaça alıyordunuz? Bir de araç stop etti mi?

    Soru özel olacak ama zaaaxd ne demektir?
    _____________________________
  • Binbaşı
    1929 Mesaj
    Bitir balatayı
    |
    |
    _____________________________
    2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
    2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    ye onu ken bılok
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3523 Mesaj
    hic bi mok olmazda hangi hizda hangi vitese attigina da bagli biraz bu is ...
    |
    |
    _____________________________
    Vatandaşı olmasak, || Aslında eğlenceli ülke !
    Boşuna yorma kendini, özelimi açamıyorum ..!
  • Yarbay
    2948 Mesaj
    Nickinizden dolayı size seviyeli bir cevap verme gereği duymamış kimse...

    [bende]
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    418 Mesaj
    |
    |
    _____________________________
    Onunla kaplı her yanım ve ben kokardı her yanı.
  • Yarbay
    13628 Mesaj
    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.
    _____________________________
    Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
  • Binbaşı
    1823 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    çok güldüm hocam..
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1603 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    |
    |
    _____________________________




  • DH+ Dergi Editörü
    9532 Mesaj
    Baskı balatan zarar görür ve araç silkelenir.
    |
    |
    _____________________________
    F30 M sport + HK
    When the lamp is turned off, all women get beauty.
  • Yarbay
    18683 Mesaj
    Geçen ve ondan önceki Yılbaşında vites değişimlier hakkında birşeyler yazmıştım...

    Vites küçültme
    http://forum.donanimhaber.com/m_35579275/tm.htm

    Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
    http://forum.donanimhaber.com/m_29218931/tm.htm

    Arkadaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...
    _____________________________




  • Yarbay
    2679 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    önce , sonra
    _____________________________

    Üniversiteyi 5 yılda bitiren 1 sene , 4 yılda bitiren 4 sene kaybetmiştir .




  • Yüzbaşı
    987 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçen ve ondan önceki Yılbaşında vites değişimlier hakkında birşeyler yazmıştım...

    Vites küçültme
    http://forum.donanimhaber.com/m_35579275/tm.htm

    Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
    http://forum.donanimhaber.com/m_29218931/tm.htm

    Arkadaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...


    taner abi birşey sorayim hazir yeri gelmişken..
    Kasisi geçtikten sonra 5-10 km/h ile giderken 2 ile devam ettigimde araba cok yikiliyor ve kendini ileri atiyor. 1'e takmak istediğimde ise aracin hizi çok az da olsa 1'e oldukça kemikli ve zor geçiyor. Geçenlerde arkadaşim ufak bi gaz verip dişlileri hareket ettirirsen 1'e geçirirsin dedi ancak kullanirkn aklima gelmedi hiç,dolayisiyla deneme firsatim olmadi. Ne dersiniz doğru bir yol mudur az bi gaz verip vitesi 1e almam? (aracim 1.5 dizel)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    18683 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: raikkonen999
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçen ve ondan önceki Yılbaşında vites değişimlier hakkında birşeyler yazmıştım...

    Vites küçültme
    http://forum.donanimhaber.com/m_35579275/tm.htm

    Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
    http://forum.donanimhaber.com/m_29218931/tm.htm

    Arkadaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...


    taner abi birşey sorayim hazir yeri gelmişken..
    Kasisi geçtikten sonra 5-10 km/h ile giderken 2 ile devam ettigimde araba cok yikiliyor ve kendini ileri atiyor. 1'e takmak istediğimde ise aracin hizi çok az da olsa 1'e oldukça kemikli ve zor geçiyor. Geçenlerde arkadaşim ufak bi gaz verip dişlileri hareket ettirirsen 1'e geçirirsin dedi ancak kullanirkn aklima gelmedi hiç,dolayisiyla deneme firsatim olmadi. Ne dersiniz doğru bir yol mudur az bi gaz verip vitesi 1e almam? (aracim 1.5 dizel)

    Merhaba değerli arkadaşım,

    Araçlar birbirinden farklı olsa da prensipte aynıdır ve bu nedenle de benim tavsiyem kasisi daima 2. viteste ve ayak debriyajdan ve gazdan tam çekilmiş halde geçmektir. Kasise yaklaşınca 2. vitese takıp ayak debriyajdan ve gazdan tam çekilir, rölanti aracı 2. viteste rahatça ilerletir, arka tekerler de kasisin üzerinde geçince gaz tekrar basar ve hızlanıp 3. vitese atarız. Adana'da daha önce çok fazla hız tümseği yoktu ama sayısı çok artınca çoğunu ezberledim ve ona göre de yukarıdaki gibi üzerinden geçiyorum. Bir defa tam evimin önünde 2 tane var, otopark kapısına yaklaşınca ya da yeni ayrılınca kasisle karşılaşıyorum ve araç zaten o anda 2. viteste oluyor, bu prosedürü uyguluyorum ve rölanti aracı 2. viteste sorunsuzca geçiriyor, önceki araçlarım benzinliydi ve onlarda rölanti ve 2. vites dişlisi şimdiki dizelden farklı olduğundan benzinlide yavaş ama dizelde daha hızlı geçiyor ama 1. vitese de atmak zorunda kalmıyorum.

    1. Vites dişlisi şanzımanda en hızlı dönen ve hareket ettikten sonra tekrar seçilmesi en zor olan dişlidir. Senkromeç hızı fazla olduğundan paralellik sağlamak zordur ve o nedenle de geçmez. Ancak çok yavaş gidersen geçirebilirsin ve bu çok yavaş da yürüme veya durmaya yakın bir hız ve her araç da hareket halindeyken kolay kolay 1. vitese geçmene izin vermeyebilir. Araç bir defa hareket ettikten sonra prensip olarak 1. vitese alınmaz. Uğraşırsanız aracı 2. viteste de hatta 3. viteste de kaldırabilirsiniz, tabi balatayı sıyırarak ama sakın denemeyin lütfen. Önerdiğim yolu bir deneyin derim. Zorlanırsanız araç çok yavaş gittiğinde 1. vitese takarak hızlanmayı deneyebilirsiniz.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2316 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    Abi süpersin ya acayip güldüm. Alman disiplini bu olsa gerek, verilen tüm kurallara istisnasız uyum =)
    |
    |




  • Yarbay
    3407 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cgh0gy-

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim gibi 4. viteste 90 km hızla giderken aniden 3. vitese indirmezseniz bir şey olmaz. 1991 yılında sürücü kursunda Skoda Favorit ile aynen böyle yapmıştım. Yanımdaki sürücü hocası bayağı kızmıştı. Ama suç tamamen bende değildi. Eğitime çıkarken hiç bir zaman 5. vitese gerek kalmayacağını söylemişti. 90 km hıza çıktığımda vites değiştir dedi. Ben de dediğini hatırlayıp vitesi 3'e indirdim. Motordan wrooooommmm diye ses geldi. Araba yığıldı. Adam cama yapışcaktı.

    önce , sonra

    Süper
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4086 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Vitesi kaça alıyordunuz? Bir de araç stop etti mi?

    Soru özel olacak ama zaaaxd ne demektir?

    Behzat Ç. dizisi aklıma geldi zaa
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Bey Azura
SEO
üniversite
haberler
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.