- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
64 Cevap15882 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
385 Mesaj
21 Ocak 2009; 19:35:21 

Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...


_____________________________

Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!


6152 Mesaj
21 Ocak 2009; 19:46:37 



_____________________________

FZ6 Fazer


6767 Mesaj
21 Ocak 2009; 19:54:23 

Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.


_____________________________

oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen?


 
385 Mesaj
21 Ocak 2009; 19:54:59 


quote:

Orjinalden alıntı: kadango




anlamadım bu ne demek=)


_____________________________

Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!


3108 Mesaj
21 Ocak 2009; 19:58:17 


quote:

Orjinalden alıntı: TaNeR.61

Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.


_____________________________



J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)


 
385 Mesaj
21 Ocak 2009; 19:59:32 


quote:

Orjinalden alıntı: Polemik

Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.

Vites değişiminde aragaz devri artıyor diye duydum.. Ford Transitlerde bunu cok duyuyorum.. Yapılıyor.. Dolmuş Şöförleri Bunu cok yapıyor...


_____________________________

Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!


 
385 Mesaj
21 Ocak 2009; 20:02:07 


quote:

Orjinalden alıntı: bulker




Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.


Bunu geçde olsa ögrendim.. Ancak fazla yavasladıgımı hissedip 1'e koydum.. Tabiki yaptıgımı savunuyorum.. Yanlıştı..


_____________________________

Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!


 
145 Mesaj
21 Ocak 2009; 20:02:18 

Aragaz daha çok vitesi zor geçen araçlarda vites rahat geçsin diye yapılır.


_____________________________



3693 Mesaj
21 Ocak 2009; 20:03:23 

ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


_____________________________



 
385 Mesaj
21 Ocak 2009; 20:09:24 


quote:

Orjinalden alıntı: Eswod

ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


Aragaz pek vermem.. Nerede olursam olayım ama işte bazen insan yapmak istıyor=)
Yakıt tüketimi olarak fazla değil.. Normal.. vites değiştirirken aragaz kullanmam.. dediğim gibi içime dogunca yaparum...


_____________________________

Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!


762 Mesaj
21 Ocak 2009; 20:37:41 

Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


_____________________________

Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...


 
7872 Mesaj
21 Ocak 2009; 21:18:46 


quote:

Orjinalden alıntı: Güneydoğu

Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


+1

kara şanzımanda motor devri ile tekerlek devrini dengelemek gerektiği için yapılan bir şey.


 
10544 Mesaj
21 Ocak 2009; 21:27:56 

Hareket halindeki aracı 1'e takmamanız lazım.O araçla da aragaz yapılmaz,daha iyi bir araç gelir,aklınızı alır :)


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
18966 Mesaj
21 Ocak 2009; 21:56:06 

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!


_____________________________



 
1625 Mesaj
21 Ocak 2009; 22:22:14 


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!



_____________________________



4116 Mesaj
21 Ocak 2009; 22:25:50 

taner bey çok güzel yorumlamışsınız


_____________________________



762 Mesaj
21 Ocak 2009; 22:28:13 

quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!


Olsa da yesek...

Edit: Vites kutusunu değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneydoğu -- 21 Ocak 2009; 22:25:30 >


_____________________________

Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Ocak 2009; 22:51:33 

quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!


Beni Anlattın Ya



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AvriL_Lavigne_ -- 21 Ocak 2009; 22:48:41 >


 
4503 Mesaj
21 Ocak 2009; 22:53:50 


quote:

Orjinalden alıntı: TaNeR.61




anlamadım bu ne demek=)


Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek


_____________________________



354 Mesaj
21 Ocak 2009; 22:54:22 

taner hoca döktürmüş yine
quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!



_____________________________

DH SEAT KULÜBÜ

2001 SEAT IBIZA Signo


319 Mesaj
21 Ocak 2009; 23:05:42 

saygılar hocam yine çok iyi bir paylaşım olmuş..
quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!



_____________________________



 
67 Mesaj
21 Ocak 2009; 23:13:55 

Yaw yeni araçlarda kompresyon oranı zaten çok düşük, araba bağırıyo ama yavaşlamıyo.

Kardeş biraz detay ver olayla ilgili 4 den 1 e mi taktın ne yaptın, hızın ne civardaydı. muhtemelen senkromeji bozmuşsundur.

Bir arada arabanın en pahalı yeri şanzımanıdır 15000tl civarı. şanzıman bozulduğu zaman, kazada hasar alırsa (genelde tamir edilemez), araç pert'e çıkar.


_____________________________



 
385 Mesaj
21 Ocak 2009; 23:35:01 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24




Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek


Olsun alırız.. Motora şefkat göstermek lazım=)


_____________________________

Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Ocak 2009; 0:06:24 


quote:

Orjinalden alıntı: TaNeR.61




Olsun alırız.. Motora şefkat göstermek lazım=)

Fazla şefkat gösterme.Şımarır sonra...


 
18966 Mesaj
22 Ocak 2009; 0:24:37 

Sevgili dostlar teşekkür ederim. Bilgi geldiği sürece burada paylaşırım.

Listede f) maddesini atlamışım, kimse de farkına varmamış anlaşılan. Ben de unuttum.
İşte en klasik 4 vitesli dişli kutusu. Murat 124/131'inki tam bu tip.

0


_____________________________



 
18966 Mesaj
22 Ocak 2009; 0:31:35 

ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) DE
Getrag (Getriebe AG) DE
Borg-Warner USA
Aisin JP

en büyük imalatçılar

0
0
0
0

0
0
0
0


_____________________________



6196 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Burak®
22 Ocak 2009; 0:34:51 


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!


Taner abi herşeyi yazmışsın bize bişey kalmamış


_____________________________

2009 520D E60 - 2008 ISUZU NPR - 2004 IVECO DAILY - 1998 MITSUBISHI FE659


 
18966 Mesaj
22 Ocak 2009; 0:42:21 

quote:

Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==

Taner abi herşeyi yazmışsın bize bişey kalmamış



Yok, daha yer var, f) maddesi boş. Ekleyebilirsiniz.

f) __________________________________________________________________________


_____________________________



2460 Mesaj
22 Ocak 2009; 1:07:12 


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!


Passat DSG ikinci viteste ayağı gazdan çekince sarsıyor ama


_____________________________



 
1121 Mesaj
22 Ocak 2009; 1:23:39 

Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


 
91 Mesaj
22 Ocak 2009; 1:53:09 

yürüyen araba 1o un altına inmedikten sonra 1. vitese alınmamalı


_____________________________



 
1832 Mesaj
22 Ocak 2009; 12:18:15 


quote:

Orjinalden alıntı: murti82

Yaw yeni araçlarda kompresyon oranı zaten çok düşük, araba bağırıyo ama yavaşlamıyo.

Kardeş biraz detay ver olayla ilgili 4 den 1 e mi taktın ne yaptın, hızın ne civardaydı. muhtemelen senkromeji bozmuşsundur.

Bir arada arabanın en pahalı yeri şanzımanıdır 15000tl civarı. şanzıman bozulduğu zaman, kazada hasar alırsa (genelde tamir edilemez), araç pert'e çıkar.


hangi araba bu ferrari mi veyron mu


_____________________________



 
1121 Mesaj
22 Ocak 2009; 21:13:16 

sorularıma cevap vericek yok mu??


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


 
18966 Mesaj
22 Ocak 2009; 22:08:22 


quote:

Orjinalden alıntı: caissa

Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..


- Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

- Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...



_____________________________



319 Mesaj
22 Ocak 2009; 23:42:32 

hocam birde arabayı aradabir zorlamakta yani biraz bağırtmakta iyi oluyor diyor ustalar. yani sanırım eksozu sistemi falan temizliyormuş ve motorun tam olarak yağlanmasını sağlıyomuş ve motor için iyiyimiş.. yani böyle söylüyorlar..
quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!



_____________________________



6152 Mesaj
22 Ocak 2009; 23:53:37 


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode





virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...



Anlamadım burayı?


_____________________________

FZ6 Fazer


641 Mesaj
25 Ocak 2009; 15:39:48 

bende bi soru sorcam taner bey diyelim ki 2 viteste gidiyoduk yavaşlamamız gerekti ama durcak şekilde değil bu durumda da 1. vitese atmamalımız.

ben bu güne kadar atıyodum bi zarar verdiğimi de düşünmüyordum


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Adaşım...

a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

BAŞARILAR!!!



_____________________________

    ρѕη: edore1907_88


     
    18966 Mesaj
    25 Ocak 2009; 15:58:28 

    2. viteste de kalkabilirsiniz. Bir deneyin. 1. vitesin tek özelliği ilk harekette ve çok dik yokuşlarda düşük hızda torku maksimum kullanacak şekilde kalkış yapmak. Gazı biraz arttırdığınızda 2. viteste de rahatça kalkabilirsiniz. Yavaşlamaya başlayınca 2. vitesten 1. vitese hiç atmanıza gerek yoktur, boşa alın, sonda da frene basın. Hareket halinde bir aracı 1. vitese atmak hassas dişlilere zarar verebilir, hiçbir sürücü eğitmeni de bunu önermez. 1. vites sadece kalkış vitesidir.

    1-3-5 yapanlar da var mesela, yüksek devir çıkar, sonra 2-4 vitesine hiç atmaz. Debriyaja basmadan 3. ve 5. vitesten çıkaranlar da var. Daha neler var neler.


    _____________________________



    9623 Mesaj
    25 Ocak 2009; 16:06:56 

    3. viteste de kalkar berlingo da o şekilde şanzıman kullnmanız hoş olmamış çok zarar verirsiniz. siz bilirsiniz tabi ben de hep motor freni kullanırım ileride kırmızı ışık yanıyorsa çekerim gazdan ayağımı 4'e 3'e 2'ye alırım ama 1'e almam


    _____________________________

    Acer AS5740G-434G50Bi
    CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
    Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!


     
    10544 Mesaj
    25 Ocak 2009; 16:17:40 

    Hareket halindeki araç 1.vitese atılmaz.Zaten atmaya çalışırsanız,vitesin zorlandığını göreceksiniz.Dişlilere zarar verir.1.vites sadece kalkış içindir.


    _____________________________

    VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
    VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
    Ford Fiesta 1.5 TDCI


     
    4503 Mesaj
    25 Ocak 2009; 16:33:58 


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    2. viteste de kalkabilirsiniz. Bir deneyin. 1. vitesin tek özelliği ilk harekette ve çok dik yokuşlarda düşük hızda torku maksimum kullanacak şekilde kalkış yapmak. Gazı biraz arttırdığınızda 2. viteste de rahatça kalkabilirsiniz. Yavaşlamaya başlayınca 2. vitesten 1. vitese hiç atmanıza gerek yoktur, boşa alın, sonda da frene basın. Hareket halinde bir aracı 1. vitese atmak hassas dişlilere zarar verebilir, hiçbir sürücü eğitmeni de bunu önermez. 1. vites sadece kalkış vitesidir.

    1-3-5 yapanlar da var mesela, yüksek devir çıkar, sonra 2-4 vitesine hiç atmaz. Debriyaja basmadan 3. ve 5. vitesten çıkaranlar da var. Daha neler var neler.


    Merhaba Taner Bey...
    Giden aracı 1. Vites'e atmamak gerekir, Fakat ben hergün eve gelirken yaşadığım bir olay var...
    Eve gelen cadde boyunca plastik setlerden var...Hızlı geçmeyi sevmiyorum, Setlerin arasıda fazla açık olmadığından genelede sete 2.viteste geliyorum, Debriyaja ve frene basıyorum ön lastik sete çıkmadan 1. Vitese alıyorum aracın hızıda çok düşük, Ancak vitesten değişik bir ses çıkıyor...Yani kalkerken 1'e attığım vites değil bu, Birde birkerede geçmiyor, 2 kademede geçiyor sekerek...Hergün oluor bu, sıyırma sesi değilde tok bir ses çıkıyor ve tak ediyor...Aynı olan 60-70 metre ilerdeki sette tekrar oluyor...Bunu vitese bir zararı varmıdır ? 2. Viteste geçmek istersem hem hızlı oluyor hemde yol hafif rampa olduğundan araç bayılıyor...Mecbur 1'e alıyorum ama durupta almak istemiyorum, Durmak üzere alıyorum onda da bu olay gerçekleşiyor...

    Teşekkürler


    _____________________________



    7954 Mesaj
    25 Ocak 2009; 16:36:22 


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!


    Taner abi Dodge Viper ın vitesleri kamyon vitesi gibi geçiyor zorla giriyor yerine farklı viteslerde ii olabilir bence


    _____________________________

    Badass Nova


     
    18966 Mesaj
    25 Ocak 2009; 23:49:17 

    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer
    Taner abi Dodge Viper ın vitesleri kamyon vitesi gibi geçiyor zorla giriyor yerine farklı viteslerde ii olabilir bence


    Yüksek güç ve torka sahip otomobillerin vites kutuları, dişlileri, yağı ve aktarma elemanları bu güç ve torka dayanabilecek yapıda olmalıdır. Daha kalın ve büyük dişler kullanılmazsa motorun gücü krank mili vasıtasıyla vites kutusunda işlenip (ki aslında bir redüktördür) tekerleklere aktarılmadan dişlileri paramparça eder.

    Ayrıca zor girmesinin diğer bir sebebi de kolay çıkmasını engellemektir. Vitesteyken "plop" diye boşa geçen 131 veya Toros vitesi görmüşsündür...


    DODGE VIPER'in vites kutusu Borg Warner 6 ileri T56 tipidir (1998'den sonra Tremec tarafından üretilidi). Paslanmaz çelik senkromeçlere sahiptir. Gövdesi ve kapağı alüminyumdan imal edilmiştir. Aşağıda bu vites kutusunu kullanan marka ve model araçlar ile ilgili bilgiler mevcut:

    Borg Warner T56 Gearbox Features : The T-56 six speed manual transmission has been used in a wide range of vehicles from General Motors, Dodge, and Ford Motor Company. The transmission was originally designed and built by Borg-Warner, but as of 1998, is built by Tremec.

    Applications
    Aston Martin DB7 Vantage
    Aston Martin V12 Vanquish, 2001-2006
    Cadillac CTS V-Series, 2004-2006
    Chevrolet Corvette, 1997-2006
    Chevrolet SSR, 2005-2006
    Dodge SRT10 Ram, 2004-2006
    Dodge Viper, 1992-2006
    Ford Mustang Cobra, 2003-2004
    Ford Mustang Cobra R, 2000
    General Motors GM_F_platform V8 cars, 1993-2002
    Holden Commodore
    Holden Monaro, 2001-2006
    Pontiac GTO, 2004-2006

    Features: The transmission uses a hydraulic clutch and had an 11 inch clutch disk. The entire case, including the bellhousing, is made of aluminum. The T-56 has a synchromesh made up of brass synchros for the GM and Ford applications, and stainless steel in the Dodge application.

    Specifications
    Application 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
    All except otherwise noted 2.66:1 1.78:1 1.30:1 1.00:1 0.74:1 0.50:1
    1993 Camaro Z28 3.36:1 2.07:1 1.35:1 1.00:1 0.80:1 0.62:1
    1993 Camaro Z28 with G92 axle 2.97:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.80:1 0.62:1
    Pontiac GTO
    Cadillac CTS-V 2.97:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.84:1 0.57:1
    Chevrolet SSR 3.01:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.84:1 0.57:1
    2005 Corvette Z51 2.97:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.71:1 0.57:1

    26-spline input shaft (GM)
    31-spline input shaft (Dodge)
    400 ft·lbf torque capacity (1993 F-Body)
    450 ft·lbf torque capacity (GM, except 1993 F-Body)
    600 ft·lbf torque capacity (Dodge)

    0
    0

    0




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 25 Ocak 2009; 23:53:12 >


    _____________________________



     
    18966 Mesaj
    26 Ocak 2009; 0:34:11 

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Merhaba Taner Bey. Giden aracı 1. Vites'e atmamak gerekir, Fakat ben hergün eve gelirken yaşadığım bir olay var. Eve gelen cadde boyunca plastik setlerden var...Hızlı geçmeyi sevmiyorum, Setlerin arasıda fazla açık olmadığından genelede sete 2.viteste geliyorum, Debriyaja ve frene basıyorum ön lastik sete çıkmadan 1. Vitese alıyorum aracın hızıda çok düşük, Ancak vitesten değişik bir ses çıkıyor...Yani kalkerken 1'e attığım vites değil bu, Birde birkerede geçmiyor, 2 kademede geçiyor sekerek...Hergün oluor bu, sıyırma sesi değilde tok bir ses çıkıyor ve tak ediyor...Aynı olan 60-70 metre ilerdeki sette tekrar oluyor...Bunu vitese bir zararı varmıdır ? 2. Viteste geçmek istersem hem hızlı oluyor hemde yol hafif rampa olduğundan araç bayılıyor...Mecbur 1'e alıyorum ama durupta almak istemiyorum, Durmak üzere alıyorum onda da bu olay gerçekleşiyor...

    Teşekkürler


    Merhaba Erdem Bey,

    Sanırım karşılaştığınız durumu anladım. Eve giderken ve kapalı otoparktan çıkarken ben de benzer bir durumla karşılaşıyorum. Hemzemin geçitte 2 tren hattı (4 tren rayı) bulunduğundan ve pek düzgün yapılmadığından aracı hoplatıyor, bu nedenle yavaş geçiyorum. Otoparktaki kapı rayının üzerinden çapraz geçmek zorundayım çünkü aracıma ve Türkiye'ye gelen tüm 3C kasar (2005.5-) Volkswagen Passat araçlara Almanya'daki fabrikada SWF (Schlecht-Wege-Fahrwerk = Bozuk Yollara Dayanıklı Yürür Aksam) takıldığından oldukça sert ve bunu böyle bu şekilde kullanmak zorundayım.

    Sizin durumunuzda sanırım şu şekilde yaparsanız çok daha iyi olur: Sete yaklaşınca 2. vitese geçin, aracın ön lastikleri sete dokunmadan ayağınızı gazdan çekin de debriyaja basın, yavaşlayan araç yol hızı ile setten geçecektir, arka lastikler de setin üzerinden geçtikten sonra ayağınızı hafifçe debriyajdan kaldırın ve gaz vermeye başlayın, araç kendi hızını yol hızına eşitledikten sonra normal seyrinize devam edebilir, hızlanıp üst viteslere geçebilirsiniz.

    Yukarıda kırmızı ile altını çizdiğim husus ile ilgili olarak da yol hızı şayet motor hızından (rölanti) daha düşük ise (aracı 1. vitese takın ve gaz vermeyin, bakın bakalım ne kadar hızlı gidecek) (örneğin siz daha da yavaş gitmek için frene basarsanız veya üzerinden gittiğiniz tümsek, set veya raylar aracın hızını kesiyorsa) baskı ve balata arasında bir frekans farkı (devir eksikliği) oluşur, piston-biyel kolu-krank mili üçlüsünün çevirdiği volan dişlisindeki güç kendine ihtiyaç olmadığını anlayarak kendisini baskı ve balataran kurtarmaya çalışır (fazla enerjiyi tahliye etmeye girişir) ve siz de bunu sert ve müteselsilen çıkan "tak" sesleri olarak işitirsiniz, böyle bir durumda hemen debriyaja basın.

    İyi akşamlar,

    T.G.

    0
    0
    0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 26 Ocak 2009; 0:36:03 >


    _____________________________



     
    67 Mesaj
    26 Ocak 2009; 0:39:03 

    Arkadaşım ferrari veya veyron değil, yeni model araçlarda bir iki yetkili servise sor, benim gördüğüm ford focustu sanırım. şanzıman gidince araç perte ayrılıyor.


    _____________________________



     
    18966 Mesaj
    26 Ocak 2009; 0:59:08 

    İngilizce bilenler için... Manyak ayrıntılı resimler var. Tavsiye ederim.

    http://www.carbibles.com/transmission_bible.html

    0

    0

    0

    0

    0

    0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 26 Ocak 2009; 8:23:00 >


    _____________________________



     
    4734 Mesaj
    26 Ocak 2009; 1:10:44 

    Kesinlikle yürüyen araçlarda 1.vitese atılmaz zaten Opellerde uyarıcı sıstem gibi birşey war 1 vitese geçirmek için topuzu ıyıce sıkıp zorlamak gerekiyor




    EDİT:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ac Schnitzer. -- 26 Ocak 2009; 1:07:57 >


    _____________________________

    97. Opel Corsa GSİ


    5464 Mesaj
    26 Ocak 2009; 2:44:45 

    berlingo allah bilir dizeldir. standart benzinli 2 ye takılır devam edilir. berlingo dizelse bide 3 le bile devam eder azcık zorlanır ama heralde 1. vitesten iyidir. demi taner 61 "berlingonun vitesleri zayıf". )


    _____________________________

    İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


     
    18966 Mesaj
    26 Ocak 2009; 8:33:31 

    Otomobil dünyasına ilk adım atmam babamın Opek Rekort 1700 arabamızı kullanırken Yugoslavya'nın meşhur Belgrad Yokuşundaki bitmek bilmeyen kuyruklarda zaten aşırı yüklü otomobili geriye kaydırmamaya uğraşırken ara sıra gelen koku üzerine "debiyaj balatasını sıyırdık" demesi ile olmuştur. Bu üç sözcük henüz 9 yaşında bir erkek çocuğu için silindirler, bujiler, vitesler, diferansiyeller ve kardan millerinden oluşan sonsuz bir dünyanın bileti haline gelmiş, 30 yıl sonra hâlâ ilk günkü hatırasını devam ettirmektedir. Hani derler ya: "Vay be...." İşte şimdi de ben diyorum: "Vay be...."


    _____________________________


    Uzaklaştırılmış
    Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    26 Ocak 2009; 8:46:08 


    18 yıldır ehliyetim var ve halen manuel vitesli arabayı kaldırırken hatalarım olabiliyor

    abi sen arabayı kaldırırken tır kaldırır gibi kaldırıyorsun diyorlar manuel vitesli arabada öğrenemedim gitti 25-30 binde bir baskı balata gidiyordu

    uzun yoldada 5000 devire filan dayamadan vites değiştirmiyorum

    o yüzden otomatik alıyorum arabayı genlede


     
    18966 Mesaj
    26 Ocak 2009; 9:01:26 

    Kuzenimin vites değilştirmesi ile mevcut adaletsiz vergi sistemi arasındaki tek ortak notka: ikisi de bir felaket! Debriyaja basar, ama gaza basmaya devam eder (devir boşuna yükselir), her vites değişiminde aracın üreme halinde bir tosbağa gibi ileri-geri atıldığını sanarsınız, araç normalin 1,5 katı yakıt tüketir. Fakat bunların hepsi "nasıl öğrendiysen öyle kalır" esasına göre gittiğinden vites değiştirmesi ne kadar hatalıysa bunu düzeltmek için aklını değiştirmesi de bir o kadar zordur. Bu nedenle artık hiçkimseye müdahale etmiyorum.

    En güzeli gerçekten de "tereyağdan kıl çeker gibi" vites atmak, ne motora, ne araca, ne de yolculara hissettirmek... Jileti bir lokma ekmekle ağzına atıp ekmeği yutmak, jileti de dişlerinin arasında göstermek... Cımbızla cüzdandan 100'lükleri çıkartmak, ama farkettirmemek...

    0


    _____________________________


    Uzaklaştırılmış
    Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    26 Ocak 2009; 9:22:31 

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode





    taner abi yenge hanım arabayla kendisini aldatmana kızmıyor mu yoksa kumamdır canımdır gözüylemi bakıyor

    sen arabayı kullanmıyor onunla halvet oluyon ya adeta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullquard -- 26 Ocak 2009; 9:22:17 >


     
    4503 Mesaj
    26 Ocak 2009; 11:37:16 


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode


    Merhaba Erdem Bey,

    Sanırım karşılaştığınız durumu anladım. Eve giderken ve kapalı otoparktan çıkarken ben de benzer bir durumla karşılaşıyorum. Hemzemin geçitte 2 tren hattı (4 tren rayı) bulunduğundan ve pek düzgün yapılmadığından aracı hoplatıyor, bu nedenle yavaş geçiyorum. Otoparktaki kapı rayının üzerinden çapraz geçmek zorundayım çünkü aracıma ve Türkiye'ye gelen tüm 3C kasar (2005.5-) Volkswagen Passat araçlara Almanya'daki fabrikada SWF (Schlecht-Wege-Fahrwerk = Bozuk Yollara Dayanıklı Yürür Aksam) takıldığından oldukça sert ve bunu böyle bu şekilde kullanmak zorundayım.

    Sizin durumunuzda sanırım şu şekilde yaparsanız çok daha iyi olur: Sete yaklaşınca 2. vitese geçin, aracın ön lastikleri sete dokunmadan ayağınızı gazdan çekin de debriyaja basın, yavaşlayan araç yol hızı ile setten geçecektir, arka lastikler de setin üzerinden geçtikten sonra ayağınızı hafifçe debriyajdan kaldırın ve gaz vermeye başlayın, araç kendi hızını yol hızına eşitledikten sonra normal seyrinize devam edebilir, hızlanıp üst viteslere geçebilirsiniz.

    Yukarıda kırmızı ile altını çizdiğim husus ile ilgili olarak da yol hızı şayet motor hızından (rölanti) daha düşük ise (aracı 1. vitese takın ve gaz vermeyin, bakın bakalım ne kadar hızlı gidecek) (örneğin siz daha da yavaş gitmek için frene basarsanız veya üzerinden gittiğiniz tümsek, set veya raylar aracın hızını kesiyorsa) baskı ve balata arasında bir frekans farkı (devir eksikliği) oluşur, piston-biyel kolu-krank mili üçlüsünün çevirdiği volan dişlisindeki güç kendine ihtiyaç olmadığını anlayarak kendisini baskı ve balataran kurtarmaya çalışır (fazla enerjiyi tahliye etmeye girişir) ve siz de bunu sert ve müteselsilen çıkan "tak" sesleri olarak işitirsiniz, böyle bir durumda hemen debriyaja basın.

    İyi akşamlar,

    T.G.



    Teşekkürler Taner Bey,
    Önerilerinizi dikkate alarak geçeceğim setlerden...


    _____________________________



     
    18966 Mesaj
    26 Ocak 2009; 12:30:27