Şimdi Ara

Debriyaja Basınca Stop Etme Sorunu [ÇÖZÜMÜ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
1
Favori
829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, konu başlığında ki gibi aracında vites değiştirme esnasında debriyaja basıldığında yani araç boşta geçirildiğinde motorun stop etmesi ve motor soğukken ilk çalışmada gaz vermeyice stop etmesi problemini yaşamaya başlamıştım. Araç Marka ve Modeli Mitsubishi Lancer 2008 1.5
    (BRC LPG )Konu ile ilgili araştırmalar yaptığımda gaz kelebeği benzin filtresi vb gibi çeşitli cevaplar gördüm fakat kimse sorunun çözümünü net olarak aktarmamış.

    Öncelikle en önemli kısım “ akü bağlantısını kesip “ gaz kelebeğini ustaya söktürüyosunuz aracınızda maf sensörü neredeyse aynı şekilde onuda söktürüyosunuz. Gaz kelebeği ve maf sensörünün etrafında “Kurum” birikmiş olduğunu görüceksiniz. Gaz kelebeğinin üst kısmındaki elektronik aksama her hangi bir şekilde sıvı madde temas ettirmemeniz gerekiyor. Sprey temizleme malzemeleri ve bez yardımıyla kurumların olduğu bölgeleri güzelce temizletin. Temizlik sonrasında aynı şekilde tekrar yerlerine taktırın. Akü bağlantısını yapıp araca tekrar enerji verin. Farklı marka ve model araçlarda durum farklı olabilir. Aracın öncelikle klima ışık vb tüm elektronik aksamlarını çalıştırıp (YÜKTE ÇALIŞTIRMA) o şekilde çalıştırıyorsunuz 2-3 dakika sonra motoru stop edin. Ardından aynı işlemi (YÜKSÜZ) olarak tekrar yapıyorsunuz motoru soğumaya bırakıyorsunuz 15-30 dk aralığında. (Mitsubishi) ECU(Beyin) Yakıt ve Hava karışımını ayarlayacağı motor yol haritasını sıfırlamış oluyorsunuz yeni temiz gaz kelebeği ve maf sensörünün verilerine göre Beyin tekrar motor yol haritası oluşturmaya başlayacaktır. Bu durum LPG için söylüyorum 1 depo kadar yakıt tüketimi artmış olarak kullanacaksınız. Maf sensörü hava ve yakıt karışımına alışınca aracınız eskisinden daha az yakıt tüketmeye ve sorun ortadan kalkmış olacaktır. Zaten temizliği sürüşten hissedeceksiniz çünkü boşta iken DEVİR SAATİ zaman zaman normalden fazla devirde seyir edecektir. Sebebi ise gaz gelebeğinin kurumlar biriktiğinden eski aralığa göre hava girişini ayarlamasıdır.

    Sorun Ortaya Çıkmadan Önce
    Sarı Motor Işığınız Yanabilir
    Bilgisayara bağlattığınızda MAF SENSÖRÜ veya OKSİJEN SENSÖRÜ uyarısının oluştuğunu görebilirsiniz.
    Bu problem yakıt tüketiminizin artmasına ve aracın stop etmesinen dolayı araç kontrolünde zorluk yaratacak ve güvenlik açısından (kaza) size zor durumlar yaşatma olasılığı vardır.

    Temizliğin ve rodaj süresinin ardından probleminiz devam ediyorsa kuvvet ve muhtemelen gaz kelebeğiniz ilk günkü işlevini yerine getiremiyor olabilir yani arızalı olabilir. Tek çözüm değiştirmektir. Gaz kelebeğinizi orjinal temin edin.
    Maf sensörü ve oksijen sensörünüz değişecekse tavsiyem BOSCH marka almanızdır.

    Farklı marka ve model araçlarda yapılan işlemleri ve sonuçlarını burada paylaşırsanız gelecekte bu sorunu yaşayacak olan arkadaşlar için verimli bir başlık olur. Herkese iyi günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan34MG2 -- 22 Ocak 2020; 17:36:40 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.