Şimdi Ara

DEBRİYAJ FREN VE GAZ İLİŞKİSİ YARDIM ?????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
3.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nedir doğru olan?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi swat882 -- 18 Ocak 2013; 22:35:40 >



  • Viteste yokuş inmeyi tercih ederken debriyaja basmak mantıklı değil.O zaman yine cut-off devreye girmez.O zaman zaten araç boşta oluyor.Vitese alın kompresyonda inmesine izin verin.Boşa alacaksanız da vitesi boşa alın debriyaja basmayın.
  • Vitesteyken yokuş aşagı inerken debriyaja basmanın arabayı boşa almakla hiç bir farkı yok vitesteyken gaza basmadığınız sürüce arabanız benzin tüketmeyecektir.
  • Yanlış bilmiyorsam sizin ikinci yaptığınızın da aracı boşa almaktan hiçbir farkı yok.
  • Birincisi, vitesi boşa aldıktan sonra debriyaja basman anlamsız;çünkü zaten araç o zaman boşta. İkincisi, debriyaja sürekli basılı tutman debriyaja zarar verir (bildiğim kadarıyla, kaba tabirle debriyajı yersin). Üçüncüsü, 4 ya da başka vitese takıp debriyaja bastığın sürece, vitese takmanın bir anlamı olmaz; çünkü debriyaja bastığın an vites 4'te değil, boştadır. Yani debriyaj, vitesi geçici olarak (yani bastığın sürece) boşa alır. Umarım debriyajın işlevini anlatabilmişimdir.

    Yokuş aşağı yolda giderken tasarruf etmek için iki yolun var:

    Birincisi bir kereliğine debriyaja basıp vitesi boşa almak, ardından ayağını debriyajdan çekmek. Çünkü zaten vitesi boşa aldığında debriyaja sürekli basmana gerek kalmaz;çünkü vites zaten boştadır. Birinci işlemi yaparsan araç 0,2-0,4 LT/100 km yakıt harcayacaktır; "cut off" denen yakıt kesme işlemini yapmaz.

    İkinci yöntem ise vitesi duruma göre 3,4 ya da 5,6'ya almak ve ayağını debriyajdan çekmektir. Bu durumda, aracın tekerlek ivmelenmesi belli bir hızı karşılar ve motor yakıt harcamaz, yani "cut off" a girer. Bu durumda yakılan yakıt 0,00 LT'dir.


    Sakın ayağını debriyajda gereksiz yere tutma, debriyajı yersin...






  • ben aracı hiç boşta bırakmıyorum

    yokuş aşagı gerekirse 4-3-2.viteste iniyorum (minumum fren)

    hızım gittikçe azalıyorsa gine boşa atmayıp 5.vites + çok ufak gaz.
  • Yokuşlarda inerken aracınız viteste olsun gaza basmadığınız sürece motora giden yakıt azaltılır yani kesilir...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • anladım herkese çok teşekkür ediyorum.... evet yaptığım yanlış..

    o zaman yokuş aşağı inerken viteste duracak...hiç birşeye basmayacağız....hızımız bu sayede git gide azalacağı için belli bir süre sonra tekrar gaza basıp devam edceğiz...


    benim yapmak istediğim şuydu..... hem boşa alıcam araba yokuşta hiç hız kaybetmeden inecek ve motora hiç benzin gitmeyecek demekki öyle bir sistem yokmuş
  • Ülkemizde debriyajın işlevi bile tam bilinmeden ehliyet alınması çok acı.
  • araç vitesteyken (debriyaja basmadıgınızda) benzinlilerde yanılmıyosam 1300 rpm(dizellere göre biraz daha yüksek), dizellerde de 800 rpm e düşenekadar motora hiç yakıt gitmez. yanı yokuş aşagı yokuş yukari farketmez 3000 devirle gidiyorken gazdan çekerseniz araç hızını kaybedip 800 rpm e düşenekadar 0 yakıt harcar. Sonrasında ecu motorun stop etmemesi için kendisi gaz verir. Boşta giderken araç tabiki yakıt harcar. motor rolanti devrinde de çalışsa çalışmak için enerjiye ihtiyacı varı. Dogal olarak 0.3 lt civarlarında yakıt harcıycaktır. Ayrıca herkezin belirttigi gibi vitesteyken debriyaja basarsanız boşa almaktan farklı birşey yapmamış olursunuz.Son olarak debriyaja devamlı basmak zarar verir diyen de var vermez diyen de var.Ben vermiyor diye biliyorum.Büyük ihtimallede zarar vermiyordur çalışma teknigine baktıgımızda ve mühendislik olarak mantıksız oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodgebro

    Ülkemizde debriyajın işlevi bile tam bilinmeden ehliyet alınması çok acı.

    ne alakası var? eminim piyasadaki %80 adamdan iyi araba sürüyorumdur...ehliyeti alalıda 6 ay oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    anladım herkese çok teşekkür ediyorum.... evet yaptığım yanlış..

    o zaman yokuş aşağı inerken viteste duracak...hiç birşeye basmayacağız....hızımız bu sayede git gide azalacağı için belli bir süre sonra tekrar gaza basıp devam edceğiz...


    benim yapmak istediğim şuydu..... hem boşa alıcam araba yokuşta hiç hız kaybetmeden inecek ve motora hiç benzin gitmeyecek demekki öyle bir sistem yokmuş

    Yokus asagi inerken dusuk viteste inersen yavaslarsin, ama hizinin gerektirdigi vitesle inersen yavaslamazsin.

    Ayrica yazdiklarindan anlasiliyor ki acemisin. Acemiligini atana kadar hic bir sartta vitesi bosa alma derim.

    Edit: 6 ayda %80 den iyi oldugunu iddia etmissin ya gercekten acemisin. Turkiye trafiginde iyi kullanan yoktur, kaza tehlikelerine karsin her daim tetikte olan ve kazadan kacabilen vardir. Bu huyundan vaz gec malesef ulkemizde suruculer acemi ve surucu olarak ayriliyor. Simdi bu dediklerime kizacaksin ama bir kac yil sonra hakliymissin diyeceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 30 Ekim 2011; 13:58:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    anladım herkese çok teşekkür ediyorum.... evet yaptığım yanlış..

    o zaman yokuş aşağı inerken viteste duracak...hiç birşeye basmayacağız....hızımız bu sayede git gide azalacağı için belli bir süre sonra tekrar gaza basıp devam edceğiz...


    benim yapmak istediğim şuydu..... hem boşa alıcam araba yokuşta hiç hız kaybetmeden inecek ve motora hiç benzin gitmeyecek demekki öyle bir sistem yokmuş

    Yokus asagi inerken dusuk viteste inersen yavaslarsin, ama hizinin gerektirdigi vitesle inersen yavaslamazsin.

    Ayrica yazdiklarindan anlasiliyor ki acemisin. Acemiligini atana kadar hic bir sartta vitesi bosa alma derim.

    yok dostum gayet iyi araba kullanıyorum da her kafadan bir ses çıkınca bende ne yapacağımı şaşırdım....

    sizler sayesinde öğrendim teşekkür ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    quote:

    Orijinalden alıntı: dodgebro

    Ülkemizde debriyajın işlevi bile tam bilinmeden ehliyet alınması çok acı.

    ne alakası var? eminim piyasadaki %80 adamdan iyi araba sürüyorumdur...ehliyeti alalıda 6 ay oldu

    Durum o kadar vahim yani ülkemizde :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodgebro


    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    quote:

    Orijinalden alıntı: dodgebro

    Ülkemizde debriyajın işlevi bile tam bilinmeden ehliyet alınması çok acı.

    ne alakası var? eminim piyasadaki %80 adamdan iyi araba sürüyorumdur...ehliyeti alalıda 6 ay oldu

    Durum o kadar vahim yani ülkemizde :)

  • fake bu heralde
  • Debriyaja basmak değil sık sık kavrama yapmak balatanın daha çabuk bitmesine/yıpranmasına neden olur. Tabi bu süreç öyle 1-2 ayda olacak şey değil kavramayı çok az yapan biri atıyorum 2 sene balata için servise gitmez çok sık kavrama yapan ışıklarda v.s, bu aracın balatasıda atıyorum 3 ay daha erken servise gider, yada hiç hesapta yokken kavramayı az yapan birinin balatası bitebilir mekanik bir arızadan dolayı, hatta bununla ilgili bir konu vardı forumda arkadaş yeni bir araç alıyor 1 hafta sonra balata bitiyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Debriyaja basmak değil sık sık kavrama yapmak balatanın daha çabuk bitmesine/yıpranmasına neden olur. Tabi bu süreç öyle 1-2 ayda olacak şey değil kavramayı çok az yapan biri atıyorum 2 sene balata için servise gitmez çok sık kavrama yapan ışıklarda v.s, bu aracın balatasıda atıyorum 3 ay daha erken servise gider, yada hiç hesapta yokken kavramayı az yapan birinin balatası bitebilir mekanik bir arızadan dolayı, hatta bununla ilgili bir konu vardı forumda arkadaş yeni bir araç alıyor 1 hafta sonra balata bitiyordu.

    bende aynen bunu diycektim, debriyaja sürekli sonuna kadar basmanın tek zararı ancak yaylara olur, sürekli kavramada gidersek sanırım debriyajı yeriz
  • Biraz tuhaf bir soru sorcam Direksiyon sınavım var 2.girişim ama derslere hiç katılamadım uygulama çalışacak birinide bulamıyorum.Araba kullanmayı bilmiyorum Araba neden kalkışta stop eder? Kalkışta Debriyajdan ayağımı tam kaldırmadan gazamı basmak gerekiyor?
  • Yaptığınız her şey yanlis. Formundan da araba kullanmak öğrenilmesi. Forumda ücretsiz direksiyon dersi veren biri vardı. Sehirleriniz uyuyorsa ona danışın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.