Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
192
Cevap
11
Favori
496.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 375 lira fiyat vermişti bizim usta bilyeli baskı balata oyle hatırlıyorum , Benim araçta debriyaja bastığımda ses yapıyordu zamanla üzerinde bulunan yayların genleşip ses yaptığını söyledi buna benzer bir sey söyledi daha doğru olur , degiştirince gecer dedi ama balatının durumda iyi gibi kaçırma fln yapmıyor yada bana öyle geliyor .
  • Önceki yorumları okudum 2006da yazmış biri
    Bizim ön çekişli araba var babam motor yaktı gittiler kazıkçı anlamayan birine baskı balata nerdeyse sıfır gibi adam yok değişicek bitik dedi
    motor komple değişti nerdeyse 1.300tl masraf adam ne yaptı anlamadık bitik balatamı taktı Ne 10.000km oldu baskı balatadan koku geliyo ama yorumda yazıyodu el freni çekili 1.viteste kalk die araba arka yere iniyo gitmeye çalışıyo tekerlekler kilitli dik bayırda kaçırma falan yapmıyo ama koku neden geliyo Bide gaza basıyosun hemen fırlıyo gazdan çekiyosun cama yapışıyosun Sizce balata daha yenımı 2011ocak ta değişti




  • arkadaslar baski balataya yoruldugu için buraya yazıyorum ama aracımda (dizel 2006 s40) ayagım debriyajdayken yarım ya da tam basılı park ederken bazen yavaş kalkışlarda çok derinden aracın altından tok bir metal sürtünme sesi geliyor. gerçekten yüksek bir ses iki agır metalin sürtünürken çıkardıkları bas bir ses. baskı balataya yordular ama tipik debriyaj testinde bir müddet daha ömür biçtiler araca. ne yapacağımı bilemiyorum. fikri olan var mı?
  • arkadaşlar,,

    2000 model benzinli golfüm var. araba ilk çalıştığında motordan acayip bir ses geliyor, bir sürtünme sesi gibi sanki... debriyajda çok yüksekte, çok fazla yukarı kalkıyor, ayağım incinecek vallahi. şimdi bu yazılanları deneyeceğim, sonra yazarım durum nedir.
  • YARDIM !!

    arkadaşlar 2000 model benzinli golfümle rampada durdum. vites 1 de, el frenini çektim, frene ve debriyaja basılı vaziyette kontağı kapadım ve ayağımı debriyajdan çektim. diğer ayağımıda frenden çekince araba zıplaya zıplaya geri gitmeye başladı.

    normal olan bu mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: justinbjk

    YARDIM !!

    arkadaşlar 2000 model benzinli golfümle rampada durdum. vites 1 de, el frenini çektim, frene ve debriyaja basılı vaziyette kontağı kapadım ve ayağımı debriyajdan çektim. diğer ayağımıda frenden çekince araba zıplaya zıplaya geri gitmeye başladı.

    normal olan bu mu?

    Farklı bir viteste bırakmayı deneyin. Belirlemiş olduğunuz vites aracın konumuna uygun olmayabilir.

    Düz zeminde aracı çalıştırdıktan sonra dördüncü vitese takarak aracı kaldırmayı deneyin. Dördüncü ve beşinci viteslerde araç bağırıyor fakat stop etmiyorsa debriyaj balatanız gidiktir.
  • merhaba arkadaslar;

    bende 2006 model 1.3 dizel opel corsa var ...

    devriyaj a yarım veya az bastıgımda tırtırtır tırtırtır ses yapıyor . gaz verınce gidiyor..

    bunu neden yapar acaba .. tesekkurler...
  • sürtünme gibi toksaq volant vuruyor olabilir. baskı balata bitikse bence bir kontrol ettirin.
  • tesekkurler ..

    baktıracagım ama ozel bır servısı aradım anlattım boyle , ses var dedım .. oda bana ; baskı balata ve volant degısmesı lazım dedı .. ve 1500 lıra ffıyat verdı ..

    yektılı servısı aradım sadece baskı balata degısırse 450 tl olur dedı sızce nasıl fıyatlar..

    ve boyle kullansam bısey olurmu .. gercı sesı duyunca bıraz huzursuz da oluyorum aslında ...
  • Arkadaslar merhaba,

    Biraz önce 99 Audi a4 1.8t aracımla dolaşmaya çıkmıştım. Tahminimce debriyajla ilgili bir problem yaşadım. 1 den 2 ye atarken bir anda debriyaj ayağımın altında boşaldı gibi bir his verdi normalde daha sert olan debriyaj hafifleşti ve 2.vitese geçmedi durdum. Normal kalkış yapmayı denediğimde araba oldukça silkeledi. Devirli kalkışlarda silkeleme daha az. Vites geçişleri sertleşti zor geçiyor. İşin garibi araç çalışır vaziyette ama dururken vites geçişleri gayet normal ve kolay ama gel gelelim hareket etmeye kalktığımda sapıtıyor. Sebebi ne olabilir ? Debriyaj balatası mıdır yoksa pedalla ilgili bir problem mi yaşıyorum ? Cevaplarınızı bekliyorum. Bu arada araç 95.000 de. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratpalaz -- 27 Aralık 2011; 3:48:18 >
  • Buna cevap yazmadan duramıcam çünkü biri bana servis dedimi çıldırıyorum. Neden mi? Benim bi lanet olası bir tata aracım var aldığım günden beri sorunları bitmeyen bu aracı servisi her gittiğimde daha da gitmez hale getirdi. Geçtiğimiz günlerde aracın devir daim su pompası arızalandı Adanadaki servisine götürdüm orada yaptılar aldığım gün akşamı aracın motor hata lambası yandı tekrar götürdüm sorunun basınçla ilgili olduğunu daha önce bakım yaptırdığın servise götür dediler bende daha önce bakım yaptırdığım istanbuldaki servise götürdüm mazot filitresi değişti tekrar ama sorun çözülmedi anladık ki sorun o değilmiş daha sonra kadiköydeki servise götürdüm o da al bu arabayı tata isotların önüne bırak dedi şaştım kaldım. bu durumu isotlara anlattım normal karşılamadılar daha sonra kartaldaki servisine götürdüm dedilerki mazot pompası arızalanmış bu arada bu araç 2010 model :) daha 2 yaşında. dedim durumum musait değil daha sonra götürürüm ve genel merkezine tüm bunları şikayet ettim bana hiç gitmediğim sahrayiceditteki servislerine götürmemi söylediler bende aradım bilgi alim diye servis müdürü biz şöyleyiz biz böyleyiz deneyim yılların deneyimi var bizde hee essahtan varmış he konuyu anlatimde deneyim görün orayada götürdüm oradaki yetkiliye herlşeyi anlattım dedim bakın bu aracın sorunu ne çözün tamam dediler bir gün araç serviste kaldı adanada da bir gün kalmıştı araç. neyse sonra aracı almaya gittim gel dediler enjektöre bak baktım gerçekten kap kara ama mazot yakan bir aracın enjektörü zaten kara olur beyaz olacak değil ya dediler enjektör ve mazot pompası 2 bin tl yi bulur haydaa dedim 2 yaşında araç aracı aldım ordan eve geldim ve sizin yapacağınız işin ta içine edim diyerekten hiç anlamadığm bi işe kalkıştım çünkü adanadaki servis bu araca bişey yaptı ve bu araçta basınçla ilgili sorn oluştu kolları sıvayıp sorunu kendim araştırmaya başladım ve arcın hava filitresinin altından geçen mazot hortumu tam filitreye giren gölümün bitiminde hortum bükülmüş kestim hortumu ve arya parça hortum attım kapattım topladım bi bastım marşa tek marşta çalıştı. Şimdi de hiç bir sorunu olmayan aracımda baskı balata kaçırmaya başladı ve yılbaşı günü yolda kaldım. 2010 model arabam var ve ben aracıma çok iyi bakıyorum artık aracım beni değğil ben aracı götürür oldum bu yüzden bana servis demeyin arkadaş servisin yaptığı bu al birini bur diğerine hepsi aynı mazot hortumunu takarken bükmüş ve debrşyajda oynama yapmışlar başka bi tamircide aracım baskı balata deişiyor. Baskı balatayla ilgili yaşadığım deneyimi söyleyim araç normal seyrinde giderken gazı köklersen ve devir saati yükselir hız artışı olmazsa baskı balata bitik demektir. Birde dik bir yokuşta aracı geri vitese tak yokuşu geri geri çık koku geliyorsa bitik demektir. Bi de şu var normal seyirde giderken debriyaja bastığınızda bikaçtane bilya yuvarlanma sesi gibi ses geliyosa bitiktir. Araçla ilgili sorunu paylaşmak istedim bu konuda servis derseniz arkadşlar servislere artık gram güvenmiyorum artık ağzıyla kuş tutsalar da ben servise gitmem artık çünkü çok içimi yaktılar.




  • merahaba arkadaslar ...

    bende volant arızası ıle arabamı yaptırdım .. ses gelıyordu ve bana malıyetı 1350 tl oldu..

    yalnız arabadan randıman alamıyorum sankı araba gıtmıyor.. basıyorum basıyorum bagırma arttı gıbı gelıyor..

    yokus cıkarken sorun yok normal olarak cıkıyorum kayma yok ..

    bırde sımdı volant deprıyaj bılya degıstı , benzın tuketımım nasıl olur acaba tesekkurler
  • DEBRİYAJ BALATASI Nedir? Debriyaj balatasının bittiği nasıl anlaşılır?
    DEBRİYAJ BALATASI NASIL ÇALIŞIR?

    Debriyaj (kavrama) motorla vites kutusu arasında bulunan aktarma organıdır. Debriyaj pedalına basılınca motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keser ve böylece vites değiştirmeye ve aracın boşta çalışmasına imkan verir.

    Debriyaj balatasının çalışma şekli; motordan gelen hareketi üzerine alarak kavrama yapıldığında vites kutusuna iletir.




    Sağlam bir debriyaj balatası motordan gelen hareketin tamamını aktarma organlarına iletir. Balata aşınmış ise motordan gelen tüm hareketi iletemeyecektir. Böylece araç istenilen performansın çok altında kalacaktır.

    Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Debriyaj takımının parçaları balata,baskı(yay takımı),bilya(rulman)dır. Bunlardan rulman arızalanırsa ses yapar. Yayların yıpranmasında üstten kavramaya neden olur. Bunlardan birinin arızalanmasın da debriyaj bitmesi olarak bilinir.

    Debriyaj balatasının eski ve bitmek üzere olduğunu anlak için;

    · Aracın ilk kalkışında titreme olması,
    · Gaz basıldığı halde motor devri artıyor ama araç hızlanmıyorsa,
    · Düşük viteste gaza yüklenince araç kendini öne atamıyorsa debriyaj balatası tam anlamıyla bitmiş demektir.
    Debriyaj balatası yağlanması denen olayda, vites kutusu iç keçesinden pirizdirek mili üzerinde balataya yağ bulaşabilir. Balata sağlam olsa bile görevini tam olarak yapamaz. Debriyaj pedalına yarım basarak hareket edilirse bir müddet sonra balatadan yanık kokusu gelir.

    DEBRİYAJ BALATASININ DEĞİŞME SÜRESİ

    Debriyaj balatasının değişme süresi tamamen aracı kullanan kişiye bağlıdır. Servislerde ortalama 4 yıl 60000 km olarak söylenir. Balataların değişme süresi 20000 den 200000 kadar uzanabilir. Debriyaj takımının değiştirilmesi oldukça pahalı olmasından dolayı aracın özenle kullanılması gerekir.

    DEBRİYAJ BALATASININ ERKEN DEĞİŞMESİNİN SEBEPLERİ

    Araçla hareket halindeyken ayağın debriyaj pedalının üzerinde tutulması
    Uygun olmayan vitesle kalkılması
    Yokuşlarda yarım debriyaj yapılması
    Aşırı zorlama ve sürekli yük altında kullanma
    Baskı balatanın montajının hatalı olması
    Araca uygun balatanın kullanılması
    Fabrika imalat hataları




  • benim eski araba megane 2 2010 model 6 ileri privilege idi. bi arkadaştada 5 vites araba vardı. benim geri vites mandalı yukarı kaldırıp 1. vitesin olduğu yere atıyorsun. arkadaşım ise geriye atayım derken 6.vitese attı. (onun arabasındaki geri vites yerine attı) araba stop etmeden az bir mesafe yürüdü sonra biz durdurduk. 1 ay sonra uzun yola cıkacaktım. sanayiye gittiğimde adam baskıların bittiğini dedi bana.
  • araba eğer yokuş yukarı cıkarken çekişten düşüyorsa bitmiş demektir diye öğrettiler bana ayrıca kavrama noktası ve tepkimesi değişir
  • arac 2005 1.3 benzinli getz

    aracın hızlanmasında herhangi birproblem yok. yani bazılarının dediği gibi devir artıpta hız artmaması gibi bi durum söz konusu değil.vites gecıslerınde de bir sıkıntı yok.gayet rahat vites geciyor. ancak aracı hafif yokusta kaldırırken titreme yapıyo kalkarken. vede ayak debriyaja dokundugu anda tuhaf tuhaf sesler hırıltılar cıkartıyo.debriyaja tamamen bastıgında cikcik bişeyler ötüyo. bu sekılde daha 1-2 ay kullansam cıddı sorunlar cıkartırmı basıma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak12398

    arac 2005 1.3 benzinli getz

    aracın hızlanmasında herhangi birproblem yok. yani bazılarının dediği gibi devir artıpta hız artmaması gibi bi durum söz konusu değil.vites gecıslerınde de bir sıkıntı yok.gayet rahat vites geciyor. ancak aracı hafif yokusta kaldırırken titreme yapıyo kalkarken. vede ayak debriyaja dokundugu anda tuhaf tuhaf sesler hırıltılar cıkartıyo.debriyaja tamamen bastıgında cikcik bişeyler ötüyo. bu sekılde daha 1-2 ay kullansam cıddı sorunlar cıkartırmı basıma.

    Debriyaja bastığınızda ses varsa debriyaj rulmanınız arızalıdır..Yokuşta titreme yapıyorsa kavrama kaydırma yapıyor olabilir yani artık yavaş yavaş bitiyor anlamına gelir..Kavrama önemli bir iş gördüğü için kullanıma bağlı olarak bitme süresi uzar fakat bi an gelir bitebilir..İhmal etmeyiniz..




  • baskı balatamı ve bilyeyi değiştireli 3-4 gün oldu .tekrar garip sesler gelmeye basladı. ayağım debriyajda degilken bosta veya viteste. kayıs sesı gıbı bısey gelıyor.debriyaja bastıgımda veya ayagım debrıyajın ustunde dursun cok az dokunayım yeter ses kesılıyor. neden kaynaklanıyor olabılır ? sehır dısındayım, baskı balatayı degıstırdıgım ustaya da gıdemedım
  • 2005 model getz aracımın baskı balata bilyesini değiştirdikten birkac gün sonra tekrar baska bir ses cıkartmaya basladı. gıcır gıcır bir ses yapıyor debriyaja cok hafif bile dokunsam bu ses kesılıyor. sizde neden olmus olabılır. sehir dısına cıktıgım icin aynı ustaya gidip baktıramadımda. ayağım debriyajın üstünde gitsem bir sorun cıkartırmı o zaman ses cıkarmıyor araç.
  • Debriyaj bittiğinde yüksek viteste yeteri kadar gaz verdiğiniz sürece ayağınızı tamamen debriyajdan çekseniz bile araç stop etmez.

    Bir kere başıma geldi. Yokuş yukarı acele dönüş yapmam gerekiyordu. 1. vites yerine 3. vitese takmışım yanlışlıkla. Gazı verdim ayağımı debriyajdan çektim araba devirlenmiyor. 3. vitese taktığımı sonradan farkettim ve o şekilde araba yama yukarı kalktı. Normalde düz yolda 3. viteste kalkmıyor.

    Daha sorna volan değişecekti. Volan sökülünce baskı balatanında bittiği anlaşıldı.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.