Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 90 model kartal'a göre iyi denecek bi debriyaj baskı balata değişimi kaça patlar. Bizim pedal acayip yukarda kavrıyor arabada ondan çok yakıyo 300 kuruş yakar mı kartal yaa :(
  • debriyajım bitik ömrünün son demlerini yaşıyor.
    - son hızı bi 50 km düştü.
    - 27 litre lpg ile 170 km zor gidiyor ( 100 kmsi şehir dışı 120 kmden aşağı düşmeyerek )
    - gaz pedalına dokunmaya korkulan arabanın kalkışları şahin gibi oldu
    - gaza basıyosun devir yükseliyo 5 bine sanki araba boştaymışsın gibi boşa basıyo gitmiyor
    -
  • arkadaşlar bişey sormak istiyorum.bir yakınımın başına gelen olay şudur.

    araba fiesta 1,4 dizel

    son günler değişik oldu araba kaldırırken titremeye başladı zorlandı bazen.bir de yüksekte kavrıyor idi.son gün ise arabayı vitese alıyorum ama hareket etmiyor.vitese geçiyor yani vites takılmadı gibi bişey yok vitese geçiyor ama kalkmıyor, 1 e atıp gaza basıyorum ama boştaymış gibi oluyor.
    sizce bu arabının ne problemi var arkadaşlar? balatamı koptu, şanzuman mı dağıldı.
    bir de bu araba neden bu durumu gelmiş olabilir.yani kullanımda hangi hata yapılırsa boyle olur.

    engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pisces84

    arkadaşlar bişey sormak istiyorum.bir yakınımın başına gelen olay şudur.

    araba fiesta 1,4 dizel

    son günler değişik oldu araba kaldırırken titremeye başladı zorlandı bazen.bir de yüksekte kavrıyor idi.son gün ise arabayı vitese alıyorum ama hareket etmiyor.vitese geçiyor yani vites takılmadı gibi bişey yok vitese geçiyor ama kalkmıyor, 1 e atıp gaza basıyorum ama boştaymış gibi oluyor.
    sizce bu arabının ne problemi var arkadaşlar? balatamı koptu, şanzuman mı dağıldı.
    bir de bu araba neden bu durumu gelmiş olabilir.yani kullanımda hangi hata yapılırsa boyle olur.

    engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler

    debriyaj balatası bitmiş değişimi gerekli araç hareket etmiyorsa çekici çağırıp servis yolu gözüküyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orijinalden alıntı: pisces84

    arkadaşlar bişey sormak istiyorum.bir yakınımın başına gelen olay şudur.

    araba fiesta 1,4 dizel

    son günler değişik oldu araba kaldırırken titremeye başladı zorlandı bazen.bir de yüksekte kavrıyor idi.son gün ise arabayı vitese alıyorum ama hareket etmiyor.vitese geçiyor yani vites takılmadı gibi bişey yok vitese geçiyor ama kalkmıyor, 1 e atıp gaza basıyorum ama boştaymış gibi oluyor.
    sizce bu arabının ne problemi var arkadaşlar? balatamı koptu, şanzuman mı dağıldı.
    bir de bu araba neden bu durumu gelmiş olabilir.yani kullanımda hangi hata yapılırsa boyle olur.

    engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler

    debriyaj balatası bitmiş değişimi gerekli araç hareket etmiyorsa çekici çağırıp servis yolu gözüküyor


    peki bu duruma gelmemesi için ne yapmak gerekiyor ? bir yerde hata mı yapılıyor da balata bu hale geliyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: storm_runner


    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orijinalden alıntı: pisces84

    arkadaşlar bişey sormak istiyorum.bir yakınımın başına gelen olay şudur.

    araba fiesta 1,4 dizel

    son günler değişik oldu araba kaldırırken titremeye başladı zorlandı bazen.bir de yüksekte kavrıyor idi.son gün ise arabayı vitese alıyorum ama hareket etmiyor.vitese geçiyor yani vites takılmadı gibi bişey yok vitese geçiyor ama kalkmıyor, 1 e atıp gaza basıyorum ama boştaymış gibi oluyor.
    sizce bu arabının ne problemi var arkadaşlar? balatamı koptu, şanzuman mı dağıldı.
    bir de bu araba neden bu durumu gelmiş olabilir.yani kullanımda hangi hata yapılırsa boyle olur.

    engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler

    debriyaj balatası bitmiş değişimi gerekli araç hareket etmiyorsa çekici çağırıp servis yolu gözüküyor


    peki bu duruma gelmemesi için ne yapmak gerekiyor ? bir yerde hata mı yapılıyor da balata bu hale geliyor ?

    yapılan sık hata araç hareket halindeyken debriyaj pedalına yarım basılmaya devam edilmesinden kaynaklanıyor,vites değişimi bitirince debriyajdan ayağı çekmek lazım




  • hani debriyajı sert çekince araba bir silkilir ya, yani bu iyi bir şey o zaman. yumuşak bir geçiş sağlamak adına ayağı bir müddet debrijayda tutmak yerine direkt çekeceğiz, peki bu an olurken hangi aralıkta gaza yüklenmeli?

    eğer araç rölanti durumunun sağladığı devir hızı ile gaza gereksinim duymadan kalkıyorsa (bu doğru mudur) bu durumda debriyajdan "tam olarak" ayağı çekmeden gaza basılmamalı.
  • Yorumu olan yok mu?
  • 5. vites olayı biraz yanlış anlatılmış doğrusu araba dururken 5. vitese takılır yarım gazdan biraz fazla tam gaza yakın durumundayken bi anda ayak debriyajdan cekilir hemen stop ediyorsa araba balatanız ve kavrama sistemi iyi durumdadır ama 2-3 saniye tekleyip duruyorsa debriyasınız kaçırıyor demektir. İsteyene mantıklı acıklamasınıda yaparım neden boyle oldugunun herkes bir şey soyluyor tamam kotu niyetli değil soyleyenler belki ama yanlış bilgiler ortada dolaşıyor.
  • quote:



    hani debriyajı sert çekince araba bir silkilir ya, yani bu iyi bir şey o zaman. yumuşak bir geçiş sağlamak adına ayağı bir müddet debrijayda tutmak yerine direkt çekeceğiz


    bu çıkarım doğru mudur tek öğrenmek istediğim bu. bugün 1 milyar verip 2006 model 1.4 tdi polo nun kavrama sistemini serviste değiştirttik. konforlu ve yumuşak geçişler, kalkışlar elde etmeye çalışırken mahfetmişiz arabayı haberimiz yok. doğrusunu bir anlatıverin hele de zararın bi yerinden dönmüş olalım :)

    adım adım ilerleyen yokuştaki bir trafikte( cinnah yokuşunda akşam saat 18.30) araba nasıl sürülür? arabayı debriyajda gaz vererek 10 km altı hızla %30 eğimin üzerindeki yokuşta götürdük, önce koku geldi ama aldırış etmedik devam ettik, şimdi balatalardan olduk. peki ne yapmalıydık?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi face1tr -- 6 Şubat 2010; 6:12:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: face1tr

    quote:



    hani debriyajı sert çekince araba bir silkilir ya, yani bu iyi bir şey o zaman. yumuşak bir geçiş sağlamak adına ayağı bir müddet debrijayda tutmak yerine direkt çekeceğiz


    bu çıkarım doğru mudur tek öğrenmek istediğim bu. bugün 1 milyar verip 2006 model 1.4 tdi polo nun kavrama sistemini serviste değiştirttik. konforlu ve yumuşak geçişler, kalkışlar elde etmeye çalışırken mahfetmişiz arabayı haberimiz yok. doğrusunu bir anlatıverin hele de zararın bi yerinden dönmüş olalım :)

    adım adım ilerleyen yokuştaki bir trafikte( cinnah yokuşunda akşam saat 18.30) araba nasıl sürülür? arabayı debriyajda gaz vererek 10 km altı hızla %30 eğimin üzerindeki yokuşta götürdük, önce koku geldi ama aldırış etmedik devam ettik, şimdi balatalardan olduk. peki ne yapmalıydık?


    Debriyajda derken kavrama noktasındayken ayagını debriyaja basarak gaz mı verdiniz?




  • yahu bu peder ne yaptı bilmiyorum ki? ancak bir dakika içinde 20 kere dur kalk yapmaktan ve toplamda bu 1 dakika süresinde en fazla 10 - 15 metre yol kat etmekten bahsediyorum. üstüne bir de onca eğimi hesap edin. öncedenberi gelişen ve o gün yokuşta kendini gösteren bir problem olduğu belliydi, yani sadece o yokuşta aracı pert etmek olanaksız.

    sizin dediğiniz gibi benim peder kavrama noktasındayken gaz veriyor ve o yüzden araba gitmiyor zannediyorum ancak bugün kendisiyle konuştum, debriyajı "neredeyse" sonuna kadar çekmesine ve gaz vermesine rağmen devir yükseliyor ( 30 -35 bin(araç dizel) ancak buna rağmen araç hızlanmıyormuş. tabi bu anlık olay, biraz beklese araç bir şekilde gitmeye başlayıp devrini alacak ama 2 metre de hatta 1 metrede bir o yokuşta "durup kalktık".

    benim teşhisime göre ve sonradan pederinde kabul ettiği asıl yanlış ise "gerçek anlamda durup kalkmadığımızdı". demek istediğimi anlamışsınızdır. yani araç dışardan bakanın gözünde duruyor gibi gözüksede babam vitesi hiç boşa almadı, aracı hep debriyajda, hafif gaz vererek trafik açılana kadar bekletti sonra gaza yükenip bir metre ilerledi sonra gene bekletti sonra gene ,, sonra gene...
    çünkü durursa tekrar kalkmaya çalışırken aracı geriye kaydırarak arkasına kadar girmiş araçlara çarpmaktan korkuyordu.

    sherlok holms gibi olayı anlattım ama olsun, özde demek istediğimi anlamışsınızdır :)

    servis el freniyle kalkmadığımız için bu roblemin olduğunu söyledi. peder de el freniyle layıkıyla kalkmayı bilmediğinden dert yandı. çankayaya yeni taşındık bu işler hep bu yüzden başımıza geliyot. önceden yokuş mokuş bilmez idük



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi face1tr -- 7 Şubat 2010; 6:15:31 >




  • aracı öyle debriyajdan ayagını cekmeden kullanmak balatayı sıyırmasına yol acar muhtemelen o sebep olmustur.
  • bende baskı balatası bitik biri olarak izlnimlerini paylaşayım hidrolik debriyaj değil bu yüzden tam tepede kavrıyor..yolda giderken azcık dokunsam bile devir yükseliyor.. özellikle soğuk havalarda ( debriyaj telinin büzüşmesinden mi nedir) 2. vites 2.000 devirde giderken gaza biraz daha asıldımmı 3.500leri görüyor..10 20 km gittikten sonra patinaj bile çektirebilirim biraz olsun düzeliyor..virajlarda yarım debriyajda tutarken araba fazlasıyla titriyor..vites geçişlerinde hiç bir problem yok...birde şunu deneyin (benzinli aracım) 2.500 devirde giderken ayağınızı gazdan çekin ve sertçe gaza basın devir hafiften yükselip geri düşüyorsa bitmiş demektir..selamalr saygılar
  • Ben bütün ezberlerinizi bozayım.

    Ben baskı balatam dün bitti evet dün bitti çünkü ötmeye başladı. Şu an bile ne kavramasında sorun var nede yürüyen aksamında. Sadece inanılmaz bir uyuz ses çıkarıyor. Zaten biraz daha zorlarsam komple dağıtırım herhalde seti. pztesi 600 lira giriyor
  • 2004 model Palio 1,2 16V araçlarda debriyaj değişimi fiyatları ne civardadır bilginiz var mı?
  • Arkadaşlar merhaba;

    Öncelikle başlık gerçekten bilgilendirici olmuş cevap yazan herkese teşekkürler.

    O halde ben de sorumu yazıyorum :)

    94 Model Hyundai Excel'im var. Zaten pek kalmadı :D Sorum şu başlıktan haberim yoktu ve ben kazara 3. viteste kalktım. Zor da olsa kalktı zaten amacım o değildi. Şimdi başlıkta da mesela 3. viteste kalkarsa kaçırma vardır denmiş ya o yüzden kaçırma olabilir mi?

    İkincisi durumu daha ayrıntılı anlatabilmek adına bayır aşağı el frenini çekmeden viteste bırakırsam sadece 1 kere öne gidiyor çok az, sonra başka atlama zıplama yapmıyor duruyor.

    Üçüncüsü el freni tutmuyor. Yani bayır aşağı vitese takmayıp sadece el freninde bıraksam mümkün değil durmaz. Eğim çok fazla değil ise bir metre kadar gidip durabiliyor.

    Son olarak kalkışları çok güzel hızlanması da iyi ancak 3. vitese geçmek istemiyor bazen :D Zorlayınca geçiyor. Hız olarak ise 120'yi geçtiğinde aşırı bağırıyor. Yani 120'yi gaza basarak değil mesela bayır aşağı otobanda gazı azıcık yoklayarak 120-130 yaptırsam baya bir bağırıyor motor.

    Umarım karışık yazmamışımdır ama bunlar ayrı ayrı ya da birlikte hangi problemlerin sonucu olabilir? Çünkü bizimle aynı model araca sahip bir arkadaşımız bayır aşağı 190'ı gördüm dedi. Benim arabada 130'da çıkan sese bakacak olursak bu mümkün değil.

    Hız yapmaktan nefret ederim zaten 90-100 arası giderim de bu sadece bir sorunsa eğer onu öğrenmek adına yazıyorum. Cevaplayan herkese şimdiden çok teşekkürler. :)




  • merhaba,

    eşimde 97 model 96 binde 1.3 nissan micra GX otomatik araç var. N-CVT şanzımana sahip ve genel olarak memnunuz fakat son zamanlarda araç kalkar ve dururken vıyıklama olarak tabir edeceğimiz gıcık bir ses çıkarmaktadır. Sanki araç kalkmak isterken içerden birşey patinaj yapıyor ve güçten kaybediyor gibi. diğer vites geçişlerinde ve son hızlanmasında sorun yoktur. Örneğin hiçbir titreme yaşamadan hafta sonu 150-160 km hızları gördüm.

    Bu sesin fren ile alakalı olmadığına eminim çünkü kalkarken de çıkarıyor ve ayağını gazdan çekerek frene basmadan motor freni ile yavaşladığında da çıkarıyor. Bu aracı aldığım kişi daha yeni bir tarihte yetkili serviste şanzuman zincirinin değişmesi de dahil 2750 tl lik bir masraf yapmıştı. faturası bende. Bir de bu ses araç daha soğukken fazlayken ısındıkça azalmaya başlamaktadır. Aklıma baskı balata ile ilgili problem geliyor fakat emin değilim. otomatik viteslerde baskı balata da olmayabilir fakat mutlaka kavramayı sağlayan bir organ vardır.

    yorumlarınızı ve mümkünse N-CVT şanzumandan anlayan ve anadolu yakasındaki bir tamircinin iletişim bilgisini verirseniz çok memnun olurum. Rastgele bilen bilmeyen tamirciye elletmek istemiyorum. yetkili servisler de malum...

    Şimdiden teşekkürler.




  • anlattıklarınıza bakarak debriyaj balatanızın bitmeye yakın veya bittiğini sanıyorum. yetkili servise giderek balatayı yeniletmenizi öneririm.
    quote:

    Orijinalden alıntı: memberxxx

    Arkadaşlar merhaba;

    Öncelikle başlık gerçekten bilgilendirici olmuş cevap yazan herkese teşekkürler.

    O halde ben de sorumu yazıyorum :)

    94 Model Hyundai Excel'im var. Zaten pek kalmadı :D Sorum şu başlıktan haberim yoktu ve ben kazara 3. viteste kalktım. Zor da olsa kalktı zaten amacım o değildi. Şimdi başlıkta da mesela 3. viteste kalkarsa kaçırma vardır denmiş ya o yüzden kaçırma olabilir mi?

    İkincisi durumu daha ayrıntılı anlatabilmek adına bayır aşağı el frenini çekmeden viteste bırakırsam sadece 1 kere öne gidiyor çok az, sonra başka atlama zıplama yapmıyor duruyor.

    Üçüncüsü el freni tutmuyor. Yani bayır aşağı vitese takmayıp sadece el freninde bıraksam mümkün değil durmaz. Eğim çok fazla değil ise bir metre kadar gidip durabiliyor.

    Son olarak kalkışları çok güzel hızlanması da iyi ancak 3. vitese geçmek istemiyor bazen :D Zorlayınca geçiyor. Hız olarak ise 120'yi geçtiğinde aşırı bağırıyor. Yani 120'yi gaza basarak değil mesela bayır aşağı otobanda gazı azıcık yoklayarak 120-130 yaptırsam baya bir bağırıyor motor.

    Umarım karışık yazmamışımdır ama bunlar ayrı ayrı ya da birlikte hangi problemlerin sonucu olabilir? Çünkü bizimle aynı model araca sahip bir arkadaşımız bayır aşağı 190'ı gördüm dedi. Benim arabada 130'da çıkan sese bakacak olursak bu mümkün değil.

    Hız yapmaktan nefret ederim zaten 90-100 arası giderim de bu sadece bir sorunsa eğer onu öğrenmek adına yazıyorum. Cevaplayan herkese şimdiden çok teşekkürler. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilkanissan
    bende baskı balatası bitik biri olarak izlnimlerini paylaşayım hidrolik debriyaj değil bu yüzden tam tepede kavrıyor..yolda giderken azcık dokunsam bile devir yükseliyor.. özellikle soğuk havalarda ( debriyaj telinin büzüşmesinden mi nedir) 2. vites 2.000 devirde giderken gaza biraz daha asıldımmı 3.500leri görüyor..10 20 km gittikten sonra patinaj bile çektirebilirim biraz olsun düzeliyor..virajlarda yarım debriyajda tutarken araba fazlasıyla titriyor..vites geçişlerinde hiç bir problem yok...birde şunu deneyin (benzinli aracım) 2.500 devirde giderken ayağınızı gazdan çekin ve sertçe gaza basın devir hafiften yükselip geri düşüyorsa bitmiş demektir..selamalr saygılar

    Tam olarak ayni belirtiler benim 2002 1.4 polo'da da var ve servise goturdum balata bitmis degistirmek lazim toplam 400 tl ye degistiririz dediler.Bakalim yarin ustaya goturcem o ne kadar diyecek.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.