Şimdi Ara

debriyaj balatası kaç binde biter ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
39.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mecidiyeköy gülbag tarafında yada anadolu yakası fındıklıda oturuyorsan ayda bir balata şart:)
  • CeVaLieR C kullanıcısına yanıt
    Yok üzülme arkadaşım .Debrijaj ve Fren Balata ömrü tabikide kullanıcı ve aracın trefikte olduğu şehrin yoğunluğu ilede alakalı.Üstteki cevabında senin düşüncene paralel yazdım Şöför olarak yine ben ama araç 28000 binde biten hyunda ve 140000 e kadar kullanıp bitmeyen Lada.Birde neredeyse tamamen ova düzlüğü ve trefik yoğunluğu olmayan şehir SAKARYA. Kızgınlığım bu yüzden oldu Hyundaiye Bağıra çağıra Garanti dışı denilen balatayı söktürdüm..Malzeme veya teknik arıza olarak kabul edip GARANTİDEN değiştirdiler....... @CeVaLieR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasan110 -- 25 Ocak 2014; 19:30:33 >
  • Bende 2004 hyundai accent var, araç 130 binde daha balata değişmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666


    quote:

    Orjinalden alıntı: baygünay


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy
    debriyaj ömrünün en önemli kriteri kullanıcıdır.
    +1 . 91 model şahin aracımın debriyaj balatalarını 200.000 km (ikiyüzbin km.)'de değiştirdim.


    ne şahinmiş ucuyor mubarek

    şahin aracımla 1. vites 70
    2. vites 140 yapıyorum.
    yakıtım 100 km de 6.5 litre şehir içi.




  • Hasan110 kullanıcısına yanıt
    hocam üzülme felan demişsiniz ama ben anlamadım ben üzülmedim ki :)

    sakarya da 4 yıl yaşadım ben.. oradaki servislerin ne oldugunu iyi bilirim :) özelliklede samtaş in :)
  • Babamın kullandığı megane 2 aracımız 245000 km ye dayandı, hala debriyaj balatası değişmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeVaLieR

    hocam üzülme felan demişsiniz ama ben anlamadım ben üzülmedim ki :)

    sakarya da 4 yıl yaşadım ben.. oradaki servislerin ne oldugunu iyi bilirim :) özelliklede samtaş in :)

    Yanlış anlaşıldım diye yazmışsınız o yüzden üzülmeyin dedim,,,,,

    Tabikide arkadaşlar Debriyaş balatası dayanımı için verilen normal koşullar da 75000 ila 100000 km arası kabul görüyor .Benimki gibi 28000 de de su koy vermemeli.
    Servis olarak söküp bakmadan aaaa 2 yıl garanti ömrü (veya 60000 ) denmemeli.Şikayet sonucu seve seve sökmek zorunda kalıncada aaaaaa malzeme hatası deyip garantiden değiştirmek sorunda kalmamalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan110

    Gerçi konu baya eski tarihli ama yazayım bilgi olsun : 2011 hyundai troy un balatası 28000 de inleme yapmaya başladı,,,,,,, servis 2 yıl veya 60000 km garanti kriterini yıl bazında geçtiği için garantiden değiştirmeye yanaşmıyor,,kısaca debriyaj balatasının 75000 -150000 km gitmesi uyduruk hyundai de hayal.Bize hediyesi 500 + işçilik miş,,,,,,,vay hyundai vay.

    2011 troy sahibiyim. 92.400 de arac herhangi bir sikinti yok simdiye kadar ivmelenmede ya da kavrama noktasinda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havada bulut görünce frene basanın balatası ilk serviste değiştirilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: overdozz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan110

    Gerçi konu baya eski tarihli ama yazayım bilgi olsun : 2011 hyundai troy un balatası 28000 de inleme yapmaya başladı,,,,,,, servis 2 yıl veya 60000 km garanti kriterini yıl bazında geçtiği için garantiden değiştirmeye yanaşmıyor,,kısaca debriyaj balatasının 75000 -150000 km gitmesi uyduruk hyundai de hayal.Bize hediyesi 500 + işçilik miş,,,,,,,vay hyundai vay.

    2011 troy sahibiyim. 92.400 de arac herhangi bir sikinti yok simdiye kadar ivmelenmede ya da kavrama noktasinda.

    2010 crdi var kapışakmı alırım anahtarını

    Bizim arabada şanzımanda uğultu vardı rampada 130 la çıktığım bayılıyordu sorunu bulamadılar garantiden değişmişti :)
    Sonrada şanzıman değişti tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilmiyorum farkında mısınız ama şu kadar bin km gitti, bilmem kaçyüzbin yaptım diyen kişilerin araçları çoğunlukla eski model 2005 öncesi araçlar. Fren balatalarında avrupa uyum yasaları gereği asbest kullanılamıyor artık dolayısıyla balata daha çabuk aşınıp ömrünü tamamlıyor. Çok benzer yapılı olan baskı balata sisteminde de bu tip bir sınırlamadan dolayı eskisine göre daha kısa ömür problemi var diye düşünüyorum. Çevremde gördüğüm daha modelli araçların çoğu eski araçlara göre çok daha kısa sürede balata bitiriyorlar. Hiçbirinin sahibi de amatör şöför değil. Bu bir faktör.

    İkinci olarak 150bin yaptım birşey yoktu vs diyenler acaba o kadar yolu şehir içinde mi yaptılar? Hiç sanmıyorum. Yoğun olarak trafikli şehir içi kullanılan araçların o kadar kmleri sağlıklı görmesi çok düşük ihtimal. Dur kalklı trafikler balatanın en büyük düşmanı. Süper şöför olun hiçbirşey farketmez, istanbul trafiğinde yaşıyorsanız o balatanız normalınden kısa sürede ömrünü tamamlar. Net. Uzun yolda tamam gittikçe gider ama şehir içinde 50bin sonrası balatanız artık ömründen yemeye başlar diye düşünüyorum. Sonra ne kadar gider? Aracına göre 50binde gidebilir 100binde. Şehire, trafiğine, şöföre göre değişir ama eski sağlamlık yok şimdiki araçlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666


    quote:

    Orijinalden alıntı: overdozz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan110

    Gerçi konu baya eski tarihli ama yazayım bilgi olsun : 2011 hyundai troy un balatası 28000 de inleme yapmaya başladı,,,,,,, servis 2 yıl veya 60000 km garanti kriterini yıl bazında geçtiği için garantiden değiştirmeye yanaşmıyor,,kısaca debriyaj balatasının 75000 -150000 km gitmesi uyduruk hyundai de hayal.Bize hediyesi 500 + işçilik miş,,,,,,,vay hyundai vay.

    2011 troy sahibiyim. 92.400 de arac herhangi bir sikinti yok simdiye kadar ivmelenmede ya da kavrama noktasinda.

    2010 crdi var kapışakmı alırım anahtarını

    Bizim arabada şanzımanda uğultu vardı rampada 130 la çıktığım bayılıyordu sorunu bulamadılar garantiden değişmişti :)
    Sonrada şanzıman değişti tabi

    Kapisalim efenim ama ben tuplu ve ofkeliyim soyliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: overdozz


    quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666


    quote:

    Orijinalden alıntı: overdozz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan110

    Gerçi konu baya eski tarihli ama yazayım bilgi olsun : 2011 hyundai troy un balatası 28000 de inleme yapmaya başladı,,,,,,, servis 2 yıl veya 60000 km garanti kriterini yıl bazında geçtiği için garantiden değiştirmeye yanaşmıyor,,kısaca debriyaj balatasının 75000 -150000 km gitmesi uyduruk hyundai de hayal.Bize hediyesi 500 + işçilik miş,,,,,,,vay hyundai vay.

    2011 troy sahibiyim. 92.400 de arac herhangi bir sikinti yok simdiye kadar ivmelenmede ya da kavrama noktasinda.

    2010 crdi var kapışakmı alırım anahtarını

    Bizim arabada şanzımanda uğultu vardı rampada 130 la çıktığım bayılıyordu sorunu bulamadılar garantiden değişmişti :)
    Sonrada şanzıman değişti tabi

    Kapisalim efenim ama ben tuplu ve ofkeliyim soyliyim.

    Tüplü
    ve öfkeli Corolla'nın eline vermiştim onu hatırlattın la :)
    Farketmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Debriyaj kullanımına bağlı bir durum. Geçen ay gittiğim bakımda benim disklerin de hafif eğildiğini öğrendim. Sonraki bakımda tornaya girecek.
  • Değişken olmakla birlikte kullanım şekline göre 10 bin km dede değişebilir 60 binde de onu kullanım şekli belirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan110

    Gerçi konu baya eski tarihli ama yazayım bilgi olsun : 2011 hyundai troy un balatası 28000 de inleme yapmaya başladı,,,,,,, servis 2 yıl veya 60000 km garanti kriterini yıl bazında geçtiği için garantiden değiştirmeye yanaşmıyor,,kısaca debriyaj balatasının 75000 -150000 km gitmesi uyduruk hyundai de hayal.Bize hediyesi 500 + işçilik miş,,,,,,,vay hyundai vay.

    Hocam merhaba,
    38binde i20 baskı balata problemi var. 780 lira masraf çıkardılar. Bende kavgaya gidicem. Olacak iş değil. 10 yllık fiat sienada tık yoktu 80 binde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slayer90 -- 26 Ekim 2016; 9:40:36 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine iyi fiyat çıkartmışlar , opel sadece baskı balataya 1020 tl + 470 tl işçilik istedi benden araç 47 binde. Yalnız daha benim balatanın acelesi yok yokuşta kaçırmıyor ama 80 ı göreceğini sanmıyorum. Birde volan eklersek bu fiyata 1450 gibi bir rakamda ona yazıyorlar.

    kullanıma da bağlı. Yalnız şunu öğrendim , dik rampada geri kaldırıp park etmeye filan çalıştıysanız çabuk bitiyor. Baskı balata zarar görüyor anında . Zorlanmaması gerek geri geri yokuşta. Ayrıca çok ilginçtir accent era 1.6 benzinli aracı 70 bine kadar kullandık yokuşta da geri kaldırdık çok kere filan ama bir kere gık demedi ama benim corsa dayanamadı koku yaptı.

    2001 accent yokuşta geri geri bu şekilde 20 binde yedi debriyajı. Sizde koku mu yapıyor yoksa kaçırma filan mı var ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 26 Ekim 2016; 0:59:06 >
  • bence baskı balatanın km ile hiç alakası yok.ben 2012 model reno symbol aldım aracı 18 binde aldım aldığım kişi bayandı.debriyaj çok sert ve kavramayı zor yapıyor.tamam renoların özelliği yukarıda kavrıyor ama kavrama noktasına geldiği anda araba stop ediyor.bende baskı balatının ömrünün dolmuş olaacağını düşünüyorum.araç daha 27 binde.
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Geri geri zorlamadım aracı. Şöfor aynı. Araba farklı. Kaçırma yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.