Şimdi Ara

David Enoch’un Vazgeçilmezlik Argümanı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ahlakın nesnel olduğuna dair kanıtlardan biri de David Enoch’un Vazgeçilmezlik Argümanıdır argüman şu şekilde formüle edilir:
    1.Akıl yürütmek içsel olarak vazgeçilemez bir şeydir.
    2.İndirgenemez normatif gerçekler, içsel olarak vazgeçilemez akıl yürütmek için araçsal olarak vazgeçilemezdir.
    Sonuç: O halde indirgenemez normatif gerçeklerin varlığına inanmakta epistemik olarak haklıyız.



  • örnekleme ne şekilde yapılmış ya da yapılmalı.
  • b. Normatiflik
    Ahlaki yargılarımızın ikinci özelliği normatif olmalarıdır. Ahlak alanını gerek
    felsefenin incelediği diğer çoğu alan gerekse pek çok bilim dalından ayıran yönü,
    yalnızca dünyanın nasıl olduğu ile değil buna ek olarak dünyanın nasıl olması gerektiği
    ile de ilgilenmesidir. Ahlak dilinin önemli bir özelliği eylemlerimizi yönlendirici
    olmasıdır.
    Bir kişi bir eylemin ahlaki olarak yanlış olduğu yargısında bulunduğunda bu
    kişinin o eylemi yapmaktan kaçınmak için gerekçesi olduğunu düşünürüz. Benzer
    biçimde bir kişi bir eylemin ahlaki olarak doğru olduğu yargısında bulunduğunda bu
    kişinin o eylemi yapmak için gerekçesi olduğunu düşünürüz. Buna ek olarak ahlaki
    yükümlülüklerin insanlar için oluşturduğu eylem için gerekçeler, kategorik (koşulsuz)
    olup bütün belirli olgunluğa erişmiş rasyonel bireyler için o kişilerin olumsal
    arzularından bağımsız olarak geçerlidir. Dahası ahlaki yükümlülüklerin oluşturduğu
    eylem için gerekçeler kolayca yok sayılamayan güçlü gerekçelerdir.

    bu doğru mudur mesela tanım olarak?




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Neyden bahsediyorsun tam anlamadım ahlaki eylemlerden birine mi örnek istiyorsun?
  • Biri Türkçe mealini yazabilir mi
  • mumuş kullanıcısına yanıt
    Karmaşık bir durum yok aslında sadece içsel ve araçsal vazgeçilmezliğin tanımını bilmiyorsan anlamamışsındır.
    İçsel vazgeçilmezlik: Bir şey keyfi değilse bu şey içsel olarak vazgeçilmezdir. Mesela bilim içsel vazgeçilmezliktir. Doğa yasalarını anlayabilmek keyfiyete tekabül etmez.
    Araçsal vazgeçilmezlik: Bir şeyden çıkarılan bir kavram o şeyle uğraşmamızı sağlayan en temel kavramdır. Mesela fizikte elektronlara başvurmadan hiçbir şeyi açıklayamazsın. Dolayısıyla elektronlar bilim için araçsal olarak vazgeçilmezdir.
  • Sağol. İndirgenemez normatif gerçekleri de anlarsam bu iş tamamdır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • diğer yazan arkadaşla aynı sorunları yaşamıştım diyebilirim.
  • Kobe Bean Bryant K kullanıcısına yanıt
    Okudum ve bu makalede birçok hata var. Halit Yerlikhan bunları göstermişti yazarda kabul etti. Enoch'un argümanı bence başarılı. Yapılan eleştiriler pek başarılı değil. Ayrıca ateistler nesnel bir ahlakı da temellendirebilir bunu da not edeyim.
  • İnsanın düşünmesi bi ceza olsaydı ne derdik. Yani ceza olarak devamlı düşünme hali öngörülmüş olsun. Zira düşüncesizce ya da düşüncesi mümkün olmayan bi hale gönderme ile varlık kazanmıştı.

    Sonra da bu hale rağmen varlığını kaybetti öldü toprak oldu ve hayyul gayyum olan 'bana nasıl ölünür mü öğretiyorsun fena bulan fani varlık' dedi ve gazaplandı. Sonucunda da bu düşüncesizliğimiz bize devamlı düşünme cezası olarak iade edildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.