Şimdi Ara

Daha çok detay daha büyük piksellemi yakalanır yoksa daha çok pikselle mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    (Teknik edtaylardan sıkılanlar, koyu renk başlığa atlayabilirler )

    Bildiğiniz üzere Canon 5D MarkIII, 35mm film eşdeğeri, “full frame” bir sensör içeriyor. Sensör ebadı 36mm x 24mm = 864 mm kare. Çözünürlüğü ise 5760x3840 piksel = 22118400, kabaca 22 MP.

    Canon 70D ise APS-C sensöre sahip, Sensör ebadı 22.5mm x 15mm = 337.5 mm kare. Çözünürlüğü ise 5184x3456 piksel = 19961856, kabaca 20 MP. (Bilgiler internetten, hesaplamalar bana ait).

    Basit bir hesapla 70D’nin sesnsörü, Mark3’ün sensörünün ancak %39.0625’i kadar. Mark3’ün sensörünün ortasındaki %39.0625’lik kısmı aldığımızda bize 8640000 piksel, yaklaşık 8.6 MP’lik 3600x2400 çözünürlüğünde bir APS-C sensör çıkıyor.

    Aynı alanı 70D’de 19961856 piksel, Mark3’te 8640000 piksel kapladığına göre, Mark3’ün bir pikseli, 70D’nin bir pikselinin 2.31 katı büyüklükte olmalı.

    Şimdi benim merak etiğim şey şu: Bir objeyi (mesela teldeki bir kuşu) 2.31 kat büyük piksellerle çekmek mi daha iyi görüntü verir, yoka sayıca 2.31 kat fazla pikselle çekip, aynı çözünürlüğe gelecek şekilde %43 küçültmek mi? Yani Mark3’ün %100 cropunu, 70D’nin aynı ebada küçültülmüş görüntüsü ile karşılaştırıyoruz (Bu işlem önemli, yoksa Mark3-70D mukayesesinin kazananı zaten belli.). Keskinlik, noise, detay açısından hangisi daha iyi olur dersiniz?

    Yanlış hatırlamıyorsam NikonD800 ilk çıktığında aradaki megapiksel farkına dem vurarak Mark3’le ikisini benzer bir şekilde karşılaştırmıştı bazı siteler.

    Evet, deneyim ve görüşleriniz lütfen…







  • Pixel benim bildiğim kadarı ile dijital görüntüleme birimi. Sensördeki algılayıcı "hücre" (diyorum ben) pixel ile eş anlamlı şeyler değil diye düşünüyorum. Bu ikisini hücre ve pixel olarak ayrı tutmanın(öyle olmasının gereğinin) mantığı da var . Pixel, bir dijital görüntüyü oluşturan en küçük birimin adı ise "büyük pixel" dediğimizde fiziken ve göz ile görülür şekilde büyük bir kare geometrik şekline sahip şeyden bahsediyoruz demek olmaz mı ? O ise FF sensör ile APS-C sensörü kıyaslar iken bahsettiğimiz fiziki fark işte bu ürettikleri dijital görüntü birimi "pixel" den ayrı barındırdıkları fiziksel bir ışık algılayıcı "hücre" sayısı. Bana göre bir ışık ışınını sensör üzerinde 1 hücreden sormulu tutabilecek bir teknolojiye ulaşılmamıştır. Hali ile varsayalım FF sensörde bir ışık ışını 4 hücre üzerine geliyor iken APS-C sensörde bu durum 8 hücre üzerine düşüyor ise !.. Objeden yansıyan ışığı daha doğru oranda yakalama yeteneğine sahip olan sensör FF sensördür.

    Sanırım şöyle de bir hayali görüntü üzerinden fikir yürütebilinir.
    Bir objenin(fotoğraf içindeki, göz, kıl, çiçek yaprağı vb.) ortamdan ayırt edildiği farklı ışık ışınlarının sensör üzerinde ne denli az hücre tarafından algılandığı fotoğrafa keskinlik, detayda netlik-kesinlik olarak yansıyacaktır. Şöyle ki, Misal siyay fonda beyaz çizgiyi APS- C sensör (yukarıdaki varsayım hesabına atfen) 8 hücre çerçevesinde algılayacak ve bunu fotoğrafa 8 pixel genişliğinde bir alana dağınık biçimde sihay-gri-beyaz tonlarda pixeller olarak verecek. FF sensör ise bunu 4 pixel genişliğinde bir çizgide siyah-gri-beyaz tonlarda pixellerden oluşturacak ve elde ettiğimiz görüntü çok daha net-keskin olacak.

    Netice, pixel büyüklüğü değil, o pixelin hangi renk ışık barındırdığını algılayan sensör hücresi sayısı daha çok olan keskinlik, noise, detay açısından daha iyi olacaktır. Benim fikrim bu yönde.
    -
    Pixel konusunda şöyle de bir şey göstereyim. Misal bugün 8.4" bir tablet 1600 x 2560 Pixel, 359 ppi görüntü verme yeteneğine sahip. Aynı görüntüyü, misal mercimek sensör bir kompakt ile çekilmiş 16mp. fotoğrafı 1920x1080=2.1 mp. 22" bir monitörde açsak , bir de 1600 x 2560=4 mp. 8.4" ekranda açsak kesinlikle ufak ekrana daha çok pixel sığdıran görüntüleyicide fotoğraf baya farklı derecede iyi görünür. "Pixel" ile "Sensör hücresi" ayrımının önemini, sebebini anlatabilmek için bu örneği verdim. Göreceğiniz üzere burada sensör üzerindeki hücre sayısı, fiziksel boyutu değişmiyor. Fakat pixel kullanılacak görüntü aracına göre değişken ve gözümüze görüneni de değiştirebilem bir unsur olduğudan ayrı tutulmalılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 3 Haziran 2014; 12:32:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jiddi

    Pixel benim bildiğim kadarı ile dijital görüntüleme birimi. Sensördeki algılayıcı "hücre" (diyorum ben) pixel ile eş anlamlı şeyler değil diye düşünüyorum. Bu ikisini hücre ve pixel olarak ayrı tutmanın(öyle olmasının gereğinin) mantığı da var . Pixel, bir dijital görüntüyü oluşturan en küçük birimin adı ise "büyük pixel" dediğimizde fiziken ve göz ile görülür şekilde büyük bir kare geometrik şekline sahip şeyden bahsediyoruz demek olmaz mı ? O ise FF sensör ile APS-C sensörü kıyaslar iken bahsettiğimiz fiziki fark işte bu ürettikleri dijital görüntü birimi "pixel" den ayrı barındırdıkları fiziksel bir ışık algılayıcı "hücre" sayısı. Bana göre bir ışık ışınını sensör üzerinde 1 hücreden sormulu tutabilecek bir teknolojiye ulaşılmamıştır. Hali ile varsayalım FF sensörde bir ışık ışını 4 hücre üzerine geliyor iken APS-C sensörde bu durum 8 hücre üzerine düşüyor ise !.. Objeden yansıyan ışığı daha doğru oranda yakalama yeteneğine sahip olan sensör FF sensördür.

    Sanırım şöyle de bir hayali görüntü üzerinden fikir yürütebilinir.
    Bir objenin(fotoğraf içindeki, göz, kıl, çiçek yaprağı vb.) ortamdan ayırt edildiği farklı ışık ışınlarının sensör üzerinde ne denli az hücre tarafından algılandığı fotoğrafa keskinlik, detayda netlik-kesinlik olarak yansıyacaktır. Şöyle ki, Misal siyay fonda beyaz çizgiyi APS- C sensör (yukarıdaki varsayım hesabına atfen) 8 hücre çerçevesinde algılayacak ve bunu fotoğrafa 8 pixel genişliğinde bir alana dağınık biçimde sihay-gri-beyaz tonlarda pixeller olarak verecek. FF sensör ise bunu 4 pixel genişliğinde bir çizgide siyah-gri-beyaz tonlarda pixellerden oluşturacak ve elde ettiğimiz görüntü çok daha net-keskin olacak.

    Netice, pixel büyüklüğü değil, o pixelin hangi renk ışık barındırdığını algılayan sensör hücresi sayısı daha çok olan keskinlik, noise, detay açısından daha iyi olacaktır. Benim fikrim bu yönde.
    -
    Pixel konusunda şöyle de bir şey göstereyim. Misal bugün 8.4" bir tablet 1600 x 2560 Pixel, 359 ppi görüntü verme yeteneğine sahip. Aynı görüntüyü, misal mercimek sensör bir kompakt ile çekilmiş 16mp. fotoğrafı 1920x1080=2.1 mp. 22" bir monitörde açsak , bir de 1600 x 2560=4 mp. 8.4" ekranda açsak kesinlikle ufak ekrana daha çok pixel sığdıran görüntüleyicide fotoğraf baya farklı derecede iyi görünür. "Pixel" ile "Sensör hücresi" ayrımının önemini, sebebini anlatabilmek için bu örneği verdim. Göreceğiniz üzere burada sensör üzerindeki hücre sayısı, fiziksel boyutu değişmiyor. Fakat pixel kullanılacak görüntü aracına göre değişken ve gözümüze görüneni de değiştirebilem bir unsur olduğudan ayrı tutulmalılar.
    Bu konuda adil bir karşılaştırma yapabilmek için piksellerin sıkıştırıldığı sensör boyutunu sabit tutmamız gerek sanırım. Ya da en azından karşılaştırma yapılan sensörlerdeki tekil pikel boyutu ile toplam piksel sayısı arasında standartlaştırılmış bir oran bulmak gerekir ki alınabilecek detaya dair ortak ölçekte bir karşılaştırma yapılsın.

    Aynı ebatta sensörler için daha çok piksel = daha küçük ve ince detayların kaydedilebilmesi olacağından, daha fazla piksel daha iyidir diye bir sonuç ortaya çıkıyor.

    Bir kareyi ISO3200'de 36MP'de ve 16MP'de (örn. D800 ve D4 ile) çektiğimizde 36MP daha detaylı ama daha kumlu olacaktır ama o 36MP'i 16MP'e düşürdüğümüzde D4'ten çıkan 16MP kadar temiz olabilir. Ama cropladığımızda D4'ün 16MP'i kadar temiz olmaz

    Basit bir şekilde böyle anlatılabilir sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ed - -- 3 Haziran 2014; 12:17:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    Bu konuda adil bir karşılaştırma yapabilmek için piksellerin sıkıştırıldığı sensör boyutunu sabit tutmamız gerek sanırım. Daha çok piksel = daha küçük ve ince detayların kaydedilebilmesi olacağından, daha fazla piksel daha iyidir diye bir sonuç ortaya çıkıyor.

    Bir kareyi ISO3200'de 36MP'de ve 16MP'de (örn. D800 ve D4 ile) çektiğimizde 36MP daha detaylı ama daha kumlu olacaktır ama o 36MP'i 16MP'e düşürdüğümüzde D4'ten çıkan 16MP kadar temiz olabilir. Ama cropladığımızda D4'ün 16MP'i kadar temiz olmaz

    Basit bir şekilde böyle anlatılabilir sanırım.

    Bu da bana ilginç gelen bir detay. Mesela gördüğüm kadarı ile üreticiler sensör teknolojisini "iso" başarımı üzerine geliştirme yönünde pek çalışmıyorlar veya bu iş çok zor. Aynı sensör ebatında evvelden 12 mp. alıyor iken şimdi 20 mp.'e geldik. Nasıl bir mercimek sensörlü kompakt 20mp çekip de biz onu 2.1 mp (1920x1080) de açıp da "Ooo e b aya iyi" diye görüyor isek üreticilerin de bu megapixel büyüklüğünün tüketici gözünü aldatması numarasına yatıyorlar diye düşünüyorum.

    Olayın fiziksel mantığını yukarıdaki mesajımda "anladığım gibi", "anladığım kadarı ile" ve "dilim döndüğünce" açıklamaya çalıştım. Eğer işte o mantık çerçevesinde ve FF ile APS-C'nin aynı megapixel çıktı verdiği 2 makinayı karşılaştırır isek fiziksel olarak sensöründe daha çok ışık algılayan hücreye sahip olan FF her daim daha iyi sonuç verir diye tahmin ediyorum bu kurduğum mantık çerçevesinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jiddi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    Bu konuda adil bir karşılaştırma yapabilmek için piksellerin sıkıştırıldığı sensör boyutunu sabit tutmamız gerek sanırım. Daha çok piksel = daha küçük ve ince detayların kaydedilebilmesi olacağından, daha fazla piksel daha iyidir diye bir sonuç ortaya çıkıyor.

    Bir kareyi ISO3200'de 36MP'de ve 16MP'de (örn. D800 ve D4 ile) çektiğimizde 36MP daha detaylı ama daha kumlu olacaktır ama o 36MP'i 16MP'e düşürdüğümüzde D4'ten çıkan 16MP kadar temiz olabilir. Ama cropladığımızda D4'ün 16MP'i kadar temiz olmaz

    Basit bir şekilde böyle anlatılabilir sanırım.

    Bu da bana ilginç gelen bir detay. Mesela gördüğüm kadarı ile üreticiler sensör teknolojisini "iso" başarımı üzerine geliştirme yönünde pek çalışmıyorlar veya bu iş çok zor. Aynı sensör ebatında evvelden 12 mp. alıyor iken şimdi 20 mp.'e geldik. Nasıl bir mercimek sensörlü kompakt 20mp çekip de biz onu 2.1 mp (1920x1080) de açıp da "Ooo e b aya iyi" diye görüyor isek üreticilerin de bu megapixel büyüklüğünün tüketici gözünü aldatması numarasına yatıyorlar diye düşünüyorum.

    Olayın fiziksel mantığını yukarıdaki mesajımda "anladığım gibi", "anladığım kadarı ile" ve "dilim döndüğünce" açıklamaya çalıştım. Eğer işte o mantık çerçevesinde ve FF ile APS-C'nin aynı megapixel çıktı verdiği 2 makinayı karşılaştırır isek fiziksel olarak sensöründe daha çok ışık algılayan hücreye sahip olan FF her daim daha iyi sonuç verir diye tahmin ediyorum bu kurduğum mantık çerçevesinde.

    aslında D800 gibi makineler hobicilerin kullanmaması gereken aygıtlar, çünkü 36MP fazla bir değer. yani kullanmaması gereken derken, hobi için biraz "overkill" aygıtlar. ama insan tabiatının tüketim çılgınlığı ve en son modeli kullanma, ekipmanla statü edinme algısı gibi özelliklerinden ötürü insanlar bu tür şeyleri satın alıyor ve sonrasında bu yönelimlerine dair makul (olduklarını düşündükleri) sebepler üretiyorlar. bu da tabiki Nikon'un suçu değil, sadece onların işine geliyor; kamera satıyorlar

    36, 52 MP gibi sensörler daha çok ticari kullanıma uygun. hani şimdi medium format kameralara nasıl bakıyoruz, kocaman, yahu taşınır mı bunlar, stüdyo makinesi, tripod makinesi, bize gelmez onlar hacı falan diyoruz ya, aslında D800 de o klasmanda bir makine.

    ISO başarımı eskiye göre oldukça iyi durumda bence, zira eskiden FF sensörde 12 MP ile alınan temizliği şimdi 22-24 MP ile alabiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ed - -- 3 Haziran 2014; 12:32:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -
    aslında D800 gibi makineler hobicilerin kullanmaması gereken aygıtlar, çünkü 36MP fazla bir değer. yani kullanmaması gereken derken, hobi için biraz "overkill" aygıtlar. ama insan tabiatının tüketim çılgınlığı ve en son modeli kullanma, ekipmanla statü edinme algısı gibi özelliklerinden ötürü insanlar bu tür şeyleri satın alıyor ve sonrasında bu yönelimlerine dair makul (olduklarını düşündükleri) sebepler üretiyorlar. bu da tabiki Nikon'un suçu değil, sadece onların işine geliyor; kamera satıyorlar

    36, 52 MP gibi sensörler daha çok ticari kullanıma uygun. hani şimdi medium format kameralara nasıl bakıyoruz, kocaman, yahu taşınır mı bunlar, stüdyo makinesi, tripod makinesi, bize gelmez onlar hacı falan diyoruz ya, aslında D800 de o klasmanda bir makine.

    ISO başarımı eskiye göre oldukça iyi durumda bence, zira eskiden FF sensörde 12 MP ile alınan temizliği şimdi 22-24 MP ile alabiliyorsunuz.

    Bir de şu veri var mı elimizde acaba ? Mesela bilgisayar çip üretiminden biliyoruz ki her yıl üretim teknolojisi işte ne bileyim 90nm.'den gele gele 22nm'ye kadar indi. Belki şu an daha da indi !.. Sensörler de aynı teknoloji ile üretiliyor ise eğer 3 yıl önceki teknolojide üretilen bir sensörde dediğim ışık algılayıcı hücre adedi 2 milyon adet iken bugün aynı alana 4 milyon hücre sığdıracak teknoloji var ise bu bakımdan bir ilerleme muhakkak vardır. Fakat gerçek teknolojik yenilik bence mesela Fujifilm'in X Trans sensörü gibi devrimsel yenilikler ile olandır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jiddi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -
    aslında D800 gibi makineler hobicilerin kullanmaması gereken aygıtlar, çünkü 36MP fazla bir değer. yani kullanmaması gereken derken, hobi için biraz "overkill" aygıtlar. ama insan tabiatının tüketim çılgınlığı ve en son modeli kullanma, ekipmanla statü edinme algısı gibi özelliklerinden ötürü insanlar bu tür şeyleri satın alıyor ve sonrasında bu yönelimlerine dair makul (olduklarını düşündükleri) sebepler üretiyorlar. bu da tabiki Nikon'un suçu değil, sadece onların işine geliyor; kamera satıyorlar

    36, 52 MP gibi sensörler daha çok ticari kullanıma uygun. hani şimdi medium format kameralara nasıl bakıyoruz, kocaman, yahu taşınır mı bunlar, stüdyo makinesi, tripod makinesi, bize gelmez onlar hacı falan diyoruz ya, aslında D800 de o klasmanda bir makine.

    ISO başarımı eskiye göre oldukça iyi durumda bence, zira eskiden FF sensörde 12 MP ile alınan temizliği şimdi 22-24 MP ile alabiliyorsunuz.

    Bir de şu veri var mı elimizde acaba ? Mesela bilgisayar çip üretiminden biliyoruz ki her yıl üretim teknolojisi işte ne bileyim 90nm.'den gele gele 22nm'ye kadar indi. Belki şu an daha da indi !.. Sensörler de aynı teknoloji ile üretiliyor ise eğer 3 yıl önceki teknolojide üretilen bir sensörde dediğim ışık algılayıcı hücre adedi 2 milyon adet iken bugün aynı alana 4 milyon hücre sığdıracak teknoloji var ise bu bakımdan bir ilerleme muhakkak vardır. Fakat gerçek teknolojik yenilik bence mesela Fujifilm'in X Trans sensörü gibi devrimsel yenilikler ile olandır.

    Alıntıları Göster
    Bence asıl devrim şu kenar kısımlarından ötürü konveks sensörlerde ve organik sensörlerde olacak :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    Bu konuda adil bir karşılaştırma yapabilmek için piksellerin sıkıştırıldığı sensör boyutunu sabit tutmamız gerek sanırım. Ya da en azından karşılaştırma yapılan sensörlerdeki tekil pikel boyutu ile toplam piksel sayısı arasında standartlaştırılmış bir oran bulmak gerekir ki alınabilecek detaya dair ortak ölçekte bir karşılaştırma yapılsın.

    Aynı ebatta sensörler için daha çok piksel = daha küçük ve ince detayların kaydedilebilmesi olacağından, daha fazla piksel daha iyidir diye bir sonuç ortaya çıkıyor.

    Bir kareyi ISO3200'de 36MP'de ve 16MP'de (örn. D800 ve D4 ile) çektiğimizde 36MP daha detaylı ama daha kumlu olacaktır ama o 36MP'i 16MP'e düşürdüğümüzde D4'ten çıkan 16MP kadar temiz olabilir. Ama cropladığımızda D4'ün 16MP'i kadar temiz olmaz

    Basit bir şekilde böyle anlatılabilir sanırım.

    Ben o nedenle Mark3'ün sensörünün ortasındaki 8.6Mp'lik kısımı alalım demiştim. Ama soruya 70D'yi 8.6mp'lik, piksel ya da hücre yoğunluğu 5dMark3 ile aynı olan başka bir APS-C gövde ile ya da Mark3'ü 51mp'lik, piksel yoğunluğu 70D ile aynı olan full frame bir gövde ile karşılaştırmak olarak da bakabiliriz.

    Yanlış anlamadıysam, böyle bir durumda kumlanma dezavantajına rağmen detay açısından piksel yoğunluğu daha yüksek olan sensörün daha başarılı olacağını düşünüyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    Bence asıl devrim şu kenar kısımlarından ötürü konveks sensörlerde ve organik sensörlerde olacak :)

    Sensörlerin konveksleşmesi, elimizdeki lenslerle kullanımda sıkıntı yaratır mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    Bu konuda adil bir karşılaştırma yapabilmek için piksellerin sıkıştırıldığı sensör boyutunu sabit tutmamız gerek sanırım. Ya da en azından karşılaştırma yapılan sensörlerdeki tekil pikel boyutu ile toplam piksel sayısı arasında standartlaştırılmış bir oran bulmak gerekir ki alınabilecek detaya dair ortak ölçekte bir karşılaştırma yapılsın.

    Aynı ebatta sensörler için daha çok piksel = daha küçük ve ince detayların kaydedilebilmesi olacağından, daha fazla piksel daha iyidir diye bir sonuç ortaya çıkıyor.

    Bir kareyi ISO3200'de 36MP'de ve 16MP'de (örn. D800 ve D4 ile) çektiğimizde 36MP daha detaylı ama daha kumlu olacaktır ama o 36MP'i 16MP'e düşürdüğümüzde D4'ten çıkan 16MP kadar temiz olabilir. Ama cropladığımızda D4'ün 16MP'i kadar temiz olmaz

    Basit bir şekilde böyle anlatılabilir sanırım.

    Ben o nedenle Mark3'ün sensörünün ortasındaki 8.6Mp'lik kısımı alalım demiştim. Ama soruya 70D'yi 8.6mp'lik, piksel ya da hücre yoğunluğu 5dMark3 ile aynı olan başka bir APS-C gövde ile ya da Mark3'ü 51mp'lik, piksel yoğunluğu 70D ile aynı olan full frame bir gövde ile karşılaştırmak olarak da bakabiliriz.

    Yanlış anlamadıysam, böyle bir durumda kumlanma dezavantajına rağmen detay açısından piksel yoğunluğu daha yüksek olan sensörün daha başarılı olacağını düşünüyorsunuz?

    Tabiki. Temelde daha çok piksel daha çok detay demek zaten :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    Bence asıl devrim şu kenar kısımlarından ötürü konveks sensörlerde ve organik sensörlerde olacak :)

    Sensörlerin konveksleşmesi, elimizdeki lenslerle kullanımda sıkıntı yaratır mı?

    bilmiyorum, konuyla ilgili fazla bilgim olmadığı için öngörü de yapamıyorum :)
  • Ed - kullanıcısına yanıt
    Yanıtlarınız için teşekkür ederim.
  • jiddi kullanıcısına yanıt
    Hocam piksel hücre konusunda çok haklısın. Çok düz mantık bir kullanım oldu benimki, haliyle yanlış. Ancak sanırım sorumun özünü herkes anlıyor, o yüzden başlığı değiştirmiyorum, kafalar karışmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Hocam piksel hücre konusunda çok haklısın. Çok düz mantık bir kullanım oldu benimki, haliyle yanlış. Ancak sanırım sorumun özünü herkes anlıyor, o yüzden başlığı değiştirmiyorum, kafalar karışmasın.
    Ben bunu çok denedim. Mesela 1DMarIV'ün 16MP'lik algılayıcısı ISO3200'e kadar 5DMarkIII'ten daha fazla ya da ona eşit detay veriyor (aynı noktadan aynı objektiften çekersen). 7D ve 5DMarkIII karşılaştırmalarına da bakarsan ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini görebilirsin (gene aynı noktadan aynı objektifle). Burada MP'den çok kesme çarpanı önemli.
    D800 ve 5DMarkIII arasında elbette fark var çünkü ikisinin de kesme çarpanı aynı ve arada MP farkı var.
    Yakın zamanda Photographlife'te ilginç bir yazı yayınlandı, oradaki adam D800 veD4s'i vahşi yaşam için karşılaştırdı ve "D4s daha iyi" sonucuna vardı. Halbuki verdiği örneklerin çoğunda D4s'te daha uzun bir telefoto kullanmış, e yani haliyle D800'ün MP avantajı azalıyor bu durumda. Aynı objektifle ve düşük ISOlarda D800'ün vereceği detay bariz şekilde çok olacaktır.
    Odaklama hızı, tepki hızı vs.. gibi şeyleri gözardı ediyorum burada.




  • ozturert kullanıcısına yanıt
    Sağol hocam, yalnız yazdıklarında şu nokta kritik benim için "...ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini..." iso1600 dahil mi, hariç mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Sağol hocam, yalnız yazdıklarında şu nokta kritik benim için "...ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini..." iso1600 dahil mi, hariç mi?
    ff ler düşük ışık koşullarında daha temiz sonuçlar veriyor. bu fark özellikle fotoğrafı kırpınca ya da daha büyük baskı boyutlarını kullanınca daha da büyüyor. başarılı fotoğraf kumlanma olmayandır ya da pozlaması doğru yapılandır demek aşırı kuralcılık olur ama profesyonel sınıf makine ve lenslerin ( yani düşük f değerleri ve daha büyük algılayıcılar ) önemli avantajlar sağladığı yadsınamaz.

    nedense makinelerin verdiği detaylara takılmayıp da ışık yetersizliğinden çok hayıflanan biri olarak yazma gereği duydum. ff ler bir de 2,8 f değerli lenslerle birleşince kullanana önemli kolaylık ve özgürlük sağlayabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Sağol hocam, yalnız yazdıklarında şu nokta kritik benim için "...ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini..." iso1600 dahil mi, hariç mi?

    Pozlamaya ve ışığa bağlı olarak ISO1600 de dahil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Sağol hocam, yalnız yazdıklarında şu nokta kritik benim için "...ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini..." iso1600 dahil mi, hariç mi?

    Boşuna 7D al demedim sana amma şimdi 70D ile kıyasla sen onu, Öztuert 1d4 le kıyaslamış...

    Alacağın makineler için mi sordun tabi bilmiyorum bu soruyu ama alacağın makinedeki sensor dünyanın en süper ultra mega detaylı sensoru de olsa, geleceksin gene lens olayına... Sensor ne kadar iyi olursa olsun, önüne detay için acaip kaliteli lens takman gerekecek.. İnsanlarda yaygın olan "govde değil, lens alın" deyişinin çıkış noktası da bu zaten...

    Sorduğun soruya teknik bilgim olmadan mantıkla baktıgımda, bırakalım ff i, medium format makineleri ele alalım. Onlardaki detay hiçbirşeyde yok... Yani onunla çek, birde gel cropla çek, orta noktaları baz al..medium format acaip ezecektir ... Yani o zaman sensorun buyukluğu bunu belirliyor diyebiliriz... Düz mantıkla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BLoWeR -- 3 Haziran 2014; 16:35:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLoWeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Sağol hocam, yalnız yazdıklarında şu nokta kritik benim için "...ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini..." iso1600 dahil mi, hariç mi?

    Boşuna 7D al demedim sana amma şimdi 70D ile kıyasla sen onu, Öztuert 1d4 le kıyaslamış...

    Alacağın makineler için mi sordun tabi bilmiyorum bu soruyu ama alacağın makinedeki sensor dünyanın en süper ultra mega detaylı sensoru de olsa, geleceksin gene lens olayına... Sensor ne kadar iyi olursa olsun, önüne detay için acaip kaliteli lens takman gerekecek.. İnsanlarda yaygın olan "govde değil, lens alın" deyişinin çıkış noktası da bu zaten...

    Sorduğun soruya teknik bilgim olmadan mantıkla baktıgımda, bırakalım ff i, medium format makineleri ele alalım. Onlardaki detay hiçbirşeyde yok... Yani onunla çek, birde gel cropla çek, orta noktaları baz al..medium format acaip ezecektir ... Yani o zaman sensorun buyukluğu bunu belirliyor diyebiliriz... Düz mantıkla...

    Hocam evet bütün bu konuların amacı alacağım makineye karar vermek. Daha önce açtığım konuda da belirtmiştim, detay peşinde koşacağım çekimlerde kullanacağım lens zaten belli: Canon 400mm f5.6L (Elimde var, hazır). Yani teldeki kuşu bu lensle çekeceğiz. Bu lensi, yüksek megapikselin önüne koyunca mı daha iyi sonuç alırız yoksa büyük piksellerin (doğrusu ışık hücresiymiş galiba..) önüne koyunca mı? Soru bu. Orta format dijitallerde sanırım hem sensör büyük, hem de megapiksel büyük, zaten de orta formatla kuş çekecek lens yok :)

    7D'ye de karşı değilim yanlış anlamayın; sadece 70D ile ikisini karşılaştırdım, benim için 70D'nin dönen dokunmatik ekran, wi fi gibi artıları ağır bastı o kadar.

    Bu arada 1D4 de zaten karışık kafama çok iyi geldi vallahi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    quote:

    Orijinalden alıntı: BLoWeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Sağol hocam, yalnız yazdıklarında şu nokta kritik benim için "...ISO1600 civarlarına kadar 7D'nin belirgin şekilde daha fazla detay verdiğini..." iso1600 dahil mi, hariç mi?

    Boşuna 7D al demedim sana amma şimdi 70D ile kıyasla sen onu, Öztuert 1d4 le kıyaslamış...

    Alacağın makineler için mi sordun tabi bilmiyorum bu soruyu ama alacağın makinedeki sensor dünyanın en süper ultra mega detaylı sensoru de olsa, geleceksin gene lens olayına... Sensor ne kadar iyi olursa olsun, önüne detay için acaip kaliteli lens takman gerekecek.. İnsanlarda yaygın olan "govde değil, lens alın" deyişinin çıkış noktası da bu zaten...

    Sorduğun soruya teknik bilgim olmadan mantıkla baktıgımda, bırakalım ff i, medium format makineleri ele alalım. Onlardaki detay hiçbirşeyde yok... Yani onunla çek, birde gel cropla çek, orta noktaları baz al..medium format acaip ezecektir ... Yani o zaman sensorun buyukluğu bunu belirliyor diyebiliriz... Düz mantıkla...

    Hocam evet bütün bu konuların amacı alacağım makineye karar vermek. Daha önce açtığım konuda da belirtmiştim, detay peşinde koşacağım çekimlerde kullanacağım lens zaten belli: Canon 400mm f5.6L (Elimde var, hazır). Yani teldeki kuşu bu lensle çekeceğiz. Bu lensi, yüksek megapikselin önüne koyunca mı daha iyi sonuç alırız yoksa büyük piksellerin (doğrusu ışık hücresiymiş galiba..) önüne koyunca mı? Soru bu. Orta format dijitallerde sanırım hem sensör büyük, hem de megapiksel büyük, zaten de orta formatla kuş çekecek lens yok :)

    7D'ye de karşı değilim yanlış anlamayın; sadece 70D ile ikisini karşılaştırdım, benim için 70D'nin dönen dokunmatik ekran, wi fi gibi artıları ağır bastı o kadar.

    Bu arada 1D4 de zaten karışık kafama çok iyi geldi vallahi :)

    Alıntıları Göster
    Daha büyük piksel yerine büyük sensör mü küçük sensör mü diye sorman lazım aslında...

    Daha fazla piksel daha büyük görüntü demek bu arada, daha fazla detay deyince çok kaliteli detay anlamına gelmez...

    FF sensör 1.5x crop, 1.5 çarpanlı APSC sensör den çok daha kaliteli detay verir... APSC sensör daha fazla detay vermez daha az kalitedeki görüntüyü daha fazla büyütür...

    FF in cropu 1x deki görüntüsüyle bire bir aynı kalitede olur... Croplu makina FF e göre daha fazla noise içerir...

    7D nin tercih sebebi nispeten daha ucuz lenslerle daha fazla büyütme elde etmesidir...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.