Şimdi Ara

DACIA DUSTER 4X4 HAKKINDA BİLGİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
1.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    Garajımdaki araçlarımdan olan 1993 Model Grand Cherokee 5.2 ZJ aracımı bir arkadaşım çok ısrar ettiği için ona satmak zorunda kaldım, bunun yerine kış mevsiminde dağ bayır gezebileceğim bir araç arıyorum.


    Dağda kaldığında aracı oraya terk edip gidebileceğim içimin yanmayacağı, 300-400 bin tl bandında olan bir araç düşünüyorum. Duster'da karar kılmak üzereyim. Forumda kullanıcısı var mıdır? Kronik arıza durumu nedir? Daha önce Amarokla araç askıda kaldığında şaft kırmıştık bu araçta böyle problem yaşar mıyız? Veya öneriniz başka bir araç var mıdır?


    Çok fazla hard off-road yapan biri değilim bagaja nargileyi atıp herhangi bir tepede kar içerisinde nargile içmek için alıyorum başka araç önerileriniz varsa bu kullanıma uygun tavsiyelerinizi dinlemek isterim.



    Edit:

    Konuya cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Etrafımdaki arkadaşlara Off-Road aracı arayışı içerisinde olduğumu söylemiştim, forumdaki arkadaşların da yönlendirmesiyle bir Hilux buldular, sabah saatlerinde gidip aracı satın aldım.


    Biraz önce cuma namazındayken de başka gruptan bir arkadaşım işyerine Land Cruiser VX100 getirip bırakmış, mecburen bunu da satın almak zorunda kalacağım galiba, asla binmem etmem derken Toyota'cı olduk.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 28 Ekim 2022; 15:31:50 >







  • 13 yıl Suzuki 4x4 modellerinden sonra son 3 yıldır 2016 Duster 110 HP 4x4 kullanıyorum. Suzuki 2006 model olmasına rağmen konfor ve donanım anlamında Dusterdan çok üstün. Özellikle Dusterda direksiyon çok ağır. Arazi koşullarında da da iki araç kiyaslanmaz. Dusterda arazi şanzımanı yok. 4x4 e elektrikli bir motorla geçiyor ve biraz zorlanip ısınınca otomatik olarak dört cekerden çıkar. Gerekli sıcaklığa düşmeden de tekrar geçmez. Bence araca zarar vermeme açısından iyi bir önlem. Akslara bakınca dediğim daha iyi anlaşılır. Ben bunları bilerek bu aracı aldım, çünkü yedek parçası ve anlayan servisi var. Bu araçla arazide durup uğraşıp zorlamayacak şekilde kar ve çamurda gitmek en mantıklısı. Hafifliği ve motoru sayesinde ağır araçların takılacağı yerlerden şaşırtıcı şekilde geçebiliyor. Denemedim ama çok zorlanmaya gelmeyeceğini tahmin ediyorum. Aracım 250 binde. Yetkili servis bakımlı, 80bin civarı kronik sorunlu olduğunu duyduğum sinyal far kolu değişti, 103 binde çok hafif kaçak sebebiyle direksiyon kutusu tamir gördü, 180 bin civarı dört amortisör ve ön takımdan birçok parça, basit bir turbo hortumu, 200 binde diskleri değişti. Genel olarak memnunum
  • O Paralara 2. El alacağınız bir Duster temiz olmak kaydı ile işinizi fazlasıyla görür. Özellikle hard off-road kullanmayacaksanız zaten fazlasıyla yeter. Motoru zaten bilindik 1.5 Dci kendini ispat etmiş Motor. Kronik bir arızası yok bildiğim kadarı ile.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    O Paralara 2. El alacağınız bir Duster temiz olmak kaydı ile işinizi fazlasıyla görür. Özellikle hard off-road kullanmayacaksanız zaten fazlasıyla yeter. Motoru zaten bilindik 1.5 Dci kendini ispat etmiş Motor. Kronik bir arızası yok bildiğim kadarı ile.

    Bilgilendirme için teşekkür ederim, motordan yana sorunum yok ama yürüyen ve şanzıman konusunda nasıldır merakım bu yönde. Ustama sorduğumda ayna mahruti sorunları vs oldugunu söyledi ama kullanan birinden öğrenmek istiyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 13 yıl Suzuki 4x4 modellerinden sonra son 3 yıldır 2016 Duster 110 HP 4x4 kullanıyorum. Suzuki 2006 model olmasına rağmen konfor ve donanım anlamında Dusterdan çok üstün. Özellikle Dusterda direksiyon çok ağır. Arazi koşullarında da da iki araç kiyaslanmaz. Dusterda arazi şanzımanı yok. 4x4 e elektrikli bir motorla geçiyor ve biraz zorlanip ısınınca otomatik olarak dört cekerden çıkar. Gerekli sıcaklığa düşmeden de tekrar geçmez. Bence araca zarar vermeme açısından iyi bir önlem. Akslara bakınca dediğim daha iyi anlaşılır. Ben bunları bilerek bu aracı aldım, çünkü yedek parçası ve anlayan servisi var. Bu araçla arazide durup uğraşıp zorlamayacak şekilde kar ve çamurda gitmek en mantıklısı. Hafifliği ve motoru sayesinde ağır araçların takılacağı yerlerden şaşırtıcı şekilde geçebiliyor. Denemedim ama çok zorlanmaya gelmeyeceğini tahmin ediyorum. Aracım 250 binde. Yetkili servis bakımlı, 80bin civarı kronik sorunlu olduğunu duyduğum sinyal far kolu değişti, 103 binde çok hafif kaçak sebebiyle direksiyon kutusu tamir gördü, 180 bin civarı dört amortisör ve ön takımdan birçok parça, basit bir turbo hortumu, 200 binde diskleri değişti. Genel olarak memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba,


    Daha önceki konularınızdan hareketle maddi sıkıntınız olmadığını tahmin ediyorum. Hasılı L200-Hilux tarzı modifiye edilmiş(yükseltilmiş) hazır araçlardan alırsanız içiniz daha rahat gezebilirsiniz aslında.

  • medvet M kullanıcısına yanıt

    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Gayet açıklayıcı olmuş. Lakin ısınıp zorlandığında 4 çekerden çıkması benim için dezavantaj zira hafif arazide böyle bir olay başıma gelirse kara saplanma ihtimalim bir hayli yüksek.

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    Merhaba;


    Çok şükür maddiyat olarak problemim yok, bu aracı alma sebebim dediğim gibi arazide saplanıp kalırsa gözüm arkada kalmadan kar eriyene kadar içim rahat bir şekilde terk edip gidebilmek, Hilux konusunda net bir bilgim yok çevremde kullanan olmadığı için ama L200'ün biraz problemli olduğunu duydum. Önceki yorumlarda Duster'ın 4x4'ten ısınınca çıktığı yazıyor bu beni hüsrana uğrattı dolayısıyla sanırım Duster işinden vazgeçtim, Hiluxla alakalı tecrübeniz var mıdır rica etsem paylaşır mısınız benimle?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 27 Ekim 2022; 15:33:44 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    HONDA CRV HAKKINDA BİLGİ
    12 yıl önce açıldı
    Aveo hakkında...
    9 yıl önce açıldı
    VİTARA vs DUSTER
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Hocam sizden fazla bilgim olduğunu hiç sanmıyorum :) Off Road gruplarını takip ediyordum bir ara. L200 ve Hilux çok kullanılıyordu ve Amerikan-Japon savaşı vardır orada malum, genel kanı Japonların sorunsuzluğu üzerineydi. Topgear'ın malum deneylerini ve Orta Doğulu terör örgütlerinin malum aşkını da bilirsiniz, valla ondan çok etkilendiğimden midir nedir Hilux'e sorunsuz denilmesine hemen inandım açıkçası.

  • Arazi amaçlı kullanılacaksa Suzuki Jimny

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önceki kasasının koltuğu kuş serisinden daha iyi değil.

    daha eski model farklı marka araçlar daha konforludur mutlaka.

  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarınızın size uygun olmafigini tahmin ettiğim için ısınınca 4x4 den ciktigini vurgulamak istedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Merhaba,


    Hocam sizden fazla bilgim olduğunu hiç sanmıyorum :) Off Road gruplarını takip ediyordum bir ara. L200 ve Hilux çok kullanılıyordu ve Amerikan-Japon savaşı vardır orada malum, genel kanı Japonların sorunsuzluğu üzerineydi. Topgear'ın malum deneylerini ve Orta Doğulu terör örgütlerinin malum aşkını da bilirsiniz, valla ondan çok etkilendiğimden midir nedir Hilux'e sorunsuz denilmesine hemen inandım açıkçası.

    Estağfirullah hocam, bu off road konusunda ben bilgi olarak zayıf kalıyorum çok detaylı bildiğim şeyler değil benim olayım genelde uzun yolda 220+ uzun süre gidebilen arabalar olduğu için hiç Grand Cherokee’den sonra ne alırım diye bir düşüncem olmadı.

    Hilux bakmaya başladım kısmette varsa almayı dusunuyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Arazi amaçlı kullanılacaksa Suzuki Jimny
    Jimny güç olarak çok düşük kalıyor bir de benim boy uzun kilo da çok fazla olduğu için onu düşünmüyorum aman öneriniz için teşekkür ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Yazdıklarınızın size uygun olmafigini tahmin ettiğim için ısınınca 4x4 den ciktigini vurgulamak istedim.

    İsin acigi beni Duster almak gibi bir hatadan vazgecirdiniz size minnettarım zira hic bir yerde isininca 4x4’den ciktigina dair bir bilgi yoktu ben sorunca söylediler bu gün. Çok teşekkür ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Duster fena araç değil tahmininizden daha fazla dağda bayırda işinizi görür fakat o fiyatlara Sorento varken de Duster alınmaz. En azından otomatik vites ve sağlam-motor şanzıman kombinasyonu var, 4x4'ü de fazlası ile iş görür.


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-kia-fer-premium-iskenderun-dan-kia-sorento-2.5-crdi-ex-premium-4x4-1055687712/detay

  • Parası olan genelde Tiguan alıyor ekonomik olsun diyende Duster.

    Ağır off road yapacaksanız bu iki araçta işinizi görmez zaten.

    Navara, Hilux, Ranger, Amarok gibi araçlar daha mantıklı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Duster fena araç değil tahmininizden daha fazla dağda bayırda işinizi görür fakat o fiyatlara Sorento varken de Duster alınmaz. En azından otomatik vites ve sağlam-motor şanzıman kombinasyonu var, 4x4'ü de fazlası ile iş görür.


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-kia-fer-premium-iskenderun-dan-kia-sorento-2.5-crdi-ex-premium-4x4-1055687712/detay

    Merhaba;
    Yorumunuz için tesekkur ederim ama 2005 senesinde sirketteki alt kadro müdürlere Sorento almıştık, 80.000 km’ye gelmeden hepsinin motoru patladı yalnız onlar eski nesil X-Force olmayan 140 hp motorlardı, bu makyajlilarda sorun düzeldi mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 10 bin km veya yılda 1 yağını değiştirir bakımını yaparsanız sorun olmaz, yağ bakımlarını geciktirirseniz turbo arızası verebiliyor başka motor ile alakalı bir sorun yok. İlk nesil araçlarda sizin bahsettiğiniz gibi bazı sorunlar olabiliyor sonradan düzeltiyorlar bu sorunları.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    10 bin km veya yılda 1 yağını değiştirir bakımını yaparsanız sorun olmaz, yağ bakımlarını geciktirirseniz turbo arızası verebiliyor başka motor ile alakalı bir sorun yok. İlk nesil araçlarda sizin bahsettiğiniz gibi bazı sorunlar olabiliyor sonradan düzeltiyorlar bu sorunları.

    Peki o halde degerlendirecegim tesekkur ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Küçük birşey arıyorsanız da tabi Daihatsu , eğer bulabilirseniz bir de 1999 model ve öncesi Rav4


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-daihatsu-wrc-garaj-2008-daihatsu-terios-1.5-otomatik-90-binde-1046981413/detay

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.