Şimdi Ara

D'den 1'e!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, otomatik viseste D'de hareket halindeyken vites 1-2'ye veya N'ye atılabilir mi?



  • atılır....ben özellikle giderken d-n n-d çok yapıyorum ama zararları var 1 e atarsanda otomobil hızlı ise geçmez zaten yavaşlayınca geçer...ama dediğim gibi zararlı....
  • Kullanım kılavuznda belirtilen hızlarda 1 veya 2 ye geçersin ama yüksek hızlardaysan hızını düşürmen lazım.
    Ben mesela 100 le giderken 2 ye atacaksam en az 60'a 1'e atacaksam en az 30'a düşürürüm sonra vitesi değiştiririm.
    Trafikte çok sık dur-kalk yapıyorsam beklerken N ye alıp hareket etmeden D ye takıyorum.
  • Hiç bir mahsuru yok, zaten onların amacı da bu. Büyük ihtimalle de tork konvertörü sen vitesi attığında devir olması gerekenden yüksekse o vites geçmez, devirin uygun hale geldiği an atar vitesi. 2 sene otomatik vites Mondeo kullandım kesinlikle hiç mahsuru yok. Ama normal yolda giderken sanki manuel vitesli arabaymış gibi boşa atmayın, gereksiz yere vites kutusuna yük bindirip çekiyorsunuz. Zaten yokuş aşağı falan inerken viteste araba belli devire kadar boşta olduğundan daha az yakar. Ama dururken N ve D arasında geçiş yapabilirsiniz, araç hareket halindeyken de D - 1 - 2 - 3 arasında vites değiştirebilirsiniz.
  • annemde otomatik bir 307 var nd dn olayini yapiyorum..yalniz su da gozumun onunde oldu bizim bi arkadas otm focusla durdugu yerde gaza basti basti ve d ye atti 2 milyar sanzuman masrafi cikti..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lakerman

    annemde otomatik bir 307 var nd dn olayini yapiyorum..yalniz su da gozumun onunde oldu bizim bi arkadas otm focusla durdugu yerde gaza basti basti ve d ye atti 2 milyar sanzuman masrafi cikti..


    aynen dediğin gibi otomatik viteste patinaj çektirmeye çalışmış. yalnız her araba yemez
  • Otomatik arabada kesinlikle "N" konumunu kullanmayın. Şanzıman yağlaması kesilir. Yağsız şanzımanın da başına gelecekleri hesap edin. "N" konumunu yanlızca araç çekilirken, kara, çamura saplandığında itmek gerekirken vs kullanırsınız. Onun dışında "N" konumunu kullanmayın. Işıkta vs dururken vitesi "N" konumuna almakla "D" konumunda olup da frene basmak arasında hiç bir fark yoktur, bunu kendiniz de deneyerek görebilirsiniz, devir saati aynı kalır. Ama dediğim gibi "N" de şanzıman yağlaması kesilir. Yinede "N" de kullanmak isteyen varsa, kendi bilir, şanzımanını yağsız mağsız kullansın, tamirciler de ekmek yesin. Bu konuyla ilgili arabanın kullanım klavuzunu bir zahmet okursanız gerekli bilgiyi oradan da alabilirsiniz. Diğer vitesleri de uygun sürat bulursanız kullanın. Mesela yokuş aşağı inerken motor freni yapmak için arabasına göre 5-4-3-2-1 gibi seçenekler seçilebilir. Yanlızca "1" konumunu sadece kış şartlarında buzlu zemin için de kullanabilirsiniz... Bunula ilgili bir sürü topic var, biraz arasanız daha çok şey bulursunuz fakat başka söze gerek yok, olanı biteni bu işte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi resmonse -- 30 Haziran 2006; 12:23:59 >




  • ışıklarda ya da uzun süre beklerken bazen şanzıman Nye ya da P ye geçin uyarısı veriyor..

    aşırı ısınmayı engellemek için D de çok uzun süre durmamk gerekiyor - yoksa tork konvertörü aşırı ısınabiliyor..
  • D den 1 veya 2 ye sen atmasina atarsin da, bu hareketine, sanzuman ne karsilik verir onu bilmiyorum.
    150 ile giderken 1 e atarsan baska, 20 ile giderken baska..
    cok yuzeysel bilgi oldu ama....:))))
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Otomatik arabada kesinlikle "N" konumunu kullanmayın. Şanzıman yağlaması kesilir. Yağsız şanzımanın da başına gelecekleri hesap edin. "N" konumunu yanlızca araç çekilirken, kara, çamura saplandığında itmek gerekirken vs kullanırsınız. Onun dışında "N" konumunu kullanmayın. Işıkta vs dururken vitesi "N" konumuna almakla "D" konumunda olup da frene basmak arasında hiç bir fark yoktur, bunu kendiniz de deneyerek görebilirsiniz, devir saati aynı kalır. Ama dediğim gibi "N" de şanzıman yağlaması kesilir. Yinede "N" de kullanmak isteyen varsa, kendi bilir, şanzımanını yağsız mağsız kullansın, tamirciler de ekmek yesin. Bu konuyla ilgili arabanın kullanım klavuzunu bir zahmet okursanız gerekli bilgiyi oradan da alabilirsiniz. Diğer vitesleri de uygun sürat bulursanız kullanın. Mesela yokuş aşağı inerken motor freni yapmak için arabasına göre 5-4-3-2-1 gibi seçenekler seçilebilir. Yanlızca "1" konumunu sadece kış şartlarında buzlu zemin için de kullanabilirsiniz... Bunula ilgili bir sürü topic var, biraz arasanız daha çok şey bulursunuz fakat başka söze gerek yok, olanı biteni bu işte...

    valla resmonse hayretler içinde kaldım..Her ışıkta duruşumda ben N'ye alıyorum. Bunu da bir galerici tavsiye etmişti. Hep D'de kalsın öyleyse...




  • Başka tavsiyesi olan arkadaş var mı?
  • bende cevaplara cok sasırdım herkes cok emin konusuyor ama tam tersi şeyleri savunuyorsunuz.

    Arkadaslar bende otomatık araba almaya cok yakınım ama daha once otomatık araba kullanmadım dıyebılırım, cok cok az kullandım. Araç tiptronik..Bilen bir arkadas varsa inceliklerini anlatırsa sevinirim. Işıklarda ne yapılır, normal yolda nsl kullanılır, ekonomi için neler yapılır, performans ıcın neler yapılır? cvplıcak arkadaslara sımdıden tskkurler...
  • Eğer durduğun yerde N ye atmazsan balatanın ömrünü yersin...

    Araç durduğu zaman yağlansa ne olur yağlanmasa ne olur, zaten kontak kapattın mı yağlama kesiliyor aynı şey... NEymiş durduğun zaman N ye atacaksın...

    Ama yokuş aşağı peygamber vitesine atmak tehlikeli...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid

    bende cevaplara cok sasırdım herkes cok emin konusuyor ama tam tersi şeyleri savunuyorsunuz.

    Arkadaslar bende otomatık araba almaya cok yakınım ama daha once otomatık araba kullanmadım dıyebılırım, cok cok az kullandım. Araç tiptronik..Bilen bir arkadas varsa inceliklerini anlatırsa sevinirim. Işıklarda ne yapılır, normal yolda nsl kullanılır, ekonomi için neler yapılır, performans ıcın neler yapılır? cvplıcak arkadaslara sımdıden tskkurler...



    up

    arkadaslar otomatık kullanan varsa bılgılendırırse sevırınırım




  • Yukarıda yazdım ya... Okursanız gerekli bilgiyi alırsınız. İşin özü: Takın "D" ye gezin dünyayı...

    Bu arada, "N" konumuna alma meraklısı arkadaşlar; Neden "N" konumu? amacınız ne? Birisi mantıklı bir şey söylesin, şu sebepten "N" konumuna lıyorum diye. Tekrar ediyorum: Otomatiklerde ışıkta vs dururken vitesi "N" konumuna almakla "D" konumunda olup da frene basmak arasında hiç bir fark yoktur, bunu kendiniz de deneyerek görebilirsiniz, devir saati aynı kalır. Ama dediğim gibi "N" de şanzıman yağlaması kesilir. Dururken şanzıman yağlansa ne olur yağlanmasa ne olur diyen arkadaş, araç çalışıyor farkındaysan. Kontağı çıkarttın mı araç çalışmıyor.

    Neyse ben kullanım klavuzlarında yazanları tekrar ettim. İsteyen istediği viteste kullansın. Fazla söze, polemiğe gerek yok...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Eğer durduğun yerde N ye atmazsan balatanın ömrünü yersin...

    Araç durduğu zaman yağlansa ne olur yağlanmasa ne olur, zaten kontak kapattın mı yağlama kesiliyor aynı şey... NEymiş durduğun zaman N ye atacaksın...

    Ama yokuş aşağı peygamber vitesine atmak tehlikeli...


    Valla iyice karıştı durum...
  • "N" e almazsan da aşırı ısınma olur dıorlar peki ona ne diceksin resmonse?

    antiochos un dedıgıı pek dogru gelmedi yalnız arac rolantıdeykende yaglama yapması lazım


    bence en guzeli otomatık arac kullanmıs bır kısının gelıp detaylı bı sekılde anlatması..yoksa araba kullanmayan bıle gelıp yorum yaparsa yandık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sinerji


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Eğer durduğun yerde N ye atmazsan balatanın ömrünü yersin...

    Araç durduğu zaman yağlansa ne olur yağlanmasa ne olur, zaten kontak kapattın mı yağlama kesiliyor aynı şey... NEymiş durduğun zaman N ye atacaksın...

    Ama yokuş aşağı peygamber vitesine atmak tehlikeli...


    Valla iyice karıştı durum...

    Hocam basit hareket halindeyken N ye atmayacaksınız, durduğunuz anda N ye atacaksınız...

    1-2 bu vitesler zaten sen sollama yaparken veya aracın çekmediği durumlar için konulmuş vitesler, zararı olsa adamlar koymazdı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid

    bence en guzeli otomatık arac kullanmıs bır kısının gelıp detaylı bı sekılde anlatması



    up
  • Haklısınız, anlatılsa iyi olur...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.